V6:n tyhjäkäynti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

V6:n tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Olen tässä kummastellut oman V6:ni aika "rumaa" tyhjäkäyntiä. Olin kuvitellut, että hyrräisi tasaisemmin, mutta jotenkin kuulostaa siltä, ettei kaikki sylinterit olis aina mukana. DA:ssa kyllä vakuuttelivat, että se on ihan normaali, mutta en ole ihan vakuuttunut. Lisäksi eilen, vaimo läksi sillä pihasta, niin pöllähti selvä palamattoman bensan tuoksu... :?

Häpeäkseni tunnustettava, etten ole kuunnellut muiden vastaavien myllyjen soundia - tai olen, mutta siitä on jo aikaa, enkä muista kiinnittäneeni silloin tyhjäkäyntiin mitään huomiota. Täytyypä pistää saundi tänne kuultavaksi, kunhan auto taas kotiutuu... ;-)

Kierroksilla kyllä soi oikein nätisti. Eikä sitä täälläkin usein valitettua vikaa eli tyhjäkäynnin aaltoilemista ole ilmennyt. Mittarin mukaan kierrokset vakaasti jotain 600-700.

No, täytynee käyttää pajalla tarkistuttamassa.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Kyllä tyhjäkäyntiääni pitäisi kuutosessa olla tosi tasainen ja hiljainen, onkos ne nyt ruiskun suuttimet vaan jotka siinä sivussa tikittää... :roll:
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vertaileva tutkimus on mahdollista, ellet muuta keksi. Mielestäni Alfan V6:n tyhjäkäynnissä esiintyy pientä epätahtia. Myös Muukkosella oltiin tätä mieltä, kun kysyin asiasta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"kisamoottorit" ei ihan tasaseen käy ikinä :mrgreen: tuossa pieni ääninäyte

click
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Piti oikein käydä parkkipaikalla kuuntelemassa:

Kylmänä noin 1200 rpm - siisti hyrinä
Lämpimänä noin 700 rpm - ei niin siisti hyrinä, mutta ok.

Mr.Kirby; bensan hajua ei kyllä pitäisi olla muutoin kuin tankatessa.. :?


Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

V6 kirjoitti:"kisamoottorit" ei ihan tasaseen käy ikinä :mrgreen: tuossa pieni ääninäyte

click
No niin minäkin ensin ajattelin. ;-) Mutta tuo näytteen ääni on todellä nätti omaani verrattuna... :?
Ciancarlo kirjoitti:Kylmänä noin 1200 rpm - siisti hyrinä
Lämpimänä noin 700 rpm - ei niin siisti hyrinä, mutta ok.

Mr.Kirby; bensan hajua ei kyllä pitäisi olla muutoin kuin tankatessa..
Kylmänä munkin alfa hyrisee suht' siististi, mutta lämpimänä ei. Joo, eipä bensan hajua sais olla. Silläpä nyt asiaan heräsinkin ja päätelin, että jotain häikkää täytyy olla. Aiemmin en ole tuota huomannut.

Kiitoksia vaan kaikille avusta. Täytyy kiikuttaa pajalle tutkittavaksi. Myyjä kyllä lupasi maksaa, mikäli siinä käynnissä jotain vikaa on. En vaan ole jaksanut vielä toimia asian suhteen.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ainakin faijalla sekä mulla (164/166 3.0 V6) tyhjäkäynnillä kuuluu tasaisen matala murina. Bensan hajua ei tunnu.
Joskus pahemmilla pakkasilla ei oma käyny kaikilla pytyillä kylmänä ja sen huomas kyllä. Alle 3000 kierroksen ei ollu mitään henkee, kuulosti aivan kauheelta jne..
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Juu, kyllä minä olen nyt vakuuttunut, että jotain on pielessä. Toi tyhjäkäynti on meinaan sen verran ruma, että melkein nolottaa käyttää tyhjäkäynnillä... :?
No, toivotaan, ettei mitään pahempaa vikaa...

