Laakeriko?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Laakeriko?

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Etupäästä kuuluu jyrisevää ääntä. Ääni muuttuu nopeuden mukaan, veto / jarru ei vaikuta ääneen.
Eli vaikuttaisi kovasti pyöränlaakerilta. Kuintenkaan pyörässä ei tunnu laisinkaan välystä eikä ääni muutu kaarteessa.
voisiko olla kyse jostain muusta?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Työpaikkani pakusta (Fiat) oli menny laakerit oikeenpuolen eturenkaasta ja se piti hirveetä ujeltavaa ääntä yli 50km/h vauhdissa... Hitaammissa nopeuksissa ääntä ei juurikaan kuullut... Ääni koveni aina oikealle kääntyessä/kaartaessa.... :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Laakeriko?

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olli79 kirjoitti:eikä ääni muutu kaarteessa
Mulla oli sama homma Q4:sen kanssa kun sen ostin. Diagnoosi: Kaikki laakerit paskana :lol:

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Re: Laakeriko?

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Rolle kirjoitti:Diagnoosi: Kaikki laakerit paskana :lol:
:lol: vaihdan siis kaikki laakerit :twisted:

edit: ja vika onkin vetonivelissä :crazyeyes:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Samalla kun alat vaihtelemaan niin vaihda myös raidetangonpäät ja koiranluut. Ihan oikeasti! Ne ei niin paljoa maksa ja sitten ei jää mikään kolina epäselväksi.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

puuha kirjoitti:Samalla kun alat vaihtelemaan niin vaihda myös raidetangonpäät ja koiranluut. Ihan oikeasti! Ne ei niin paljoa maksa ja sitten ei jää mikään kolina epäselväksi.
vaihdoin kuukausi sitten ylätukivarret ja koiranluut. Tukivarret oli täysin valmiit välystä noin 3mm... Aurauskulmat vi*uillaan ja renkaat sisäreunoista
silestonet. Tästä tää taas alkaa eli joka kevät renkaidenvaihdon yhteydessä vaihdettava muutama nivel, parit puslat ja pyöränlaakerit :?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Sitä se on madalletun auton ihahuus!
Itellä tulee kans toi tukivarsiremontti eteen kuukauden sisällä. Väljät kun ovat niin ei setä konttorin setä tykkää. Samalla vaihdan vähän muutakin. uretaanipuslat kyllä kiinnostaa kovasti.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Olen kahdesta 156:sta vaihtanut etupyörän laakerit. Toisella oli ajettu n.130tkm ja toisella n.90tkm. Kummassakin oli laakerit todella kuivat ja näytti siltä, että niissä ei ole alunperinkään ole ollut juuri mitään vaseliinia. Tässä Sixgrearin etulaakeri, jonka vaihdoin toissa viikolla. Voisin melkein väittää, että se jyrinän lähde on pommin varmasti laakeri :roll: . Sixgear ainakin kehuin Alfan hiljenneen merkittävästi.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

155TS kirjoitti: Tässä
Puritko koko ripustuksen? eikö laakeria saa muuten irti :crazyeyes:

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Mulla meni edestä kuskin puolen laakeri kun matkaa oli taitettu 116000 km. Se oli kanssa ihan kypsä ja irtiotettaessa kuulat varisivat lattialle. Vaihdon jälkeen hiljeni meno.

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Olli79 kirjoitti:
155TS kirjoitti: Tässä
Puritko koko ripustuksen? eikö laakeria saa muuten irti :crazyeyes:
Kyllä se siellä sen verran kovaa oli kiinni, että prässillä puristin sen irti. Ennen irtoamista prässinmittari näytti n.6t painetta :shock: . Laakerissa on sellainen reunus joka on tiukka sovitteinen siihen olka-akseliin(vai miksi sitä voisi kutsua) . Se kun vielä muhii ruosteen kanssa siellä, niin soppa on valmis. Olka-askeli on muutenkin pakko ottaa irti, koska vetoakseli olisi muuten tiellä. Ainoa joka hankaloittaa sen irroitusta on ABS anturi. Sixgearin autossa nyhväsin niitä varmaan puolituntia irti. Rauhallisesti vähän kiertämällä, puukolla ylöspäin nyhtämällä ja irroitus öljyssä uittamalla ne sieltä lähti.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

155TS kirjoitti:Ainoa joka hankaloittaa sen irroitusta on ABS anturi.
Totta on, kahden 164:n rikotun anturin kokemuksella. Eikä uudetkaan maksaneet kuin parisataa euroa kappale, ihanan kallista.
- Epäkelpokeräilijä -

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Elämä on! Mikä oli projektin kustannus?

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

155TS kirjoitti: Ainoa joka hankaloittaa sen irroitusta on ABS anturi. Sixgearin autossa nyhväsin niitä varmaan puolituntia irti. Rauhallisesti vähän kiertämällä, puukolla ylöspäin nyhtämällä ja irroitus öljyssä uittamalla ne sieltä lähti.
Voisiko anturin jättää pyörän napaan? eikö siinä johdossa ole liitintä lähellä?
Odottelen laakeria matkahuollosta ja kohta pitäisi ruveta tositoimiin, eli kaikki vinkit saa kertoa. :wink:

Vastaa Viestiin