156 polttimon vaihto!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vilarts
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:09
Paikkakunta: tampere

156 polttimon vaihto!

Viesti Kirjoittaja vilarts »

olisko teillä mitään kikkaa millä saisi parkkipolttimo irti sen omasta kannasta,kun tuntuu että on erittäin lujaa kiinni siinä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hmmm... kun löytäisi ensin sen parkin kannan :oops:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

painat sisään ja kierität eikös se noin ollut tai sitten ihan vetämällä ;) oikee muista
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Paina ja kierrä. Voi olla että tarvii käyttää pihtejä apuna. Joskus noi tuppaa jäävän pirun piukkaan.
Makaroonia jo vuodesta -98

vilarts
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:09
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja vilarts »

No kun sitä on nyt väänelty ja käänelty,ja ei minkäänlaista tulosta ole syntynyt??!
Voiko parkkien poltin olla veemäisessä paikassa pitäis olla joku kiinalainen vaihtamassa poltinta kun oma käsi ei mahdu millään kolosee!!!

Avatar
chiarezza
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 20:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja chiarezza »

Taidanpa laittaa samaan threadiin omani...eri polttimo tosin kyseessä, mutta kuitenkin. Itseltäni paloi tuo bensamittarin taustavalo, kuinkas sinne pääsee käsiksi ja millainen polttimo siellä on? Siis keskikonsolista kyse. Ja 156 :wink:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tossa ohjeet konsolin purkuun. Ja näppärä mies oivaltaa itse loput...

http://www.alfa156.net/tech/bulbs/fr_in ... bulbs.html
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

puuha kirjoitti: Ja näppärä mies oivaltaa itse loput...
...eli ajaa auton pajalle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Pihdeillä mä sen polttimon sieltä vedin. Tiukassa se pirulainen oli ja tietenkin hajosi tuhannen päreiksi kun siitä otti pihdeillä kiinni. Onneksi kanta kuitenkin lähti silti pois.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Tein tässä taannoin sen havainnon, että tuo parkin poltin jumittaa sen vuoksi, että jossain vaiheessa siihen oli tullut laitettua poltin, jossa nastat ovat tarkalleen kannan vastakkaisilla puolilla.

Samaa poltinta on kahdenlaisella nastoituksella.

Seuraavaa poltinta ostaessa tarkasta, että saat polttimon, jossa nastat eivät ole aivan vastakkaisilla puolilla, vaan ne ovat asennossa kellon viisareihin verraten 10 vaille tai 10 yli klo 6:den.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Automilanossa mainitsi tuosta minulle. Omaanikin on laitettu halvempaa väärää polttimoa kantaan. Ne ei kuulemma kestä (kuulostaa tutulta) ja pilaa kannan juuttuen kiinni. En muista mikä sen oikean polttimon "nimi" (H "jotain") oli tähän hätään mutta juuri tuosta jalkojen asennosta tietää onko oikea. Sanoi ettei kannata siltä halpaa paskaa sinne tunkea :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Niin tai näin, mutta hyvin on nuo "halvat paskat" irronneet minulla ainakin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En ole kuin kerran itse vaihtanut enkä rehellisesti sanottuna muista miten ne nastat siellä pohjassa oli. Milanon mukaan on olemassa kaksi ihan eri polttimoa. Halpa jossa nastat vastakkaisilla puolilla ja JOTA EI OLE TARKOITETTU sinne laitettavaksi (siis Alfaan vaan joihinkin muihin). Eli siinä on siis muutakin eroa kuin nastojen sijainti. Niillä on vaan pyritty estämään ettei sinne laiteta sitä väärää polttimoa. Loogista, eh?
Ja se oikea jossa nastat sillai lähempänä toisiaan ja joka on sinne tarkoitettu ja kestää(?)

Tuo kestävyys on ollut useaan otteeseen puheena ja kuulostaisi äkkiseltään järkevältä selitykseltä? Itse ainakin jo omia hermoja säästääkseni varmistan että seuraavalla kerralla sinne menee varmasti oikea polttimo. Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, onhan siinä kuitenkin iso hintaero :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Minä olen laittanut käsittääkseni niitä kalliimpia polttimoita, H6W tai jotain, maksaa n. 6 euroa kappaleelta huoltoasemilla. Ne on halogeenipolttimoita, kanta menee ihan nätisti paikoilleen ja irtoaakin hyvin. Mutta kestävyydestä nyt ei oikein tiedä, nykyiset kyllä tainneet olla jo yli puoli vuotta..

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitos muistin virkistyksestä. Eli oikea on halogeeni ja se halvempi ei.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Mites takavalo?

Ilmeisesti irrotus ei ole mikään amerikan temppu, mutta saa opastaa ennenkuin rupean touhuamaan.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

-tommi- kirjoitti:Mites takavalo?
Mitäpä sitä sen enempää neuvomaan, kun tästä ihan uunituoreet ohjeet kuvien kera ja vähän muutakin jos samanlaista ongelmaa esiintynyt. Simppeli vaihtaa. Pientä kyyristelyä, ellei tunge itteään takakonttiin :)

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Tuota takavaloa vaihtaessa ihmettelin kun taka/jarrulampun lasinkupu oli palasina.
Eli siis langat taittuneet ja lasi pirstaleina umpiossa...
Voiko tuollainen polttimo itsekseen räjähdellä umpiossa?
Hehkulangat taittuneet melkein 90 asteen kulmaan. Tosin, on myös sellainen mahdollisuus että taitoin itse ne langat ulos vetäessä mutta epäilen...
:shock:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

itse kävin just autotarvikkeesta takavalon polttimon ostamassa ja laitoin tarvikkeen pihalla paikalleen,eli ei mikään kummoinen juttu,kannattaa varata mukaan 8mm hylsy ja räikkä että saa polttimoiden päällä olevan suojan pois,mutta sitten vaan valkoisesta polttimoiden kiinnitys "hampaista" tai nastoista kiinni ja pikku nykäsy ja ulos tulee 8) ei ole vaikeeta!!!
Life is too short to drive boring cars.

Pantti
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Syys 2004, 15:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pantti »

Alkoi niinkin yksinkertainen asia vastustamaan, kuin taka ajo/jarruvalo polttimon vaihto -00 maillin sedan 156:een. Josko joku voisi vähän avittaa, tämä ketju ainakin sivuaa asiaa.

Ensiksi poltin oli tosi tiukassa eikä lähtenyt irti ilman väkivataa. Paljain sormin ei mihinkään. No sitten uusi samalainen ei mene suosiolla paikalleen. Merkintä on P21/5, normaali kaksilankainen. Onko pottimon tiukkuus ihan yleistä? Vai onko siihen alunperin väkivalloin laitettu väärän mallinen pottimo?

Vastaa Viestiin