Kierroksenrajoitin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Re: Luistoneston ääntely?

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

zarre kirjoitti: Sitten. KOSKAAN EI!!! katalysaattorilla varustettu auto katko sytyttystä, kun asr tai esp toimii. Seurauksena on katin tuho, jos syttyä pätkitään. 8) 8) 8)
Onhan kierroksenrajoittimetkin katalysaattoriautoissa :wink:

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Luistoneston ääntely?

Viesti Kirjoittaja zarre »

No niin onkin. Rajoitus toteutetaan katkaisemalla suihku. EI SYTYTYS!!!
Tulihan tämä nyt SELVÄKSI!!!!! 8) 8) 8)
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Hyvä että tuli selväksi. Väitätkö että aina lakkaa suuttimet aukeamasta ja kipinä tulee vaikka kierrokset on tapissa? Kuinkas jos on kierroksenrajoittaja virranjakajassa?

Lisäys: Luin tämän uudestaan ja kirjoitin päivällä aika agressiivisesti, sepä ei kuitenkaan ole tarkoitus. Ihmettelen vain että onko se näin aina ?
:o

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

GAMMA500 kirjoitti:Hyvä että tuli selväksi. Väitätkö että aina lakkaa suuttimet aukeamasta ja kipinä tulee vaikka kierrokset on tapissa? Kuinkas jos on kierroksenrajoittaja virranjakajassa?

Lisäys: Luin tämän uudestaan ja kirjoitin päivällä aika agressiivisesti, sepä ei kuitenkaan ole tarkoitus. Ihmettelen vain että onko se näin aina ?
:o
Kyllä. Suihkun katkeaminen= kierroksenrajoitin. kattivehkeessä ja aina.
Vanhoissa katittomissa ruiskumoottoreissa voi olla pyörtimessä rajoitin. Tosin tämänkaltaisesta syttyjärjestelmästä löytyy yleensä myös mekaaniset ennakon säätimet. mutta näistä historia järjestelmistä ei tässä nyt ollut kysymys. 8)
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tuo oma 75 on katalysaattorilla ja olen ollut siinä käsityksessä että rajoitin on juuri jakajassa, ainakin näyttäisi olevan sama jakaja katittomissa ja katalysaattorimalleissa. Voin kyllä olla väärässä ja varmaan olenkin :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jos ruiskuna L-jetronic niin kyllä se rajoitin siellä jakajassa on oli katti tai ei..motronic versioissa eli TS:ssä ja QV:ssa boxi pistää pelin poikki..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

90 kirjoitti:jos ruiskuna L-jetronic niin kyllä se rajoitin siellä jakajassa on oli katti tai ei..motronic versioissa eli TS:ssä ja QV:ssa boxi pistää pelin poikki..
Juuri jetronic on :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jotenkin vaikea uskoa että elektronisella ruiskulla varustetussa vehkeessä olisi kierrosluvunrajoitin pelkästään jakajassa. Sehän on maailman ensteks helpoin asia toteuttaa myös suuttimien ohjaukseen.

Kärjettömän sytkän kamppeissahan on kyllä jakajassa (tai jossain muualla) yläkuolokohta-anturi, mutta mahtaako L-Jetin jakajassa mitään erillistä rajoitinta olla? Sehän olisi kätevää rakentaa sytkän pääteasteen yhteyteen, jopa kotikonstein.
- Epäkelpokeräilijä -

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

90 kirjoitti:jos ruiskuna L-jetronic niin kyllä se rajoitin siellä jakajassa on oli katti tai ei..motronic versioissa eli TS:ssä ja QV:ssa boxi pistää pelin poikki..
ok. Tarkemmin. Missä se rajoitin on siellä jakajassa ja kuinka se on toteutettu?
Eikä sitten mitään olettamuksia vaan tarkkaa tietoa. :twisted: :twisted: :twisted:
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Se rajoitin taitaa löytyä pyörijän sisältä. Omassa autossa taitaa oikeen olla präntätty siihen pyörijään 6800rpm.

8V Integralessa on kanssa rajoitin pyörijässä. Tuli joskus vaan ihmeteltyä kun yksi auto kuoli 5000rpm jälkeen. Pyörijän vaihto korjasi vian.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa GTV:ssani (ei siis kattia) on kierrostenrajoitin pyöriässä. Kierrosten noustessa keskipaikoisvoima voittaa jousikuormitteisen painon ja kipinä ohjataan sitten jakajanakseliin (=maihin).Samallainen jakaja on myös noissa katillisissa V6 75:sissa. Itsekkin kyllä ihmettelen jos niissä ei katkastaisi polttoaineen syöttöä. Sytytysjärjestelmä ei kyllä voi saada tietoa kipinän ohjauksesta maihin niin silloin niissä pitäisi olla kaksinkertainen järjestemä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

jknracing kirjoitti:Se rajoitin taitaa löytyä pyörijän sisältä. Omassa autossa taitaa oikeen olla präntätty siihen pyörijään 6800rpm
Onko auto 75 3.0? Onko vakio-osilla ja mistä se pyörijä on hommattu?
Mulla leikkaa 5800:ssa ja vaikuttaisi että teho ei dramaattisesti vielä siinä laske

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

jknracing kirjoitti:Se rajoitin taitaa löytyä pyörijän sisältä. Omassa autossa taitaa oikeen olla präntätty siihen pyörijään 6800rpm.

