Alfa 75 1.6
Valvoja: Moderators
Alfa 75 1.6
Moro,
Olisiko jollain kokemusta otsikon mukaisesta autosta? Kävin koeajamassa vuosimallia -89, ajettu 186000, juuri katsastettu ja vaihdettu kytkinasetelma ja pakoputki. Mulla kun ei ole kokemusta takavetoisista, niin kiinnostaa tuo takapään käyttäytyminen. Se kun pitää jonkinlaista ääntä, lähinnä suuremmissa nopeuksissa kuuluu sellainen tasainen pieni ulvonta. Lueskelin tuossa vanhan Tuulilasin vertailun, jossa 75 1.6 Alfa oli mukana ja siinä moitiskelivat takaluukusta kantautuvaa jyrinää, joten jonkinlainen ääni kuulunee asiaan vaikka kaikki olisi kunnossakin?
Muuten auto oli pirteä ja siisti ja jopa kaikki sähkölaitteet toimi ja pyyntökin oli kohtuullinen, 1090 jöröä. Auto kiinnostaa, mutta ei olisi varaa tehdä lähiaikoina isompaa remonttia. Osaisko joku vihjata, mihin tuon ikäisessä ja ajetussa pitäisi kiinnittää erityistä huomiota.
Olisiko jollain kokemusta otsikon mukaisesta autosta? Kävin koeajamassa vuosimallia -89, ajettu 186000, juuri katsastettu ja vaihdettu kytkinasetelma ja pakoputki. Mulla kun ei ole kokemusta takavetoisista, niin kiinnostaa tuo takapään käyttäytyminen. Se kun pitää jonkinlaista ääntä, lähinnä suuremmissa nopeuksissa kuuluu sellainen tasainen pieni ulvonta. Lueskelin tuossa vanhan Tuulilasin vertailun, jossa 75 1.6 Alfa oli mukana ja siinä moitiskelivat takaluukusta kantautuvaa jyrinää, joten jonkinlainen ääni kuulunee asiaan vaikka kaikki olisi kunnossakin?
Muuten auto oli pirteä ja siisti ja jopa kaikki sähkölaitteet toimi ja pyyntökin oli kohtuullinen, 1090 jöröä. Auto kiinnostaa, mutta ei olisi varaa tehdä lähiaikoina isompaa remonttia. Osaisko joku vihjata, mihin tuon ikäisessä ja ajetussa pitäisi kiinnittää erityistä huomiota.
Re: Alfa 75 1.6
Takapään jolina ja uikutus.jokipoika kirjoitti:Moro,
Olisiko jollain kokemusta otsikon mukaisesta autosta? Kävin koeajamassa vuosimallia -89, ajettu 186000, juuri katsastettu ja vaihdettu kytkinasetelma ja pakoputki. Mulla kun ei ole kokemusta takavetoisista, niin kiinnostaa tuo takapään käyttäytyminen. Se kun pitää jonkinlaista ääntä, lähinnä suuremmissa nopeuksissa kuuluu sellainen tasainen pieni ulvonta. Lueskelin tuossa vanhan Tuulilasin vertailun, jossa 75 1.6 Alfa oli mukana ja siinä moitiskelivat takaluukusta kantautuvaa jyrinää, joten jonkinlainen ääni kuulunee asiaan vaikka kaikki olisi kunnossakin?
Muuten auto oli pirteä ja siisti ja jopa kaikki sähkölaitteet toimi ja pyyntökin oli kohtuullinen, 1090 jöröä. Auto kiinnostaa, mutta ei olisi varaa tehdä lähiaikoina isompaa remonttia. Osaisko joku vihjata, mihin tuon ikäisessä ja ajetussa pitäisi kiinnittää erityistä huomiota.
Tarkasta takapyöränlaakerit eli renkaasta kiinni rynkyttämään. Tyyppivika.
Jolina ja uikutus voi tulla myös laatikosta jos on vanhat öljyt.
Perän pikkurattaa voi olla myös väljät.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Lisäksi 75:sta ostaessa kannattaa tarkistaa bensatankki. Vuotavia on paljon. Aikoinaan omassa 1.6:ssani vuoto häiritsi vain, jos tankin laittoi täyteen. Ja kyllähän tavaratilassa haisi hieman bensa...Mutta sehän on vain miehekästä!
