Rekisteröidyt Alfat vuoden 2004 lopussa
Valvoja: Moderators
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
onnistuu ne kilvet viedä pois ilman sitä romutustodistustakin, tässä luulossa ainakin minä olen..Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mitenkäs se nyt enää onnistuikaan kun pitää sitä varten olla romutus todistus?
Eli olen ymmärtänyt että jos haluu laittaa korkoa kasvamaan latoon niin pitää maksaa vero, seisontavakuutus ja pitää rekisterissä.
http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=152
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Näyttäisin olleen taas väärässä luulossa. Sekö oli nyt ainut muutos että auton voi toimittaa ilman kuluja paalattavaksi? Eli sillä estettäis takapiha kaatiksien syntyä ja kannustettaisiin kierrätykseen. Onkos uusissa joku pantti jonka saa sitten ulos sen romutuksella? Eikös tämän systeemin takana hääri EU....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ainut tietty se että ympäristöviranomaiset näkevät kaikki autot jotka eivät ole liikenteessä arvottomiksi ja potenttialisiksi luontoon ruostumaan jääviksi. (Joka on totta varmaan 95%) tapauksissa.
Itse ymmärsin että lakimuutokset tähtäsivät juuri siihen että auto on joko ajossa tai sitten paalattuna. Mutta ymmärsin väärin.
Tästähän oli juttua ennekin...ku tämä menikin vähän ohi tuon alk.per aiheen. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... ht=romu%2A
Ja itse katsoin myös ko.ohjelman ja se kyllä antoi just tuon käsityksen että pitää maksaa verot ja seisontavakuutuksen... mutta tuo näyttäisi toimivan kuten ennenkin. Mikähän tuossa on nyt paremmin ku ennen.
Itse ymmärsin että lakimuutokset tähtäsivät juuri siihen että auto on joko ajossa tai sitten paalattuna. Mutta ymmärsin väärin.
Tästähän oli juttua ennekin...ku tämä menikin vähän ohi tuon alk.per aiheen. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... ht=romu%2A
Ja itse katsoin myös ko.ohjelman ja se kyllä antoi just tuon käsityksen että pitää maksaa verot ja seisontavakuutuksen... mutta tuo näyttäisi toimivan kuten ennenkin. Mikähän tuossa on nyt paremmin ku ennen.
Viimeksi muokannut Alfistipohjoosesta, 25 Tammi 2005, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tuo oli kyllä minulle aikamoinen ylläri että kolmekolmosia on noin surullisen vähän. Ehkä sitä ei ole osannut huomata kun tuossa pakilantien varressa on niin tottunut ihailemaan semmosta upeaa tummasävyistä 33:sta ja muutenkin noita taitaa olla ainakin 3-4 tässä aivan oman asuinpaikan lähistöllä (pakilassa).
Ei takavetoisesta Alfasta saa koskaan sanoa "Vaikkei olekaan muuta". Ne on aina klassikoita.Niko Tuomola kirjoitti:Tämä vahvistaa uskoani tuon 90:n säilyttämisen kannalta . Vaikkei olekaan muuta, kuin 2.0 vm. -85 . Tässähän pian pääsee köyhäkin ajelemaan harvinaisella autolla .
Säilytä ja ylläpidä auto huolella.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rekisteröidyt Alfat vuoden 2004 lopussa
Tätä porukkaa voisi kai sitten sanoa toisestakin syystä promillekerhoksi...2TS kirjoitti:
Alfoja Suomessa rekisteröitynä 5146 kpl.
Eikös autoja suomessa ole kaikkiaan noin 4 milj. , joten noin 1.28 siitä tulee.
Harvinaisia ovat Alfat liikenteessä, sitä ei vain niin tule ajatelleeksii, kun itse istuu autossa.
147:n määrä sentään lisääntynyt vähän toisella sadalla viime vuodesta, tosin
kohta korimalli (facelift) vaihtuu, joten tämä malli tuskin paljon enää
lisää lukumääräänsä. 156 on kyllä hyvin lunastanut paikkansa suosituimpana (ansaitusti)
vaan ei siitäkään koskaa mitään "kansanautoa" tule, vaikka niitä päivittäin näkeekin isommissa kaupungeissa.
Vanhempien Alfojen ylläpitäjiä voi jo melkein sanoa autokulttuuriperinnön
pelastajiksi, siksi vähän niitä on. Hatunnostoni kaikille väkertäjille, palapelinkokoajille ja rasvapunteille, minusta siihen hommaan ei ole.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
90 kirjoitti:onnistuu ne kilvet viedä pois ilman sitä romutustodistustakin, tässä luulossa ainakin minä olen..Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mitenkäs se nyt enää onnistuikaan kun pitää sitä varten olla romutus todistus?
Eli olen ymmärtänyt että jos haluu laittaa korkoa kasvamaan latoon niin pitää maksaa vero, seisontavakuutus ja pitää rekisterissä.
http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=152
Tiistaina vein kilvet pois yhdestä autosta (tai tarkemmin veljeni vei ne minun puolesta),eikä romutustudistusta kyselleet.
Tarvitaanhan autoja jääradalle tai pellollekkin