100tkm huolto
Valvoja: Moderators
100tkm huolto
mitä kaikkea tuohon huoltoon kuuluu jos vie vaikka DA ?
ainakin sytytystulpat, öljyt ja mitä muuta onko kellään ihan tarkkaa tietoa ajattelin itse tehdä tuon huollon kun en jaksaisi maksaa itseäni kipeäksi...
ainakin sytytystulpat, öljyt ja mitä muuta onko kellään ihan tarkkaa tietoa ajattelin itse tehdä tuon huollon kun en jaksaisi maksaa itseäni kipeäksi...
Alfa 156 2.5 V6 -98
Huoltokirjasta ne työt näkyy mutta pääosin ne tuossa olivat. Itselläni oli oma 2.5 litraseni 100tkm huollossa Lohjalla Autohuolto teamissa (ovat alffoja aikaisemminkin rukanneet) ja standardi 100tkm huolto+uusi sumari+nivelien voitelu (etuylätukivarsi narisee) maksoi rapiat päälle 500 euroa (työt 200). Ei paha kun vertaa Deltan tarjoukseen joka oli pelkän 100tkm huollon osalta n.950Euroa.
-Alfa 2.5 V6 -99-
Ei perkele, 950 juuroo 100tkm huolto. 
Itselläni kyllä maksoi DA:ssa tuo huolto n.300 euroo edelliseen V6:een, joka sisälsi öljyt, raitisilmasuodatin + DA katteet.
Tulppia ei vaihdettu tässä huollossa, ne vaihdettiin kun ostin auton 80tkm ajettuna kun oli hieman kosteutta päässyt pesussa yhteen tulppaan.

Itselläni kyllä maksoi DA:ssa tuo huolto n.300 euroo edelliseen V6:een, joka sisälsi öljyt, raitisilmasuodatin + DA katteet.
Tulppia ei vaihdettu tässä huollossa, ne vaihdettiin kun ostin auton 80tkm ajettuna kun oli hieman kosteutta päässyt pesussa yhteen tulppaan.
http://www.spark-plugs.co.uk/Peltsi kirjoitti:tuolt ei ollu et mihin momenttiin noi tulpat tarvii kiristää... ?
ja mist sais kaikkist halvimmalla hyvät tulpat.?
NIPPON-DENSO SYTYTYSTULPPA ALFA ROMEO 155/156
156-TS/V6 1,6-2,5 --00 PK20PRP8 (14mm kierre, tarve 1/syl) 11-1846 14.50
käykä noi v6:seen ainakin tietojen mukaan käy, ainakin on todella halvat, koko satsi alle 100e
mahtaako noi kestää seuraavat 100tkm
niin ja nämä tulpat motonetistä
156-TS/V6 1,6-2,5 --00 PK20PRP8 (14mm kierre, tarve 1/syl) 11-1846 14.50
käykä noi v6:seen ainakin tietojen mukaan käy, ainakin on todella halvat, koko satsi alle 100e
mahtaako noi kestää seuraavat 100tkm
niin ja nämä tulpat motonetistä
Alfa 156 2.5 V6 -98
Peltsi kirjoitti:NIPPON-DENSO SYTYTYSTULPPA ALFA ROMEO 155/156
156-TS/V6 1,6-2,5 --00 PK20PRP8 (14mm kierre, tarve 1/syl) 11-1846 14.50
käykä noi v6:seen ainakin tietojen mukaan käy, ainakin on todella halvat, koko satsi alle 100e
mahtaako noi kestää seuraavat 100tkm
niin ja nämä tulpat motonetistä
Itse ostaisin NGK:t jos mahdollista DENSO vasta toinen vaihtoehto
Re: 100tkm huolto
Pari kolme tuntia tiivistä valohoitoa ja laillista ryöstöä lopuksi. Ja saa vielä leiman kaupan päälle.Peltsi kirjoitti:mitä kaikkea tuohon huoltoon kuuluu jos vie vaikka DA ?
Makaroonia jo vuodesta -98
Koitin tuossa hakea NGK:n Iridium tulppien tyyppiä, siis tohon
2.0 T.Sparkiin, ei kuitenkaan pistänyt silmään. Onko porukalla
tietoa / kokemusta mitkä tohon koneeseen käy ja miten toimii?
Varmaan Denso on ihan OK mutta NGK:t ensisijaisena hankintalistalla kun
NGK:n Iridiumit on Bemarissa pelanneet nätisti, vanhassa Turbotraktorissa
NGK:n tulpat toimivat myös hyvin, siinä missä Bosch ei.
2.0 T.Sparkiin, ei kuitenkaan pistänyt silmään. Onko porukalla
tietoa / kokemusta mitkä tohon koneeseen käy ja miten toimii?
Varmaan Denso on ihan OK mutta NGK:t ensisijaisena hankintalistalla kun
NGK:n Iridiumit on Bemarissa pelanneet nätisti, vanhassa Turbotraktorissa
NGK:n tulpat toimivat myös hyvin, siinä missä Bosch ei.
VMP
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Osta suosiolla vaan nuo NGK:n tulpat. Saat taas vaivatonta ajoa 100tkm. T.S:n tulpat ei muistaakseni käy V6:seen.
Nuo osat mitä meinaat vaihtaa autoosi on helppo itse kyllä vaihtaa vaikka kotipihassa. Öljyjen kanssa itselle kyllä kävi viimekerralla niin, että vaihdatin ne korjaamolla kun laiskuus iski. Suodattimen vaihto kun on niin paskamainen jos ei saa autoa ylös. No 15 euroa vaihtotyöstä oli kuitenkin niin halpahinta ettei enää oikeastaan kiinnostakkaan vaihtaa itse. Öljyksi laitoin Castrolin Magnatechiä. Eipä ole tietoa onko edes hyvää litkua, mutta edellisellä kerralla laitoin Teboil Diamond plussaa ja sitä katosi koneesta 10000km aikana melkein litra
.
Nuo osat mitä meinaat vaihtaa autoosi on helppo itse kyllä vaihtaa vaikka kotipihassa. Öljyjen kanssa itselle kyllä kävi viimekerralla niin, että vaihdatin ne korjaamolla kun laiskuus iski. Suodattimen vaihto kun on niin paskamainen jos ei saa autoa ylös. No 15 euroa vaihtotyöstä oli kuitenkin niin halpahinta ettei enää oikeastaan kiinnostakkaan vaihtaa itse. Öljyksi laitoin Castrolin Magnatechiä. Eipä ole tietoa onko edes hyvää litkua, mutta edellisellä kerralla laitoin Teboil Diamond plussaa ja sitä katosi koneesta 10000km aikana melkein litra

