156 2.5 V6 tietoa kaivataan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

156 2.5 V6 tietoa kaivataan

Viesti Kirjoittaja esc »

Tarkoitus olisi myydä nykyinen Alfa Romeo 33 1.7 QV - 1992 pois ja pyrkiä jatkamaan Alfa Romeon maailmassa vastoin ei alfistien kommentteja jotka eivät vieläkään osaa ymmärtää, että Alfa Romeo voi olla jokapäiväinen ajoneuvo siinä kuin mikätahansa muukin.

Eniten kiinnostaisi hinnan ja ominaisuuksien suhteen 1997-1999 Alfa Romeo 156 2.5 V6 manuaalilla joita näyttää jonkinverran jopa olevan myynnissä. Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon tälläistä autoa ostaessa?

Entä miten nämä suomi versiot on varusteltu. Monissa ilmoituksissa kyllä lukee sitä sun tätä mutta esim. sport pack:istä ei ole mainittu yhdessäkään? Tämä tietääkseni vaikuttaa jonkinverran sisustukseen (penkkeihin jne) ja helmoihin vai oliko jonkinasteinen sport varustus vakiona suomi malleissa? Lisäksi löytyykö suomalaisia V6 156:ia ilman kammottavia puusisustuksia? Sorry nyt vaan, mutta Bentleytä lukuunottamatta ei puu ole lämmittänyt omaa silmääni yhdessäkään autossa :)

Eli jos jollain on hyviä vinkkejä, linkkejä, esitteitä skannattuna tai mitä vaan mistä on apua valitessa sopivaa 156:sta niin laittakaapa infoa tulemaan joko tähän viestiin, privana tai mitenvain.

Kiitokset etukäteen.

/esc

Henri Tamminen

PS.

Paras ja samalla lähes ainoa fiksu paikka 156:seen liittyen mitä olen löytänyt on ollut http://www.alfa156.net/ ja tietysti nyt tämä foorumi :)

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

En ole nähnyt yhtään tuon ikäistä V6:sta ilman noita "puukoristuksia". Lisävarusteena saatava Sport pack on myös harvinainen (hinta oli muistaakseni älytön). Haulla löydät tältä palstalta tyypillisä vikoja tms.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Curva Grande ehti näköjään ensin: vasta uudemmissa 156:ssa keskikonsoli on jotakin muuta kuin tuota ruskeaa tavaraa. Toiset tykkää, toiset ei. Puuratti taitaa myös olla vakiokamaa.

Hakutoiminnolla löytynee runsaasti lisää infoa ja eiköhän joku useista ko. mallin omistajistakin vaivaudu vastaamaan. Laitoin threadin otsikkoon hieman lisää tavaraa, jotta expertit löytävät paikalle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Tuo on oikeata puhetta. Kateelliset ne vaan puhuu, että ei sillä Alfalla mitään tee. Ei vaan ole munaa ostaa sellasta, mutta aina ollaan kiinnostuneita että miten se Alfa kulkee ja miten paljon siinä on vikoja.

Täältä löytyy listaa 156:sen tyyppivioista http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3855

Nuo V6:set taisi kaikki tulla alkuvuosina puusisustuksella? En tiedä milloin jäi pois vakiovarustuksesta, mutta veikkaan 2000-2001 vuosia?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

puusisustus on hieno ainakin meikäläisen silmään istuu paremmin kuin joku mustan puhuva sisus. :wink: Sport pak versioita ei liiemmin ole näkynyt myynnissä noista vanhemmista vuosimalleista. Joten jos pitää hieman sporttisemmasta ajosta kunnon alustasarja on paikallaan ja suuremmat renkaat/vanteet. Autosta kannattaa tarkistaa kytkimen kunto, niitä noista on mennyt jonkin verran sekä nokkahihnojen vaihto (onko tehty). Haulla löydät paljon lisää asiaa...