8V Integralessa on kanssa rajoitin pyörijässä. Tuli joskus vaan ihmeteltyä kun yksi auto kuoli 5000rpm jälkeen. Pyörijän vaihto korjasi vian.
En nyt haluais olla ilkeä, mutta jos katin toiminta olis yhtään tiedossa, niin tällästä joutavaa vääntöä ei tulis. Asian vois päätellä aivan maalaisjärjellä
MIKÄLI tietää kuinka katti toimii.

Jos nyt otetaan tämä 3.0 75 malli 01/87-02/92 on ollu myynnissä katillista ja katitonta mallia samalla motronicilla. Boxi koodataan katilliseksi tai katittomaksi maadoittamalla yksi nasta. Moottori numerot katillisessa ja katittomassa on erit koska puristus ja nokka-akselit ovat erit. Kummassakin versoissa on sama jakaja (0 237 322 001) ja pyörrin (1 234 332 346) paitsi 02/90 tulee kolmas moottori tyyppi jossa on eri jakaja (0 237 523 011) mutta sama pyörrin.

Kattokaa siitä omasta autosta millanen pyörrin siellä on tai ostakaa uusi niin näette, että siinä EI OLE MITÄÄN OIKOSUKIJAA. (osat bosch numeroita)

Uskomatonta "teho ei dramaattisesti vielä siinä laske" kyllähän se niin on, että kun rajoitn tulee peliin olkoon toteutus mikä tahansa (kaikki kerralla tai sekoitus tyyppi) niin laulu loppuu juurikin siihen.

FORZA NEW YEAR kaikille palstalaisille.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

zarre kirjoitti:Jos nyt otetaan tämä 3.0 75 malli 01/87-02/92 on ollu myynnissä katillista ja katitonta mallia samalla motronicilla.
Motronic löytyy käsittääkseni vain 75 QV:sta (ja 164 3.0:sta), "tavalliset" kolmilitraiset 75:t tulivat Lx-Jetronicilla. Motronic-vehkeissä tuo selostuksesi pitää kyllä paikkansa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

2/90 tais jakaja tyhjentyä antureista ja ennakon säädöistä ja muuttua kampitunnistimeksi.Samaa mieltä Zarren kanssa että pa-syöttö täytyy katillisissa katkaista. Muuten alustaneonit alkaa hehkua punaistaan.
Oisko tuo pyörrin kulkeutunut Sein ajoilta "nykypäivään" asti? Eli ei olla viitsitty suunnitella/valmistaa uutta pyörrintä. Tosin vaikka ennen uskoin maalaisjärkeen niin Pösö merkkihuollossa olo sai autoinsseihin uskon loppumaan. En ihmettele vaikka katilla lämmitettäisiin kuskin penkkiä. :-D
Ja nää on hyviä keskusteluja, ainakin itse joutunut muuttamaan käsityksiään. :oops:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

zarre kirjoitti: Uskomatonta "teho ei dramaattisesti vielä siinä laske" kyllähän se niin on, että kun rajoitn tulee peliin olkoon toteutus mikä tahansa (kaikki kerralla tai sekoitus tyyppi) niin laulu loppuu juurikin siihen.
Sinähän se nyt epeli olet, itselläs on motronicit ja jetronicit onnellisesti sekaisin :wink: .
Tarkoitin tuolla "teho ei dramaattisesti laske" sitä että huipputeho kun on mittauksissa ollut siinä 5600-5700r/min huitteilla niin voisi olla ihan viisasta saada se rajoitin pari sataa kierrosta ylemmäs. Onko tähän jotain poikkipuolista sanaa? :P
Kun KIPINÄ katkeaa niin tottakai se laulu loppuu tässä tapauksessa :wink:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:2/90 tais jakaja tyhjentyä antureista ja ennakon säädöistä ja muuttua kampitunnistimeksi.
Tuo on valmistettu 3/90 minulla ja kampiakselin päässä ei näy tunnistimia minkäänlaisia :(

