Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Tavares ja PSA mainitaan muutamassa ketjussa, mutta olisiko pohdittavaa oman ketjun verran?
Takavetoisten kohtalo näyttää epäselvältä. Toki jenkkimerkit jatkaa, mutta onko Alfalle ja Maseratille premium alustaa jatkossa?
Perusmalleille pelkkää hyvää tiedossa. Sähköä ja säästöjä.
Takavetoisten kohtalo näyttää epäselvältä. Toki jenkkimerkit jatkaa, mutta onko Alfalle ja Maseratille premium alustaa jatkossa?
Perusmalleille pelkkää hyvää tiedossa. Sähköä ja säästöjä.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Ainakin juttua ollut että joissakin uusissa DS:ssä käytettäisiin Giorgio alustaa. Ilmeisesti tämä meinataan säilyttää ja käyttää mahdollisimman monipuolisesti joten Alfoissakin tämä varmaan säilyy.
On huhuiltu myös uudesta Giulietasta ja E-segmentin katumaasturista koska Kiina ja yhdysvallat pitävät niistä!
On huhuiltu myös uudesta Giulietasta ja E-segmentin katumaasturista koska Kiina ja yhdysvallat pitävät niistä!
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
https://www.clubalfa.it/297033-alfa-rom ... su-di-loro
Uudessa Stellantiksessa on puhuttu että Alfaan ja Maseratiin tehtäisiin kunnolliset panostukset mallistoon sillä ne ovat täysin erilaisia merkkejä muihin verrattuna eikä siten varpaille astumis vaaraa toisiin merkkeihin ole (vrt Skoda ja volkkari)
Peugeotista ja Jeepistä tulisivat Volyymimerkit mutta myös Fiatilla olisi tärkeä rooli etenkin välimeren maissa ja meksikossa joissa se on vahvimmillaan.
Lanciallekkin uutta mallistoa suunniteltaisiin ja alettaisiin myydä euroopassa. Kuulostaa hyvältä ja toivottavasti näistä osa pitää paikkansa eikä ole pelkkää haaveilua kuten hiukan aikaisemmin ollut
Uudessa Stellantiksessa on puhuttu että Alfaan ja Maseratiin tehtäisiin kunnolliset panostukset mallistoon sillä ne ovat täysin erilaisia merkkejä muihin verrattuna eikä siten varpaille astumis vaaraa toisiin merkkeihin ole (vrt Skoda ja volkkari)
Peugeotista ja Jeepistä tulisivat Volyymimerkit mutta myös Fiatilla olisi tärkeä rooli etenkin välimeren maissa ja meksikossa joissa se on vahvimmillaan.
Lanciallekkin uutta mallistoa suunniteltaisiin ja alettaisiin myydä euroopassa. Kuulostaa hyvältä ja toivottavasti näistä osa pitää paikkansa eikä ole pelkkää haaveilua kuten hiukan aikaisemmin ollut

- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/fiat ... 8e7e58dad5
Kuulostaa hieman ikävältä, että juuri uudistettu ja sitten painetaan jarrua? Kauanko taas saadaan odottaa?
Kuulostaa hieman ikävältä, että juuri uudistettu ja sitten painetaan jarrua? Kauanko taas saadaan odottaa?
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
"FCA on juuri uudistanut B-segmentin autojen alustarakennetta muun muassa uutta Fiat 500:a varten." mihinköhän tää viittaa? uuteen sähkö 500seen vai? en tiedä oliko tästä edes tarkotus tehdä muita malleja? vanhaa 500sta tehdään yhä sillä vanhalla alustalla. Mitähän on uudistettu? tää on käsittääkseni kokonaan uusi alustarakenne ei mikään uudistettu.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Jonkun verran Jeepiskeneä seuranneena: paljon onnea vaan artikkelissa kuvatunlaiselle viritykselle. Ei mene montaa vuotta kun kiinalaiset tulee ja ostaa brändin. Mikä tietysti voi tässä olla ihan tarkoituskin.
