Neuvoja kaivataan.. Raidetangonpään irroitus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Toke
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Huhti 2004, 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Neuvoja kaivataan.. Raidetangonpään irroitus?

Viesti Kirjoittaja Toke »

Pitäis vaihtaa hammastangonsuojakumi... mutta en vielä saanut raidetangonpäätä irti. Toisaalta ei ollut käytössä kunnon lekaa millä takoa...
mutta jos jolllakin on kokemuksia/vinkkejä asiaan, niin niitä kaivataan.
huomenna olisi tarkoitus yrittää uudelleen ..... :wink: kyseessä on vm-93 3.0 164.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

No ! Se kunnon leka :lol: .

Ja sillä muutama määrätietoinen isku siihen valurautaan ja sitten yksi raju tempaisu siihen nivelen tappiin. :)

Avatar
Tepi
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 06:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Hakkaa vasaralla. Kyllä se siitä irtoaa.
164 v6

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Harakiriliikkeistä löytyy tuohon sopiva työkalu eikä maksa paljoa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mutteri päähän suojaksi jos on aikomuksena kasata vanhoilla raidepäillä

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Moska toiselle puolelle "vastapainoksi" ja sitten vasaralla muutama reipas isku, niin pitäisi irrota.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Yritetään vielä selventää... :? ...lyöntiä siihen valurautaiseen "napaan" eli lyönnin tarkoitus on saada reikä johon raidetangonpää kiinnittyy menemään hetkellisesti soikeaksi jolloin se pakottaa raidepään irtoamaan. Joskus vaan asiakkaatkin ihmettelivät tuota lyömistä koska se on "järjen" vastainen. Eli itsekseen tuumailen se ei ehkä tule ekaksi mieleen. Mutta niin se parhaiten irtoaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kosaani kaasutohottimella tai mikä se nyt sitten selvällä suomenkielellä on lämmittää liitosta niin kyllä irtoaa helposti.
Motonetista muistaakseni noin 10 euroa + kaasu 2 euroa (yhdelläkin pullolla pärjää pitkään).

Kannattaa pitää sammutus välineet kuitenkin lähellä :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jep.Lämmittäminen auttaa aina. Tosin itsellä kyllä aina irronnut tuo osa lämmittämättäkin. Siihen liittyy aina omat vaaransa tulipalo, metallin vääntyminen, heikentyminen, muovin sulaminen yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

...Eikä sais noita paikkoja ja ohjauksen osia yleensäkään lämmitellä periaatteessa ollenkaan millään, kosaani nyt ei tosin kovin kuumaa liekkiä tee..

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Lämmitettäessä kannattaa muistaa, että nivelessä saattaa olla muviosia. Ei tietysti ongelma jos nivel on tarkoitus uusia. Kannattaa silti varoa raidetangon sisemmäistä niveltä ja ohjausvaihteen haitarikumia.

Tuohon reikä soikeaksi konstiin sen verran lisäystä, että kahdella vasaralla vastakkaislta puolilta lyömällä yhtä-aikaa onnistuu vielä paremmin kuin vain yhdeltä puolelta lyömällä. Joskus joutuu takomaan vähän pitempään. Operaatio saattaa nopeutua jos saat niveleen aikaan "esijännityksen" esim. sillä halvalla pallonivelen tapin ulosvetäjällä.

Avatar
Toke
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Huhti 2004, 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Homma hoidettu...

Viesti Kirjoittaja Toke »

Jeps... homma meni aika kivuttomasti kun kävin hakemassa biltemasta 5 euron "raidetangonpään ulosvetäjän". ei tarvinnut pahemmin lekaa heilutella... Aikaa kului noin 35min.... tosin tein sen aika vauhdilla johtuen nesteen TI-hallin 0.30€ minuutti taksasta :-D mikä on mielestäni aikamoista rahastusta...
-Kiitos hyvistä vinkeistä!

Vastaa Viestiin