alfa 156 2.5 v6 lämmöt
Valvoja: Moderators
alfa 156 2.5 v6 lämmöt
kyseisellä autolla on nyt ajettu 80tkm ja ostin sen muutama viikko sitten mutta lämmöt eivät näytä nousevan kuin joskus siihen normaaliin 90c, jos on normaali, mutta kuitenkin lämmöt on koko aika siinä pari milliä tapista ylöspäin eli jotain 60c, en tiedä mistä johtuu jos kunnolla lähtee repimään konetta niin sitten lämmöt nousee ja kun ilmastointi on kylmällä niin sittenkin nousee lämmöt välillä normaalimmaksi, eli kone käy kylmänä... onko siinä mitään haittoja ja mikä mahtaa olla vikana ?
Ps. vähän epäselvää tekstiä mutta toivottavasti saatte selvää ja auttaa viassa...
Ps. vähän epäselvää tekstiä mutta toivottavasti saatte selvää ja auttaa viassa...
joo, pitkillä matkoilla kun ajan 6 vaihteella niin lämmöt ei nouse lainkaan mutta kaupungissa nousee, mutta olen saanut pitkillä matkoillakin nousemaan lämpöä ilmeisesti siittä että laitoin ilmastointilaitteen päälle ja asteet pienimmälle, johtusikohan siittä lömpötilan nousu ? itsekin epäilen että termari saattaa olla hajalla, mitäs uusi termari mahtaa maksaa ja onko asennusta itse mahdotonta että kuinka vaikeassa paikassa mahtaa olla ym...
Kuukausi sitten vaihtelin samanmoiseen autoon termarin samaisten oireiden takia. En päässyt tästä tietsikasta jostain syystä kurkkaan noita ohjeita, mutta kokemukseni hommasta oli seuraavat:
DA kertoi termarin hinnaksi huimat 192 euroo, tarvikkeena 53 euroo. Valitsin jälkimmäisen. Paketissa tuli sitten melkoinen valurauta hässäkkä, jota en vaihtanut kokonaisuudessaan. Otin siitä vain kopan, missä itse termari sijaitsee, ja vaihdoin sen vanhaan valurautahässäkkään, jota ei siis tarvii moottorista irroittaa. Koppa on kiinni kolmella pultilla. Helppo homma.
En tiedä, mitä asiantuntijat tästä tuumaa, mutta ainakin on lämmöt toistaiseksi kohdallaan....
DA kertoi termarin hinnaksi huimat 192 euroo, tarvikkeena 53 euroo. Valitsin jälkimmäisen. Paketissa tuli sitten melkoinen valurauta hässäkkä, jota en vaihtanut kokonaisuudessaan. Otin siitä vain kopan, missä itse termari sijaitsee, ja vaihdoin sen vanhaan valurautahässäkkään, jota ei siis tarvii moottorista irroittaa. Koppa on kiinni kolmella pultilla. Helppo homma.
En tiedä, mitä asiantuntijat tästä tuumaa, mutta ainakin on lämmöt toistaiseksi kohdallaan....
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Sama vika oli minun 3.0 ssa. Vaihdoin itse termarin joka ei auttanut ollenkaa. sitten ammatti liikkessä mitattiin termarin lämpö joka kuulemma oli normaali. (32 egee plus vittuilu hintana) eli rahaa palo mutta vika on joko anturissa tai mittarissa johon en ole jaksanut koskea, ja nykyään on mittari ruvennut näyttämään niinkuin katumapääkseen 80 astetta eli ihan ok
Sinun tapauksessa tosin vika on kai termossa. multa saa sen vanhan käytetyn ostaa jos haluu mut sulle ei varmaa käy.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

joo lämpö on koko aika alhaalla muutamat kerrat on noussu normaaliin mutta se on ajojen jälkeen juuri se muutama milli siittä tapista ylöspäin eli noin 55-60 astetta, ja tyhjä käynnillä ajon jälkeen flekti lähtee pyörimään heti ja pyörii vähän väliä vaikka ei ajaisi ollenkaan että on tyhjä käynnillä parkissa
Alfa 156 2.5 V6 -98
Jos mittari näyttää 90 astetta kun lähtee pyörimään niin silloinhan vika on juuri termostaatissa ja mittari näyttää oikein.Jappe kirjoitti:Jos flekti lähtee n.90 asteessa kuten mulla, vika on lämpömittarissa tai sen anturissa, eli ei mitään hätää..
Jos taas mittari tuolloin näyttää n.110, koneesi käy todellakin liian kylmänä ajossa, eli termari vaihtoon
Jos taas mittari näyttää esim 70 astetta kun pyörähtää niin näyttää väärin, eikös