932 937 955
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Alfan (ja/tai) Fiatin brändin myyminen Kiinaan tai Intiaan tuskin olisi huonompi vaihtoehto, kun vertaa, mikä on esim. Volvon ja Jaguarin tilanne nykyään. Ne olisi edelleen Alfoja ja Fiateja ja olisi rahaa takana uusien mallien kehittämiseen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Volvo onnistui tossa erittäinkin hyvin. Ne sai sen jälkeen kehitellä uudet mallit ja moottorit ihan rauhassa ja isolla rahalla. Lainamoottorithan heitettiin sen jälkeen romukoppaan ja kyl täytyy sanoa että toi uus v60 on kyl yks parhaista autoista ever. Joten en pidä oikeastaan enää minkään merkin osalta tota välttämättä huonona vaihtoehtona
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Aikalailla samaa mieltä. Jopa siitä, että uusi S/V60 on kyllä pirun hyvä auto.JanV kirjoitti:Volvo onnistui tossa erittäinkin hyvin. Ne sai sen jälkeen kehitellä uudet mallit ja moottorit ihan rauhassa ja isolla rahalla. Lainamoottorithan heitettiin sen jälkeen romukoppaan ja kyl täytyy sanoa että toi uus v60 on kyl yks parhaista autoista ever. Joten en pidä oikeastaan enää minkään merkin osalta tota välttämättä huonona vaihtoehtona
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Alfissimo kirjoitti:Alfan (ja/tai) Fiatin brändin myyminen Kiinaan tai Intiaan tuskin olisi huonompi vaihtoehto, kun vertaa, mikä on esim. Volvon ja Jaguarin tilanne nykyään. Ne olisi edelleen Alfoja ja Fiateja ja olisi rahaa takana uusien mallien kehittämiseen.
Volvossa ja Alfassa on se pieni ero että Volvolla oli oma tehdas ja suunnittelijat, Alfa taas on lähinnä pelkkä brändi nykykään, eli jos se myydään Kiinaan voi olla että autostakin tulee "kiinalainen"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Mikä siinä sitten akuutisti silloin huonontuisi? Laatu vai maine suuren kansan keskuudessa? Jos olisi kiinalaisten omistama brändi, mutta vastapainona silti euroopassa valmistettavat autot ja se, että niitä ylipäänsä valmistettaisi ja olisi jotain ostettavaakin. Ja vaikka olisi tehdaskin Kiinassa, niin hyvin tuntuu ysikymppiset Volvotkin kelpaavan, vaikka osa niistäkin Kiinassa tehdään. Tai ainakin on tehty jossain vaiheessa muillekin, kuin Kiinan omille markkinoille.
Jos on valittava kiinalainen omistus tai hiljalleen merkin kitulias poistuminen, käy kiinaraha oikein hyvin.
Jos on valittava kiinalainen omistus tai hiljalleen merkin kitulias poistuminen, käy kiinaraha oikein hyvin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Alfalle kiinalaisomistus olisi mielestäni huikea mahdollisuus, Jeeppi kuolisi pois, sitä kommentillani hain, en usko että nimittäin jenkki ostaa kiinajeeppiä, kun ei Mahindrakaan kelpaa...
Kiinalaisilla (räikeä yleistys) on kyllä nimittäin nykyään kapitalisteja kovempi bisnesvainu. Yllä kommentoitiin tapausta Volvo: omaan silmään tuo Kiinalainen raha vei brändiä kokonaisuutena siihen suuntaan että ottaisin nykyään Volvon ihan mielelläni. Harmi etteivät Saappia ostaneet...
Voin vai kuvitella miten puhemies Mao luikertelee haudassaan kun Shanghain bisneshaukat ymmärtävät brändien päälle ja pelastavat yhä historiallisempiä merkkejä tuholta. Alfa voisi olla yksi pelastettavista, kyllä kiitos vaan.
