156 V6 vaihteet ei mene kylmänä päälle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
linked
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Tammi 2005, 00:27
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

156 V6 vaihteet ei mene kylmänä päälle

Viesti Kirjoittaja linked »

eli 156 2,5 -98, kylmänä ei meinaa mitään vaihdetta päälle saada?lämpimänä kyllä, ja kytkin puree melko alhaalta, auton ostin vaihtoautoliikkeestä viime viikolla eikä myyjä mistään kytkimen/lootan temppuilusta maininnut...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

2s vaihde taitaa olla kaikissa hiukan nahea kylmänä muut kyllä pitäisi saada päälle, jos kytkin on helvetin jäykkä voi se olla lopussa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
linked
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Tammi 2005, 00:27
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

lisää

Viesti Kirjoittaja linked »

ei se nyt niin kovin jäykkä ole, mutta pitääkö tuossa ollakkin kytkimen puremis ala(eli tehoamis ala)pieni??meinaan on hiukka pieni. auttaisikohan ilmaus?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Moro!

Omassa veekutosessani on ihan sama ominaisuus, eli kylmänä kakkonen menee hankalasti päälle. Varsinkin kylminä pakkasaamuina ns. ominaisuus korostuu. Vaihteiston ja öljyjen lämmettyä asia korjaantuu ja loota toimii normaalisti.

Epäilin itse ensin synkronirenkaan kulumista, mutta ei se sitä ollut, ainakaan minun tapauksessani. Kuusivaiheteinen laatikko on ilmeisesti niin hienomekaaninen laite, jossa ei ole otettu (riittävästi) huomioon lämpölaajenemista, tai tässä tapauksessa -kutistumista, heh.

Mainittakoon vielä, että kesällä tai muuten lämpimillä keleillä vaihteisto toimii kylmänäkin aivan normaalisti.


Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

156 V6:a on tuo ikävä ominaisuus, kylmänä kakkonen on hidas laittaa päälle. Tämän voi ohittaa niin että lähtee kakkosella tai vaihtaa suoraan ykköseltä kolmoselle. Kytkin muuten on kevyt käyttää...mutta... jos on jäykkä ja ottaa alhaalta niin kytkin on luultavimmin kohta tiensä päässä :?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Eihän vaan ole paksua kumimattoa tms polkimen ja lattian välissä rajottamassa polkimen liikettä...tosin niinkun muutkin sanovat, vaikuttaa muutoin olevan kytkin tiensä päässä...

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Suosittelen ainakin tarkistamaan / vaihtamaan lootan öljyt Suomen oloja kestäviin litkuihin. Kytkin noissa on aina paska sille ei voi mitään. Yleensä se vaihdetaan noin 100tkm kohdalla.

Itse öljysin jäykkää kytkinmekanismia konehuoneenpuolelta akun alta. Ainakin tuntui vaikuttavan positiivisesti kytkimen toimintaan.

Toisaalta myös tuo kytkinpolkimen jousi voi olla poikki. Tämä linkki sisältää ohjeet jousen vaihtamiseen http://www.alfa156.net/tech/clutch.html
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Riippuu kyllä siitäkin millasella pelilla on ennen alfaa ajellut...millaseen kytkimeen on tottunut...ei aina ihan välttämättä ole mitään vikaa...

jos vaikka vw passatilla vm 97-> niin ero alfan kytkimeen on kuin yöllä ja päivällä, passatin polkimen liikevara on huomattavasti suurempi ja ottaa paljon ylempänä kiinni...omasta mielestäni tosi huono ja testeissäkin sitä on moitittu.

Spider
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Elo 2004, 06:22
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Spider »

itselläni oli todella jäykkä ja pieni liikkeinen kytkin syy siihen oli painelaakerin jumiutuminen/ruostuminen kytkimellä itsellään olisi ajanu vielä pitkään ja mittarissa oli jo 120 tkm

Vastaa Viestiin