166 2.0TS kytkimen jäykkyys
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
166 2.0TS kytkimen jäykkyys
Onko 166 Alfan (kone 2.0TS) kytkin luontoaan jäykempi kuin kytkimet yleensä? Emännän 9-5 Saabin kytkin tuntuu Alfalla ajon jälkeen toimivan lähes itsestään, joten aika suuri ero näillä täytyy olla. Onkohan joku paikka kuivana vai onko tuo kytkin aina noin "sporttinen"?
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: 166 2.0TS kytkimen jäykkyys
No, täytyypä sanoa että en ole kytkimen jäykkyyteen tai keveyteen autossani koskaan reagoinut, minusta se tuntuu just sopivalta.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Itsekkin kaikenikäisillä ja kuntoisilla kulkineilla kurvailleena en aikaisemmin ole tuollaiseen asiaan kiinnittänyt huomiota. Mutta nyt Alfalla ajon jälkeen esim. tuon Saabin kytkin tuntuu lähinnä siltä, että siitä puuttuisi jousi kokonaan. Eli asiaan ei voi olla kiinnittämättä huomiota.
Kaipailisin asiallista kommenttia 166 2.0TS kuskeilta. Tuntuuko muiden autojen kytkimet ylikevyeiltä Alfalla ajon jälkeen. Vai onko minulla jossain jotain ylimääräistä kitkaa. Saattaa tietysti olla, että asian selvittäminen vaatii kojeajon toisella samanlaisella. Harmi kun noita autoja ei esim. autoliikkeissä turhan usein ole.
Kaipailisin asiallista kommenttia 166 2.0TS kuskeilta. Tuntuuko muiden autojen kytkimet ylikevyeiltä Alfalla ajon jälkeen. Vai onko minulla jossain jotain ylimääräistä kitkaa. Saattaa tietysti olla, että asian selvittäminen vaatii kojeajon toisella samanlaisella. Harmi kun noita autoja ei esim. autoliikkeissä turhan usein ole.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Kyllä se kytkin on sellainen, että vastusta löytyy. Esim. Fiatin kytkin on huomattavasti kevyempi käyttää. 166:sen ja 164:sen kytkimet on samantyyppiset, ehkä 164 on hieman kevyempi (on tosin huomattavasti enemmän ajettukin).
Mutta ei rouva ole 166:sen kytkimestä valittanut, joten on se ihan hyvä.
Mutta ei rouva ole 166:sen kytkimestä valittanut, joten on se ihan hyvä.
Kautta likaisten varpaitteni!
100tkm ajettu kytkin oli vaikea käyttää, kenguru-bensaa aina välillä kun katse harhaili minihameissa...ehkä vähän jäykempikin (siis kytkin) kuin kytkinpaketin vaihtamisen jälkeen. Ennen ajelin Scenicillä ja muilla jokanaisen kärryillä ja niissä kytkin taisi olla aika kevyt ja tunnoton. Nyt on hyvä (166 2 ts)onefromnorth kirjoitti:...kommenttia 166 2.0TS kuskeilta. Tuntuuko muiden autojen kytkimet ylikevyeiltä Alfalla ajon jälkeen..