P.S. Shanghaissa muuten näki ihan mukavasti Giulioita. Kyseessä voi toki olla silmän puoltaminen...
Kiinalaisilla (räikeä yleistys) on kyllä nimittäin nykyään kapitalisteja kovempi bisnesvainu. Yllä kommentoitiin tapausta Volvo: omaan silmään tuo Kiinalainen raha vei brändiä kokonaisuutena siihen suuntaan että ottaisin nykyään Volvon ihan mielelläni. Harmi etteivät Saappia ostaneet...
Voin vai kuvitella miten puhemies Mao luikertelee haudassaan kun Shanghain bisneshaukat ymmärtävät brändien päälle ja pelastavat yhä historiallisempiä merkkejä tuholta. Alfa voisi olla yksi pelastettavista, kyllä kiitos vaan.
P.S. Shanghaissa muuten näki ihan mukavasti Giulioita. Kyseessä voi toki olla silmän puoltaminen...
932 937 955
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
se että kaikki auton osat olisivat kiinalaisia esim moottorit? tai lie mistä haalisivat osansa. Volvo saa rahaa suunnitella itse osansa ruotsissa, Alfalla ei ole ketään kuka suunnittelisi. Nimen ja kokonaisen valmistajan myyminen on hiukan eri asia. En tiedä onko Kiinassa yhtään varteenotettavaa valmistajaa? vrt jos Alfa nimi teoriittisesti myytäisiin vaikka BMWlle, siellä olisi osaavia suunnittelijoita ja osia.Alfissimo kirjoitti:Mikä siinä sitten akuutisti silloin huonontuisi?
Jos Alfa olisi oma itsenäinen yhtiö tehtaineen, henkilöistöineen yms.- , silloinhan tuo olisi loistava ajatus, rahat Kiinalaisilta ja autot tehtäisiiin siellä missä osataan.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Noniin, päästiin samalle sivulle
. Eihän ne tehtaat lakkaa olemasta, jos kiinaraha ostaa koko Fiatin ja Alfan siinä mukana.
Tarkennan aiempaa näppäilyä. Aiemmasta siis pois sanat tai ja brändi, jolloin kauppa tapahtuisi tehtaineen ja henkilöstöineen

Tarkennan aiempaa näppäilyä. Aiemmasta siis pois sanat tai ja brändi, jolloin kauppa tapahtuisi tehtaineen ja henkilöstöineen
Alfissimo kirjoitti:Alfan (ja/tai) Fiatin brändin...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
PSA:lla on kuitenkin mennyt ihan hyvin ja uusia malleja on tullut aika mukavasti.
Veikkaan että nyt alkaa tapahtumaan mallien osalta niin Alfalla kuin muillakin FCA:n merkeillä. Toki samoja alustoja, moottoreita yms tullaan käyttämään paljonkin.
Veikkaan että nyt alkaa tapahtumaan mallien osalta niin Alfalla kuin muillakin FCA:n merkeillä. Toki samoja alustoja, moottoreita yms tullaan käyttämään paljonkin.
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
joo alkaa varmaan mutta palataan takaisin etuvetoon...Marchionne halusi että kaikki tulevat Alfat olisivat takavetoisia. Siinä mielessä ei kauhean hyvää seuraa, ainakaan jos jotain isompia malleja aletaan sorvaamaan PSAn alustalle.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Voivathan ne ollakin: taakse tuhti sähkömoottori, edessä vedellään nesteiden voimalla. Win-win.
