Barum Bravuris vai Marangoni Heron?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Barum Bravuris vai Marangoni Heron?

Viesti Kirjoittaja teik »

Pitäisi ostaa kolmekolmoseen uudet kumit slicksien tilalle ja Barumit ja Marangonit ovat suht samanhintaisia.
Kumpiinkohan pitäisi kallistua?
En ole koskaan ajanut noilla merkeillä. Lähinnä kiinnostaa hiljaisuus ja kestävyys.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Barum Bravuris vai Marangoni Heron?

Viesti Kirjoittaja HOTA »

teik kirjoitti:Pitäisi ostaa kolmekolmoseen uudet kumit slicksien tilalle ja Barumit ja Marangonit ovat suht samanhintaisia.
Kumpiinkohan pitäisi kallistua?
En ole koskaan ajanut noilla merkeillä. Lähinnä kiinnostaa hiljaisuus ja kestävyys.
En sijoittaisi rahoja kumpaankaan.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Maragonit pyöri joku vuosi sitten yhdessä tötterössä... ajoi asiansa liikuttaessa paikasta toiseen. Ei erityisen äänekkäät enkä muista olleen mitään erityisiä ongelmia. Tässä sarjassahan ei kyseisiä merkkejä vertailla Hyvän Vuoden tai kumisaapas tehtaan tuotteisiin...

Hyvät renkaat ooppeliin tms. :lol:
Viimeksi muokannut R@gdoll, 25 Touko 2003, 04:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Barum Bravuris vai Marangoni Heron?

Viesti Kirjoittaja Maho »

HOTAKAINEN kirjoitti:
teik kirjoitti:Pitäisi ostaa kolmekolmoseen uudet kumit slicksien tilalle ja Barumit ja Marangonit ovat suht samanhintaisia.
Kumpiinkohan pitäisi kallistua?
En ole koskaan ajanut noilla merkeillä. Lähinnä kiinnostaa hiljaisuus ja kestävyys.
En sijoittaisi rahoja kumpaankaan.
Yhdyn Hotakaisen mielipiteeseen!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Barumit ovat saaneet kehuja muualla päin, itsellä moiset edessä mutta vaikea sanoa juuta eikä jaata kun ei ole vertailupohjaa mutta Barumit eivät ainakaan ole huonot, joten ehkä varmempi sijoitus!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu..eikös barum ole nykyään bridgestonen euroopassa tekemä halpamerkki....
itse ainakin sijoittaisin noihin barumeihin... :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Marangonit on ollut seiskavitosen alla pari viikkoa ja pari tuhatta kilometriä. Täysin tyytyväinen olen ollut. Kaveri, jolla on rengasliike, sanoi että vieraille asiakkaille hän haukkuu kyseisen rengasmerkin alimpaan helvettiin (edullisen hinnan vuoksi) mutta todellisuudessa on ihan hyvät renkaat.. Itselle ei ainakaan tullut mielenkään hankkia kalliimpia ja "parempia" kumeja tuohon 75:n, kun halvalla saa riittävän hyvät... Niin, ja onhan nuo Italialaiset! :-D

Barumeista ei sitten olekaan omakohtaisia kokemuksia.

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

"Liirum laarum paska baarum" :lol:

Okei no leikki sikseen. Itelläni oli vielä vuosi sitten marangonin kitkat alla ja siinähän nuo meni. Marangonin kesärenkaita en ole itse koittanut mutta niiden kuvio on ainakin otettu lähestulkoon suoraan Nokian NRH2:sta.

Ite olen hankkinut nuo NRH2:set ja ei ole tähän mennessä ainakaa ollut valittamista. Sillä pohjalla valitsisin Marangonit ja kuten Scuore sportivo sanoin niin ne on Italialaiset!
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse ostin GTV6:een Nokian NRZi:t ja tuntuu tosi hyviltä.Itse olen kyllä valinnu renkaat aina testien 3 parhaan joukosta.Ei kuitenkaan minusta ole "mitään" väliä hinnalla.Tosin olen aina pysyny rek.otteen koossa.Tosi leveissä ja matalissa on suuria hinta eroja.Vielä ku itselle toitottaa että vie vähemmän bensaa,kestää pitempään niin alkaa tuntuu taloudellisestikkin järkeviltä.Lisäksi saa paremman turvallisuuden,mukavuuden,melutason yms.Edelliset renkaat oli Contin Ecot CP(?) kestivät pitkään ja olivat muutenkin tosi huiput.Tosin eivät urheilulliset mutta ne olivatkin 164 alla.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Itselläni oli Barumit noin 10 vuotta sitten Kadettissa, ja varsinaiset elokuvarenkaat olikin. Pitoa ei löytynyt, mutta ääntä (ulinaa) tuli vaikka kääntyessä yritti suhteellisen hiljaakin ajaa. Myös sutimaan alkoivat jos vähänkään äkäisemmin kytkimen nosti - ja tuo kaikki 60 heppaisella kadetilla.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Advisorek
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 22:12
Paikkakunta: Varsova
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Advisorek »

Koitin haulla löytää jotain marangoni rnekaista ja jotaihan tuolta löytyi, mutta ei mallista Marangoni Mythos 214/45 ZR 17 91Y, eli onko kenelläkään mitään käytännön kokemusta tuosta mallista? Voisin halvalla hankkia kesäksi, mutta olisi hyvä, jos olisivat suhteellisen hiljaiset jne.
Thx etukäteen :)
Ex Advisor

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuosta ei varmaankaan vielä tietoa hirveesti ole, on melko uusi malli. Tuli ymmärtääkseni Zeta Linean tilalle.

pantse
Viestit: 209
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pantse »

Ite olin tyytyväinen maragoneihin, kun pyörivät 33:n alla, olivat mielestäni paremmat kuin dunlopit, jotka olivat alla aikaisemmin. Tuolla rengasonline.com -sivuilla on jotain "testiä" renkaista, tiedä sitten onko luotettavia. Itse tilasin sieltä renkaat viime kesänä, toimitus oli nopea ja renkaat tuotiin postin kautta kotiovelle asti 8)

www.tyretest.com

Avatar
Advisorek
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 22:12
Paikkakunta: Varsova
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Advisorek »

Thenks :) Jos nyt jollakin olisi enenmän tietoa tästä mallista niin olisin kiitollinen. 8)
Ex Advisor

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Testeissä Marangoni oli yllättäjä joitain vuosia takaperin - olisikohan ollut kolmantena tai neljäntenä, myös kaveri, jolla kesäkumit on alla, on kehunut, että ovat hiljaiset ja hyvät ajaa.. Itse yhdyn tähän testilenkin perusteella.
Ammattina autokauppa

Avatar
Advisorek
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 22:12
Paikkakunta: Varsova
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Advisorek »

Koska en ole lukenut mitään huonoa näistä renkaista, tyypistä niin pistin tilaukseen :) Katsotaan nyt mten ne käytännössä tuntuvat. Ainakin sain oststtua niin edullisesti, että vaikka olisikin huonot, niin ei tule isoa vahinkoa. Kuvio ainakin näyttää suhteellisen mukavalle, eli mahdollisesti hiljaiselle.
Kuva
Ex Advisor

Vastaa Viestiin