Tukivarsista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Pete2
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Tukivarsista

Viesti Kirjoittaja Pete2 »

Nyt alkaa Alfa pitää joo niin pahaa ääntä hidastustöyssyiihn ajaessa, että lienee pakko viedä huoltoon. Olisikohan kyseessä ne paljon puhutut etutukivarret? Vai kenties muuta? Paljonkohan olisi korjaus noin suunnilleen ja kannattaako Jyväskylässä huollattaa kenties muualla kuin Deltassa? Kauheasti kysymyksiä ilman vastauksia...
Niin autoni on 156 sw 2000 65tkm

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kannattaa ostaa osat jostain autotarvikeliikkeestä eikä Deltasta. Hintaa yläpuolen tukivarrella noin 50-80 euroa kpl. Asennus onnistuu missä tahansa pajavasaraliikkeessä edullisesti ja nopeasti. Ei kannata Teltta autossa asioida, koska saat tilalle alkuperäiset paskat (TRW) osat.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Maunu kirjoitti:Kannattaa ostaa osat jostain autotarvikeliikkeestä eikä kannata Teltta autossa asioida, koska saat tilalle alkuperäiset paskat (TRW) osat.
Tuota tuota, vaihdoin molemmat vuosi sitten aj. n.30 tkm ja taas pakkasella rupesi vasen puoli nirskumaan, TWR tietty. Sanoit että muitakin olisi saatavana, tiedätkö kenen valmistama ja mistä niitä oikein saa?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Mun 156:een vaihdettiin runsas viikko sitten eteen oikea ylätukivarsi. Osan hommasin paikallisesta AD-varaosaliikkeestä ja valmistaja oli Italialainen Ocap.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Eikös noissa 156:sen tukivarsissa olekkin ongelmana se, että pallonivel kuluu väljäksi. Jos niin on, niin tarviketukivarsien käyttöiän saa tuplaantumaan laittamalla palloniveleen vakionopeusnivelvaseliinia. Elikkä pallonivelen suojakumi varovasti pois paikoiltaan, vaseliinia lisää sen verran, että sitä on koko nivelen ympäri ja suojakumi takaisin paikoilleen.
Tehtaan jäljiltä niissä pallonivelissä on sitä vaseliinia sellainen "nenästä kaivettu knölli". Tietysti niitä tukivarsia menisi kaupaksi paljon vähemmän jos se nivel olisi rasvattu kunnolla. :roll:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Eikös noissa 156:sen tukivarsissa olekkin ongelmana se, että pallonivel kuluu väljäksi

Joo on tohonkin keksitty ihan helppo ja vaivaton idea nivelen kestämisex. Itse porasin tukivarteen reiän ja jenkasin ja laitoin rasvanipan niveleen... voi aina huollon yhteydessä pruutata vaseliiniä nivelee... alkaa nivelet kestämään...
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

No tuo on jo pro-versio nivelen rasvauksesta! Ja paras! :mrgreen:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

No tuo on jo pro-versio nivelen rasvauksesta! Ja paras!

Jep!!! Köyhän on pakko yrittää :oops: :oops:
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jknracing kirjoitti:Eikös noissa 156:sen tukivarsissa olekkin ongelmana se, että pallonivel kuluu väljäksi. Jos niin on, niin tarviketukivarsien käyttöiän saa tuplaantumaan laittamalla palloniveleen vakionopeusnivelvaseliinia.
ylätukivarsien kumipuslat edessä ja takana poikittaisten tukivarsien puslat
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Eiks takana kuiteski pitkittäiset eikä poikittaiset :) Ne/se mulla ainaski meni
Ayrton Senna da Silva forever

Alf11
Viestit: 21
Liittynyt: 14 Loka 2003, 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Alf11 »

bomber kirjoitti:
Eikös noissa 156:sen tukivarsissa olekkin ongelmana se, että pallonivel kuluu väljäksi

Joo on tohonkin keksitty ihan helppo ja vaivaton idea nivelen kestämisex. Itse porasin tukivarteen reiän ja jenkasin ja ...

Myös Da:ssa tekivät tuon rei'ittämisen omaani. Turku/Pilpola. Tosin ei tuo valitettavasti tässä tapauksessa auttanut.
Muttamutta itse menin ja suihkautin voiteluainetta siis oikeesti vaan CRC:tä ylätukivarren siihen tankoon ja kumi juttuun öö mahtaako juuri siis olla kokonaisuudessan tuo ylätukivarsi ?? mutta tuo tepsi on ollut natisematta jo toistaviikkoa. ;) eikä pakkasellakaan ole tässä ollut mitään tekoa, ennen narisi ja nitisi joka töyssyssä ja myös kun tallista otti auton. Niimpä joo nyt ei natise edes kun lämpimästä tallista ottaa tahi kun pakkaseen jättää. ( siinä mittakaavassa kuin ennen, pientä natinaa suurissa ja jyrkissä töyssyissä pitää ollakin.
mutta koen että "vika" on toistaiseksi hyvinkin korjaantunut.

onkohan se vaseliini liian tönkköä ? eli oisko optimaalinen jos lähtis kokeilemaan eri SAE luokkia. CRC =vettä, toki toimii, mutta kuinka kauan.

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Tosin ei tuo valitettavasti tässä tapauksessa auttanut.

Joo selveentääkseni niin ei tuo vaseliininippa siihen natinaan auta vaan pallonivelen kulumiseen... tai tottakai jos se natina tulee nivelestä niin silloin se auttaa...
Eli toi mun vastaus oli tähän aiheeseen:
Eikös noissa 156:sen tukivarsissa olekkin ongelmana se, että pallonivel kuluu väljäksi
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Jos itselleen tekis, niin kannattaisi varmaan vaihtaa ne tukivarren kumipuslat Powerflexeihin tai vastaaviin. Saattais kestää edes 150tkm.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

hagger16 avautui muualla kirjoitti:Appiukon kanssa yritettiin vaihtaa kuskinpuolen yläetutukivartea. Parin tunnin ähellyksen, kiroilun ja purkamisen jälkeen päätettiin lyödä palikat kasaan ja viedä auto johonkin pajalle.
Homma kariutui kun se pitkä pultti, jolla tukivarsi on toisesta päästä kiinni ei mahtunut tulemaan ulos, vaan törmäsi (madallus)jouseen. Noh, jousikiristin olisi ehkä auttanut, jos sellainen olisi.
savijo-r kirjoitti:Otitko jousijalan pois? Ei se pultti sieltä muuten mahdu tuleen.
Öö.. irroitettiin vakaajantanko ja iskaripaketti yläpäästä..
Jousijalan irroittaminen olisi varmaan vaatinut juuri sen jousipuristimen, jota ei nyt löytynyt? Eikä ulosvetäjää..

Kuten varmaan jo huomaat en ole mikään rasvanäppi. :-D
Kiitos kuitenkin..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eikait tarvi jousipuristinta edes madallusjousilla. Koiranluu irti, ylätukivarren nivel irti, alapään pitkä pultti irti ja iskarin yläpää konehuoneesta. Eikös sen paketin noilla saanu irti?

Vastaa Viestiin