932 937 955
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
PSA:lla ei ole itsellään mitään kunnollista premium-autojen alustaa, joten Giulian ja Stelvion pohjaratkaisu Giorgio-alusta voi olla hyvinkin vahvoilla malliston yläpään autojen tulevaisuuden ratkaisuissa. Ja esimerkiksi pohjois-Amerikan markkinassa on seuraava Jeep Gran Cherokee jo tulossa tuolle alustalle. Ei noita isoja SUVeja voida millekään PSA:n pikkuautoalustalle tehdä.V6 kirjoitti:joo alkaa varmaan mutta palataan takaisin etuvetoon...Marchionne halusi että kaikki tulevat Alfat olisivat takavetoisia. Siinä mielessä ei kauhean hyvää seuraa, ainakaan jos jotain isompia malleja aletaan sorvaamaan PSAn alustalle.
Sen sijaan pikkuautojen alusta ja ilmoitettiinkin perustuvan jatkossa PSA:n tuotekehitykseen.
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Arna Take II ?Unique kirjoitti: Sen sijaan pikkuautojen alusta ja ilmoitettiinkin perustuvan jatkossa PSA:n tuotekehitykseen.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Giulietta-SUV ? Mito-SUV ?Unique kirjoitti:PSA:lla ei ole itsellään mitään kunnollista premium-autojen alustaa, joten Giulian ja Stelvion pohjaratkaisu Giorgio-alusta voi olla hyvinkin vahvoilla malliston yläpään autojen tulevaisuuden ratkaisuissa. Ja esimerkiksi pohjois-Amerikan markkinassa on seuraava Jeep Gran Cherokee jo tulossa tuolle alustalle. Ei noita isoja SUVeja voida millekään PSA:n pikkuautoalustalle tehdä.V6 kirjoitti:joo alkaa varmaan mutta palataan takaisin etuvetoon...Marchionne halusi että kaikki tulevat Alfat olisivat takavetoisia. Siinä mielessä ei kauhean hyvää seuraa, ainakaan jos jotain isompia malleja aletaan sorvaamaan PSAn alustalle.
Sen sijaan pikkuautojen alusta ja ilmoitettiinkin perustuvan jatkossa PSA:n tuotekehitykseen.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
FinPat kirjoitti:Arna Take II ?Unique kirjoitti: Sen sijaan pikkuautojen alusta ja ilmoitettiinkin perustuvan jatkossa PSA:n tuotekehitykseen.

Itselle ainakin Alfa Romeossa iso osa viehätyksestä on sitä italialaista tyyliä/tapaa/taitoa tehdä auto. Jos tämä vähenee esim. erilaisten fuusioiden kautta niin mielenkiinto myös vähenee. Esim. 159:ä en ole koskaan halunnut omistaa, tietynlainen saksalaisuus häiritsee, moottori/alusta.
Tosin edustan varmaan katoavaa vähemmistöä. PSA yhteistyö pakettiautoissa olisi saanut riittää.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Ainakin näkyisi olevan huhujen mukaan tulossa täyssähköinen Alfa Romeo Milano:Jiitee kirjoitti:Giulietta-SUV ? Mito-SUV ?Unique kirjoitti:PSA:lla ei ole itsellään mitään kunnollista premium-autojen alustaa, joten Giulian ja Stelvion pohjaratkaisu Giorgio-alusta voi olla hyvinkin vahvoilla malliston yläpään autojen tulevaisuuden ratkaisuissa. Ja esimerkiksi pohjois-Amerikan markkinassa on seuraava Jeep Gran Cherokee jo tulossa tuolle alustalle. Ei noita isoja SUVeja voida millekään PSA:n pikkuautoalustalle tehdä.V6 kirjoitti:joo alkaa varmaan mutta palataan takaisin etuvetoon...Marchionne halusi että kaikki tulevat Alfat olisivat takavetoisia. Siinä mielessä ei kauhean hyvää seuraa, ainakaan jos jotain isompia malleja aletaan sorvaamaan PSAn alustalle.
Sen sijaan pikkuautojen alusta ja ilmoitettiinkin perustuvan jatkossa PSA:n tuotekehitykseen.