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kävin heittämässä lenkkiä taas ja kuuntelin "sillä korvalla" Piru vie minusta alkaa tosiaan tuntua, että yksi pytty on pimeänä. Sitä se tekee, kun ei etukäteen tiennyt, miltä koneen pitäisi kuulostaa. :oops:

Saattaa olla, että käy koko ajan viidellä. Se selittäisi senkin, että minusta tuo ei alun perinkään ole liikahtanut ihan niin kuin pitäisi. No, alussa laskin sen tiliin, että mulla oli ennen turbo-saabbi, joka väänsi todella matalalta ja tuossahan onkin vääntöä vähemmän kuin saabissa.
Ja kulutuskin on ollut ennakoitua korkeampi.

Jos sieltä onkin tosiaan 1/6 paukuista poissa pelistä... :x

Tekeekös se pahaa esim katille, jos sinne menee palamatonta pensaa koko ajan. Kylmänä ben´san haju tosiaan tuntuu, mutta kuumana en haistanut, vaikka nokka kiinni pakoputkessa haistelin. :wink:

Lisäksi jakopäästä kuuluu outo ja ruma sivuääni. Eräänlainen matalahko ujellus... Hihna siihen on vaihdettu 20tkm sitten. No, ensi viikolla pajalle, jospa asia selviäisi.

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mulla on luultavasti sama vika mutta lisäksi auto sammuilee kun painaa kytkimen pohjaan ajossa. ja tyhjäkäynti todella epätasaista ainakin kylmänä ja savuttaa ja kone pätkii ja nykii silloin tällöin, tehoa kyllä vaikuttaisi olevan mutta kun en ole ajanut muita v6 koneita kun tuota omaa niin en tiedä...
tarvii varmaan taas varata aika deltasta, kun auto nyttenkin vaan seisoo kun en jaksa ajaa kun vituttaa suomeksi sanoen ajaa tuolla.
oma alfa on ollut murheenkryyni, ollut minulla 5kk kilometrejä tullut 7000km ja kustannuksia pelkästään korjauksiin yli 3000 euroa :( mm. laturi, tukivarsia ym... todella kalliita kilometrejä kun laskee bensat vakuutukset ym..
ja vieläkään ei toimi koko aika tulee uusia vikoja kun vanhoja korjaa nyt on kyllä suurin ongelma ja pelkään että mitä tulee maksamaan ja mikä vikana :roll:
ja kilometrejäkin vasta alle 90tkm ja vm -98 :o
Alfa 156 2.5 V6 -98

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jos pitempään ollut kynttilä pimeänä ja ruikkinut bensaa kuitenkin sylinteriin niin saattaapi olla väljistynytkin tuo yksi sylinteri :?
Kuinkas tuossa tuo hihnan kiristys, ujeltaa jos on kovasti tiukalla. Sama juttu tietty apulaitteiden hihnojenkin kanssa, voisi tulla niistäkin

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

oliaa sko "ryypynantajassa" vikaa en tiä tosta koneesta mut omas oli eka pyörittäjä löyhtyny ja si oli menny ryyppysuutin :roll: :mrgreen: :drinking: mistä mä ny välttämättä mitää tiedä :silly:
kutsu teräsmiäs apuun :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Moottoripesun jälkeen noihin tulppien koloihinhan jäi helposti vettä jos oikein muistan, ei liene paha homma katsoa kun löytyy ohjeetkin tuolta FAQ osiosta :?

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

tiistaina on huolto aika taas varattuna. selviää mikä vikana ja kuinka paljon lompakko tyhjenee, hmm lähtee viimisetkin koiperhoset :wink:
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Rolle kirjoitti:Moottoripesun jälkeen noihin tulppien koloihinhan jäi helposti vettä jos oikein muistan, ei liene paha homma katsoa kun löytyy ohjeetkin tuolta FAQ osiosta :?
Joo, itseasiassa ryhdyin juuri kaivelemaan noita ohjeita esille, koskapa DA:ssa lupasivat ottaa syyniin vasta kahden viikon päästä!!!

