No niinpä tietysti. Kitinän kun sai takajarruista pois, niin se siirtyi eteen natinan muodossa . Eli ilmeisesti liittyy jotenkin oikeaan etujouseen. Maantiellä ei natise mitään, mutta esim kun nousee autosta, tai pientä kääntämistä pihassa kuulee ääneen hyvin. Mikä jousta mahtaa vaivata ? Toinen vika jonka huomasin on ihme porras kytkintä painaessa. Ei siis tunnu mitenkään rikkinäiseltä, vaan ikään kuin painaisi sitä jotain muovia vasten. Tai kuin vaijerissa olisi joku paska jollain tietyllä kohtaa. Semmoinen naks efekti (huono selittää ) ?
-Tomi- kirjoitti:No niinpä tietysti. Kitinän kun sai takajarruista pois, niin se siirtyi eteen natinan muodossa . Eli ilmeisesti liittyy jotenkin oikeaan etujouseen. Maantiellä ei natise mitään, mutta esim kun nousee autosta, tai pientä kääntämistä pihassa kuulee ääneen hyvin. Mikä jousta mahtaa vaivata ? Toinen vika jonka huomasin on ihme porras kytkintä painaessa. Ei siis tunnu mitenkään rikkinäiseltä, vaan ikään kuin painaisi sitä jotain muovia vasten. Tai kuin vaijerissa olisi joku paska jollain tietyllä kohtaa. Semmoinen naks efekti (huono selittää ) ?
Mulla natisi aivan samalla tavalla ja kokeilin rasvata puslia yms.
Lopulta ruiskaisin injektioruiskulla hieman öljyä alapalloniveleen ja kitinä loppui.
Apteekista kun kävin neulan ostamassa,niin taisivat epäillä sen tulevan aivan muuhun käyttöön
Muuten hyvä juttu,mutta nuo alapallot on sen verran väljät,että vaihtoon menee aivan lähiaikoina.
Ihan samat viat olleet minullakin. Tuo kytkin homma on esiintynyt aika ajoin - ongelma on harvinainen ja poistunut itsekseen. En todellakaan tiedä, mistä on kysymys. Ominaisuus?
Puslia on rasvattu ja ongelma poistunut ainakin hetkeksi. Nivelet ja tukivarretkin saattavat oireilla, kuten tuossa jo todettiinkin. Ikuisuuskysymyksiä tämäkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Aamulla, kun ajelin tänne kouluun, ei taas ollut mitään vikaa havaittavissa kytkimessä. Pikkuhiljaa auton lämmittyä alkoi "porras" taas tuntumaan ?? enpäs tosta tiedä sitten.
Ei tossa kytkinpolkimessa mitään vaijeria oo. Se toimii nesteellä eli vika on varmaankin toisessa sylinterissä tai kytkimessä. Itsellä tahmaa poljin noin pari senttiä ennen kuin se osuu pohjaan. Tossa on yksi korjaus ehdotus http://www.alfa156.net/tech/clutch.html , jos vaikka jousi olisi poikki.