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
NGK:ta olisin hankkimassa mutta pitäisi tietää tulppien malli niin osaisivatMaunu kirjoitti:Osta suosiolla vaan nuo NGK:n tulpat. Saat taas vaivatonta ajoa 100tkm.
tilata oikeat tulpat tohon T.Sparkiin. (Iridium) Tulpat meinasin hankkia
tuolta meidän kilvanajoporukan hovihankkijalta, eli sen takia pitäisi malli
tietää etukäteen.
Löytyihän ne kun tarpeeksi jaksoi penkoa:
PFR6B vastaava BKR6EIX
PMR7A vastaava CR7EIX
(nuo löytyi siis www.sparkplugs.co.uk sivuilta)
15e öljyn vaihtotyöstä ei kuullosta pahalta, TI hallin vuokrakin taitaa olla
reilut 5e ja sitten oma työ päälle. Itsellä on onneksi nosturi käytettävissä,
ainakin toistaiseksi

Viimeksi muokannut mattijus, 13 Maalis 2005, 12:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VMP
Malminkartanossa tehtiin tänään 100tkm huolto ja pari ylimääräistä juttua.
Nämä vaihdettiin:
-Jäähdytysnesteet
-Öljyt mobil rally formula 5w50
-ohjaustehostimen öljyt (ei kuulu 100tkm)
-vaihdelaatikon öljyt (ei kuulu 100tkm)
-öljynsuodatin
-raitisilmasuodatin
-tulpat (kuulemma alkuperäiset, haki deltasta 49euron kpl hintaan)
-lisäksi vielä kytkinpoljinta rasvailtiin sekä 4litraa lasinpesunestettä
Hintaa koko huollolle tuli 530e.
Nämä vaihdettiin:
-Jäähdytysnesteet
-Öljyt mobil rally formula 5w50
-ohjaustehostimen öljyt (ei kuulu 100tkm)
-vaihdelaatikon öljyt (ei kuulu 100tkm)
-öljynsuodatin
-raitisilmasuodatin
-tulpat (kuulemma alkuperäiset, haki deltasta 49euron kpl hintaan)
-lisäksi vielä kytkinpoljinta rasvailtiin sekä 4litraa lasinpesunestettä
Hintaa koko huollolle tuli 530e.
Tallissa Alfan mentävä aukko