tuossa skannit vuoden 98 hinnastoista

sivu1
2
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

V6 kirjoitti:tuossa skannit vuoden 98 hinnastoista
Olivat aika suolaisia nuo lisävarusteiden hinnat...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

suomessa myydyissä oli siis vakiona tuo delux pak :lol: ilmastointi ja sähköikkunat takana juu suolaisia hintoja varsinkin tuo helmiäisväri
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Olen nyt ajannut reilussa vuodessa 30tkm ko. autolla ja on ollut todella huolettomia kilometrejä, mitä pitää tarkastaa on:

1.Kytkin jos hyvin jäykkä ja ottaa alhaalla kiinni niin on kohta kytkinremppa tiedossa.
2.Hammashihna vahtoväli 60tkm, katso että on tehty tai sitten myyjälike tekee.
3.Moottorin ylätuennan tuki on monissa ollut rikki, selviää vetämällä sivulle.
4.Kolmiotuet (ylä) etujousituksessa
5.Etu alatukivarsien nivelet (väljyys)
6.Kallistuksen vakaajien koiranluut.
7.Poikittaiset taaemmat alatukivarret takana.
8.Moottorin suojamuovi voi olla irti takareunastaan.
9.Sumuvaloissa voi olla lasi halki.

Tuskinpa kaikki löytyy myytävässä yksilössä, jos, niin kannatta jatkaa etsimistä :wink:

Lisäys sen verran että on aito Alfa ajaa, moottorin ääni on mahtava, mikään ei voita V6:en murinaa, no varmuudella GTA ja sitten ehkä V8 :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Kiitokset vastauksista tähänmennessä, erittäin nopeata toimintaa!

Katselin jonkinverran myös saksaa vaihtoehtoisena ostospaikkana joskin alfojen painovoimaakin nopeampi hinnanpudotus suomessa tarkoittaa, että suuria säästöjä ei synny, tosin varustus olisi hiukan parempi. (Ostajalle tämä mystinen alfojen aliarvostus suomessa on toki kiva, myyjälle ikävämpi).

Miten arvostatte ilmastoinnin olemassaoloa? Suomessa on myynnissä muutamia suhteellisen edullisiakin 156 2.5 V6:sia mutta näissä halvemmissa ei yleensä ole sitten ilmastointia, ainakaan mainittuna (alle 10 000 euroa).

Enemmän valinnanvaraa tuntuu olevan 12-14 000 euron välillä ja näissä löytyy sitten jo ilmastointiakin ja koska nämä ovat pyyntihintoja niin vielä varmaan saisi pikkaisen tingittyäkin. Onko jotain varustetta jonka olemassaoloa kannattaa erityisesti tarkistella?

Selespeedistä on kuulunu aikapaljon ongelmia ja sitä ei taida olla kuin 2 litraiseen. Mites tämä Q systeemi mikä näihin 2.5 litraisiin oli saatavilla vai kannattaako pitäytyä manuaalissa? Henk. koht. mieltymys on manuaaleihin mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Olisiko jollain olemassa 1997-1999 värivaihtoehtoja? Alustavasti olen hiukan miettinyt hopea, musta, punainen linjaa tosin.

Mitä moottorin ääneen tulee niin siinä on selkeästi yksi syy miksi Alfa kiinnostaa. Jos omasta 33 QV:stä pitää mainita mikä siitä tekee niin hyvän niin yleensä vastaan, että aja moottoritieliittymästä alas 2. vaihteella ja siinä 4000-4500 kierroksen tienoilla polkaise kaasu pohjaan. Hieno vääntö ja upea ääni! (ja sitten pitääkin olla nopea käsi vaihtamaan isompaa) :)

/esc

Henri Tamminen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös kaikissa V6:ssa ole ilmastointia? En kyllä enää ostaisi autoa ilman sitä jos vain on mahdollista. Saksaan ei kannata lähtee, 166 3.0 V6:nen olisi eri asia.