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Allekirjoittaneella kävi juuri niin että moottoripesun johdosta yksi tulpan rei'istä oli täynnä vettä. Kuvassa kuivausoperaatio käynnissä.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=986
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla haisi auto aikapahasti bensalle viimekesänä kun lambda oli rikki. Päästöt oli tosi korkealla esim hc 200 eli bensaa tuli suoraan putkesta pihalle. Mikäli autossasi on vielä myyjän takuuta ehdotan, että tarkastutat päästöt, ei nimittäin ole ihan halpaa hubaa vaihtaa lambdaa (180e), kattia (1000e) tai ruiskusuutinta (113e).

Kyllä V6:nen aika nätisti käy lämpimänäkin, tosin erinäisiä ääniä kuuluu ympäri konetta: Ilmastoinnin kompura, ohjaustehostin ja kaasuläppä moottori pitävät omaa showtaan konepellin alla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Dodiih... tulpat vaihdettu illalla. Kiitos vaan Maunulle hyvistä ohjeista. Sain jopa ne pienet klemmarit puristettua takaisin paikoilleen hohtimien ja sivuleikkureiden avulla.

Ei niissä kuopissa vettä ollut - ainakaan enää. Muutamat tulpat oli kyllä sen verran ruosteessa, että joskus on ollut. Kutakuinkin samannäköisiä kuin Maunun ohjeissa. Yhdessä reiässä oli kyllä hieman öljyä. Venttiilikopan tiiviste vuotanee hieman. Tulpat olivat ihan kauniin ruskeita kaikki, joten ehkäpä siellä on sittenkin kaikki pytyt pelissä.

Tulpilla olisi kyllä ollut kilometrejä jäljellä vielä parikyt tuhatta, mutta päätin vaihtaa ne kuitenkin, kun availemaan ryhdyin. Meinasin pudota tuolilta, kun kuulin tulppien hinnan DA:ssa... 276€/6kpl... :x Mutta kun niitä ei tarvikeliikkeestä saanut, enkä jaksanut ryhtyä nyt metsästelemään mistään halvempia, niin maksoin urheasti... :?

Eipä käynti ainakaan oleellisesti muuttunut. No, pidän vielä sen huoltoon varatun ajan ja mitatkoon sitten päästöt sun muut, jos siellä on jotain muuta pielessä.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »


Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

nyt oli auto deltassa, syy koneen sammuiluun ja pätkimiseen oli että pako putki oli halki (etuputki) johti siihen että lambda anturi sekoili, uusi alkuputki maksaa 430e+asennus elikkäs yli 500e :crazyeyes: , lamda anturikin on siinä samassa mennyt luultavammin rikki, hinta olis n.200+ asennus :crazyeyes:
ja samalla lisäsivät ilmastointi laitteeseen nesteet ym.. hintaa en vielä tiedä vasta kun huomenna. niin ja hitsasivat putken että totesivat vian nyt on auto koe käytössä että jos jatkuu pätkimistä ja sammuilua niin uusi lambda.
mistäs mahtais saada halvalla ton väliputken kun ei tuo hitsaus montaa viikkoa kestä.
huomenna tiedän kuinka paljon kustansi n. 5 tunnin työ hitsaus ja ilmastointilaitteen täyttö ja tarviiko lambdaa vaihtaa :o .
tais tulla aika epäselvää tekstiä mut kuiteski
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Katoppa autovahinkokeskuksen sivuilta. Etuputki 50e.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

