Tulipa käytyä katsastuksessa ja eikös vaan tuloksena ollut hylky. Vaan pienestä oli kiinni, etupäästä oikea yläpallonivel oli väljä. Sen lisäksi tuli korjauskehotus oikeanpuolen koiranluun ulommasta puslasta. Pikkuisen väljää sielläkin. Muuten kaikki oli niinkuin pitääkin.
Itseäänhän tässä saa syyttää, kun alkukesästä autoa hankkiessani kävin autotohtorilla ja silloin todettiin vasemman yläpallonivelen olevan loppu. En sitten viitsinyt vaihdattaa molempia puolia samalla kertaa.
Mutta sitten se pakollinen kymysys: Mistäs olette noita palloniveliä hommanneet (Motonet?) ja missä päin Turkua olette niitä vaihdattaneet. Delta ei nyt oikein houkuttele.
Helpollapa siellä suunnalla hylätään. Firman auto oli tänään syynissä ja tulos: molemmat raidetangonpäät vaihtokunnossa, samoin jousen korvat tms. (en ollut ite katsastamassa niin en ihan tarkkaan tiedä) mutta leima tuli silti. On se kyllä kolissutkin sen verran, että arvelinkin siellä olevan väljää jossain Eikö paikallisesta varaosaputiikista saisi ihan laatuniveliä? Itse ainakin olen jo oppinut sen, että mieluummin maksan esim. TRW:n osista vähän enempi ja ajelen sit niillä huomattavasti kauemman verrattuna halpisosiin
90 kirjoitti:no on kyllä pienestä kiinni jos yhdestä pallonivelestä pomppaa..
Juu. Hienotunteisesti kysyinkin että meneekö pallonivel myöskin kehotuksella, mutta nivelistä kuulemma tulee aina hylky. Samapa tuo, koska ko. asemalla on meneillään kampanja jossa jälkitarkastus on maksuton. Selviääpä rempan jälkeen pelkällä näyttämisen vaivalla.
Huomautuksena vaan että älkää ainakaan TRW:n osia ostako!!!! Ostin omaan 156:seen TRW:t kun ajattelin että ei ainakaan voi alkuperäisiin luottaa. Suureksi pettymykseksi huomasin että Alfan alkuperäisessä tukivarressa lukee TRW pallonivelessä Nivelet olleet nyt alla noin 5tkm ja kitinä tuntuu alkavan aika pian.
Joo koko tukivarsi pitää uusia. Yläpuolen tukivarsi on helppo vaihtaa vaikka itse, jos vaan saa pallonivelen irti Itseltä kului siihen aikaa 2 tuntia josta tunnin revein palloniveltä. Alapuoli on varmaankin hiukan hankalampi. Yläpää muistaakseni tulee kiltisti pois kun ottaa sisälokarin pois ja avaa pultit. Helppo homma tehdä vaikka pihassa tunkin varassa (itsemurha jos et tue autoa kunnolla). Irroituksessa voi olla neste kaasu tohotin tarpeen (Motonet 16,90 euroo).
Tämäpä selvä. Itse tuota en viitsi vaihtaa, mutta kunhan saan osan hankittua, niin saapa tuttu remonttireiska ensikontaktin Alfaan. Nyt pitää sitten vaan arpoa mistä varaosaliikkeestä tuota lähtee kyselemään.
Kunnossa ja leimattu. Tukivarsi Turun autotarvikkeesta 60 euroa ja paikalleen heitto 35. Vaihto ei mulla onnistunut Maunun ohjeen mukaan koska tukivarren kiinnityspultti ei mahtunut tulemaan ulos ilman että koko mcphersonhässäkkä irroitettiin. Siitä huolimatta koko hommaan meni vain 45 minuuttia.
Helpolla päästiin.