Jarrunesteen kato?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Jarrunesteen kato?

Viesti Kirjoittaja late04 »

Mistähän muusta voi olla kyse kuin vuodosta, kun jarruneste tuntuu haihtuvan 75:sta hiljalleen eli merkkivalo muistuttelee lisäämään n. 1000-3000 km välein? Nestettä ei kuitenkaan näy tallin lattialla.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mieleen tulee ensimmäisenä jarrupaineensäätimen vuoto. Itselläni teki juuri noin että pikkuhiljaa vuosi moottoritilan pelteihin ja maahan ei tippaa tullut, sittenpä se äkkiä alkoi vuotamaan enemmän

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Jos se jarrupaineensäädin on vuotanut, niin nyt kiireen vilkkaa tarkistamaan onko sen alapuolella enää peltiä jäljellä. Ja ikään kuin bonuksena siinä on myös hammastanko haitarikumeineen. Jarruneste poistaa maalin tehokkaasti siinä sivussa kun kovettaa ja murtaa haitarikumin. Arvakkaas mistä tiedän...

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Minä alkaisin tutkimaan lattiamattoja kuljettajan puolelta. Mun 90 lirautti jarrunesteet sinne. Huomasin sen pisaroista kengissä :) .

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Jarruneste

Viesti Kirjoittaja late04 »

Attanas. Onkin muuten läikkä kytkinpolkimen vierellä lattiamatossa. Mistäs se sitten vuotaa ja mikä on hoito? Kiitokset vaan etukäteen.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

pee kirjoitti:Jos se jarrupaineensäädin on vuotanut, niin nyt kiireen vilkkaa tarkistamaan onko sen alapuolella enää peltiä jäljellä. Ja ikään kuin bonuksena siinä on myös hammastanko haitarikumeineen. Jarruneste poistaa maalin tehokkaasti siinä sivussa kun kovettaa ja murtaa haitarikumin. Arvakkaas mistä tiedän...
Maali lähti multakin :wink: On muuten alfan maali aika heikosti kiinni

Avatar
Turismo
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarruneste

Viesti Kirjoittaja Turismo »

late04 kirjoitti:Attanas. Onkin muuten läikkä kytkinpolkimen vierellä lattiamatossa. Mistäs se sitten vuotaa ja mikä on hoito? Kiitokset vaan etukäteen.
Herätetääs henkiin tämä vanha keskustelu. Huomasin että tuo vanhempi 33 on lirauttanut lattialle talvenaikana kaikki jarrunesteet. Ideoita mistä vuotaa?

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Siis jos on kuskin jalkatilassa niin kytkimen pääsylinteri on yks mahdollinen.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Turismo
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turismo »

Nelli kirjoitti:Siis jos on kuskin jalkatilassa niin kytkimen pääsylinteri on yks mahdollinen.
Juuripa siellä. Onko kallis remppa?

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ei ainakaan niin kallis kun jarrupaineensäätimen alapuolella oleva alue, ja se palkki johon se saatanan aine vuotaa... Hammastangon kiinnityspalkin lisäksi bonusalueena löytyy vääntöjousen kiinnityskohta.

Meikäläisellä vuotokohtana lisäksi jarrutehostimessa oleva sylinteri, eli siihen tulevan letkun kiinnitysnamikka.

Ihme ettei vuotoja ole enemmän, onhan siellä vielä pari liitosta, josta jarrunestettä voisi vuotaa johonkin.

Varmaan kuskinpuolen mattokin on märkä - en ole vielä tarkistanut. Pitääpä käydä tallissa.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Tässä 75:n vaihdosta jotain http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3905&highlight=

