Jarrunesteen kato?
Valvoja: Moderators
Jarrunesteen kato?
Mistähän muusta voi olla kyse kuin vuodosta, kun jarruneste tuntuu haihtuvan 75:sta hiljalleen eli merkkivalo muistuttelee lisäämään n. 1000-3000 km välein? Nestettä ei kuitenkaan näy tallin lattialla.
Jos se jarrupaineensäädin on vuotanut, niin nyt kiireen vilkkaa tarkistamaan onko sen alapuolella enää peltiä jäljellä. Ja ikään kuin bonuksena siinä on myös hammastanko haitarikumeineen. Jarruneste poistaa maalin tehokkaasti siinä sivussa kun kovettaa ja murtaa haitarikumin. Arvakkaas mistä tiedän...
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Jarruneste
Attanas. Onkin muuten läikkä kytkinpolkimen vierellä lattiamatossa. Mistäs se sitten vuotaa ja mikä on hoito? Kiitokset vaan etukäteen.
Maali lähti multakinpee kirjoitti:Jos se jarrupaineensäädin on vuotanut, niin nyt kiireen vilkkaa tarkistamaan onko sen alapuolella enää peltiä jäljellä. Ja ikään kuin bonuksena siinä on myös hammastanko haitarikumeineen. Jarruneste poistaa maalin tehokkaasti siinä sivussa kun kovettaa ja murtaa haitarikumin. Arvakkaas mistä tiedän...

Re: Jarruneste
Herätetääs henkiin tämä vanha keskustelu. Huomasin että tuo vanhempi 33 on lirauttanut lattialle talvenaikana kaikki jarrunesteet. Ideoita mistä vuotaa?late04 kirjoitti:Attanas. Onkin muuten läikkä kytkinpolkimen vierellä lattiamatossa. Mistäs se sitten vuotaa ja mikä on hoito? Kiitokset vaan etukäteen.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ei ainakaan niin kallis kun jarrupaineensäätimen alapuolella oleva alue, ja se palkki johon se saatanan aine vuotaa... Hammastangon kiinnityspalkin lisäksi bonusalueena löytyy vääntöjousen kiinnityskohta.
Meikäläisellä vuotokohtana lisäksi jarrutehostimessa oleva sylinteri, eli siihen tulevan letkun kiinnitysnamikka.
Ihme ettei vuotoja ole enemmän, onhan siellä vielä pari liitosta, josta jarrunestettä voisi vuotaa johonkin.
Varmaan kuskinpuolen mattokin on märkä - en ole vielä tarkistanut. Pitääpä käydä tallissa.
Meikäläisellä vuotokohtana lisäksi jarrutehostimessa oleva sylinteri, eli siihen tulevan letkun kiinnitysnamikka.
Ihme ettei vuotoja ole enemmän, onhan siellä vielä pari liitosta, josta jarrunestettä voisi vuotaa johonkin.
Varmaan kuskinpuolen mattokin on märkä - en ole vielä tarkistanut. Pitääpä käydä tallissa.
Tässä 75:n vaihdosta jotain http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3905&highlight=
Mulla 75:n pääsylinterin vaihto maksoi jotain 100€ osa ja oisko 40€ työ (nyrkkipaja). En nyt mene näistä ihan takuuseen kun en muista varmasti. Osa oli alkuperäinen ATE ja vaihto oli vierestä katsottuna vittumaista, ahtaassa paikassa työskentelyä vaikka sinällään muuten simppeli homma. Kyllä Milano muistaakseni olisi rokottanut siitä ainakin satasen enemmän.
Mulla 75:n pääsylinterin vaihto maksoi jotain 100€ osa ja oisko 40€ työ (nyrkkipaja). En nyt mene näistä ihan takuuseen kun en muista varmasti. Osa oli alkuperäinen ATE ja vaihto oli vierestä katsottuna vittumaista, ahtaassa paikassa työskentelyä vaikka sinällään muuten simppeli homma. Kyllä Milano muistaakseni olisi rokottanut siitä ainakin satasen enemmän.
Vaihdoin viime kesänä Penariin kytkimen pääsylinterin ja hommana se ei ollut paha mutta paikka on todellakin veemäinen, piti maata kuskin jalkatilassa kymmenellä solmulla. Ja sitten tietysti pitää ilmata kunnolla. Alfasta en osaa sanoa kun siihen ei tarvinut koskaan vaihtaa pääsylinteriä, mutta en usko että paljonkaan periaatteessa eroaa.
Pääsylinteri muuten Motonetissä noin 70 euroa.
Pääsylinteri muuten Motonetissä noin 70 euroa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
75 hävitti nopeassa ajassa ainakin puoli säiliötä jarrunestettä. Voin kertoa että vuotopaikkaa ei näy. Jarrunestettä ei näyttäisi enää häviävän
Ainakin minulle tuttua juttua että Alfat/Lanciat korjailee itseään.
Järkevin selitys tälle tapahtumalle on että nyt on jarrutehostin puolillaan nestettä.

