Ostaakko 33??
Valvoja: Moderators
Ostaakko 33??
Neuvokaapas fiksummat mitä pitäis ottaa huomioon, kun lähtee ostaan 33.sta? Vehkeelä on ikää ja kilometrejä (vm.88, 200tkm) eikä viitis ihan pommia eka alfaks ostaa..
Omistin vielä muutama vuosi sitten tuplaweberwillä varustetun 33:sen. Kymmenen vuoden aikana en koskaan onnistunut saamaan kaasuttimia balanssiin kuin ehkä muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan. Auto kävi aina tyhjäkäynnillä kuin leikkuupuimuri.
Kaikessa ystävyydessä kehottaisin sinua ostamaan muutaman vuoden nuoremman yksilön, sillä ruiskun avullaa pikku Alfan käynti on saatu jonkinverran paremmaksi, joskin hieman tehoa menettäen.
Tuoreempi Alfa tuntuu myös paljon suunnitellummalta autolta, kuin tämä ikuinen murheenkryyni kaasuttimilla varustettuna.
Webereillä varustettu Alfani oli 1,7 qv-89 Ja nykyinen 1.7ie-91.
Vaikka iässä ei ole suurtakaan eroa, niin autot ovat kuin eri planeetalta.
Siinä missä vanhempi ruostui suurinpiirtein käsiin ja ovien alareunat olivat kuin reikäjuustoa, niin uudemmassa on vain muutamia ruostepaikkoja siellä täällä, bensatankin korkin ympäristössä tottakai.
Jos päädyt -88 Alfaan, niin tutki ainakin helmapellit, irrota levikkeet että pääset tutkimaan tilanteen kunnolla.
Bensatankki todennäköisesti vuotaa täytenä, sillä tankin puolivälissä oleva saumaus pettää ja ruostuu tässä mallissa.
Bensatankin korkin ympäristö on melko varmasti pelkkää pakkelia, jos sitä jotenkin on korjattu. Ruosteet pysyvät piilossa tod. näk. ensi kesään, ellei siihen ole hitsattu korjauspalaa.
Tutki kaikki alustan puslat, sillä jouduin itse vaihtamaan ne parikin kertaa kymmenen vuoden aikana.
Etutukivarret ruostuvat herkästi.
Bensiini- ja jarruputket ovat vaihtokamaa, ellei niitä ole jo vaihdettu.
Päästöjen kanssa olet ikuisesti naimisissa, joten älä osta autoa ilman päästömittausta. Ole paikalla kun mittaus tehdään, äläkä hyväksy mitään vippaskonstia niiden saamiseksi kohdalleen (sytytyksen siirto täysin pieleen, seoksen säätäminen sellaiseksi että autolla on melko mahdoton ajaa ym, ym).
Varaudu siihen että ostaessasi kauniin pienen 33:sen jokapäiväiseen käyttöösi, voit ajella huolettomasti jopa sata kilometriä ennenkuin jokin paikka taas vaatii korjausta.
Huolettomia kilometrejä.
Cuore Sportivo.
Kaikessa ystävyydessä kehottaisin sinua ostamaan muutaman vuoden nuoremman yksilön, sillä ruiskun avullaa pikku Alfan käynti on saatu jonkinverran paremmaksi, joskin hieman tehoa menettäen.
Tuoreempi Alfa tuntuu myös paljon suunnitellummalta autolta, kuin tämä ikuinen murheenkryyni kaasuttimilla varustettuna.
Webereillä varustettu Alfani oli 1,7 qv-89 Ja nykyinen 1.7ie-91.
Vaikka iässä ei ole suurtakaan eroa, niin autot ovat kuin eri planeetalta.
Siinä missä vanhempi ruostui suurinpiirtein käsiin ja ovien alareunat olivat kuin reikäjuustoa, niin uudemmassa on vain muutamia ruostepaikkoja siellä täällä, bensatankin korkin ympäristössä tottakai.
Jos päädyt -88 Alfaan, niin tutki ainakin helmapellit, irrota levikkeet että pääset tutkimaan tilanteen kunnolla.
Bensatankki todennäköisesti vuotaa täytenä, sillä tankin puolivälissä oleva saumaus pettää ja ruostuu tässä mallissa.
