Alustasta, Eibachin Pro Systemsistä kokemuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Alustasta, Eibachin Pro Systemsistä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Nyt täytyy alkaa varustautua jo kevään tuloon vaikka lunta puskee taivaalta...

Eli, olikos kellään kokemuksia Eibachin alustasarjoista, Pro Street ja Pro System?

Pro Streethän on säädettävä ja Pro System vakio -30 mm? Mulle se -30 mm riittää, mutta säätökään ei olisi pahitteeksi, etenkin kun meinaan sen lumiauran (Zenderin etuspoikan) laittaa paikalleen, kesällä voisi alustaa laskea niin paljon kuin uskaltaa.

Saksasta Pro Street 990 eur ja Pro System 740 eur. Uutena. Ei paha...

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Ihan hyvä satsi tuo Pro System, tosin mielestäni liian matala. Laskee oikeasti enemmän kuin 30mm. Vaihdoin jouset toisiin Eibachin valmistamiin, joiden pitäisi laskea 20mm. Tilasin ne eB-sparesilta englannista. paremmat ovat. Pro Systemin iskarit ovat edelleen alla. Jos nyt hankkisin satsin niin ottaisin sen EB-sparesin myymän Eibach jouset& Bilstein iskarit sarjan. Tai sitten Eibachin Pro Damper iskarit ja EB Spares/Eibach jouset.

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Ei ole kokemusta Alfan alla mutta T-birdissä on alla 1.5" laskevat Eibachit. Jouset ovat jousivakioltaan aavistuksen löysemmät kuin alkuperäiset SC jouset. Mutta koska ovat lyhemmät niin ajossa jousto on samantuntoinen. Mielestäni auto ei laskenut aivan tuota n.40 mm kuten piti, mutta riittävävästi kuitenkin. Maavaraa jäi n. 10cm joten lakipykälätkin täyttyvät.

Itse olen ollut tyytyväinen ja suosittelen ko. firman tekeleitä. Jokatapauksessa parempi vaihtoehto kuin katkoa orkkis jousia.

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Mulla ei kokemusta noista mutta itellä on KW variante2:set ja on mahtava alusta... Voi sitte talveksi nostaa jos tuntuu "lumiauralta"... Niin ja eipähän tolpat ainakaan ruostu :lol:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1891
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Oliks KW variante 1 ei säädettävät? Ja 2 & 3 säädettävät?

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Onko hinta 1218 eur + 50 eur rahti minkämoinen hinta KW Variante 2:lle?

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Joo variante ykkösessä on vain korkeussäätö ja kakkosessa korkeus ja iskareiden paluuvaimennuksen säätö ja kolmosessa on korkeus ja iskareiden säädöt molempiin suuntiin. Hinnat vähän riippuu mistä ostaa vai tilaaako ite ulkomailta.
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Tosi on, vaihdoin viime keväänä eibach-jouset ja keula putosi 40mm, peräpää n. 25mm. Täytyy sanoa, että vaikka ajettavuus on ok ja mukavuuttakin on vielä jäljellä (toisin sanoen jouset toimivat erinomaisesti) on auto talvikeleille kiusallisen matala.

Kysyppä eibach hintoja täältä http://www.fastus.fi. Pro systemin hinta oli viime keväänä lähempänä kuutta, kuin seitsemää sataa ja täältä http://shop.alfisti.net/index.php/cPath/1_15_16 löytyy konit tai bilsteinit , ei nyt halvalla, mutta halvemmalla kuin suomesta olen löytänyt.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itselläni on eibachin madallusjouset kuusnepassa, ei ole vielä paljokaan kokemusta niistä, mutta tähän mennessä ei valittamista.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Fastuksen hinnat tänään:

Pro System:

156 Station Wagon (932)
1.6, 1.8, 2.0, 1.9 JTD vm. 06.00 - Tuotenumero: 70-10-002-01-22
Madallus: 30mm
2.5 V6, 2.4 JTD, 3.2 GTA vm. 06.00 - Tuotenumero: 70-10-002-02-22
Madallus: 30mm

Hinta: 895 euroa + 35 euroa toimituskuluja

Pro Street:

156 Station Wagon (932)
1.6, 1.8, 2.0, 2.5 V6, 3.2 GTA, 1.9 JTD, 2.4 JTD vm.06.00 -
Tuotenumero:50-10-001-01-22 Madallus: 30-60mm / 20-50mm

Hinta: 1135 euroa + 35 euroa toimituskuluja

Toimitusaika: 1-3 vkoa maksusta

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Houkutus ostaa kesäksi alut ja madallus on suuri. Riittääkö tohon madalluksen makuun pääsemiseksi pelkkä madallusjousien hommaaminen? Pääsisi eroon 156:sen "ylikorkeudesta"..
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

ahma kirjoitti:Riittääkö tohon madalluksen makuun pääsemiseksi pelkkä madallusjousien hommaaminen?
Joo kyllähän auton alas saa pelkillä jousilla, mulla on vaan 30mm Eibachit ja vakioiskarit, vielä ainakin.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Mulle tulee GTA:han uusi Eibachin Pro-street-S sarja, se on kans ruostumaton niinkuin KW. saa nähdä paljonko voi tiputtaa 19" pyörien kanssa.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Tjaa-a, mitäs se maksaa?

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Maahantuojan suositushinta Pro-Street-S 1239e, Pro-Street oli 1300e.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Hassua että tuo "S" on halvempi...

Kaivelin taas tuota Saksanmaan hintatasoa ja löysin S:lle hinnan 990 euroa osoitteesta http://www.tuning2.de

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Paljonkos sille S:lle tulee hintaa kaikkine kuluineen?
Ei se Suomessakaan 1239 euroo maksa, kai?
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Rahdit on luultavasti noin 50 euroa Saksasta.

Suomesta en oo vielä oikeasti kauppaa lähtenyt hieromaan, mutta Fastuksen rahdit oli 35 euroa. Pitää kysyä sieltä tuon Ässän hinta, Pro Street oli sen 1130 egee.

Vastaa Viestiin