Koeajoin 65 tkm ajetun V6:n ja kytkin oli jäykähkö eli jäykempi kuin 35 tkm ajetun 1.8 TS:n. Yleensä näissä uudenmmissa etuvetoisissa on selvästi kevyempi kytkin kuin omassa 75:ssa, mutta nyt en huomannut merkittävää eroa kun palasin 75:n rattiin. Muuten V6:n kytkin toimi moitteettomasti. Eli kysymys: onko tuollainen lievä jäykistyminen normaalia kilometrit huomioiden vai pitäsikö kytkintä tutkia/tutkituttaa tarkemmin?
Toinen kysymys: miten nuo 10 tkm öljynvaihdot, kun V6:ssa on tehty ainakin ekat vaihdot 20 tkm välein: riittääkö se tosiaan, jos auto on ollut ns. normaalikäytössä (ei mitään erityisen kuluttavaa ajoa, mutta itse kyllä vaihtaisin 10 tkm välein)?
Pari 156 V6 kysymystä
Valvoja: Moderators
kytkinhän jäykistyy sitä mukaa kun menee huonommaksi, pieni vertailu toisiin v6siin antaa varmaa hiukan vertailupohjaa.Ero on selkeä jos se on loppu. Kyllähän tuon 20 välin pitäisi riittää jos on vielä ajeltu normaalisti ja hyvillä öljyillä. Omassa autossa ekat 40 on tehty 20 välein josta sitten itse siirryin 10 väliin.