Q-system ei tainnu olla mikään hitti eikä minun mielestä sovi tuohon autoon missään nimessä.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Kyllä veikkaisin, että kaikissa V6:ssa on ilmastointi vakiona.

Mun mielestä aito Alfa on manuaali lodjulla ja V6:sen soundit on sitä jotain... 8)

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Muistaakseni kaikissa V6:ssa oli ilmastointi. Q-systeemi on vain nelipykäläinen ja tappanee suurimman osan moottorin tuomasta ilosta, unohtaisin sen.

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Kuten V6 nimimerkin esille laittamasta hinnastosta näkyy niin siinä on 2.5 V6 kohdalla 199.900 mk + 4000 mk* jossa tuo * = ilmastointilaite.

Ilmeisesti suomessa on toisinsanoen pakkomyyty ilmastointi noihin V6 malleihin ja lisävarusteena se löytyy ainoastaan 2 litraiseen. No, hyvä, että selvisi tämäkin niin ei tarvitse turhaan maksaa siitä, että ovat älynneet kirjoittaa ilmastointi lisätietoihin :)

Saisiko kuvan tuollaisen V6:sen keskikonsolista (jollain ehkä jo onkin albumissaan täällä?) missä näkyy ilmastoinnin säätimet niin osaan sitten katsoa minkä näköiseltä pitäisi näyttää kun käyn autoja katsomassa.

/esc

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

paina tosta mun albumista siellä on jonkinlainen kuva lämpötilan säädin tosin ei näy, siinä on sininen alue olikohan 20 asteeseen ja siitä ylöspäin alkaa punainen lämmin alue ja alareunassa ilmastoinnin painike jossa vihreä merkkivalo
Viimeksi muokannut V6, 06 Tammi 2005, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Niin onhan se puu vaan poikaa..
- Alfaholic -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rolle kirjoitti:Q-system ei tainnu olla mikään hitti eikä minun mielestä sovi tuohon autoon missään nimessä.
Makuasiahan se aina on, mutta suosittelen tuon Q-systemin koeajoa jos vaan kohdalle osuu ja verrata sitä manuaaliin.
Marraskuun puolella kävin yhtä kokeilemassa, eikä tuo nyt niin paha ollut, mitä itsekin hieman epäilin.
Täyskiihdytyksessä manuaaliasennolla kuski päättää vaihdon, ei loota, ainoa miinus oli "hieman hidas/pehmeä" vaihto.
Kaupungissa oli leppoisa ajella city-asennolla. Jos halusi ripeämpää, napista sport ja johan muuttui käytös. Jos oli tylsää, lennosta "manuaali" päälle ja taas oli hauskaa. En tiedä saiko noin tehdä, mutta auto ja loota sitä ei estänyt ja hyvin toimi.

Auto muistaakseni vm. -01 ja oli myytävänä Porin Rinta-Joupilla. Saattaapi olla edelleen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No niin, tuossa yllähän noita huomioitavia seikkoja jo onkin, eipä mitään lisättävää.

Suoralla kaupalla saat varmasti hyvän ajopelin edullisesti ja kaupan päälle paljon urheilullisuutta ym.

Katso vertailun vuoksi myös sivut www.autotalli.fi siellä on autoliikkeiden tarjontaa, kuten varmaan tiedätkin..

Onnea Alfan hankintaan! :P

Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Curva Grande kirjoitti:En ole nähnyt yhtään tuon ikäistä V6:sta ilman noita "puukoristuksia". Lisävarusteena saatava Sport pack on myös harvinainen (hinta oli muistaakseni älytön).
SportPack-versiossa on mm. Sport-alusta, sivuhelmat, mustapohjaiset mittarit ja "hiilikuitu" kojelaudan keskiosa.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Kerran on tullut myös koettua tuo q-system.
Tekee kyllä tuosta pelistä niin laiskan, että 10minsan ajolenkki sillä riitti.

