UUSI alfa sportswagon 156 2.4 JTD 20v M-jet
Valvoja: Moderators
UUSI alfa sportswagon 156 2.4 JTD 20v M-jet
Onkos kukaan käyny koeajoa suorittamassa? mitäs mielipiteitä ko. lifestyle farkusta tulee mieleen?
Webistä ei löydy alfan takuu tai huolto asioista mitään tietoa, tietääkö joku mitkä takuun speksit ovat?
kyseinen alfa alkoi kiinnostaa kun auton vaihto on suunnitteilla suorittaa lähiaikoina ja sattui autobildissä olemaan juttua...
Webistä ei löydy alfan takuu tai huolto asioista mitään tietoa, tietääkö joku mitkä takuun speksit ovat?
kyseinen alfa alkoi kiinnostaa kun auton vaihto on suunnitteilla suorittaa lähiaikoina ja sattui autobildissä olemaan juttua...
- Saimaannorppa
- Viestit: 37
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
- Paikkakunta: Järvenpää
- Saimaannorppa
- Viestit: 37
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
- Paikkakunta: Järvenpää
No niin. Sain tänään koeajoon, palautan huomisaamuna. Saas nähdä tuleeko nukuttua ollenkaan...
Moottorin ominaisuudet ovat erittäin kohdallaan, mittarissa vasta 700 km joten olettavasti kilometrien karttuessa tuosta vielä vain paranee. Eikös se ole kiisseleille tyypillistä. VÄÄNTÄÄ läpi kierrosalueen erittäin muhkeasti. Kyllä tämä JTS:n pesee mennen tullen.
Vanhaan Boseliftiin verraten, oma on JTS Sportwagon -02, varustelu on kyllä huonontunut. Boset vain lisähintaan, lampunpesurit puuttuu (tosin noilla ruiskuttimilla mitään tee, pyyhkijät pitäisi olla). Kuskin penkin ristiselän tuen säätö on manuaalinen eikä sähköinen kuten omassa, tämä omituista sillä varusteluettelo väittää että sähköinen säätö pitäisi olla vakiona. Tavaratilan suojuksesta puuttuu väliverkko sekä tyylikäs Sportwagon teksti verraten vanhaan. Cruise taasen on nyt vakiona.
Vielä yhtenä omituisuutena on seikka että varapyörän styroksisuojus on nyt muotoiltu niin pöllösti ettei sinne saa työnnettyä mitään ylimääräistä. Tästä johtuen varoituskolmiolle ei ole kunnon paikkaa, näkyy olevan laitettu vain tuohon tavaratilan pohjan ja varapyörän kannen väliin ja täten tavaratilan pohjan kansi ei laskeudu kunnolla paikalleen, aikamoinen lapsus. Puukkoa moiselle styroksimuotoilun kukkaselle.
Nomutta, lopuksi on kuitenkin todettava että erinomaisen sytyttävä diesel, suorituskykyinen ja vielä suht pieniruokainen. Matkamiehen menopeli.
Moottorin ominaisuudet ovat erittäin kohdallaan, mittarissa vasta 700 km joten olettavasti kilometrien karttuessa tuosta vielä vain paranee. Eikös se ole kiisseleille tyypillistä. VÄÄNTÄÄ läpi kierrosalueen erittäin muhkeasti. Kyllä tämä JTS:n pesee mennen tullen.
Vanhaan Boseliftiin verraten, oma on JTS Sportwagon -02, varustelu on kyllä huonontunut. Boset vain lisähintaan, lampunpesurit puuttuu (tosin noilla ruiskuttimilla mitään tee, pyyhkijät pitäisi olla). Kuskin penkin ristiselän tuen säätö on manuaalinen eikä sähköinen kuten omassa, tämä omituista sillä varusteluettelo väittää että sähköinen säätö pitäisi olla vakiona. Tavaratilan suojuksesta puuttuu väliverkko sekä tyylikäs Sportwagon teksti verraten vanhaan. Cruise taasen on nyt vakiona.
Vielä yhtenä omituisuutena on seikka että varapyörän styroksisuojus on nyt muotoiltu niin pöllösti ettei sinne saa työnnettyä mitään ylimääräistä. Tästä johtuen varoituskolmiolle ei ole kunnon paikkaa, näkyy olevan laitettu vain tuohon tavaratilan pohjan ja varapyörän kannen väliin ja täten tavaratilan pohjan kansi ei laskeudu kunnolla paikalleen, aikamoinen lapsus. Puukkoa moiselle styroksimuotoilun kukkaselle.
Nomutta, lopuksi on kuitenkin todettava että erinomaisen sytyttävä diesel, suorituskykyinen ja vielä suht pieniruokainen. Matkamiehen menopeli.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ettei olis parhaillaan AVK:n listoilla tämä yksilöSaimaannorppa kirjoitti:Konalan Deltan koeajo 156 SW JTD on pöllitty kertoi myyjä. Muutoin olisin sen jo tod. näk. koeajanutkin.

