Alfan vaihdelaatikot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Santeri
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 17:45

Alfan vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Tarvitsisin tietoa Alfan vaihdelaatikoista, lähinnä niiden sopivuudesta :shock: Kun on 75:sta peräisin oleva kone, niin saako siihen kiinni vaihdelaatikkoa jostain muusta yksilöstä. Tarkoitan siis että laatikko ja kone olisi nipussa kuten normaalisti :wink: , eli sopiiko jonkun muun laatikko suoraan 75:sen koneeseen?

P.S. kone on rivi-4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän siihen muutkin käy. Jos etuvetoon olet istuttamassa niin vaihteistoja löytyy mahdollisesti 164 TS:stä ja 155 8v:stä, takavetoon passaavia askeja taas Giuliasta, Bertone GT:stä, Berlinasta ja takaveto-Spiderista.

Omaa kokemusta noista ymppäyksistä ei kylläkään ole, mutta noissa malleissa pitäisi olla yhteinen sylinteriryhmä. Eiköhän silloin vaihteisto plus kytkinkoppakin ole vaihtokelpoisia.

Mihinkäs moista?
- Epäkelpokeräilijä -

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Mekaniikasta kun en mitään tiedä niin voin olla ihan hakuteillä, mutta eikös Alfa 75:sessa ole vaihdelaatikko perässä eikä suoraan moottorin jatkeena? Eikö tämä aiheuta ongelmia?

/esc

Santeri
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 17:45

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eiköhän siihen muutkin käy. Jos etuvetoon olet istuttamassa niin vaihteistoja löytyy mahdollisesti 164 TS:stä ja 155 8v:stä, takavetoon passaavia askeja taas Giuliasta, Bertone GT:stä, Berlinasta ja takaveto-Spiderista.

Omaa kokemusta noista ymppäyksistä ei kylläkään ole, mutta noissa malleissa pitäisi olla yhteinen sylinteriryhmä. Eiköhän silloin vaihteisto plus kytkinkoppakin ole vaihtokelpoisia.

Mihinkäs moista?
Takavetoversio on tarpeen.
Tuollaiseen olisi tarkoitus keksiä tekniikkaa http://www.locostfinland.tk/ Ja kaverilla olisi jo kone mutta se laatikko. Onko berlinassa ns. normaaali rakenne eli ei taka-akselilaatikkoa? Millaiset on berlinan etunavat, onko ylä ja alatukivarret? Mistä löytäisi teknistä infoa/kuvia?

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Ei taida takavetoisten ei-transaxle-Alfojen laatikotkaan käydä aivan suoraan: http://www.autocomponenti.com/twinspark ... g_list.htm

http://www.alfacentro.com/features/twinspark/index.html

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hauskannäköinen peli!

75:ssa, Giulietta Nuovassa, 90:ssä, Alfettassa ja Alfetta GT:ssä on laatikko taka-akselilla mutta Berlinassa ja kumppaneissa suoraan moottorin jatkona. Etunavoista en tiedä, mutta etupyöräntuenta näyttäisi olevan hoidettu kolmiotuella ja kahdella ylätukivarrella per pyörä.

Tämän parempaa en äkkipäätä löytänyt, joku mallia paremmin tunteva kertoo varmaan lisää:

http://www.berlinaregister.com/
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

pee kirjoitti:Ei taida takavetoisten ei-transaxle-Alfojen laatikotkaan käydä aivan suoraan:
Mitä noita selailemalla olin ymmärtävinäni niin vauhtipyörä pitäisi olla vanhempaa mallia, eli ei TS:stä peräisin, ja kampiakselin päästä pitäisi löytyä joku silmälaakeri (?). Öljypohja ja öljypumppu pitäisi olla ei-Twinsparkista jos käytetään Berlinan tms. etuakselistoa, mutta muun auton ollessa omavalmisteinen voi tilaa TS:n öljypohjalle löytyä ihan luonnostaan. Samoin muut härpäkkeet pitää joka tapauksessa koplata käytettävään koriin.

Lohko ja kytkinkoppa käyvät siis kimppaan jos vauhtipyörä ja se kampuran pää ovat oikeanlaiset. Jos se irtokone ei ole Twin Spark niin homma on varmaan helpompi.
- Epäkelpokeräilijä -

Santeri
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2005, 17:45

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Tietysti saa ehdottaa muitakin vaihtoehtoja?

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

laatikko

Viesti Kirjoittaja gtj »

Kyllä toi Ts kone saa käymään niihin vanhempien alfojen laatikkoihin suht helposti. En ole vielä viitsinyt omaan kesäpeliin sitä istuttaa, mutta katsotaan nyt mitä siihen rataprojektiin tulee. Mitä muihin autojen laatikkoihin tulee niin mielestäni esim sierran laatikkoa vois välilevyllä saada istumaan. Ei kun romikselle kipin kapin hakemaan jotain romulååtaa, sillä se selviää.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Yksi mistä voisi lähteä soveltamaan olisi Getrac 240 tai 260. Noin kevyeen autoon pitäis kyllä riittää se pikku-getrakki. Kyseistä laatikkoa löytyy ainakin Bemareista ja joistakin Opeleista.

Edit. Ehkä vielä parempi vaihtoehto olisi Volvon laatikko. Ainakin välitykset on kohtuuhintaisia.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Itsekin pohdiskelin viime kesänä tuota Locostin rakentamista ja nimenomaan alfan moottorilla. Jäi vain pohtimiseksi niinkuin aika monet muutkin meikäläisen projektit :(

The virallinen kirja toimii kyllä hyvin surffausläppärin alustana ;)

Ettei aivan off topikkia tulisi, niin tuossa on etelänaapurin tekemä alfa-locost, mutta siinä on tuo taka-akselivaihteisto ja runkoa on jouduttu muuttamaan niiltä osin:

http://www.racetech.ee/a/cars/est003.htm
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin