164 paska hyyty auttakee! ...muttei hyytynytkään...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

164 paska hyyty auttakee! ...muttei hyytynytkään...

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Kävin tuossa serkun kera läskiperunoita grilliltä ja sieltä lähtiessä alfa alkoi köhiä ja nykiä eikä meinattu kotia asti päästä. Kaasua painellessa putkessa paukkui ja eikä ottanut kierroksia. Vähän aikaa pihassa seistyään lähti käyntiin mutta ei vieläkään ottanut kierroksia. Hiljalleen hyytyi tyhjäkäynnilläkin kunnes sammui eikä enää lähde käyntiin. pikkuisen lupaa mutta ei käy. PERKELE!

Tulpat saa kipinää mutta pensan saannista en vielä tiedä. Pitää antaa jäähtyä ja lähteä eukon kera kokeilemaan tuleeko sieltä bensaletkusta mitään. Missä tuossa -89 kuusnepassa on pensapumppu ja miten sen toiminnan saa testattua. Pensa on aivan finaalissa ja polttoainesuodattimen kunnosta ei ole mitään hajua. Sitäkään kun en ole saanut perkele sentään vaihdettua koko auton omistuksen aikana (kolme vuotta)...

Niksejä ja vinkkejä pikaseen pliis??? -Palailen kohta asiaan...
Viimeksi muokannut pulukka, 24 Huhti 2005, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 164 paska hyyty auttakee!

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pulukka kirjoitti:Kaasua painellessa putkessa paukkui
Eikös tuota tapahdu jos sitä raakaa bensaa menee putkeen, eli ei antaisi kunnolla kipinää..?

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Voihan perse sentään. Pauke tuntui kuuluvan myös imupuolelta kun yritin kaasuttaa konehuoneen puolelta kun emäntä starttasi... Kävi puolisen minuuttia jotenkuten nelistäen kun piti pikkuisen kaasua painettuna. Pitää käyä parilla kokispullolla lisää pensaa ja tankata jos se auttaisi. Otin pensaputken irti siitä suutinten rautaputkesta ja sain pensat silmilleni. Paineen karattua ruikki silleen epämääräisesti pensaa kun yritti startata. Eikös sitä pitäisi tulla ihan kunnolla kaaressa???

samalla tapahtui toinenkin ihme. Ikuisesti pimeänä pysytellyt öljymäärän varoitusvalo (se mittatikun näköinen) syttyi palamaan -juuri päivällä lisäsin öljyä maksimitasolle... Ihme rottelo. Ääh, lisää vinkkejä..? Käytin pari tulppaakin irti, kovin mustilta ja karstaisilta näyttivät. Mikäköhän siinä nyt mättää...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

kuulostaa niin samalta kun mun ongelmat. multa vaan puuttui toi pauke ja sammuminen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minusta kuulostaa sytkävialta. Katso ekana vaikka virranjakajien pyörijät, kampiakselin yläkuolokohtatunnistin ja jokerina ruiskun johtosarjan maadoituspisteet.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Minulla molemmissa italiaanoissani palaa öljyvalo silloin kun on huonosti virtaa akussa... Eli jotain sähkövikaa veikkailen :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Uih miten noloa... Purin puolet autosta ja putsasin virranjakajat ja auoin tulppia pimeässä parkkipaikalla saatanallisesti kiroten ja herätin pahennusta paiskomalla auton ovia ja kiintolenkkejä. Hain vaimokkeen avuksi ja starttailtiin yhdessä ja sain pensaa silmilleni ja hävitin pensaletkun klemmarin sinne johdon alkupäähän asti. Akku läheni tyhjenemistään ja vittu kun vitutti. Tympi jo etukäteen että nyt jää torstain ukkosakin ryypingit ja koputupeli -iltamat Pielisen rannalla mökin "rauhassa" haaveeksi kun on pensapumppu tai joku perkeleen sytkäpoksi autosta sekaisin eikä pääse edes alkoon asti ajamaan.