Bensatankin korkin ympäristö on melko varmasti pelkkää pakkelia, jos sitä jotenkin on korjattu. Ruosteet pysyvät piilossa tod. näk. ensi kesään, ellei siihen ole hitsattu korjauspalaa.
Tutki kaikki alustan puslat, sillä jouduin itse vaihtamaan ne parikin kertaa kymmenen vuoden aikana.
Etutukivarret ruostuvat herkästi.
Bensiini- ja jarruputket ovat vaihtokamaa, ellei niitä ole jo vaihdettu.
Päästöjen kanssa olet ikuisesti naimisissa, joten älä osta autoa ilman päästömittausta. Ole paikalla kun mittaus tehdään, äläkä hyväksy mitään vippaskonstia niiden saamiseksi kohdalleen (sytytyksen siirto täysin pieleen, seoksen säätäminen sellaiseksi että autolla on melko mahdoton ajaa ym, ym).
Varaudu siihen että ostaessasi kauniin pienen 33:sen jokapäiväiseen käyttöösi, voit ajella huolettomasti jopa sata kilometriä ennenkuin jokin paikka taas vaatii korjausta.
Huolettomia kilometrejä.
Cuore Sportivo.
Hetken harkittuani ajattelin vielä jatkaa vastaustani.
Vaihteiston kakkosen synkro on luultavasti hajalla, korjauttaminen järjettömän kallista ja itse tehden todella hankalaa.
Etuistuimet ehkä hajalla, sillä istuimien rakenneratkaisut olivat alta arvostelun
200tkm ja vm-88. Autollahan on ikää jo 16 vuotta, ei kovinkaan uskottavaa.
Omallani oli ajettu yli 350tkm hylätessäni sen toissa kesänä.
Älä maksa muutamaa satkua enempää, sillä omani oli pelleiltään niin huono että lahjoitin sen varaosiksi, irrotettuani siitä moottorin, joka näyttää olevan ko. auton vahvin lenkki.
Vaihteiston kakkosen synkro on luultavasti hajalla, korjauttaminen järjettömän kallista ja itse tehden todella hankalaa.
Etuistuimet ehkä hajalla, sillä istuimien rakenneratkaisut olivat alta arvostelun
200tkm ja vm-88. Autollahan on ikää jo 16 vuotta, ei kovinkaan uskottavaa.
Omallani oli ajettu yli 350tkm hylätessäni sen toissa kesänä.
Älä maksa muutamaa satkua enempää, sillä omani oli pelleiltään niin huono että lahjoitin sen varaosiksi, irrotettuani siitä moottorin, joka näyttää olevan ko. auton vahvin lenkki.
2s 33
Moikka
Tuohon koriin lisäisin vielä pari juttua: Takaiskareiden tornin sisä- ja ulkosyrjät, usein näkyy mätää kun nostaa takaloosterin verhoilut. Pyörän takana oleva peltinen tötterö, jonka sisällä iskari on. Taka "hiekkapelti" jossa pakoputken takakiinnike on kiinni-- yleensä vain osa jäljellä.
Etupyöränaukoissa pitkittäispalkin ulkosivut, sekä konehuoneen puolelta pitkittäispalkin yläsivu koneen takana, tulipellin etupuolella.
Auto on tosi hauska ajettava, mutta tarkista kori ensin..
TimoJ
Tuohon koriin lisäisin vielä pari juttua: Takaiskareiden tornin sisä- ja ulkosyrjät, usein näkyy mätää kun nostaa takaloosterin verhoilut. Pyörän takana oleva peltinen tötterö, jonka sisällä iskari on. Taka "hiekkapelti" jossa pakoputken takakiinnike on kiinni-- yleensä vain osa jäljellä.
Etupyöränaukoissa pitkittäispalkin ulkosivut, sekä konehuoneen puolelta pitkittäispalkin yläsivu koneen takana, tulipellin etupuolella.
Auto on tosi hauska ajettava, mutta tarkista kori ensin..
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Niin kaippa ne ruostevauriot on pahin ongelma 33:ssa. Tutki pohja ja palkit suhteellisen tarkasti. Täysin ruosteetonta autoa tuskin saat mutta tiedätpähän ainakin mitä pitää korjata.