"One of the most important projects for the future of Alfa Romeo is represented by the Alfa Romeo B-SUV, also known by the name of Alfa Romeo Milano. The model is foreseen in the FCA industrial plan for 2022. According to the latest rumors, the probability that Alfa Romeo's new B-SUV will arrive in 2022 is very high and is constantly growing. Alfa Romeo no longer wants to waste time."
"Alfa Romeo Milano should be the name of Alfa Romeo 's new Urban SUV . It is said that the new model of the carmaker of the Biscione may anticipate its debut times by arriving by the end of 2022. Apparently this will be the first fully electric model to appear in the range of the historic Milanese brand."
https://www.clubalfa.it/297509-alfa-rom ... -settimana
https://www.clubalfa.it/297722-alfa-rom ... -elettrico
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Kunhan muotoiluun, materiaaleihin ja ajettavuuteen saadaan puhalletuksi edes hitunen Alfan DNA:ta, niin olen aika valmis kaupoille. Brändäystähän tämä nykyään pitkälti kuitenkin on.jmi kirjoitti:
Itselle ainakin Alfa Romeossa iso osa viehätyksestä on sitä italialaista tyyliä/tapaa/taitoa tehdä auto. Jos tämä vähenee esim. erilaisten fuusioiden kautta niin mielenkiinto myös vähenee.
Tärkeintä olisi nyt saada lisää hyviä, 2020 -l. teknologialla varustettuja autoja myytäväksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
https://www.money.it/DS-Alfa-Romeo-e-Ma ... mp-giorgio
Uutisessa vihjataan että aika varmalla todennäköisyydellä DS, Alfa ja Maserati käyttävät Giorgio alustaa että Psa:n alustaa pienissä autoissa.
Kaikkiin aiotaan panostaa merkittävästi. Maserati on uuden Stellantis ryhmän loistoauto joka kilpailisi tasaisemmin Porschen kanssa. Alfa romeo olisi urheilullinen premium ja DS keskittyy mukavuuteen.
Mielestäni silti toi DS on vähän turha ja muutenkin, olisi vaan pidetty Citroenina ja parhaimmat mallit olisivat olleet DS:siä. Toki asia nähtiin että Citroenilla ei ole tarpeeksi hyvää imagoa tehdä niin kalliita autoja jotta kauppa olisi käynyt.
Uutisessa vihjataan että aika varmalla todennäköisyydellä DS, Alfa ja Maserati käyttävät Giorgio alustaa että Psa:n alustaa pienissä autoissa.
Kaikkiin aiotaan panostaa merkittävästi. Maserati on uuden Stellantis ryhmän loistoauto joka kilpailisi tasaisemmin Porschen kanssa. Alfa romeo olisi urheilullinen premium ja DS keskittyy mukavuuteen.
Mielestäni silti toi DS on vähän turha ja muutenkin, olisi vaan pidetty Citroenina ja parhaimmat mallit olisivat olleet DS:siä. Toki asia nähtiin että Citroenilla ei ole tarpeeksi hyvää imagoa tehdä niin kalliita autoja jotta kauppa olisi käynyt.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
Tavallaan toivoisi, että tuossa kuviossa nimenomaan Lancian brändi ottaisi nyt DS:lle kaavaillun mukavuusroolin, mutta nyt tuossa rivissä ei edelleenkään ole omaa koloa Lancialle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
500 uudistui juuri. Onko siinä jo yhteistyötä PSAn kanssa? Vai onko suunnitelmat jo muuttuneet pikkuautojen kohdalla.
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
ei ole. uusi sähkö 500nen valmistui ennen sitä. Se on siis kokonaan uusi auto, uudella rakenteella.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_New_500
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_New_500
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo PSA:FCA 50:50 fuusiossa (Stellantis)
https://www.is.fi/autot/art-2000007719728.html
Autojätit Fiat Chrysler ja PsA hyväksyivät yhdistymisen – tuloksena maailman neljänneksi suurin autovalmistaja