Muutenhan 75 on hieno peli. Olen jopa sitä mieltä, että se hakkaa edelleen ajettavuudessa useimmat nykyautot, myös 156:n. Hieman yli 100-heppaisella (110?) 1.6-moottorilla ei suurehko auto ole tietenkään mikään raketti, mutta arkikäytössä (ja varsinkin matka-ajossa) hyvin vääntävä ja makeaääninen kaasarikone toimii erinomaisesti. Jokaisen Type-R:n kanssa ei kilvanajoon kannata kuitenkaan lähteä, saattaa nimittäin käydä huonosti...
Talvella 75 on lämmin ja takaveto tuo hommaan oman lisämausteensa. Osta pois!
Muutenhan 75 on hieno peli. Olen jopa sitä mieltä, että se hakkaa edelleen ajettavuudessa useimmat nykyautot, myös 156:n. Hieman yli 100-heppaisella (110?) 1.6-moottorilla ei suurehko auto ole tietenkään mikään raketti, mutta arkikäytössä (ja varsinkin matka-ajossa) hyvin vääntävä ja makeaääninen kaasarikone toimii erinomaisesti. Jokaisen Type-R:n kanssa ei kilvanajoon kannata kuitenkaan lähteä, saattaa nimittäin käydä huonosti...
Talvella 75 on lämmin ja takaveto tuo hommaan oman lisämausteensa. Osta pois!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Kiitoksia vinkeistä!
Luulin että juuri tehty katsastus kertoisi pyöränlaakerien olevan kunnossa, mutta täytyy sitten käydä vielä ravistelemassa pyöriä. Miten suuri työ on laakerien vaihto, itse osa näyttää maksavan 46 motonetissä? Onkos motonetin osa kelvokas ja saako jostain vielä halvemmalla?
Bensatankki oli ainakin alhaaltapäin ruosteeton eikä bensa haissut. Onko tässä 75:ssa muuten sama vika kuin 164:ssa oli, että bensan paluuputken liitos alkaa vanhemmiten vuotamaan tipoittain tankin päältä?
Ajettavuus oli kyllä loistava, enkä minä ainakaan osannut hirveästi kaivata lisää poweria. Eikä se kyllä mikään suurehko auto ole, mitathan on samat kuin samanikäisessä 300-sarjan bemussa.
Paljonkos tuolla moottorin puolesta vielä voi olettaa ajavansa siistillä tyylillä, jos mittarissa on se 186000 ja mitään suurempaa ei ole vielä tehty? Se hyvä puoli siinä on, että ohjaustehostimesta ei tule kallista remppaa kun sitä ei ole (niin, köyhiä ja korjaustaidottomia alfistejakin on, joille remontin teettämiskulut on tärkeä näkökohta). Lämppärin moottori kuuluu olevan yksi tyyppivika. Mitäs sen korjaus maksaa, jos se joku päivä tekisi lakon?
Olisko muuten Tampereella ketään asiantuntija-alfistia, joka haluaisi mahdollisesti ansaita parikymppiä koeajamalla tuon vielä kerran mun puolesta?
Luulin että juuri tehty katsastus kertoisi pyöränlaakerien olevan kunnossa, mutta täytyy sitten käydä vielä ravistelemassa pyöriä. Miten suuri työ on laakerien vaihto, itse osa näyttää maksavan 46 motonetissä? Onkos motonetin osa kelvokas ja saako jostain vielä halvemmalla?
Bensatankki oli ainakin alhaaltapäin ruosteeton eikä bensa haissut. Onko tässä 75:ssa muuten sama vika kuin 164:ssa oli, että bensan paluuputken liitos alkaa vanhemmiten vuotamaan tipoittain tankin päältä?
Ajettavuus oli kyllä loistava, enkä minä ainakaan osannut hirveästi kaivata lisää poweria. Eikä se kyllä mikään suurehko auto ole, mitathan on samat kuin samanikäisessä 300-sarjan bemussa.
Paljonkos tuolla moottorin puolesta vielä voi olettaa ajavansa siistillä tyylillä, jos mittarissa on se 186000 ja mitään suurempaa ei ole vielä tehty? Se hyvä puoli siinä on, että ohjaustehostimesta ei tule kallista remppaa kun sitä ei ole (niin, köyhiä ja korjaustaidottomia alfistejakin on, joille remontin teettämiskulut on tärkeä näkökohta). Lämppärin moottori kuuluu olevan yksi tyyppivika. Mitäs sen korjaus maksaa, jos se joku päivä tekisi lakon?
Olisko muuten Tampereella ketään asiantuntija-alfistia, joka haluaisi mahdollisesti ansaita parikymppiä koeajamalla tuon vielä kerran mun puolesta?
Takapyörän laakerin vaihto voi olla joko helppo taikka sitten tuskainen operaatio. Riippuu onko päässyt vettä sisään ja onko jysähtänyt.jokipoika kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä!