Mulla 75:n pääsylinterin vaihto maksoi jotain 100€ osa ja oisko 40€ työ (nyrkkipaja). En nyt mene näistä ihan takuuseen kun en muista varmasti. Osa oli alkuperäinen ATE ja vaihto oli vierestä katsottuna vittumaista, ahtaassa paikassa työskentelyä vaikka sinällään muuten simppeli homma. Kyllä Milano muistaakseni olisi rokottanut siitä ainakin satasen enemmän.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Vaihdoin viime kesänä Penariin kytkimen pääsylinterin ja hommana se ei ollut paha mutta paikka on todellakin veemäinen, piti maata kuskin jalkatilassa kymmenellä solmulla. Ja sitten tietysti pitää ilmata kunnolla. Alfasta en osaa sanoa kun siihen ei tarvinut koskaan vaihtaa pääsylinteriä, mutta en usko että paljonkaan periaatteessa eroaa.
Pääsylinteri muuten Motonetissä noin 70 euroa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

late04 kirjoitti:Osa oli alkuperäinen ATE ja vaihto oli vierestä katsottuna vittumaista, ahtaassa paikassa työskentelyä vaikka sinällään muuten simppeli homma.
On se 75:n pääsylinteri yks perkele vaihdettava. Pitäisi itsekin tehdä, keräilen tässä juuri motivaatiota.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

75 hävitti nopeassa ajassa ainakin puoli säiliötä jarrunestettä. Voin kertoa että vuotopaikkaa ei näy. Jarrunestettä ei näyttäisi enää häviävän :lol: Ainakin minulle tuttua juttua että Alfat/Lanciat korjailee itseään.
Järkevin selitys tälle tapahtumalle on että nyt on jarrutehostin puolillaan nestettä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

pee kirjoitti:Jos se jarrupaineensäädin on vuotanut, niin nyt kiireen vilkkaa tarkistamaan onko sen alapuolella enää peltiä jäljellä. Ja ikään kuin bonuksena siinä on myös hammastanko haitarikumeineen. Jarruneste poistaa maalin tehokkaasti siinä sivussa kun kovettaa ja murtaa haitarikumin. Arvakkaas mistä tiedän...
veikkaus
henk.koht. kokemus? :o:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Luultavasti on gydEbUhilla tehostin täynnä jarrunestettä :)

Mulla nestettä hävisi kanssa pikkuhiljaa mutta ei vuotanut alle. Joku päivä tuli sitten kengille kun oli tehostin niin täynnä että meni yli.

Miksi tuossa muuten pelotellaan sen pääsylinterin vaihdolla? Siinähän se on näkyvillä, kahdella mutterilla kiinni. Pikalukoillako pitäisi olla ettei olisi työlästä? :)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Itellä kanssa joskus kauan sitten mutkissa vilkutti "käsijarrun valoa" , ja lisäilin muutaman kerran nestettä ja ei ole enää pitkään aikaa sitä tehnyt. Ja ei myöskään vuotanut mistään :?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

oliko palat loppu? sekin laskee jarrunseteen tasoa ja sitä kautta rupeaa vilkuttelemaan valoa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
FatTony
Viestit: 72
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

Mulla 155 hävis kans jarrunesteet. Noin 1000km välein joutui lisäämään. Paikallistin vian kytkimen työsylinteriin (vuotoja ei auton alla näkynyt koska nesteet valuivat laatikon päälle). Uudet tiivisteet makso motonetissä 4,5e ja vaihtoon meni omin käsin about tunti. Halvin korjaus mitä olen tähän mennessä alfaan tehnyt :-D
Speed is a virtue

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

gYdEbUh kirjoitti:75 hävitti nopeassa ajassa ainakin puoli säiliötä jarrunestettä. Voin kertoa että vuotopaikkaa ei näy. Jarrunestettä ei näyttäisi enää häviävän :lol: Ainakin minulle tuttua juttua että Alfat/Lanciat korjailee itseään.
Järkevin selitys tälle tapahtumalle on että nyt on jarrutehostin puolillaan nestettä.
Hold the phone. Auto hävittääkin kytkinnestettä vaihelootan päästä. En ole huomannut mitään erityistä kytkimen toiminnassa, ei ole kait vielä neste päässyt aivan loppuun, nuo säiliöthän on eroteltu väliseinällä niin ettei niiden taso ole sama jos toinen hävittää nestettä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Onko kaikissa 75:sissa sama jarrupaineensäädin moottorista riippumatta?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei ole, kaksi versiota taisi olla, eli turbo / V6 omansa ja muut omansa.

Vastaa Viestiin