166:n navigaattorin karttalevyjä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
166:n navigaattorin karttalevyjä
Mitä Alfa 166:n navigaattorin karttalevyjä löytyy forumin lukijoilta?Itseltäni löytyy Italian ja Ranskan levyt vuodelta 2001.
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Italia 1999. Ei tosin taida täysin toimia. Kun valitsee navin niin herjaa että CD väärinpäin.MKT kirjoitti:Saksa vuodelta 1999 tai 2000 - oli hauska ja näppärä varustus kun sompaili sillä suunnalla. Mitenkähän Navtechin saisi kiristettyä tekemään Suomen kattavan rompun alkukauden 166siin?
Mitens olette saaneet kellon asetettua oikealle aikavyöhykkeelle?
Entä saako käynnistyksen jälkeisen varoitusilmoituksen pois, ettei tarvitse joka kerta kuitata ok?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Olin yhteydessä Navteq:iin (nykyään kirjoitetaan q:lla). G2 sukupolven (vuoteen 2000 saakka) viimeiset päivityslevyt on julkaistu 2002. Tuossa pohjoismaiden levyssä on Ruotsi ja Tanska. Ei kuulemma suunnitelmia uusien päivitysten tekemiseen. Harmi, sillä Navteq juuri ilmoitti, että heillä on ensimmäisenä valmiina täydellinen tietokanta Suomen teistä (yli 600 000 km).
Navigaattorin version saa muuten selville painamalla clima nappia ja sen jälkeen painamalla oikeamman puoleista säätöpyörää yhtäjaksoisesti 3 sekuntia. Jos tekstiksi tulee Navigator Version: ARIExxx, tarkoittaa tämä, että autossa on G2 sukupolven navigaattor, johon ei päivityksiä ole tulossa.
Sen kuittauksen saa pois päältä poistamalla navigaattorin valikosta active raksi. Karttanäyttö toimii (siis jos ollaan kartan alueella) tuostakin huolimatta. Varsinainen reittiopastus ei, mutta suomessahan tästä ei ole ongelmaa kun tänne ei ole tuota karttaakaan.
Navigaattoreilla varustetuissa autoissa kellon aika tulee navigaattorin toimiessa aina GPS-laitteelta. Kellon ajan asetusvalikko on deaktivoituna. Talvella ajan saa täsmäämään valitsemalla sopivan aikavyöhykkeen ja pelaamalla daylight saving time asetuksen kanssa. Kesällä ei taida saada aikaa kuin tunnin päähän, eli talviaikaan.
Ottamalla karttalevy levy pois boksista lakkaa navigaattorin toiminta, ja kellon käsin asettamisen valikko palautuu käyttöön. Ainakin näin uskon tapahtuvan. Itse kokeilin toisen merkkisen navigaattorin levyä, ja tässä yhteydessä tuo kellon asetusvalikko tuli aktiiviseksi. Eli jos pelkkä levyn pois ottaminen ei auta, niin pistämällä sisään jonkin muun kuin karttalevyn pitäisi navigaattorin toiminta lakata. Toiminta palautuu normaaliksi kun pistää karttalevyn takaisin, mutta tällöin myös kellonaika palautuu GPS-aikaan.
Navteqin sähköposti johon noita pohjoismaiden karttakyselyitä voi pommittaa on seuraava: EUBC_Dutch AT navteq DOT com.
Navigaattorin version saa muuten selville painamalla clima nappia ja sen jälkeen painamalla oikeamman puoleista säätöpyörää yhtäjaksoisesti 3 sekuntia. Jos tekstiksi tulee Navigator Version: ARIExxx, tarkoittaa tämä, että autossa on G2 sukupolven navigaattor, johon ei päivityksiä ole tulossa.
Sen kuittauksen saa pois päältä poistamalla navigaattorin valikosta active raksi. Karttanäyttö toimii (siis jos ollaan kartan alueella) tuostakin huolimatta. Varsinainen reittiopastus ei, mutta suomessahan tästä ei ole ongelmaa kun tänne ei ole tuota karttaakaan.
Navigaattoreilla varustetuissa autoissa kellon aika tulee navigaattorin toimiessa aina GPS-laitteelta. Kellon ajan asetusvalikko on deaktivoituna. Talvella ajan saa täsmäämään valitsemalla sopivan aikavyöhykkeen ja pelaamalla daylight saving time asetuksen kanssa. Kesällä ei taida saada aikaa kuin tunnin päähän, eli talviaikaan.
Ottamalla karttalevy levy pois boksista lakkaa navigaattorin toiminta, ja kellon käsin asettamisen valikko palautuu käyttöön. Ainakin näin uskon tapahtuvan. Itse kokeilin toisen merkkisen navigaattorin levyä, ja tässä yhteydessä tuo kellon asetusvalikko tuli aktiiviseksi. Eli jos pelkkä levyn pois ottaminen ei auta, niin pistämällä sisään jonkin muun kuin karttalevyn pitäisi navigaattorin toiminta lakata. Toiminta palautuu normaaliksi kun pistää karttalevyn takaisin, mutta tällöin myös kellonaika palautuu GPS-aikaan.
Navteqin sähköposti johon noita pohjoismaiden karttakyselyitä voi pommittaa on seuraava: EUBC_Dutch AT navteq DOT com.
Olen ollut siinä uskossa, että kyseinen laite on Blaupunktin valmistetta. Googletus antoikin toisenlaisen vastauksen. Onko kenelläkään ollut mahdollisuutta kokeilla Blaukkarin levyillä? Tuskin ovat jaksaneet paljoakaan levyjä muokailla Siemensiä varten.
Linkki Siemensin sivuille laitteen esittelyyn+isot kuvat kojelaudasta:
Linkki
Linkki Siemensin sivuille laitteen esittelyyn+isot kuvat kojelaudasta:
Linkki
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Itselläni on taas ollut se käsitys, että laite on Becker Karman:nin tuotoksia. Ainakin audio-osuus on ko. firman tekoja. Tilasin itselleni CD-vaihtajaan makasiinin ko. firmasta. Tosin Sonyn makasiinikin olisi käynyt koska ovat käyttäneet Sonyn mekaniikkaa.
Karttalevyt ovat nimenomaan Navtech:in tai Navteq:in niin kuin tuon firman nimi nykyään kuuluu. (www.navteq.com)
Karttalevyt ovat nimenomaan Navtech:in tai Navteq:in niin kuin tuon firman nimi nykyään kuuluu. (www.navteq.com)