Luulin että juuri tehty katsastus kertoisi pyöränlaakerien olevan kunnossa, mutta täytyy sitten käydä vielä ravistelemassa pyöriä. Miten suuri työ on laakerien vaihto, itse osa näyttää maksavan 46 motonetissä? Onkos motonetin osa kelvokas ja saako jostain vielä halvemmalla?
Bensatankki oli ainakin alhaaltapäin ruosteeton eikä bensa haissut. Onko tässä 75:ssa muuten sama vika kuin 164:ssa oli, että bensan paluuputken liitos alkaa vanhemmiten vuotamaan tipoittain tankin päältä?
Ajettavuus oli kyllä loistava, enkä minä ainakaan osannut hirveästi kaivata lisää poweria. Eikä se kyllä mikään suurehko auto ole, mitathan on samat kuin samanikäisessä 300-sarjan bemussa.
Paljonkos tuolla moottorin puolesta vielä voi olettaa ajavansa siistillä tyylillä, jos mittarissa on se 186000 ja mitään suurempaa ei ole vielä tehty? Se hyvä puoli siinä on, että ohjaustehostimesta ei tule kallista remppaa kun sitä ei ole (niin, köyhiä ja korjaustaidottomia alfistejakin on, joille remontin teettämiskulut on tärkeä näkökohta). Lämppärin moottori kuuluu olevan yksi tyyppivika. Mitäs sen korjaus maksaa, jos se joku päivä tekisi lakon?
Olisko muuten Tampereella ketään asiantuntija-alfistia, joka haluaisi mahdollisesti ansaita parikymppiä koeajamalla tuon vielä kerran mun puolesta?
Vielä olisi yksi huoli. Tuossa koeajamassani yksilössä oli hyvin kevyt kytkin, vaikka oletin että se olisi huomattavan jäykkä. Voiko se johtua juuri vaihdetusta kytkinasetelmasta? Vai voisiko keveys johtua nestevuodosta kytkimen esim. työsylinterissä? Käyttääkö kytkin omaa nestettään vai onko se yhteinen jarrujen kanssa. Jarrunestettä oli nimittäin maksimimäärä ja kytkinkin toimi muuten moitteettomasti.
Minun mielestä ihan ok. vaikka on kevyt.jokipoika kirjoitti:Vielä olisi yksi huoli. Tuossa koeajamassani yksilössä oli hyvin kevyt kytkin, vaikka oletin että se olisi huomattavan jäykkä. Voiko se johtua juuri vaihdetusta kytkinasetelmasta? Vai voisiko keveys johtua nestevuodosta kytkimen esim. työsylinterissä? Käyttääkö kytkin omaa nestettään vai onko se yhteinen jarrujen kanssa. Jarrunestettä oli nimittäin maksimimäärä ja kytkinkin toimi muuten moitteettomasti.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kytkin ja jarrunesteille sama säiliö..kytkimen keveys on OK joten ei huolta ainakaan siitä....jokipoika kirjoitti:Vielä olisi yksi huoli. Tuossa koeajamassani yksilössä oli hyvin kevyt kytkin, vaikka oletin että se olisi huomattavan jäykkä. Voiko se johtua juuri vaihdetusta kytkinasetelmasta? Vai voisiko keveys johtua nestevuodosta kytkimen esim. työsylinterissä? Käyttääkö kytkin omaa nestettään vai onko se yhteinen jarrujen kanssa. Jarrunestettä oli nimittäin maksimimäärä ja kytkinkin toimi muuten moitteettomasti.

Ei noista mitään jyrinää tai ulinaa kuulu, jos kaikki on kunnossa perässä.
4.3:1 perä pitää huolen, että moottori huutaa maantiellä...
Olisko ilmaa kytkimen hydrauliikassa. Ei se haittaa, jos poljin vaan nousee takaisin...
Jarrut on ilmeisesti kunnossa kun on katsastettukin. Takalevyt alkaa varmaan kyllä olla vaihtorajoilla.
Jos kolahtelee alaspäin vaihtaessa niin vaihteiston kannatinkumi(t) on revennyt ja vaihteisto hakkaa poikkipalkkiin. Vittumaiset vaihtaa. Jos ei niin oikein hyvä. Pieni synkronoinnin rusahtelu on normaalia, jos yrittää liian nopeasti ilman välikaasua alaspäin kylmällä laatikolla.
Kardaanin murroskumeista 3kpl joku on todennäköisesti vaihtokunnossa pian, jollei ole vaihdettu. noin 90 euroa kipale.