kappas vaan, tarvii lähtee sitten jokin päivä ajamaan tonne pirkkalaan turusta matkaa varmaankin n. 180 km mut tulee se silti halvaks :roll:
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Huomaa sitten toi laatuluokka A2 eli jotain pikkuvikaa siinä on. Tosin varmaan se on vaan vähän lytyssä
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tulipa taas kaasuläpän putsauksen aika ,tyhjäkäynti alkoi seilaamaan toissapäivänä. Putsasin läpän ja tein pari kertaa "läppäresetin", normaaliajossa käynti ok, mutta punarajalle vedätyksen (ja heti perään veto pois) ,jälkeen sekosi pari kertaa totaalisesti ja bensa taisi haista hiukan
:crazyeyes: onko ehdotelmia pitäisiko jotain vielä tehdä? vai vaatiiko vain ajoa jotta asettuu kunnolla?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Minä resetoin kolmesti ennenkuin alko tasaantumaan ja ajossa tasaantui vielä lisää muutaman paivan aikana.
Ärsyttävä ominaisuus tuli tuon puhdistusoperaation jälkeen. Kaasussa on ikään kuin viive, kun vaihtaa isommalle, moottori ryntää vielä kun kytkin on pahjassa ja kaasu ylhäällä. Sekin tosin on hieman tasaantunut ajan myötä (2 vkoa).

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

piti vielä puhdistaa lisää ja tehdä ecu ja läppäresetti uudestaan, nyt alkaa olemaan suunnilleen kohdillaan, seuranta jatkuu.. Aika henkimaailman hommia :crazyeyes:


:drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mikä on se oikea läppäresetointi ? kun niitä on muutamia olikse et 5sec virrat pääl ja sit pois 90sec ja käyntiin ja jokin toinenkin oli viel, mikä on se ns. oikea ?
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Virrat päälle noin 2min sitten 5 sek virrat pois, takas päälle ja käymään
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

sammuilee vieläkin...
nyt on vika kaasuläpässä sen takia sammuilee tuli vika koodi siittä kun deltassa katsoivat, hintaa tuolla kaasuläpällä on 700e +80 asennus :crazyeyes:
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ja koko kaasuläppä pitää ostaa niinkö?
Vaikka vikahan ei ole itse läpässä vaan sitä ohjaavassa elektroniikassa!
Kyse lienee tästä osasta?

http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/525.html

Jos ostamaan pitää ruveta niin hommaa toi. Saat samalla rahalla vähän parempaa...
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Peltsi kirjoitti:sammuilee vieläkin...
nyt on vika kaasuläpässä sen takia sammuilee tuli vika koodi siittä kun deltassa katsoivat, hintaa tuolla kaasuläpällä on 700e +80 asennus :crazyeyes:
alkaakohan menemään deltassa arvailun puolelle, miksiköhän tuo vikakoodi ei näkynyt heti alussa? Tyhjäkäynnin säädin taitaa olla kiinteä osa kaasuläppäkoteloa kutoskoneessa joten sitä ei taida erikseen saada.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

joo sitä ei saa erikseen tarvii ostaa koko juttu :(
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No nyt sitten on käytetty pajalla eli paikallisessa DA:ssa. Totesivat, ettei tosiaankaan käy nätisti tyhjäkäynnillä - kierroksilla kyllä ihan ok (kai?). Olivat nykineet imusarjan puolelta ruiskusuuttimen johtoja irti, eikä käynti muuttunut miksikään... :crazyeyes: Sen sijaan toiselta puolelta irroitus vaikutti kyllä. Heh - kolmella pytylläkö tyhjäkäynti? :-)

Mutta eipä ne kahdessa tunnissa vielä saaneet selville, mikä maksaa - epäilivät jakopään ajoitusta, mutta eivät ehtineet tarkastaa vielä. Seuraava aika kolmen viikon päästä!!! Hohhoijaa... :evil:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ruiskusuutin rikki, ja pienillä kierroksilla ei ehdi kunnolla mukaan ?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

MrKirby kirjoitti:No nyt sitten on käytetty pajalla eli paikallisessa DA:ssa. Totesivat, ettei tosiaankaan käy nätisti tyhjäkäynnillä - kierroksilla kyllä ihan ok (kai?).
Otan osaa. Mulla oli venttiilinmuunnin hajalla ex156:ssa ja sanoivat että eihän toi kunnossa ole, mutta ei me mitään aleta arpomalla tekemään koska siitä ei tullut vikakoodia. Siis koko hässäkästä ei ole edes olemassa vikakoodia.