Muut ongelmat onkin sitten vain uutta osaa, ja niitä voi olla vaikea sanoa koeajon perusteella jos ei auto ole juuri sillä hetkellä ole rikki. Toden näköisesti joudut korjaamaan sitä jonnin verran jatkossa.
Painotan että 33 pitää ostaa siksi että pitää sen ajo-ominaisuuksista, tehosta yms, ei siksi että se olisi luotettava. Jos osaat ja jaksat itse korjata (ja vaikka et osaisikaan), se on varmasti markkinoiden paras ajettava luokassaan hintaansa verrattuna.
Muut ongelmat onkin sitten vain uutta osaa, ja niitä voi olla vaikea sanoa koeajon perusteella jos ei auto ole juuri sillä hetkellä ole rikki. Toden näköisesti joudut korjaamaan sitä jonnin verran jatkossa.
Painotan että 33 pitää ostaa siksi että pitää sen ajo-ominaisuuksista, tehosta yms, ei siksi että se olisi luotettava. Jos osaat ja jaksat itse korjata (ja vaikka et osaisikaan), se on varmasti markkinoiden paras ajettava luokassaan hintaansa verrattuna.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ja tämähän koskee kaikkia vanhempia alfoja ei pelkästään 33:sta....Ana M kirjoitti: Painotan että 33 pitää ostaa siksi että pitää sen ajo-ominaisuuksista, tehosta yms, ei siksi että se olisi luotettava. Jos osaat ja jaksat itse korjata (ja vaikka et osaisikaan), se on varmasti markkinoiden paras ajettava luokassaan hintaansa verrattuna.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Tällä hetkellä kolmekolmosia on saa jatkuvasti 300-600 eurolla leimassa, joten kannattaa ostaa vaikka loppuunajettavaksi, itselläni on todella positiiviset kokemukset 33:n omistamisesta tältä syksyltä. Motonetista ym. saa peltiosia pilkkahintaan, esim. takalokasuojan alaosat 20 euroa kappale, auto on hieman arpamaista vaihteistoa lukuunottamatta nautinto ajaa ja yllättävän hyvin mahtuu tavaraa kyytiin, kun penkitkin kaatuu. Siis oiva käyttis ja jos on hieman kupruinen kuin omani, niin ei tarvitse itkeä talviajoakaan suolavelleineen, myöhemmin maksaa itsensä takas myös osiensa takia. Veikkaan, että samat ongelmat näitä vaivaavat kuin vaikka samanikäisiä muita perheautoja, kaikki ne ovat ruosteessa ja sähköt vilkkuu. Sillä erolla, että 33:sia on myyty monesti varakkaamman pariskunnan kakkosautoksi, joten monesti kilometrit voivat oikeasti olla 150tkm paikkeilla ja ainakin puolet siitä on varmasti jaksettu vielä huoltaa kunnolla, toisin kuin vastaavan ikäisien korollien sun muiden pelottavuuksien kohdalla.
Eipä kovin ruusuista kuvaa noiden perusteella 33.sesta tullu :o ...
Huhhuh...
Mutta niinpähän tuo on, että ei pitäis nuolasta ennenku tipahtaa..
Noooh, aika näyttäköön tuliko musta alfisti, vai pitäydynkö vielä toistaiseksi muissa italialaisissa laatumerkeissä
Faktahan on, että autot tulee italiasta, kulkuneuvot muualta
Huhhuh...
Mutta niinpähän tuo on, että ei pitäis nuolasta ennenku tipahtaa..
Noooh, aika näyttäköön tuliko musta alfisti, vai pitäydynkö vielä toistaiseksi muissa italialaisissa laatumerkeissä

Faktahan on, että autot tulee italiasta, kulkuneuvot muualta

Luin tekstini uudelleen ja täytyy ehkä hieman myös Alfaa kehua pelkän haukkumisen sijaan.
Ostin oman Alfani -91 ihastuessani sen pikkunäppärään ulkonäköön.
En tiennyt vielä silloin Alfoista mitään, mutta jokin tässä autossa viehättää edelleen.