Ruostetta takapyörien kaarien etualaosassa (siellä on kosteutta säilövä rätti), avaa takaovi ja tutki kaaret.
Bensatankki vuotaa saumasta. Pakoputken vierestä näet missä kunnossa se on. Mutta ellei ole vaihdettu se menee pian, jollei tuo ole ollut kesäauto.
+200 euroa.
Jos tuossa kori on kunnossa, niin osta pois. Tosiaankin takavalojen ympärystät ja takakontin takapohjan sauma (verhoilun alta) sekä varapyöräkotelo kantsii kattoa. Tuulilasin ja takalasin saumat myös. Ja on aivan normaalia jos vähän ruostetta noista löytyy... (-89)
4.3:1 perä pitää huolen, että moottori huutaa maantiellä...
Olisko ilmaa kytkimen hydrauliikassa. Ei se haittaa, jos poljin vaan nousee takaisin...
Jarrut on ilmeisesti kunnossa kun on katsastettukin. Takalevyt alkaa varmaan kyllä olla vaihtorajoilla.
Jos kolahtelee alaspäin vaihtaessa niin vaihteiston kannatinkumi(t) on revennyt ja vaihteisto hakkaa poikkipalkkiin. Vittumaiset vaihtaa. Jos ei niin oikein hyvä. Pieni synkronoinnin rusahtelu on normaalia, jos yrittää liian nopeasti ilman välikaasua alaspäin kylmällä laatikolla.
Kardaanin murroskumeista 3kpl joku on todennäköisesti vaihtokunnossa pian, jollei ole vaihdettu. noin 90 euroa kipale.
Ruostetta takapyörien kaarien etualaosassa (siellä on kosteutta säilövä rätti), avaa takaovi ja tutki kaaret.
Bensatankki vuotaa saumasta. Pakoputken vierestä näet missä kunnossa se on. Mutta ellei ole vaihdettu se menee pian, jollei tuo ole ollut kesäauto.
+200 euroa.
Jos tuossa kori on kunnossa, niin osta pois. Tosiaankin takavalojen ympärystät ja takakontin takapohjan sauma (verhoilun alta) sekä varapyöräkotelo kantsii kattoa. Tuulilasin ja takalasin saumat myös. Ja on aivan normaalia jos vähän ruostetta noista löytyy... (-89)
Tuleepa hienoja vinkkejä. Suurkiitokset!
Noista Jarnon antamista hintarvioista vielä että onko ne pelkän osan hinta vai vaihtotyön kanssa?
Sitten vielä tuo vaihteisto mietityttää. Nimittäin tässä yksilössä en saanut aina kolmosta päälle. Piti ottaa takaisin kakkoselle, yrittää uudestaan ja sitten kun osui kunnolla kolmosen loveen niin meni. Onko se normaalia, että vaihde ei aina osu? Ehkä se oli vain tottumattomuutta 75:sen vaihteisiin, tuntuisi kyllä oudolta jos kolmosen synkronointi olisi kulunut kun kakkonen toimi normaalisti ja sillä onnistui jopa moottorijarrutus.
Noista Jarnon antamista hintarvioista vielä että onko ne pelkän osan hinta vai vaihtotyön kanssa?
Sitten vielä tuo vaihteisto mietityttää. Nimittäin tässä yksilössä en saanut aina kolmosta päälle. Piti ottaa takaisin kakkoselle, yrittää uudestaan ja sitten kun osui kunnolla kolmosen loveen niin meni. Onko se normaalia, että vaihde ei aina osu? Ehkä se oli vain tottumattomuutta 75:sen vaihteisiin, tuntuisi kyllä oudolta jos kolmosen synkronointi olisi kulunut kun kakkonen toimi normaalisti ja sillä onnistui jopa moottorijarrutus.
3 on sillain pikkasen kulman takana oudokseltaan. Harjoitus tekee mestarinjokipoika kirjoitti:Tuleepa hienoja vinkkejä. Suurkiitokset!
Noista Jarnon antamista hintarvioista vielä että onko ne pelkän osan hinta vai vaihtotyön kanssa?
Sitten vielä tuo vaihteisto mietityttää. Nimittäin tässä yksilössä en saanut aina kolmosta päälle. Piti ottaa takaisin kakkoselle, yrittää uudestaan ja sitten kun osui kunnolla kolmosen loveen niin meni. Onko se normaalia, että vaihde ei aina osu? Ehkä se oli vain tottumattomuutta 75:sen vaihteisiin, tuntuisi kyllä oudolta jos kolmosen synkronointi olisi kulunut kun kakkonen toimi normaalisti ja sillä onnistui jopa moottorijarrutus.

- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Seiskaviitosen vaihteisto on tosiaan mielenkiintoinen. Aikoinaan kun ostin 75:n niin huomasin kyllä että kakkonen päräyttää näpeille silloin tällöin, mutta pidin sitä pienehkönä ongelmana ja ikään kuin asiaankuuluvana ominaisuutena ko. autossa. Muutaman päivän autolla ajeltuani huomasin että eihän se enää rusahtelekaan, jotenkin sitä vaan oppi vaihtamaan niin että synkat sattui kohdilleen. Kaverit sai sen kyllä rusahtamaan edelleenkin, itse en vaikka olisin yrittänyt
Mun mielestä siis pieni takertelu poistuu nimenomaan tottumisella. Jo auton rakenteesta johtuen vanhan 75:n vaihteisto EI VOI OLLA ihan täsmällinen.

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Juu, kyllähän se aluksi vähän totuttelua vaatii.jokipoika kirjoitti:
Sitten vielä tuo vaihteisto mietityttää. Nimittäin tässä yksilössä en saanut aina kolmosta päälle. Piti ottaa takaisin kakkoselle, yrittää uudestaan ja sitten kun osui kunnolla kolmosen loveen niin meni. Onko se normaalia, että vaihde ei aina osu?.
Vaihdevivustossa on sielä laatikon päässä muistaakseni yksi pieni pallonivel, jonka välys aiheuttaa myös 3- ja 5- vaihteiden huonon päällemenon. Nivel taisi olla osa sitä siirtotangon "kiertomekanismia".
Omastani vaihdoin ja vaikutus oli huomattava. Eikä ole kovin hankala/ kallis operaatio.
Ei onnea Alfan kanssa. Menin toiveekkaana toiselle koeajolle ja tarkistamaan täältä saatujen ohjeiden perusteella auton vielä kerran. Muuten kaikki oli suunnilleen ok, mutta paisuntasäiliössä ei ollutkaan nestettä. No, ajattelin että kai se johtuu siitä että tällä kertaa auto oli parkeerattu mäkeen. Ei johtunut mäestä. Vesipumppu vuosi ja koeajosta ei tullut mitään.
Myyjä sanoi, että hän vaihdattaa pumpun, tule huomenna uudestaan. No mikäs siinä, ompahan yksi kulutusosa lisää juuri vaihdettuna sitten. Koeajolla kuitenkin huomasin että vaihteistohan oikein ulvoo suuremmilla vaihteilla tasaisessa nopeudessa. Ihme että en huomannut sitä ekalla kertaa. Tai en ole varma tuleeko ulvonta vaihteistosta, koska senhän pitäs olla takana, ääni tulee ikäänkuin vaihdekepin alta tai vähän sen edestä. Voimansiirtoon se taitaa silti liittyä, se kun loppuu heti kun kaasun päästää ylös.
Taitaa olla niin ettei hyvää Alfaa sittenkään saa tonnilla, ainakaan jos ei osaa itse sitä korjata. Myyjä oli saanut auton jossain vaihtokaupassa ja laitattanut siihen uuden koko pakoputken pakosarjasta lähtien, kytkinasetelman, etupään jotain kumeja ja takajarrupalat, saadakseen auton katsatuksesta läpi. Voi olla ettei saa ikinä niitä rahoja takaisin, varsinkin jos vaihteisto pitäisi vielä korjata kalliilla.
Myyjä sanoi, että hän vaihdattaa pumpun, tule huomenna uudestaan. No mikäs siinä, ompahan yksi kulutusosa lisää juuri vaihdettuna sitten. Koeajolla kuitenkin huomasin että vaihteistohan oikein ulvoo suuremmilla vaihteilla tasaisessa nopeudessa. Ihme että en huomannut sitä ekalla kertaa. Tai en ole varma tuleeko ulvonta vaihteistosta, koska senhän pitäs olla takana, ääni tulee ikäänkuin vaihdekepin alta tai vähän sen edestä. Voimansiirtoon se taitaa silti liittyä, se kun loppuu heti kun kaasun päästää ylös.
