Rolle kirjoitti:Tuohan ei tee autosta yhtään sen huonompaa, ehkä sen omistamisen mutta ei itse auton. Jokainen sitten huoltaa missä lystää, ei sekään ole auton vika jos omistaja on tyhmä.
Ja mitä tuohin Scuoren keikkaan tulee niin paljonko mahtaa maksaa kaikki nuo operaatiot Laakkosella? Eli löytyykö vertailupohjaa?
Jos ostat 200 eurolla ruokaa cittarista niin onko se mitenkään kalliimpaa kuin jos ostat 10 eurolla ja juokset siellä kaupassa 20 kertaa?
Skottarin huoltoväli on 30 tkm. Voihan se olla, että kilometriä kohden kalliimpikin kuin Alfa, mutta hiukan epäilen tuota.
Kuka on puhunut, että Alfa huono auto olisi. Puhuin vain, että Delta pitää huolen hinnoista. Muuten missäs muualla takuuaikana 2 vuoden aikana käytät kuin Deltalla ja Milanossa merkkihuollossa? Tuo 70tkm tulee mulla noin kahdessa vuodessa, joten kerkeän käydä merkkihuollossa melkein neljästi, että takuu pysyy voimassa. Hihnakin on jo sitten vaihdettu kertaalleen. Siitä kun lasket huoltokustannukset sitten kilometriä kohden niin veikkaan, että Vagin tuote on huomattavasti halvempi ja toisaalta takuukin on aivan sama.
Tuosta voidaan päätellä takuuaikana seuraavaa, että
Alfa, kesk. 500 euroa x 3 = 1500 euroa / 70tkm = 0.0214 euroa/km
Vag tuote kesk. 500 euroa x 2 = 1000 euroa / 70tkm = 0.0143 euroa/km
Ero takuuaikana 0.0214/0.0143 x 100% = 150 %.
Toisin sanottuna Alfa on tuon kahden vuoden takuuaikana vähintään 1.5 kertaa kalliimpi kuin skottero. Kun otetaan huomioon myös bensan kulutus suhteessa puristettuun tehoon nähden ero eikuin kasvaa skotteron hyväksi. Ei kai liian vaikea yhtälö purtavaksi?

Jotkut vain käyvät kaupassa hiukan harvemmin, niinpä ...
Ennemmin kokeilen jotain uutta kuin jatkan entisellä ja koetulla.