Varsinkin se Grohni on aivan totaalinen puusilmä siellä tiskin takana. Vie ennemmin aivan minne muualle tahansa niin homma hoituu peremmin. Aja hyvä mies vaikka Ähtävälle Muukkoselle. Please!!!
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

"Joo kyllähän nuo iskarit näyttäisi vuotavan mutta ei tule vikakoodia, eikä me ruveta arpomalla vaihtamaan", kohta varmaan näin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

m.sa kirjoitti:Aja hyvä mies vaikka Ähtävälle Muukkoselle. Please!!!
Tuossa on järkeä, mutta reissuun kannattaa varata koko päivä.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mutta voi tulla kerralla valmista. Paras oli kun JKLn DAssa käskivät viedä Treelle korjattavaksi. No siellä ne ymmärsi, että venttiilinmuunninhan se hajalla oli kun auto kävi kuin Zetori. Ihme juustoja. Pääasia että tuli kuntoon.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

hiukan Off topic mut kummiski, onks kenelläkään muulla mennyt kaasuläppä rikki ? itsellä siittä tuli vika koodi ja se johtaisi auton sammuiluun ja kierrosten heittelehtyyn.
enään ei kylläkään paljoa heittelehde kierrokset kun on uusi lamda ja tulpat ym.. mutta vielä nykii sellattis jännästi ja kierrokset vähän pomppii.
huomenna on koko kaasuläppä deltassa ja itse sitten asentelemaan jos vika lähtisi pois
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Peltsi kirjoitti:huomenna on koko kaasuläppä deltassa ja itse sitten asentelemaan jos vika lähtisi pois
Tais olla halpa :mrgreen:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

m.sa kirjoitti:... sanoivat että eihän toi kunnossa ole, mutta ei me mitään aleta arpomalla tekemään koska siitä ei tullut vikakoodia...
Heh - no suurinpiirtein samoilla sanoilla totesivat minullekin. :mrgreen:
Mutta sentään ymmärsivät, kun intin, että pitää se silti kuntoon saada.
Esim. Muukkosta vois kyllä harkita, mutta kun korjaus menee myyjän (DA) piikkiin, niin eivät taida suostua tuohon.

M.sa totesi, että JKL:stä oli passitettu Tampereelle... Onkohan siellä sitten DA:ssa pätevämpää porukkaa? Se kelpaisi myyjällekin, eikä sinne olisi täältä pitkä matka.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Riippuu mistä roikkuu...mulle sanottiin Tampereen DA:ssa, että 156:n tyhjäkäynnin kuuluukin huojua :mrgreen: Tosi ammattimaista korjaamotoimintaa....
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No päätin kuitenkin kokeilla. Siellä on joku Keijo (tai joku), joka on kuulemma nimenomaan Alfan kutosten erikoismies. Ja kun aikakin järjestyi yli viikkoa aikaisemmaksi, niin varasin sitten ajan sieltä. Ei se varmaan ainakaan huonommin suju kuin täällä jykylässä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Peltsi kirjoitti:hiukan Off topic mut kummiski, onks kenelläkään muulla mennyt kaasuläppä rikki ?
1 tai 2 tapausta olen kuullut tuolla 156.netissä ja molemmat taisi olla vielä itse ronkittu rikki puhdistuksen yhteydessä. Olen omassa putsannut tuon varmaan jo lähemmäs 6 kertaa eikä mitään ongelmia sen suhteen. Nyt tuolla jo monet suosittelevat ettei tuohon sähköiseen läppään koskettaisi itse ollenkaan kun se menee kuulemma niin herkästi rikki? Sähköinen läppä on siis kaikissa V6sissa ja selespeedeissä ja muissa malleissa eurospec 3sta (2001) lähtien.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

MrKirby kirjoitti:Siellä on joku Keijo (tai joku), joka on kuulemma nimenomaan Alfan kutosten erikoismies.
Mukave heppu oli, sekin katseli mun TS:ää helmikuussa. Ei ollut siis sama tyyppi joka sanoi tyhjäkäynnin seilausta ominaisuudeksi...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

MrKirby kirjoitti:No päätin kuitenkin kokeilla. Siellä on joku Keijo (tai joku), joka on kuulemma nimenomaan Alfan kutosten erikoismies..
Niin tai tule joskus käymään pks:lla ja mene Konalan telttaan, siellä on pikahuollossa päteviä kavereita, joskaan ei ihan halpoja.. (mutta se ei ole niiden sällien vika, kuten jo aiemmin todettu..) :?