Alfa 33:sen ajo-ominaisuudet ovat todella maineensa veroiset. Sillä on nautinnollista räppäillä pienillä mutkateillä ja se antaa anteeksi pikkuvirheitä johdonmukaisella käytöksellään. Se on yllättävän hyvä talviauto, sillä liukkaalla kelillä sen hyvät ominaisuuden korostuvat.
Se on monikäyttöinen auto parhaasta päästä. Takapenkit kaatamalla siinä pystyy järjestämään ruhtinaalliset tilat erilaisille tavaroille.
Olen käynyt sillä sen syntysijoilla Italiassa ja muutamana yönä siellä takana nukkui pari lasta väsymyksen yllättäessä kesken ajon.
Alfassa viehättää sen symmetrisyys. Boksermoottori on mielestäni täydellinen helmi ja ei voi muuta kuin ihailla sen loogista rakennetta.
Jotain tässä 33:sessa on sellaista joka sai minut ostamaan uuden hieman tuoreemman version tästä autosta.
Vaikka kymmeniä kertoja kirosin vanhan Alfani alimpaan helvettiin, kun kädet olkapäitä myöten öljyssä saavuin tallilta kotiin (Alfa edelleen epäkunnossa), niin silloin kun auto toimi, se palkitsi kaikki siihen uhratut työtunnit.
Jos autoilla voisi olla sielu tai tunne-elämä, niin Alfa 33 tuntuisi autolta jonka toiminta tai toimimattomuus on jotenkin kytkeytynyt omaan tunnetilaani. Alfa on enemmän kuin pelkkä auto, se on elämäntapa.
Osta vain Alfa-Romeo. Olen varnma että kun löydät hyvän yksilön ja opit kantapään kautta tietämään kuinka se on rakennettu, olet vuosikausia sen lumoissa.
Ostin oman Alfani -91 ihastuessani sen pikkunäppärään ulkonäköön.
En tiennyt vielä silloin Alfoista mitään, mutta jokin tässä autossa viehättää edelleen.
Alfa 33:sen ajo-ominaisuudet ovat todella maineensa veroiset. Sillä on nautinnollista räppäillä pienillä mutkateillä ja se antaa anteeksi pikkuvirheitä johdonmukaisella käytöksellään. Se on yllättävän hyvä talviauto, sillä liukkaalla kelillä sen hyvät ominaisuuden korostuvat.
Se on monikäyttöinen auto parhaasta päästä. Takapenkit kaatamalla siinä pystyy järjestämään ruhtinaalliset tilat erilaisille tavaroille.
Olen käynyt sillä sen syntysijoilla Italiassa ja muutamana yönä siellä takana nukkui pari lasta väsymyksen yllättäessä kesken ajon.
Alfassa viehättää sen symmetrisyys. Boksermoottori on mielestäni täydellinen helmi ja ei voi muuta kuin ihailla sen loogista rakennetta.
Jotain tässä 33:sessa on sellaista joka sai minut ostamaan uuden hieman tuoreemman version tästä autosta.
Vaikka kymmeniä kertoja kirosin vanhan Alfani alimpaan helvettiin, kun kädet olkapäitä myöten öljyssä saavuin tallilta kotiin (Alfa edelleen epäkunnossa), niin silloin kun auto toimi, se palkitsi kaikki siihen uhratut työtunnit.
Jos autoilla voisi olla sielu tai tunne-elämä, niin Alfa 33 tuntuisi autolta jonka toiminta tai toimimattomuus on jotenkin kytkeytynyt omaan tunnetilaani. Alfa on enemmän kuin pelkkä auto, se on elämäntapa.
Osta vain Alfa-Romeo. Olen varnma että kun löydät hyvän yksilön ja opit kantapään kautta tietämään kuinka se on rakennettu, olet vuosikausia sen lumoissa.
Oletkohan katsellut kyseistä autoa Rauman suunnalta? 200tkm ja -88 Alfa QV 1.7 kuulostaa kaverin autolta... Mukava autohan tuo oli, kiva ajaa mutta tässä hieman vikalistaa viime kesältä: pakoputki poikki pöntön takaa, vasen etuiskari(tai jokin edessä) kolissut jo 3 vuotta, pohjaa hitsattu joka kevät katsastuksen jälkeen, 2 synkronointi ei pelaa, etupenkit vaihdettu päittäin, koska kuskin penkki lysähtänyt tämän takia apumiehen penkki ei pysy paikallaan, tankki hiekkapuhallettu ja korjattu tankinpaikkausmassalla, tankin korkin ympäristö paikattu sikafleksillä (ruosteet saatu täysin pois), pyörän pultit pyöräytetty kierteiltä (ei toki kaikki), takalamppu paikattu yläpuolelta ettei vesi valu sisää (sulatti valoviiksen kerran sateisella kelillä), vasemman sähköikkunan moottori takkuilee.