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
zarre kirjoitti:Jos nyt otetaan tämä 3.0 75 malli 01/87-02/92 on ollu myynnissä katillista ja katitonta mallia samalla motronicilla.
Motronic löytyy käsittääkseni vain 75 QV:sta (ja 164 3.0:sta), "tavalliset" kolmilitraiset 75:t tulivat Lx-Jetronicilla. Motronic-vehkeissä tuo selostuksesi pitää kyllä paikkansa.
juuri näin... :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

zarre kirjoitti:
90 kirjoitti:jos ruiskuna L-jetronic niin kyllä se rajoitin siellä jakajassa on oli katti tai ei..motronic versioissa eli TS:ssä ja QV:ssa boxi pistää pelin poikki..
ok. Tarkemmin. Missä se rajoitin on siellä jakajassa ja kuinka se on toteutettu?
Eikä sitten mitään olettamuksia vaan tarkkaa tietoa. :twisted: :twisted: :twisted:
no mutta kyllähän sinunlaisen asiantuntijan pitäisi tietää.. :wink:
siinä pyörijässähän se on ja toimii keskipakoisvoimalla kuten jkracing tuossa jo selvittikin..
Viimeksi muokannut 90, 02 Tammi 2005, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ahas..korjataanpa sitten käsitystäni noista 75 V6:sta. :wink: Siis tuon boxin osalta. Noita QV:tä ei paljoa Suomessa vissiin pyörikkään.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ahas..korjataanpa sitten käsitystäni noista 75 V6:sta. :wink: Siis tuon boxin osalta. Noita QV:tä ei paljoa Suomessa vissiin pyörikkään.
Tällä foorumilla on tietääkseni 1 aito tuonti QV johon taisi olla vaihdettu tavallisen moottori. Noita america ja QV-malleja taidettiin tehdä rinnakkain aika pitkäänkin vai onko tarkempaa tietoa kellään?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti: Tällä foorumilla on tietääkseni 1 aito tuonti QV johon taisi olla vaihdettu tavallisen moottori. Noita america ja QV-malleja taidettiin tehdä rinnakkain aika pitkäänkin vai onko tarkempaa tietoa kellään?
mielestäni tässä tuonti QV:kin on nykyään alkuperäistä vastaava moottori...no varma ei tietenkään voi olla mutta muistelisin näin kun olin omistajan kanssa taanoin puheissa ..
american valmistus loppui mielstäni juuri vuonna 1990 jolloin QV astui kehiin sen tilalle..korjatkaa jos olen väärässä.. :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Enpä itsekään uskalla varmaksi sanoa tuosta valmistusajankohdasta. alfissima75-sivuilla luki että sekä 3.0 kat että 3.0qv olisi esitelty -90. Autotalli.com sivuilla on autodatan rekisteriin perustuva luettelo, käsittääkseni se on tehty suomen myyntiluetteloissa olevien mallien pohjalta. Sen mukaan americaa sai vuonna -91 35303 eurolla ja QV.ta vuonna -92 36211 eurolla. Nuohan ei kyllä kerro mitään valmistusajankohdista :) . Täytyykin tänään tutkia vanhoista TL ja TM lehdistä että milloin noita on ollut saatavilla

Tämä taitaa olla sitä offtopikkia :oops: mutta kun tuo zarrekin on ihan hiljaa :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no suomessahan on myyty ylivuotisia malleja kautta aikojen.. :wink:
omakin seiskafemma on rullannut tehtaalta vuonna -86 ja myyty suomessa uutena vuonna -88 joten jossain on parivuotta kerinnyt kulua tuossa välissä..

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

no mutta kyllähän sinunlaisen asiantuntijan pitäisi tietää.. :wink:
siinä pyörijässähän se on ja toimii keskipakoisvoimalla kuten jkracing tuossa jo selvittikin..
Siitä 75 pyörtimestä sitä ei löydy!!! Ja alkuperäinen juttu oli se, että katti autossa kierroksen rajoitin ei voi katkaista syttyä. Olkoon polttoaineen syöttöjärjestelmä mikä tahansa.
Myönnän virheeni en tarkistanut, että mikä suihku noissa ensimäisissä 3.0 75 malleissa on, koska kokemusta on vain 164 3.0 ja niissä on 4.1 motronic 06/87 alkaen.
3.0 75 tulee sama 4.1 motronic 02/90 8)
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jetronic tuossa minulla kuitenkin on, valmistuspäivä 13.3.1990 ja katalysaattori. Malli on 162 B6B ja jakaja on sama kuin katittomissa. Kai se täytyy repiä auki että voidaan ihmetellä ja tarkistella. Itsekään en siis ole tarkemmin tutkinut sitä vielä :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

