Etupäästä kuuluu jyrisevää ääntä. Ääni muuttuu nopeuden mukaan, veto / jarru ei vaikuta ääneen.
Eli vaikuttaisi kovasti pyöränlaakerilta. Kuintenkaan pyörässä ei tunnu laisinkaan välystä eikä ääni muutu kaarteessa.
voisiko olla kyse jostain muusta?
Työpaikkani pakusta (Fiat) oli menny laakerit oikeenpuolen eturenkaasta ja se piti hirveetä ujeltavaa ääntä yli 50km/h vauhdissa... Hitaammissa nopeuksissa ääntä ei juurikaan kuullut... Ääni koveni aina oikealle kääntyessä/kaartaessa....
Samalla kun alat vaihtelemaan niin vaihda myös raidetangonpäät ja koiranluut. Ihan oikeasti! Ne ei niin paljoa maksa ja sitten ei jää mikään kolina epäselväksi.
puuha kirjoitti:Samalla kun alat vaihtelemaan niin vaihda myös raidetangonpäät ja koiranluut. Ihan oikeasti! Ne ei niin paljoa maksa ja sitten ei jää mikään kolina epäselväksi.
vaihdoin kuukausi sitten ylätukivarret ja koiranluut. Tukivarret oli täysin valmiit välystä noin 3mm... Aurauskulmat vi*uillaan ja renkaat sisäreunoista
silestonet. Tästä tää taas alkaa eli joka kevät renkaidenvaihdon yhteydessä vaihdettava muutama nivel, parit puslat ja pyöränlaakerit
Sitä se on madalletun auton ihahuus!
Itellä tulee kans toi tukivarsiremontti eteen kuukauden sisällä. Väljät kun ovat niin ei setä konttorin setä tykkää. Samalla vaihdan vähän muutakin. uretaanipuslat kyllä kiinnostaa kovasti.
Olen kahdesta 156:sta vaihtanut etupyörän laakerit. Toisella oli ajettu n.130tkm ja toisella n.90tkm. Kummassakin oli laakerit todella kuivat ja näytti siltä, että niissä ei ole alunperinkään ole ollut juuri mitään vaseliinia. Tässä Sixgrearin etulaakeri, jonka vaihdoin toissa viikolla. Voisin melkein väittää, että se jyrinän lähde on pommin varmasti laakeri . Sixgear ainakin kehuin Alfan hiljenneen merkittävästi.
Mulla meni edestä kuskin puolen laakeri kun matkaa oli taitettu 116000 km. Se oli kanssa ihan kypsä ja irtiotettaessa kuulat varisivat lattialle. Vaihdon jälkeen hiljeni meno.
Puritko koko ripustuksen? eikö laakeria saa muuten irti
Kyllä se siellä sen verran kovaa oli kiinni, että prässillä puristin sen irti. Ennen irtoamista prässinmittari näytti n.6t painetta . Laakerissa on sellainen reunus joka on tiukka sovitteinen siihen olka-akseliin(vai miksi sitä voisi kutsua) . Se kun vielä muhii ruosteen kanssa siellä, niin soppa on valmis. Olka-askeli on muutenkin pakko ottaa irti, koska vetoakseli olisi muuten tiellä. Ainoa joka hankaloittaa sen irroitusta on ABS anturi. Sixgearin autossa nyhväsin niitä varmaan puolituntia irti. Rauhallisesti vähän kiertämällä, puukolla ylöspäin nyhtämällä ja irroitus öljyssä uittamalla ne sieltä lähti.
155TS kirjoitti: Ainoa joka hankaloittaa sen irroitusta on ABS anturi. Sixgearin autossa nyhväsin niitä varmaan puolituntia irti. Rauhallisesti vähän kiertämällä, puukolla ylöspäin nyhtämällä ja irroitus öljyssä uittamalla ne sieltä lähti.
Voisiko anturin jättää pyörän napaan? eikö siinä johdossa ole liitintä lähellä?
Odottelen laakeria matkahuollosta ja kohta pitäisi ruveta tositoimiin, eli kaikki vinkit saa kertoa.