Voihan olla että osa vioista on jo korjattu 


- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Tietysti seuraavana päivänä yllä olevan viestini kirjoittamisesta kaveri avas 33:ni takakontin ja toinen kaasujousista repesi irti, kun oli kiinnike ruostunut katki! On muuten hankala taittaa luukun alle sulkiessa, ettei jää väliin. Tosin tarkoitus on ottaa Alfa muutenkin pariksi viikonlopuksi seisomaan, hitsata helmat ym.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Pakko vähän puolustaa 33:sia tämän stringin päätteksi. Kyllä 33 aina yhden 75:n päihittää. Itselläni on 212tkn ajettu 1990 16V, jossa ei juurikaan ole ruostetta, mitä nyt hiukan pohjassa veden tms. poistoaukkojen tulppien ympärillä. Esim. bensatankin ympärys täysin alkuperäinen ja terve!. Myös kone antaa täysin uudenveroiset pakokaasuarvot eikä öljyä tarvii lisätä lainkaan 10tkm:n vaihtovälillä. Remppaa vehkeeseen ei ole juurikaan tarvinnut tehdä paitsi muutama yleisalfamainen juttu kuten vesipumppu vaihdettu 2 kertaa ja 33:mainen bensatankin vaihto kerran. Kulutusosia tietty jonkin verran on vaihdettu. Sähkövikoja ei ole esiintynyt lainkaan jos ei polttimoiden vaihtoja oteta huomioon. Sassicaia tosin huollatti auton tunnollisesti ekat 110tkm ja itse olen pyrkinyt samaan sen jälkeen. Liian vähän sillä tulee nykyään ajeltua kun on noita muitakin kulkuvälineitä, mutta ei sitä raaski myydäkään kun on niin hyvä peli. Ties vaikka joutuisi jollekin noppakorollatyypille, joka ei ymmärtäisi letkuttaa tankinkorkin ympäristöä lokasuojan alta ynnä muuta.
33:n öljynkulutus
Moikka
33 ei vie öljyä ollenkaan? Soon varmana rikki jotenkin, tai joku lisää salaa sitä.
Heti alkaisin pelätä että menee rikki
TimoJ
Ps. Kyllä se 33 kaasullakin taipuu, on se niin upea ajaa livakallakin kelillä.
33 ei vie öljyä ollenkaan? Soon varmana rikki jotenkin, tai joku lisää salaa sitä.
Heti alkaisin pelätä että menee rikki

TimoJ
Ps. Kyllä se 33 kaasullakin taipuu, on se niin upea ajaa livakallakin kelillä.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: 33:n öljynkulutus
tai siihen sekoittuu bensaaTimoJ kirjoitti: 33 ei vie öljyä ollenkaan? Soon varmana rikki jotenkin, tai joku lisää salaa sitä.
.

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä minä ennemmin ruiskulla varustetun kolmossarjalaisen ostaisin. Eivät maksa paljoa enempää ja sopii jo käyttöautoksi.
Eiköhän jokaisella ole omat mielitymyksensä, 33:nen on helvetin hauska mutta takavetoa siitä ei saa. Noiden kahden speksien vertaileminen keskenään nyt ei ole kovin järkevää, samassa hintaluokassa mutta aika eri tyyppisiä.
Sama homma oli mulla, mitähän litkua noi muut on käyttänytOriginali kirjoitti:eikä öljyä tarvii lisätä lainkaan 10tkm:n vaihtovälillä

Eiköhän jokaisella ole omat mielitymyksensä, 33:nen on helvetin hauska mutta takavetoa siitä ei saa. Noiden kahden speksien vertaileminen keskenään nyt ei ole kovin järkevää, samassa hintaluokassa mutta aika eri tyyppisiä.