Vaimoke ehdotteli vieressä koko ajan että käyään pensaa kokispullolla naapurin A24:ltä ja sai lopulta puhuttua minut ympäri. Vittuuntuneena ja vastentahtoisesti lompsin tupakkaa hinuttaen korttelin päähän ruikkimaan ysivitosta puolentoista litran pulloihin ja hyvä ettei tennarit saaneet kipinää kun olivat pensasta märkänä ja itsesyttyminen oli lähellä. Takaisin kotipihaan ja "limut" tankinreikään. Muutama startti eikä mitään vaikutusta. Starttaaminen alkoi lähestyä pelkkää naputtavaa releääntä akun jännitteen laskiessa kahdeksaam kunnes auto hyrähti käyntiin ja kävi tasaisesti kuin kissan perse. Pensa siis oli lopussa ja emäntä oikeassa. Se siitä remontista -perkele miten noloa.

Pensamittari kuitenkin värähteli vielä sieltä nollasta ylös ja viime viikolla kakskymppisellä tankattuani autolla oli ajettu vasta 169 km. Viime viikon kulutuslukemat ovat siis poukkoilleen siellä kumpin paremmalla puolella sataa kohden elikkä pitäneepä yrittää keventää tuota kaasujalkaa niin pääsee jatkossa perille ilman tuommosta koheltamista. Saako joku muu kulumaan kaupunkipainoteisessa ajossa tuon 10 litraa sadalla TS:llä vai käykö tuo oma nepa vähän turhan rikkaalla. Tulpatkin kun ovat ihan mustat...

No, joka tapauksessa -kiitokset avusta taas jälleen!!! Palailen taas astiaan kun on joku seuraavan kerran hätänä :lol:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

sulla on asennetta et ees tuhonnu omaisuuttas;) mut pulukka....totu siihen
bensankulumiseen...kyllä se kaikki menee miä sinne tankkaat :twisted: :drinking:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Liian helppo vika ;)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Vaihda se bensan varoitusvalon poltimo ehjään sieltä mittaristossa.
Se kun alkaa vilkumaan niin tiijät koska pitää tankata.
Paljon helpompaa kuin limupuloilla leikkiminen :mrgreen:

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Vaihda se bensan varoitusvalon poltimo ehjään sieltä mittaristossa.
Se kun alkaa vilkumaan niin tiijät koska pitää tankata.


Paljonkos siellä on jäljellä kun palaa tasaisella? Mulla tosin se on yksi niistä harvoista valoista jotka ei toimi :/

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

esc kirjoitti:Vaihda se bensan varoitusvalon poltimo ehjään sieltä mittaristossa.
Se kun alkaa vilkumaan niin tiijät koska pitää tankata.


Paljonkos siellä on jäljellä kun palaa tasaisella? Mulla tosin se on yksi niistä harvoista valoista jotka ei toimi :/

/esc
n.7litraa jäljellä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onhan tuo kuusnepa saatu kuluttaan tonne 11L/100km. Mutta ajo oli kyllä todella epätavallista.
Ja mitä tuohon alkuperäiseen vikaan tulee niin mulla oli aivan täsmälleen samat oireet ja syynä bensa loppu :wink:

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla vei talvella kaupunkiajossa tasaseen noin 13 litraa, suht siistillä ajolla. Eli ei pahemmin revittelyä, kyllä pitäis Tessun vähemmällä mennä.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Hih... noin vuosi sitten piti kutsua hinuri hakemaan ex-suappi pajalle, kun meno hyyty... No siellä sitten aikansa tutkailivat ja viimein ilmeni, että tankissa oli pelkkä haju jäljellä... Aluksi olin vähän :oops: , mutta korjaaja totesi sitten, että näkyy toi mittarin koho jotenkin jumittuneen. Eli mittari näytti noin viidennestankkia, vaikka olikin tyhjä. :-)

Vastaa Viestiin