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Se tyhjäkäynti ei kyllä ole lähelläkään normaalia.
Porin Deltassako ne väittivät sitä normaaliksi? Jos näin on, niin pitää käydä hieman vittuilemassa niille huollon perkeleille.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Juu, Porilainen myyjä sanoi, että kaikissa Alfan kutosissa on samanlainen... heh :-D .

No nyt auto on pajalla Tampesterissa, kun eivät tosiaankaan Jyväskylässä saaneet vikaa selville, kuten aiemmin totesin.

No... kun samalla valitin, että kuuluu ylimääräistä "ulinaa" jakopäästä, niin sen kyllä saivat heti paikallistettua jakohihnan kiristimeen, mutta osaa ei tietenkään ollut, vaan piti tilata Helsingistä. Jäin sitten Anoppilaan Valkeakoskelle yöksi... tänään sitten toivoin saavani auton mukaan ja olivatkin saaneet kiristimen uusittua, mutta siihen tyhjäkäynti-ongelmaan ei löytynyt vielä ratkaisua. Valittivat vaan, että eivät pysty oskilloskoopilla mittailemaan käydessä, kun puoliin ei pääse käsiksi ilman imusarjan irroittamista ja silloin ei taas konetta pysty käyttämään...

Jakopään ajoitukset olivat kohdallaan ja puristukset kunnossa, eivätkä oikein keksi mitä pitäisi seuraavaksi tutkia. Pariinkin otteeseen valittivat, että on jo palanut 500€ asian tutkimiseen, johon minä totesin, ettei se ole minun päänsärkyni, vaan Porin... :-) Sinänsä kyllä palvelu oli oikein ystävällistä ja antoivat sijais-alfan veloituksetta käyttöön. Katsotaan nyt kuinka kauan tuolla 2-ovisella "pikku-autolla" pitää 5-henkistä perhettä kyyditä. Ei millään pahalla 147-kuskit, ihan hyvä pelihän tuo 147 tuntuu olevan, mutta aika pieni 166:een verrattuna...

OT: paluumatkalla oli melko paha tilanne: ajoin Jykylää kohti ja vastaan tuli pitkällä suoralla letka, jossa etummaisena rekka. No, yks'kaks tajusin, että rekan takaa ilmestyi eteeni reilun sadan metrin päähän ohittava henkilöauto... ajattelin, että se tietenkin palaa heti rekan taakse, kun huomaa minut, mutta mitä vielä... :2gunfire: siispä jalka jarrulle ja väistö pientareelle, niin että hiekka pölisi ja siitähän se ohittaja mahtui välistä...huh. Alfan ajo-ominaisuudet tuli siis testattua ja hyviksi todettua ihan käytännössä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ja edelleen OT:
paluumatkalla oli melko paha tilanne
Jep. Pitkää sarjaa perään tommosille. Mihin voi olla niin kiire? Tänään tuli mulla vastaava tapaus vastaan 2-tiellä.. :crazyeyes:

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Ei tuu kesää. Kävin hakemassa tänään alfan kotiin. Olivat tutkineet vaikka mitä ja Helsingistä oli kyselty apuja. Ei kuulemma ole osunut vastaavaa tapausta aiemmin kohdalle. Ilmeisesti ilmiä ja lambdaa oli vaihdeltu ilman vaikutusta. Nyt sitten jotain suuttimia putsaavaa forte-supertököttiä tankissa ja pitäis ajella 200-300 km ja katsoa, auttaako. No, ainakaan 150km ei vielä auttanut mitään.

Jopas on tiukassa... :shock:

Vastaa Viestiin