Järkevin selitys tälle tapahtumalle on että nyt on jarrutehostin puolillaan nestettä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
veikkauspee kirjoitti:Jos se jarrupaineensäädin on vuotanut, niin nyt kiireen vilkkaa tarkistamaan onko sen alapuolella enää peltiä jäljellä. Ja ikään kuin bonuksena siinä on myös hammastanko haitarikumeineen. Jarruneste poistaa maalin tehokkaasti siinä sivussa kun kovettaa ja murtaa haitarikumin. Arvakkaas mistä tiedän...
henk.koht. kokemus?

Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Luultavasti on gydEbUhilla tehostin täynnä jarrunestettä 
Mulla nestettä hävisi kanssa pikkuhiljaa mutta ei vuotanut alle. Joku päivä tuli sitten kengille kun oli tehostin niin täynnä että meni yli.
Miksi tuossa muuten pelotellaan sen pääsylinterin vaihdolla? Siinähän se on näkyvillä, kahdella mutterilla kiinni. Pikalukoillako pitäisi olla ettei olisi työlästä?

Mulla nestettä hävisi kanssa pikkuhiljaa mutta ei vuotanut alle. Joku päivä tuli sitten kengille kun oli tehostin niin täynnä että meni yli.
Miksi tuossa muuten pelotellaan sen pääsylinterin vaihdolla? Siinähän se on näkyvillä, kahdella mutterilla kiinni. Pikalukoillako pitäisi olla ettei olisi työlästä?

- FatTony
- Viestit: 72
- Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
- Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Mulla 155 hävis kans jarrunesteet. Noin 1000km välein joutui lisäämään. Paikallistin vian kytkimen työsylinteriin (vuotoja ei auton alla näkynyt koska nesteet valuivat laatikon päälle). Uudet tiivisteet makso motonetissä 4,5e ja vaihtoon meni omin käsin about tunti. Halvin korjaus mitä olen tähän mennessä alfaan tehnyt 

Speed is a virtue
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Hold the phone. Auto hävittääkin kytkinnestettä vaihelootan päästä. En ole huomannut mitään erityistä kytkimen toiminnassa, ei ole kait vielä neste päässyt aivan loppuun, nuo säiliöthän on eroteltu väliseinällä niin ettei niiden taso ole sama jos toinen hävittää nestettä.gYdEbUh kirjoitti:75 hävitti nopeassa ajassa ainakin puoli säiliötä jarrunestettä. Voin kertoa että vuotopaikkaa ei näy. Jarrunestettä ei näyttäisi enää häviävänAinakin minulle tuttua juttua että Alfat/Lanciat korjailee itseään.
Järkevin selitys tälle tapahtumalle on että nyt on jarrutehostin puolillaan nestettä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