zarre kirjoitti: Siitä 75 pyörtimestä sitä ei löydy!!! Ja alkuperäinen juttu oli se, että katti autossa kierroksen rajoitin ei voi katkaista syttyä. Olkoon polttoaineen syöttöjärjestelmä mikä tahansa.
Myönnän virheeni en tarkistanut, että mikä suihku noissa ensimäisissä 3.0 75 malleissa on, koska kokemusta on vain 164 3.0 ja niissä on 4.1 motronic 06/87 alkaen.
3.0 75 tulee sama 4.1 motronic 02/90 8)
no allekirjoittaneella se rajoitin on ollut kolmessa kuusimukisessa alfassa ollut/on pyörijässä(2x75 V6 ja 1x90 V6) kaikissa L-jetr ja se toimii myös keskipakoisvoimalla ja TÄMÄ on FAKTAA..sopii tulla katsomaan jos on noin vaikea uskoa...
nyt 90:ssä paikallaan 164 QV 12v pata jossa juuri motronic eli rajotin boxissa..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:Jetronic tuossa minulla kuitenkin on, valmistuspäivä 13.3.1990 ja katalysaattori. Malli on 162 B6B ja jakaja on sama kuin katittomissa. Kai se täytyy repiä auki että voidaan ihmetellä ja tarkistella. Itsekään en siis ole tarkemmin tutkinut sitä vielä :)
otappas auki jakajan kansi, olisi ihan mielenkiintoista tietää miten tuo on ratkaistu kattiversiossa..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eipä tuolla ole sitä keskipakoisvoimalla toimivaa oikosulkijaa.Eri pyörrin, itse asiassa Motonet antaa pyörtimen kierrostenrajoittajalla 13e ja ilman sitä 4e. Onkohan tuossa sama akseli? Itse ainakin vanhemmissa törmännyt induktiiviseen ja tuossahan näyttäis olevan Hall.
Olikos nuo kuvat tuosta Gamman Alfasta?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Alfistipohjoosesta kirjoitti: Olikos nuo kuvat tuosta Gamman Alfasta?
Ei vaan tosta mun omasta pirssistäni.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps, ei ole kterkkilan autossa rajoitinta pyörtimessä..
luulisin että rajoittimella varustettu pyörrin on tehtaan alkup ratkaisu ja tarjolle on jälkikäteen tullut myös tuo toinen vaihtoehto..

90:een laiton moottorinvaihdon jälkeen juuri tuon pyörtimen jossa ei rajoitinta ole..jakaja tuli vanhasta 2.5:sta moottorista jossa taas rajoitin oli..tuossa 164:n moottorissa kun on tosiaan motronic ohjaamassa toimintoja jolloin tuo jakajassa oleva raj on turha..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minkänäköinen se rajoittajalla oleva pyörrin on? Omassa on mielestäni vastaavan näköinen kuin kterkkilällä :shock:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

se on hieman isompi ja pikkasen erinäköinen mokkula kuin tuo jossa rajoitinta ei ole.. tätä on hieman vaikea selittää..
Viimeksi muokannut 90, 06 Tammi 2005, 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Hitto kun on sen verran nassakka köhä päällä, etten ole edes suoriutunut katsomaan omasta autosta miltä se pyörrin näyttää ja oliko siihen präntätty se kierrosluku.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei taida olla minullakaan rajoitinta :-D ? :oops:
2 kuvaa on albumissani.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, ihan "kova" pyörijähän siellä näytti olevan.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Täytyy näköjään korjata omia käsityksiä ja nostaa hattua "zarrelle" :oops:
Pääasiahan ei ole lopputulos vaan mehevä väittely :mrgreen:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kävin hakemassa saunan lauteilta neuvoa :wink:
Mietin tuota rajoitinasiaa vielä lisää, mahtaako pelkästään sytkää katkaisevaa rajoitinta olla ruiskuautoissa ollenkaan? Periaatteessahan rajoittajaan asti vedätyksen jälkeen pitäisi silloin kuulua aikamoinen paukahdus putkistosta kun sinne on mennyt palamatonta bensaa :?

Kysyy nimimerkki TAKINKÄÄNTÄJÄ :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sama kai se putkessa palamisen kannalta on onko benzinaa syötetty ruutalla vai kaasareilla. Näin siis katalysaattorittomissa vehkeissä.

Eikös nimim. b:llä ollut joskus aikanaan wanhassa BMW 323i:ssä K-jetronic ja mekaaninen rajoitin?
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Juu,mainitsin vaan kun en kaasutinautojen sielunelämästä tiedä yhtään mitään

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Vihdoinkin tuli vähän tutkittua tuota rajoitinasiaa. Jossain 2.5l koneissa rajoitin on pyörijässä (6300rpm) ja 75 3.0 QV:ssä se löytyy boksista (6600rpm) mutta tuosta regulaari 3.0:sta ei ole vielä tarkempaa havaintoa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin