Vaihdoin viimein kesäspinnerit alle ja voi sitä ajamisen autuutta kun voi päästellä yli sataa ilman että mikään paikka alkaa tärisemään ja ulisemaan! Jiihaa!
Katselin Alfan manuskasta noita rengaspaineiden ohjeistuksia muutama viikko sitten ja jollen väärin muista, niin luvut oli 2.2 bar ilman kuormaa 2.5 täydellä kuormalla (ja extra 0.3 bar jos ajaa toistuvasti kovaa). Eli haarukka on 2.2 ja 2.8 barin välillä.. Sen on jo pakko näkyä ja kuulua jossain.
Ajattelin kysellä ammatti-ihmisten omakohtaisia kokemuksia ennen kuin lähden itse testailemaan ja leikkimään noilla. Mikä vaikutus sillä on ajotuntumaan/meluun? Kovempi on tietysti "kovempi"..
Tosiaan oireina tien päällä vetelyä, kevyt puoltaminen oikealle korkeissa maantienopeukissa ja 150:n vauhdissa kasvava tärinä. Nostin kaikkien renkaiden paineet 2.0 barista 2.5 baariin ja käytös muuttui silminnähden.
Veikkaan että gummit pitäisi tasapainottaa, mutta en jaksa vaivautua noiden puolisakkojen takia.. jokatapauksessa pitänee ostaa uudet vielä kesän kuluessa.
ahma kirjoitti:Vaihdoin viimein kesäspinnerit alle ja voi sitä ajamisen autuutta kun voi päästellä yli sataa ilman että mikään paikka alkaa tärisemään ja ulisemaan! Jiihaa!
..
Whaaat...? Spinnerit, ei kai joku tosiaan oo tuonut niitä tännekin ja nyt mä tarkoitan näitä "jenkkirappibiiseissä" olevia escaladeissa pyöriviä vanteita tai siis sitä kehystä niissä...ymmärsikö joku, mut ei kaikki mikä näyttää muualla hyvältä ni todellakaan ei näytä hyvältä täällä näissä leveysasteissa!
Sori vaan tää on tätä maanantai-aamuista äreyttä....
Pasi Romeo kirjoitti:Whaaat...? Spinnerit, ei kai joku tosiaan oo tuonut niitä tännekin ja nyt mä tarkoitan näitä "jenkkirappibiiseissä" olevia escaladeissa pyöriviä vanteita tai siis sitä kehystä niissä...
..ja nuku yösi rauhassa, allekirjoittanut ei tule aloittamaan kotimaan `Spinner´-liikettä, ellei nyt satu syntymään Busta Rhymeksi seuraavassa elämässä.