Taitaa olla niin ettei hyvää Alfaa sittenkään saa tonnilla, ainakaan jos ei osaa itse sitä korjata. Myyjä oli saanut auton jossain vaihtokaupassa ja laitattanut siihen uuden koko pakoputken pakosarjasta lähtien, kytkinasetelman, etupään jotain kumeja ja takajarrupalat, saadakseen auton katsatuksesta läpi. Voi olla ettei saa ikinä niitä rahoja takaisin, varsinkin jos vaihteisto pitäisi vielä korjata kalliilla.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei kai siinä vaihdekepin tienoilla pitäisi olla mitään ulvovaa palikkaa? Vollaustahan voi tulla laatikosta, perästä tai pyöränlaakereista, mutta ne kaikki sijaitsevat taka-akselilla (lukuunottamatta etupyöränlaakereita). Kardaanin tukilaakerit voisivat myös ääntää, mutta silloin äänen pitäisi olla riippuvainen koneen pyörintänopeudesta eikä ajonopeudesta, 75:n kardaani kun on pultattu suoraan vauhtipyörään.
Myyjälle tuli kyllä persnettoa, taitaa olla viimeinen Alfa jota alkaa trokaamaan
Myyjälle tuli kyllä persnettoa, taitaa olla viimeinen Alfa jota alkaa trokaamaan

- Epäkelpokeräilijä -
Joo voihan se olla että ääni jotenkin resonoi ja vain vaikuttaa tulevan vaihdekepin kohdalta. Samanlainen ääni tuli siitä kun vaihtoi kakkoselle ja painoi vähänkin liikaa taaksepäin keppiä. Juuri sellainen jurina kun rattaat pyörisi toisiaan vasten ilman öljyä.
Persnettoa varmasti tulee. Kaveri oli siis joutunut ottamaan sen tarpeettomana itselleen vaihdossa johonkin toiseen autoon. Oli sentään tajunnut käyttää Motonetin osia Delta-Auton sijaan!
Persnettoa varmasti tulee. Kaveri oli siis joutunut ottamaan sen tarpeettomana itselleen vaihdossa johonkin toiseen autoon. Oli sentään tajunnut käyttää Motonetin osia Delta-Auton sijaan!
Nyt on harkinnassa paljon edellistä parempi 75 1.6. Myös vuomalli -89 ja ajettu 255000.
Vaihdettujen osien lista on vakuuttava:
- kaikki kumityynyt myöskin kardaanin kumit on vaihdettu
- takapyörien laakerit on vaihdettu
- täydellinen kansiremontti on tehty, jolloin myös vesipumppu vaihdettu
- kaasuttajat on kunnostettu korjaussarjalla
- imusarjan värinnänvaimentimet on vaihdettu
- koko pakoputkisto hiljan vaihdettu
- akku on uusi
- vuosi sitten vaihdettu täydellinen kytkinpaketti
- kaikki täällä mainitut tyyppilliset ruostekohdat ok, paitsi takakaarta paikattu kitillä, konepellissä luonnollisesti kiveniskemiä, mutta alkuperäinen maalipinta hyvässä kunnossa
- bensatankki vaihdettu kerran, toinen irrotettu, puhdistettu ja ruostesuojattu viime talvena
- etujarrulevyt vaihdettu, satula vaihdettu toinen puhdistettu ja voideltu, palat melkein uudet
- jarrutyösylinterin tiivistekumit uusittu
- myyjä omistanut auton vuodesta -95, tuntee hyvin 75:sen tekniikan, tehnyt melkein kaikki itse. Rakentanut jopa starttinapin relekoteloon, sen varalle että virtalukko hajoaisi
- sisusta on käsittämättömän siisti, fraasia käyttääkseni kuin uusi
Hintaakin on tuplasti edelliseen rieskaan verrattuna, mutta kyllä tämä on lähellä sitä peliä, jolla jokipoika síirtyy alfistien joukkoon. Vai mitä voi vielä mennä hajalle jota ei jo ole vaihdettú? Laturi, bensapumppu, starttimoottori, iskarit? Vai tuleeko noissa kilometreissä jo joidenkin osien toinen vaihto vastaan?
