Competizione ???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Competizione ???

Viesti Kirjoittaja alfista »

Cochespias foorumilla tuumaillaan näiden kuvien olevan uuden Maserati Coupen, mutta peittojen alle sopisi minun mielestäni paremmin Alfan 8C Competizione! Perän ankanpyrstö, nokan valot jne... Laittaisivatkohan ne sen tuotantoon ja montako päätyy Suomeen? Sellaisen hankkimisen voisi laittaa jopa elämäntehtäväksi.

http://cochespias.ifuskusis.net/viewtopic.php?t=1109

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ja jottei kaikkien tarvitse regata ja ihmetellä italiaa niin tässä kuvat suoraan:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja kyllähän tuosta se 8C tulee mieleen. On muuten pieni auto kun vertaa tuohon Porscheen, mikä myös viittaisi tuohon 8C:hen. Tai sitten ne perkeleet lanseeraa sen Maseratin alle vaikka on jo ollut näytillä alfana :shock:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Sorge, en huomannu, että olin joskus rekisteröitynyt tuonne.

Minusta urheiluautot pitää olla pieniä! Mikään ei olisi omistushaluja herättävämpää kuin pieni punainen urheilumallinen Alfa. Fiat groupin yhteinen etu voi kyllä jyrätä niin, että suunnitteluun jo uhratut rahat hyödynnetään Maseratilla GT:n faceliftinä.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

niin, kyllähän se vóipi olla tuo 8 c....onhan sitä toki jo testailtu, välillä projekti on vain pistetty jäihin....
8 c on tosiaan n. 430cm...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

njaa se lieneepi ennemmin uusi Maserati Spyder

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tossa ylimmässä kuvassa oleva etummainen auto näyttää pahasti pienennetyltä Maserati Quattroportelta. Oliskos toi nyt sitten vastausta esim. Jaguarin X-Typelle?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Alfaholisti kirjoitti:Tossa ylimmässä kuvassa oleva etummainen auto näyttää pahasti pienennetyltä Maserati Quattroportelta. Oliskos toi nyt sitten vastausta esim. Jaguarin X-Typelle?
ei vaan se liene Mase Coupé (kori on hämäystä)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Aivan. Se lisää epäilyjä siitä, että toinen voisi kuitenkin olla Alfa 8c. Ovenlasin kaari muistuttaa tosin avomallin pyöreää linjaa, mutta 8c:ssäkin on kaareva ovenlasin yläreuna.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

8C competizione ei ole tulossa tuotantoon.

Uusi Giulietta Sprint on kyllä kuulema tulossa (2006?) joka perustuu jokseenkin kyseiseen 8C malliin.
Viimeksi muokannut Pasi, 17 Marras 2004, 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ainiin, syynä tähän on että 8c Competizione kilpailisi liikaa Maseratin kanssa :crazyeyes:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tuo Mirafiori taitaa tietää näistä asioista aika tarkaan sen mitä tietää voi.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Pasi kirjoitti:8C competizione ei ole tulossa tuotantoon.

Uusi Giulietta Sprint on kyllä kuulema tulossa (2006?) joka perustuu jokseenkin kyseiseen 8C malliin.
no ´nyt olet kyllä tuuliajolla.....
varmat alfa mallit
2005 157/158/Giulia (myös sw), Gtv/Brera
2006 Spider, kamal
8c on edelleen epävarma (ei voi koskaan tietää 100% varmuudella) mutta jos tulee niin vuonna 06 ja limited editionina (1000/vuosi)
en ymmärrä mikä tuo mainitsemasi giulietta sprint on :shock: (gt:n uumoiltiin alun perin olevan nimeltään sprint)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfista kirjoitti:Minusta urheiluautot pitää olla pieniä!
Juu en minä muuta väittänytkään vaan tarkoitin sitä että 8C:kin oli pieni eli voisi sen puolesta olla se. Vanteetkin näyttävät erehdyttävästi samanlaisilta kuin 8C:n alla olleet..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Koosta päätellen nuo ovat Bburagon uusia malleja. Varma tieto.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Suora lainaus Auto Bildin sivulta:
8C: Competizione Coupé:
V8-moottorilla varustettu takavetoinen superurheiluauto. Rajoitettu erä valmistetaan 2006 imagokampanjaksi.

Tämä nro 17-2004 sivulla 61 otsikolla:
Fiatin kunto-ohjelma
Uusi johtaja ja uusia malleja.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Eipä tuo edellinenkään V8 padalla varustettu Alfa eli Montreal ollut koolla pilattu.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Varmaan ollaan piakkoin viisaampia. :wink:
Pienen näköiseen tilaan ovat V8:a istuttamassa.Tosin varsin kompaktihan se on.....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Joo pieneltä näyttää, mutta kuva on varmaan otettu sadan metrin päästä telellä, jolloin se porkke on melkein samalla etäisyydellä...

430cm on ihan tarpeeksi mittaa
Vrt muihin sportteihin:
A 75 4350mm R4 edessä!
F348 4230mm V8 keskellä
F550 4550mm V12 edessä
P944 4200mm joku pakettiautonmoottori edessä

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Jaa-hah. Sehän uusin EVO-magazinen verkkolehti tietää kertoa että päättivät sitten lopulta jättää tuon 8c Competizionen pois tuotannosta:

http://www.autoexpress.co.uk/?evo/news% ... id%3D52038

"The heartbreaking decision was taken by Luca di Montezemolo because he feared that the beautiful 8c would badly damage demand for the Fiat group's other great-looking rear-drive coupe, the Maserati 4200GT."

Ei kai tuota argumenttia tietysti kiistääkään voi, taitaa kuitenkin ökyautojen markkina olla sitä verta pieni että mallit kilpailisivat samoista ostajista.