Ja kannattaa tosiaan tunnustella kun moottori on käynyt pari minuuttia että lämpiääkö jäähdyttimen ylävesiletku joka tulee termostaatilta. Tämä siis viittaa siihen että termostaatti päästää läpi liikaa liian aikaisin
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
termari
Mulla näyttää näillä keleillä mittari n. 60-65 astetta. Kesällä normaaliajossa näyttää reilun 70 astetta ja kaupungissa pyöriessä nousee 90 asteeseen ja flekti lähtee varmaan n. 100 asteessa pyörimään, eli siis vika lienee termarissa. Onko vinkkiä mistä löytyisi ohjeet 2.0 T.Sparkin termarin vaihtoon?
Alfaholismia vuodesta 2001
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
termari
Eipä tohon vaihtoon taida kummempia ohjeita tarvita, mutta onko kellään tietoa että kuinka paljon lorahtaa nestettä pihalle kun termarin irroittaa 2.0 T.S. koneesta
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Jos se on lähellekkään samanlainen kun kolme litrasessa niin helvetin paljon. (vaikka olin jo ottanut osan nesteistä pois) Ja koittakaa nyt perkele iskee kaaliin että termon toiminta on erittäin helppo selvittää laittamalla yleismittarilla lämpöosio päälle 

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Tuo alkuperäinen termari "väsyy" ajan mitaan niin, ettei jaksa pitää enää lämpöjä yllä, eli ilmeisesti ei enää aukea tarpeeksi?
Itse tutkailin korjausmanuaalia, ja ainakin V6:ssa näytti siltä että akku piti irroittaa ennenkuin pääsi vaihtamaan termaria. En jaksanut pähkäillä asian kanssa vaan tilasin osan muukkoselta ja vein kärryn deltaan.
Oiskohan siitä velotettu jotain vajaa 100 vaihdosta... ei jaksa muistaa.
etittiä:
Eli jos pelit on kunnossa, pitäisi mittarin nousta reilusti 70 asteen paremman puolelle. Ajossa kuin ajossa.. kaupungissa nousee minulla aika vikkelään 90 asteeseen.
Itse tutkailin korjausmanuaalia, ja ainakin V6:ssa näytti siltä että akku piti irroittaa ennenkuin pääsi vaihtamaan termaria. En jaksanut pähkäillä asian kanssa vaan tilasin osan muukkoselta ja vein kärryn deltaan.
Oiskohan siitä velotettu jotain vajaa 100 vaihdosta... ei jaksa muistaa.
etittiä:
Eli jos pelit on kunnossa, pitäisi mittarin nousta reilusti 70 asteen paremman puolelle. Ajossa kuin ajossa.. kaupungissa nousee minulla aika vikkelään 90 asteeseen.
Ei enää Alfaa... eipä
Kohtalaisen hieno "yleismittari" sullagYdEbUh kirjoitti:Jos se on lähellekkään samanlainen kun kolme litrasessa niin helvetin paljon. (vaikka olin jo ottanut osan nesteistä pois) Ja koittakaa nyt perkele iskee kaaliin että termon toiminta on erittäin helppo selvittää laittamalla yleismittarilla lämpöosio päälle


- Alfaholic -
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
En itse omista kyseistä mittaria, vaan siltalan autotalossa (lahti) tehtiin tämä mittaus ja se maksoi minulle 32 e.Jappe kirjoitti:Kohtalaisen hieno "yleismittari" sullagYdEbUh kirjoitti:Jos se on lähellekkään samanlainen kun kolme litrasessa niin helvetin paljon. (vaikka olin jo ottanut osan nesteistä pois) Ja koittakaa nyt perkele iskee kaaliin että termon toiminta on erittäin helppo selvittää laittamalla yleismittarilla lämpöosio päälle![]()


Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Jos ei joku valopää tajua, että topicin otsakkeessa nimenomaan puhutaan 156:sta, ja minun sigussa näkyy aika selkeästi että 156:sta on kyse kun puhun "omasta" autosta.gYdEbUh kirjoitti:ja toi v6 ssa akun irrotus oli helvetin hauska heitto koska minulla se on takakontissaniinku muillakin kuusnepassa. 156 :ssa kai sitten tylsästi päädytty toisee päähän akun kaa :o

