Sähköinen Alfa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pronto
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 13:08
Paikkakunta: tuusula

Sähköinen Alfa

Viesti Kirjoittaja pronto »

Mikä siinä on kun joka kerta autosta noustessa ovea kiinnilaittaesssa siitä saa hemmetinmoiset sähärit?Ja avaimella jos koskee varovasti ekana niin näkyypi oikein valokaarta.Millä sitä sähköisyyttä saa poistettua?Omalla vaatetuksella ei tunnu olevan vaikutusta, aina räiskii.Jaajuu,pitäisköhän sitä kokeilla vielä jos ihan ilkosillaankin sätkii niin sillonhan minä olen itse vaan niin sähköinen jätkä.Se 70-luvulla muodissa ollut kumiriekale taitais herättää vähä hilpeyttä!!

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Hei sama homma minullakin. Ja noita sähkäreitä on alkanut tulemaan ihan hiljattain. Mietin, että voisiko nyt ilmassa oleva pöly kehittää ajettaessa niin paljon staattista sähköä auton runkoon, että se räpsähtää sitten sormille.
Tuota pölyä on ainakin täällä Oulussa ihan älyttömästi. Pesin ja vahasin auton lauantaina ja jo sunnuntaiaamuna jäi ihan selvä vaalea vana auton pintaan ja sormi meni mustaksi, kun vähän pyyhkäisi.

Avatar
mnice
Viestit: 78
Liittynyt: 16 Maalis 2005, 08:56
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mnice »

Helppo tapa välttyä säkäreiltä on napata kiinni esim. oven karmista ennenkuin kuin jalat koskettaa maata... näin pääsee eroon staattisuudesta :)
Spike: Is everyone here very stoned?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itsekin alfan antamiin sähköiskuihin tottuneena voin antaa tuohon ehkä pienen vinkin, eli avaa ovi -> ota ovenkarmista reiluote -> nouse sitten vasta penkiltä pois ja irroita ote autosta kun mikään muu osa sinusta ei ole kosketuksissa autoon..
näin olen ainakin itse onnistunut nuo veemäiset iskut välttämään... :wink:

liekkö nuo iskut auton tapa kapinoida sitä vastaan kun ei ole annettu tarpeeksi sikaa.. :lol:

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

itsellä sama ominaisuus, sähäreitä tulee vaikka sataisi vettä :roll:
itse pidän sitä "ominaisuutena" jospas varkaatkin säihkähtää kun saa kunnon tärskyt näpeille
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Juu näpeille räiskii. Kuulemma paras kikka on päästää vaimo/tyttöystävä ensin autosta. Ei sitten lyö enää näpeille kun itse astuu autosta ulos :mrgreen:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Olisko penkkien verhoilumateriaalilla osuutta asiaan. Nykyisestä Superista ei tule lainkaan sähköiskuja, kun edellisestä 164:stä tuli joka kerta. Autoissa eri verhoilukangas. 33:sta ei tule myöskään sähköiskuja, siinä on Recaron penkit.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse puran tuon varauksen avaimien kautta. Eli tiukka ote avaimista ja kosketus ovenkarmiin. Sairaalan ilma/materiaalit aiheuttaa ainakin minulle että usein räpsii niissä ovissa. Avaimien kautta silloinkin voi purkaa. Näkeepä lisäksi "salamoita"
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

En tiedä missä on syy, mutta välillä räpsähtää sormille vaikka nahan päällä istunkin. Varmaan talvitakki syynä :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Yksi mikä vaikuttaa vähän on se, että millaiset kengät on jalassa. Pohjan materiaali siis. Toiset eristää vähän ja toiset taas johtaa sitä elektrisiteettiä sen eristämisen sijaan. Vaikuttaa ainakin siihen että kuinka lujaa tulee näpeille...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jostain syystä mulle ei ole tainnut tulla näpeille yhdestäkään Alfasta, faijan Mazdasta taas tuli aikanaan melkein joka kerta. Onkohan Roomeoissa ollut parempia verhoilumateriaaleja kuin Maksalaatikon keinokuituplyyshit?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kaveri laittoi joskus paikallisen tanssiravintolan penkkeihin jotain antistaattista käsittely ainetta, kun asiakkaat valittivat penkkien antamista sähköiskuista. Tarvii ottaa selvää mitä litkua hommassa käytettiin. Luulisi sen Alfaankin sopivan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Jokaisesta autosta tulee sähköiskuja. Mutta ei meikäläisen Alfasta vielä eiliseen asti.

Mikä ero eilisen ja edellisien päivien välillä? Laitoin vasta eilen penkit siihen kiinni. Sitä ennen ne oli poissa 6 kk (vai menikö siinä 12 kk?). Nousin pari kertaa ylös autosta ja johan se piru alkoi lyömään sormille kaiken muun vittuilun lisäksi. Voi olla, että akun kiinnittämisellä on jotain tekemistä asian kanssa, mutta se oli kiinni jo ennen penkkejä.

Tässä on vastaus, joka on nyt todistettavasti todistettu.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Olen jo 2 kertaa saanut paikallisen esson pesuautomaatin tilttiin staattisella iskulla, kun olen työntänyt käteni käyttölaitteelle ikkunasta :mrgreen:
Nyttemmin osaan jo tulla autosta ulos ja purkaa "latauksen"
- Alfaholic -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

isot pojat kertoi että jos siihen autonpohjaan laittaa semmosen maadotuskielen joka koskettaa maata niin staattisuus katoo :roll: :mrgreen: :drinking:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

joopajoo..
- Alfaholic -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

juupas...oon nähny niitä joku 10vee sitte ny tullu takasin oon huomannu oon ajatellu et pitäis koklata... saksasssa vuonna 5 näin tommosen ja kävin kysymäs et mikä on ton juju niin tuntu järkeenkäyvältä ku metalli ottaa suoraa maahan jos panis semmosen auton mittasen levyn joka olis 30 asteen kulmassa tiehen ja jousi painais sitä tiehen sellasella voimalla et katois ainaki 10% auton tehosta niin siinä olis jatkuvaa ilotulitusta pitkän aikaa auton perästä :crazyeyes:

Vastaa Viestiin