Vaihdettujen osien lista on vakuuttava:
- kaikki kumityynyt myöskin kardaanin kumit on vaihdettu
- takapyörien laakerit on vaihdettu
- täydellinen kansiremontti on tehty, jolloin myös vesipumppu vaihdettu
- kaasuttajat on kunnostettu korjaussarjalla
- imusarjan värinnänvaimentimet on vaihdettu
- koko pakoputkisto hiljan vaihdettu
- akku on uusi
- vuosi sitten vaihdettu täydellinen kytkinpaketti
- kaikki täällä mainitut tyyppilliset ruostekohdat ok, paitsi takakaarta paikattu kitillä, konepellissä luonnollisesti kiveniskemiä, mutta alkuperäinen maalipinta hyvässä kunnossa
- bensatankki vaihdettu kerran, toinen irrotettu, puhdistettu ja ruostesuojattu viime talvena
- etujarrulevyt vaihdettu, satula vaihdettu toinen puhdistettu ja voideltu, palat melkein uudet
- jarrutyösylinterin tiivistekumit uusittu
- myyjä omistanut auton vuodesta -95, tuntee hyvin 75:sen tekniikan, tehnyt melkein kaikki itse. Rakentanut jopa starttinapin relekoteloon, sen varalle että virtalukko hajoaisi
- sisusta on käsittämättömän siisti, fraasia käyttääkseni kuin uusi
Hintaakin on tuplasti edelliseen rieskaan verrattuna, mutta kyllä tämä on lähellä sitä peliä, jolla jokipoika síirtyy alfistien joukkoon. Vai mitä voi vielä mennä hajalle jota ei jo ole vaihdettú? Laturi, bensapumppu, starttimoottori, iskarit? Vai tuleeko noissa kilometreissä jo joidenkin osien toinen vaihto vastaan?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
varsin vakuuttava lista...jokipoika kirjoitti:Nyt on harkinnassa paljon edellistä parempi 75 1.6. Myös vuomalli -89 ja ajettu 255000.
Vaihdettujen osien lista on vakuuttava:
- kaikki kumityynyt myöskin kardaanin kumit on vaihdettu
- takapyörien laakerit on vaihdettu
- täydellinen kansiremontti on tehty, jolloin myös vesipumppu vaihdettu
- kaasuttajat on kunnostettu korjaussarjalla
- imusarjan värinnänvaimentimet on vaihdettu
- koko pakoputkisto hiljan vaihdettu
- akku on uusi
- vuosi sitten vaihdettu täydellinen kytkinpaketti
- kaikki täällä mainitut tyyppilliset ruostekohdat ok, paitsi takakaarta paikattu kitillä, konepellissä luonnollisesti kiveniskemiä, mutta alkuperäinen maalipinta hyvässä kunnossa
- bensatankki vaihdettu kerran, toinen irrotettu, puhdistettu ja ruostesuojattu viime talvena
- etujarrulevyt vaihdettu, satula vaihdettu toinen puhdistettu ja voideltu, palat melkein uudet
- jarrutyösylinterin tiivistekumit uusittu
- myyjä omistanut auton vuodesta -95, tuntee hyvin 75:sen tekniikan, tehnyt melkein kaikki itse. Rakentanut jopa starttinapin relekoteloon, sen varalle että virtalukko hajoaisi
- sisusta on käsittämättömän siisti, fraasia käyttääkseni kuin uusi
Hintaakin on tuplasti edelliseen rieskaan verrattuna, mutta kyllä tämä on lähellä sitä peliä, jolla jokipoika síirtyy alfistien joukkoon. Vai mitä voi vielä mennä hajalle jota ei jo ole vaihdettú? Laturi, bensapumppu, starttimoottori, iskarit? Vai tuleeko noissa kilometreissä jo joidenkin osien toinen vaihto vastaan?

jos auto on hyvä niin kannattaa maksaa jo enemmänkin koska kaikki kriittiset osiot jo korjattu ja täten varmoja kilometrejä tiedossa....

Kaasuttimien säätö. Vaikuttaa kulkupuoleen ja kulutukseen.jokipoika kirjoitti:Nyt on harkinnassa paljon edellistä parempi 75 1.6. Myös vuomalli -89 ja ajettu 255000.
Vaihdettujen osien lista on vakuuttava:
- kaikki kumityynyt myöskin kardaanin kumit on vaihdettu
- takapyörien laakerit on vaihdettu
- täydellinen kansiremontti on tehty, jolloin myös vesipumppu vaihdettu
- kaasuttajat on kunnostettu korjaussarjalla
- imusarjan värinnänvaimentimet on vaihdettu
- koko pakoputkisto hiljan vaihdettu
- akku on uusi
- vuosi sitten vaihdettu täydellinen kytkinpaketti
- kaikki täällä mainitut tyyppilliset ruostekohdat ok, paitsi takakaarta paikattu kitillä, konepellissä luonnollisesti kiveniskemiä, mutta alkuperäinen maalipinta hyvässä kunnossa
- bensatankki vaihdettu kerran, toinen irrotettu, puhdistettu ja ruostesuojattu viime talvena
- etujarrulevyt vaihdettu, satula vaihdettu toinen puhdistettu ja voideltu, palat melkein uudet
- jarrutyösylinterin tiivistekumit uusittu
- myyjä omistanut auton vuodesta -95, tuntee hyvin 75:sen tekniikan, tehnyt melkein kaikki itse. Rakentanut jopa starttinapin relekoteloon, sen varalle että virtalukko hajoaisi
- sisusta on käsittämättömän siisti, fraasia käyttääkseni kuin uusi
Hintaakin on tuplasti edelliseen rieskaan verrattuna, mutta kyllä tämä on lähellä sitä peliä, jolla jokipoika síirtyy alfistien joukkoon. Vai mitä voi vielä mennä hajalle jota ei jo ole vaihdettú? Laturi, bensapumppu, starttimoottori, iskarit? Vai tuleeko noissa kilometreissä jo joidenkin osien toinen vaihto vastaan?
