No niin tappelu päästöjen kanssa jatkuu yhä. Nyt kaikki muut arvot on kohdallaan paitsi CO2 joka on tuplat. Onko nyt ainoa vaihtoehto, että katti ois rikki, sillä viime mittauksen jälkeen paikkasin pienen vuodon putkessa ja tarkistin imupuolen vuodot. Taitaa meinaan olla toi katti aikamoisen kallis uusittava, ellei kellään olis vaan tiedossa mitän vippaskonsteja , kun auto muuten toimii!
Ei kai sillä päästöjen kannalta väliä ole minkä katin alle murjaisee, turhan pieni pönttö vain alkaa ahdistamaan virtausta.
Voihan autoon laittaa katsastuksen ajaksi Motonetin 160 euron naurettavan pienen tarvikekatin ja ottaa kuristimen sitten taas 364 päiväksi hyllylle... En tosin suosittele tätä, sehän ei ole luvallista
Garretilla olisi kuulemma joutilas pikkukatti, mahtaisikohan sitä saada vuokralle...?
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Garretilla olisi kuulemma joutilas pikkukatti, mahtaisikohan sitä saada vuokralle...?
Joo, Onhan mulla tuollainen yksi 1,3 Mazdan katti, joka on jouten sen 364 päivää vuodessa. Hyvin se putsaa noi päästöt, vaikka ei ne ahdot oikein tahdo nousta sen kanssa. On se hieman liian pieni..
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Garrett kirjoitti:
Joo, Onhan mulla tuollainen yksi 1,3 Mazdan katti, joka on jouten sen 364 päivää vuodessa. Hyvin se putsaa noi päästöt, vaikka ei ne ahdot oikein tahdo nousta sen kanssa. On se hieman liian pieni..
Toihan kuulostaa hyvältä , voiskohan sitä vaikka vuokrata, kun pitäs toi auto katsastaa? Onko se muuten pelkkä katti, vai onko putkeakin mukana, eli rälläkällä vanha poikki ja migillä kiinni vai? Jos kaikkiin edellisiin vastasit myöntävästi, niin missäspäin majailet?
Boxer33 kirjoitti:
Toihan kuulostaa hyvältä , voiskohan sitä vaikka vuokrata, kun pitäs toi auto katsastaa? Onko se muuten pelkkä katti, vai onko putkeakin mukana, eli rälläkällä vanha poikki ja migillä kiinni vai? Jos kaikkiin edellisiin vastasit myöntävästi, niin missäspäin majailet?
Kyse on pelkästä katista, jossa on toisessa päässä kaksi-pulttinen laippa ja toisessa päässä vain suora n. 48 mm putki. Migia tuon kiinnittämisessä ei saa käyttää, koska sitten se ei enää sovi sinä yhtenä päivänä, kun sitä itse tarvitsen.
33:ssahan laippa on 3-pulttinen, joten aikamoisia välivirityksiä joutuisi siihen päähän tekemään, että sen saisi kivuttomasti menemään.
Hökötys on Nurmijärvellä (VT3, liittymä 13). Jos täällä päin joskus ajelet ja haluat tulla katsomaan, niin heitä pm:ää.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Jos multa kysytään niin katalysaattori on maailman toiseksi typerin keksintö heti vasenkätisten kahvikupin jälkeen eipä ole kuin harmia ja hammasten kiristystä tuosta halvatun pöntöstä. Hiiteen mokomat...
Garrett kirjoitti:33:ssahan laippa on 3-pulttinen, joten aikamoisia välivirityksiä joutuisi siihen päähän tekemään, että sen saisi kivuttomasti menemään.
Tuossa kyseisessä 33:ssa katti ei ole laipoilla kiinni vaan hitsattu suoraan putken jatkoksi. Vaihto edellyttää siis joka tapauksessa pientä askartelua.