Tämä oli kanssa hauska kommentti: "It was also felt that the existing network of Alfa dealers was not set up to handle such a specialised, premium product available in very limited numbers. "

Siis mitä hemmettiä? Kyllä kai se nyt Ladan ja Kian viereen tuommoinenkin mahtuisi :-D :-D

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Se siitä sitten. Tuskinpa noita olisi Deltan liikkeissä pahemmin näkynytkään...

Toisaalta kyllä ymmärtää tuon Montezemolon päätöksen.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tuo jälkimmäinen syy lienee se todellinen.

Eihän emo Fiatille ole juuri väliä millä merkillä tavaraa myydään. Autotehtailla on yleisesti tapana jakaa kehityskustannuksia monistamalla automalli usealle merkille.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Pannahinen. Jos tämä pitää paikkansa, päivä meni tyystin piloille. Voiko Mirafiori vahvistaa?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Jarno kirjoitti:P944 4200mm joku pakettiautonmoottori edessä
924:n moottori taitaa olla sukua pakettiauton moottorille 2.0, mutta eikös 944:n 2.5 ole "puolikas" (siis rivinelonen, ei V-4) 928:n veekasista. Tämä on kyllä muistikuva, ei fakta.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Montezemolo ei ole ainakaan julkisesti sanonut näin....
Itse uskon 8 C:n tuloon, en näe päällekkäisyyttä Maseratin kanssa (2+2) kun alfa on 2-paikkainen ja pohjalevy on hiilikuituinen, todellinen kilpailija olisi F430
Toivoa ei ole vielä menetetty!!!

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Officer Cartman kirjoitti:Pannahinen. Jos tämä pitää paikkansa, päivä meni tyystin piloille. Voiko Mirafiori vahvistaa?
Noh, todennäköisyys sille että omistaisi moisen vekottimen joskus on varmasti vähintään yhtä pieni kuin että helvetti jäätyisi.. Eipähän ainakaan tuu kovin montaa samanlaista vastaan jos sellaisen sitten joskus omistaa. :mrgreen:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:Montezemolo ei ole ainakaan julkisesti sanonut näin....
Itse uskon 8 C:n tuloon, en näe päällekkäisyyttä Maseratin kanssa (2+2) kun alfa on 2-paikkainen ja pohjalevy on hiilikuituinen, todellinen kilpailija olisi F430
Toivoa ei ole vielä menetetty!!!
Eikö jossain kirjoitettu siitä, että hiilikuiturakenteista oltaisiin luovutttu 8C suunnittelussa?

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Olet Savo oikeassa. Tosin aluksihan tuo 944 moottori oli vain 8 venttiilikannella, vaikka 85 esiteltiin 928:iin 5.0L pitsikansi. Ei ollut tarkoitus loukata ketään 944 kuskeja, ainoastaan osoittaa, ettei urheiluauton tarvi olla pitkä. Hieno auto toteutukseltaan, vaikka rakenteet eivät mitään monimutkaisia olekaan, esim. Alfetta on "paremmista" osista tehty. Silti ajettavuus taitaa Porschessa olla ihan hyvä myös McPhersonein ja "Sierra" taka-akselein. Palstalla lienee henkilöitä, joilla on tai on ollut molempia. Kertokoot lisää.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Montezemolo ei ole ainakaan julkisesti sanonut näin....
Itse uskon 8 C:n tuloon, en näe päällekkäisyyttä Maseratin kanssa (2+2) kun alfa on 2-paikkainen ja pohjalevy on hiilikuituinen, todellinen kilpailija olisi F430
Toivoa ei ole vielä menetetty!!!
Eikö jossain kirjoitettu siitä, että hiilikuiturakenteista oltaisiin luovutttu 8C suunnittelussa?
ainakaan se ei ole totta...

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Porsaista mainittakoon sen verran, että varsinkin 924:llä paljonkin ajaneena täytyy tunnustaa että se on yksi lempiautoistani. Parhaan fiiliksen tuo sen yletön mataluus, joka tekee auton todella kallistelemattomaksi verrattuna esim. meikäläisen alfa 75:een. Moottoripuolella ei kauheasti urheilullisia tunnelmia nostatella, mutta äärimmäisen tunnokas ja tarkka ohjaus yhdistettynä varsin urheilulliseen kabiiniin korvaavat hieman asiaa. Hallinta on hauskaa, koska taka-akseli tuntuu olevan lähes kuskin penkin alla. Ja ajoasento on lievästi sanottuna "maassa makaava" :)

924/944-sarjalla on yhteistä Alfan kanssa tasainen painojakauma ja laatikko takana. Vaihteisto itsessään toimii Porschessa nopeammin ja vaihteet kytkeytyvät paremmin, vaikka olenkin suuri Alfan takavaihteiston tuntuman fani. Kardaani on paljon Alfaa fiksumpi, se menee putken sisällä suojassa ilman hajoavia kuminiveliä.

Alustaratkaisuista taas voi olla montaa mieltä. Alfalla on mielestäni eksoottisemmat ja kompromissittomammat ratkaisut joiden ansiosta kuskilla pysyy ajamisen ilo ja varmuus paremmin yllä rajuissakin ratatilanteissa. Porsche on yrittänyt selvitä yksinkertaisemmilla tuennoilla, ja onnistuu siinä kohtuullisesti. Etuja Alfaan nähden on erillisen takatuennan (mahdollisesti) tuoma mukavuus ja se, että jouset ja iskarit ovat vakionakin tarpeeksi jäykät. Alfan De Dion on kuitenkin pidoltaan ylivoimainen taka-akselisto, siitä ei pääse mihinkään.

Vastaa Viestiin