No en muuta keksinyt

En ole sitä autoa edes nähnyt.
Olin puhelinyhteydessä omistajan kanssa noin kuukausi sitten,ja auto vaikutti ainakin puheiden perusteella tosi asialliselta.
Kuvan olen nähnyt ja siistiltä näytti
Se kaveri muuten kertoi,että oli joutunut itse hommaamaan laitteet kaasarien säätöjäkin varten ja opettelemaan homman,kun ei ollut löytänyt korjaamoa,joka sen olisi osannut kunnolla tehdä
En ala tarjouskilpaan kun ei ole tarvetta tuollaiselle,tosin kyllähän yksi takaveto pitäisi joka perheessä olla.
Olin puhelinyhteydessä omistajan kanssa noin kuukausi sitten,ja auto vaikutti ainakin puheiden perusteella tosi asialliselta.
Kuvan olen nähnyt ja siistiltä näytti
Se kaveri muuten kertoi,että oli joutunut itse hommaamaan laitteet kaasarien säätöjäkin varten ja opettelemaan homman,kun ei ollut löytänyt korjaamoa,joka sen olisi osannut kunnolla tehdä

En ala tarjouskilpaan kun ei ole tarvetta tuollaiselle,tosin kyllähän yksi takaveto pitäisi joka perheessä olla.
No niin, voitte onnitella uutta alfistia, kaupat tehdään tänä iltana.
Tai ei itse asiassa ihan uutta, mulla on ollut aiemmin 164, joka oli erinomainen matka-auto vielä kun töissä oli paljon ajoa. Sittemmin vaihdoin työtä ja auton tarve väheni radikaalisti. Ajattelin sitten, että kai sitä ilman Alfaakin voi elää ja ottaa jonkun järkevän käyttöauton kauppakassiksi. No eipä voinut.
Tai ei itse asiassa ihan uutta, mulla on ollut aiemmin 164, joka oli erinomainen matka-auto vielä kun töissä oli paljon ajoa. Sittemmin vaihdoin työtä ja auton tarve väheni radikaalisti. Ajattelin sitten, että kai sitä ilman Alfaakin voi elää ja ottaa jonkun järkevän käyttöauton kauppakassiksi. No eipä voinut.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
luultavasti termostaatti on juuttunut auki...omassa 90:ssä matkassa lämmot n 85 astetta ja jos seisoo käynissä paikallaan niin flektikin pyörähtää...moottri tosin V6:n mutta antaapahan ainakin vähän suuntaa..jokipoika kirjoitti:Pitäisikö huolestua, kun lämmöt ei nouse mittarin mukaan ollenkaan 80 yli? Voihan toki mittarikin olla epäkunnossa. Nouseeko lämmöt edes 80:een, jos termostaatti on rikki?

kokemuksesta voin sanoa et älä vaan mee vaihtamaan...tulee kalliiks veli vaihto vaikka kielsin omaansa...itte tykkään ku kone käy viileenä on paljo pirteämpi..anyway veli vaihto eka meni kansipahvi ja sitte mäntä...putkitettiin uusiks sen jälkeen syöny öljyäjokipoika kirjoitti:Pitäisikö huolestua, kun lämmöt ei nouse mittarin mukaan ollenkaan 80 yli? Voihan toki mittarikin olla epäkunnossa. Nouseeko lämmöt edes 80:een, jos termostaatti on rikki?


kyseessä ei siis oma autonijarski kirjoitti:kokemuksesta voin sanoa et älä vaan mee vaihtamaan...tulee kalliiks veli vaihto vaikka kielsin omaansa...itte tykkään ku kone käy viileenä on paljo pirteämpi..anyway veli vaihto eka meni kansipahvi ja sitte mäntä...putkitettiin uusiks sen jälkeen syöny öljyäjokipoika kirjoitti:Pitäisikö huolestua, kun lämmöt ei nouse mittarin mukaan ollenkaan 80 yli? Voihan toki mittarikin olla epäkunnossa. Nouseeko lämmöt edes 80:een, jos termostaatti on rikki?![]()