Kuka ehtii ensin, ei oo kallis... tai siis onhan se mulle

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Siis täh...?
Noista kuvista en näe millainen se vaurio on. Vasen takakulma? Kuvat kyllä niin huonoja, ettei saa mitään selvää. Mutta kymppitonnin alle uuden hinnan - johan sillä jotain korjaileekin. Vaikuttaisi siis todella edulliselta. No, minulla nyt ei kuitenkaan ole tuohon intressiä, mutta kannattaisi tsekata:
http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=302453

http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=302453
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Päällisin puolin helppo homma, jos menee korjausmaalauksella, lommoja ei näy kuvasta...? Mutta mitä tarkoittaa varkausalusta? Ettei olisi ajettu alustaa rikki eli rukkia kivelle
Korjauslasku nousee mukavasti kun alkaa uusia alustan osia

Korjauslasku nousee mukavasti kun alkaa uusia alustan osia

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Ilta-Sanomista muuten näyttää löytyvän myös koeajo tästä:
http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=989830
http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=989830
Kävinpä minäkin nyt tuon otsikonmukaisen Alfan ajamassa. Ja seurauksena tästä vahvistui ajatus kyseisen mallin hankinnasta!
Mutta muutama kysymys. Saksasta kun ajattelin tuollaisen 2,4 jtd:n hankkia, niin vuosimallit 2001-2003 ovat ilmeisesti tekniikaltaan hieman vanhempia. Tehoa ja vääntöä on ainakin vähemmän ja taitaa tämä multijet "ominaisuus" puuttua? Lastujahan tuntuu olevan netti pullollaan ja novitecilta löytyisi koko SETTI. Kellään kokemusta JTD:n lastuttamisesta?
Erityisesti ihastuin tuohon JTD:n kuusloviseen lootaan, täsmällinen herkkä eikä turhan pitkät liikeradat. Ehkä paras laatikko Alfassa koskaan. Kuitenkin näissä vanhemmissa on viisilovinen laatikko. Mites niiden toiminta? Tässä koeajoyksilössä haiskahti vähän kytkin. Mites sen kesto, vääntöähän on kuitenkin kohtalaisesti?
Tässä nyt ensalkuun.
Mutta muutama kysymys. Saksasta kun ajattelin tuollaisen 2,4 jtd:n hankkia, niin vuosimallit 2001-2003 ovat ilmeisesti tekniikaltaan hieman vanhempia. Tehoa ja vääntöä on ainakin vähemmän ja taitaa tämä multijet "ominaisuus" puuttua? Lastujahan tuntuu olevan netti pullollaan ja novitecilta löytyisi koko SETTI. Kellään kokemusta JTD:n lastuttamisesta?
Erityisesti ihastuin tuohon JTD:n kuusloviseen lootaan, täsmällinen herkkä eikä turhan pitkät liikeradat. Ehkä paras laatikko Alfassa koskaan. Kuitenkin näissä vanhemmissa on viisilovinen laatikko. Mites niiden toiminta? Tässä koeajoyksilössä haiskahti vähän kytkin. Mites sen kesto, vääntöähän on kuitenkin kohtalaisesti?
Tässä nyt ensalkuun.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
squadra lupailee.... 220hv ja 440nm siis uudelle mjet mallille... vanhemmassa siis 140-150hv versiossa taitaa ekana tulla kytkimen sieto vastaan tossa 400nm kohdalla.. ja turbo riittää tonne 200hummaan. hybridillä pitemmälle ja säätämällä väännöt aisoihin
uuden mallin kytkimen kestosta ei tietoa, mutta oletettavasti huomattavasti parempi