Ei enää Alfaa... eipä
Jos olet ostanut auton muutama viikko sitten, niin kyllä se pitäisi mennä koko hoito deltan piikkiin!Peltsi kirjoitti:nyt on varattu termostaatin vaihtoon delta autosta aika, mitä mahtaa tulla kustantamaan mulla on vielä tota käyttötakuuta jäljellä, eikö se kata puolet hinnasta ?
Konalassa ainakin on toiminut hyvin tämä "takuu" käytetyiden kanssa juurikin edellä mainitsemalla tavalla.
Ei enää Alfaa... eipä
ostin sen n. 3 viikkoa sitten, kävin siellä eilen ja sanoin et termari on rikki kun ei lämmöt nouse ja ei tule lämmintä sisälle ollenkaan, ne vaan varasi huolto ajan ja ei muuta sit sanonu kysys vaan et onko tuo käyttötakuu tai joku n iin sanoin et on niinkuin onkin, en mtiiä mitä tulee kustantamaan, hiukan kyllä pelottaa, kun pelkkä uus laturi makso 1150e + asennus , sentään meni laturi rikki ns. koe ajossa ja pisti ilmaiseksi uuden
Alfa 156 2.5 V6 -98
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mikäs ulisija soot? Tajusin että sulla on 156 eikä mun heitto koskenu mitenkää sua, vaan tilannetta. Pahoittelen tilannettaMaho kirjoitti:Jos ei joku valopää tajua, että topicin otsakkeessa nimenomaan puhutaan 156:sta, ja minun sigussa näkyy aika selkeästi että 156:sta on kyse kun puhun "omasta" autosta.gYdEbUh kirjoitti:ja toi v6 ssa akun irrotus oli helvetin hauska heitto koska minulla se on takakontissaniinku muillakin kuusnepassa. 156 :ssa kai sitten tylsästi päädytty toisee päähän akun kaa :o
Niin kai se sitten on helvetin hauskaa...
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Niin minäkin! Nimittäin että ties vaikka se Fefen laturi siellä Catamountilla kustantaisi tuon 1050e tai vaikkapa alle. Ties vaikka niillä olisi vähän erillainen katepolitiikka kuin Deltalla
Esimerkki: Alfa 166 alkuperäiset synkronirenkaat saa erään ystävällisen pienyrittäjän kautta puoleen hintaan keskieuroopasta yksin kappalein tuotuna verrattuna Deltan hintaan. Pakko noissa Deltan hinnoissa on olla melkoisesti ilmaa että tuollainen on mahdollista.

Esimerkki: Alfa 166 alkuperäiset synkronirenkaat saa erään ystävällisen pienyrittäjän kautta puoleen hintaan keskieuroopasta yksin kappalein tuotuna verrattuna Deltan hintaan. Pakko noissa Deltan hinnoissa on olla melkoisesti ilmaa että tuollainen on mahdollista.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Termostaatissakin on Deltalla aika hyvin ilmaa, kun Muukkonen myy "puoleen hintaan".
Just eilen tilasin uuden, kun Rasvikselta saamani "uusvanha" toimi kesällä sen kolme viikkoa
. Kiitokset vielä kerran.
Ei oikein viitsi vanhuksella ajella termostaatti sökönä, kun lämmöt nousee vaivalla 40:iin pitkässä maantieajossa ja hitaasti.
Just eilen tilasin uuden, kun Rasvikselta saamani "uusvanha" toimi kesällä sen kolme viikkoa

Ei oikein viitsi vanhuksella ajella termostaatti sökönä, kun lämmöt nousee vaivalla 40:iin pitkässä maantieajossa ja hitaasti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
meikällä nousi seiskafemmassa vaivoin kuuteenkymppiin ja termarin vaihdon jälkeen on pysynyt siinä 85C korvilla koko ajan.. uusi termari maksoi 30E tuossa paikallisessa varaosaputkassa..Alfissimo kirjoitti:Ei oikein viitsi vanhuksella ajella termostaatti sökönä, kun lämmöt nousee vaivalla 40:iin pitkässä maantieajossa ja hitaasti.
Voipi tuo laturin hinta Deltassa olla ihan oikeinkin. Aikanaan hinnoittelivat V6:n startin hinnaksi n. 500 egee. Sama startti taitaa olla muualla n.250-300 egee?? En tiedä, mutta telttan hinnat on täysin p..seestä!!
Ostin tänään tonnin Theman, eli saman hintainen kuin tuo laturi!
Alfa lähtee talviteloille sunnuntaina.
Ostin tänään tonnin Theman, eli saman hintainen kuin tuo laturi!
Alfa lähtee talviteloille sunnuntaina.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Ostin ite kesällä deltasta. koitin ahkerasti tinkasta hinnan 75 egee mut ei lähteny oli pakko maksaa 80 egee ja se oli kuulemma halpa :OAlfissimo kirjoitti:Kun oliskin löytynyt varaosaputkasta (AD), mutta Muukkoselta 54 juroo on ihan kohuullinen sekin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