Pilattu tuo moottori aivan täysin sillä vaihteistohässäkällä.
Hörppääköhän se vielä enemmän bensaakin?
Ei enää Alfaa... eipä

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Soittelin tuonne Delta Autoon josta vahvistivat, että ilmastointi on kuulunut vakiovarustukseen kaikissa tuonikäisissä 156 2.5 V6:sissa ja ikäväkseni sain kuulla, että lähes kaikki ovat tuolla puuratilla/keskikonsolilla.

Myyjä joka puhelimeen vastasi antoi ymmärtää, että Sport Packillä myytyjä autoja oli vain kourallinen (hänen tiedossaan siis). Eli kun rahatilanne ei salli uudemman ostoa ja vanhemmissa Sport Pack varustellun löytäminen on epätodennäköistä niin kaipa tässä tarvitsee alkaa uskottelemaan itselleen, että on se puukin ihan hyvän näköinen! :)

Olen kuitenkin nyt vakaasti päättänyt löytää tuollaisen 1997-1999 mallin 156 2.5 V6:sen joten eiköhän sellainen ennen kesää kohdalle osu sopuhintaan. Löytyisikö muuten halukkaita kyseisen auton omistajia koeajajiksi jos sopivan tuntuinen auto löytyy? Joku joka on tuollaista ajanut enemmänkin tunnistaisi varmasti hiukan paremmin, että missä kunnossa myyntipeli on. Tarkoitus on löytää ajokki akselilta Helsinki Tampere Turku.

/esc

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tuon keskikonsolinhan voi aina maalata jos puukuviointi ei kiinnosta, rattia tuskin kannattaa alkaa "töhrimään".
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Nimimerkki Pedro:lla taitaa olla vielä '98 -mallinen Sport Pack -156 myynnissä.

Edit: Tulipa mieleen, että muistaakseni ko. yksilössä on myös sitä puuhässäkkää. Ja vielä normaalia enemmän (ovenkahvojen ympärillä). :) Olisikohan noissa ensimmäisissä malleissa ollut kuitenkin puusisustus, Sport Packeissakin.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 07 Tammi 2005, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfaholisti kirjoitti:Tuon keskikonsolinhan voi aina maalata jos puukuviointi ei kiinnosta
Niin, tai ostaa uuden eri värisen paneelin. Ratin voi verhoilla nahkakuorella.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Itse ainakin poistin omastani tuon puuolemuksen vaihtamalla ratin alkuperäiseen käytettyyn nahkaversioon (tosin nykyinen on selespeed mallia, mutta ajattelin virittää nappeihin poppivehkeiden äänenvoimakkuuden kunhan vaan jaksan paneutua asiaan), keskikonsoli vaihtui uuteen titaaniseen ja vaihdekepinnuppi uuteen nahkaiseen (he***tin kallis muuten).

Ainakin ebayssa keskikonsoleita myydään päivittäin ja hinnat pyörivät 10-40 euron välillä. Kannattaa kuitenkin katsoa että saa myös tuhkakupin mukaan.

Eli rahaa multa paloi jotain 200-250 euroa koko puuhässäkän poistamiseen joten sen päälle ei kannata paljon laskea jos autossa on esim nahkaratti, jos hinta on huomattavasti korkeampi kuin vastaavassa puuhässäkkä versiossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Olisikohan noissa ensimmäisissä malleissa ollut kuitenkin puusisustus, Sport Packeissakin.
Ei. Kyseessä lienee jonkun omat viritykset, ellei sitten tehtaalla ole menneet palikat sekaisin. By the way.. olen kerran nähnyt 155:n, jossa oli alkuperäinen "narrow body" kori, mutta sisältä auto oli täysin uudemman "wide body" mallin mukainen. Joku oli nähnyt paljon vaivaa 155:n päivitykseen tai sitten tehtaalla oltiin oltu "luovassa tilassa".

Vastaa Viestiin