156 ajokieltoon
Valvoja: Moderators
156 ajokieltoon
Kävipä hassusti. Alfa sai punaisen lapun tuulilasiin ja ajokiellon.
Ei mennyt katsastuksesta läpi. Päästöt oli karmeat. Hyvä että konttorilla mittareissa asteikko riitti.
Lambdaa epäillään.
Ei mennyt katsastuksesta läpi. Päästöt oli karmeat. Hyvä että konttorilla mittareissa asteikko riitti.
Lambdaa epäillään.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mitkäs arvot oli pielessä. Itselle meinas käydä samalla tavalla viime kesänä kun CO oli liian korkea ja HC:t rajoilla tyhjäkäynnillä. Sain onneksi auton kuntoon 2 päivää ennen ajokieltoa.
Ecu resetin jälkeen auton CO:t olivat jotain 6% luokkaa. Katsastusmies uhkasi ajokiellolla, mutta heltyi kun tiesi että yritin todella korjata autoani (silloin kävin varmaankin neljättä kertaa mittauttamassa päästöjä).
Lambdan vaihto auttoi kuitenkin saamaan päästöt riittävälle tasolle. Vaihdoin myös katin, mutta ihan turhaan kun arvot muuttuivat vain hiukan parempaan suuntaan, no lähtipä yksi äänenvaimennin autosta pois
Ecu resetin jälkeen auton CO:t olivat jotain 6% luokkaa. Katsastusmies uhkasi ajokiellolla, mutta heltyi kun tiesi että yritin todella korjata autoani (silloin kävin varmaankin neljättä kertaa mittauttamassa päästöjä).
Lambdan vaihto auttoi kuitenkin saamaan päästöt riittävälle tasolle. Vaihdoin myös katin, mutta ihan turhaan kun arvot muuttuivat vain hiukan parempaan suuntaan, no lähtipä yksi äänenvaimennin autosta pois

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: 156 ajokieltoon
Huomasko tota mitenkään normaali ajossa?puuha kirjoitti: Päästöt oli karmeat. Hyvä että konttorilla mittareissa asteikko riitti.
Lambdaa epäillään.
Nyt on Alfa ajossa, jos se nyt koskaan olikaan pois ajosta
Noi HC ja Co oli lähellä 10 molemmat. Lambda oli täysin pimeänä. testeri kertoi sen heti. lambda vaihtoon ja arvot normalisoitui. Sanoivat kyllä että katti saattaa olla hieman tukossa mut kenkimällä puhdistuu.
Olli: En nyt tiedä oliko rikkinäisellä lambdalla paljoa vaikutusta, kulutus ihan normaali. Alavääntö oli todella olematonta.
Nyt on tehty ECU reset ja ILMin puhdistus.
Takaiskarit oli paskana joten ystävällinen konttorin setä meni ja kirjoitti otteeseen että korjattava 1kk sisällä. Vitun reilukerholaiset.
Noh, ompahan syy laitta konia alle.

Noi HC ja Co oli lähellä 10 molemmat. Lambda oli täysin pimeänä. testeri kertoi sen heti. lambda vaihtoon ja arvot normalisoitui. Sanoivat kyllä että katti saattaa olla hieman tukossa mut kenkimällä puhdistuu.
Olli: En nyt tiedä oliko rikkinäisellä lambdalla paljoa vaikutusta, kulutus ihan normaali. Alavääntö oli todella olematonta.
Nyt on tehty ECU reset ja ILMin puhdistus.
Takaiskarit oli paskana joten ystävällinen konttorin setä meni ja kirjoitti otteeseen että korjattava 1kk sisällä. Vitun reilukerholaiset.
Noh, ompahan syy laitta konia alle.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Hep,
taisi tulla osuma, vaikkakin eri auto eli 155 kyseessä. Päästölukemat aivan karmeat, HC 700 ja CO yli 7%. Onneksi sain päähäni huvikseni mittauttaa päästöt hyvissä ajoin eli pari viikkoa ennen katsastusta. Macchina kävi tänään Milanossa tohtoroitavana, tuomiona "ainakin lambda-anturi sökönä". Huomenna saadaan uusi anturi ja päästään taas jännittämään.
Muutkin oireet täsmäävät, eli normaaliajossa ei juurikaan huomaa mitään, joskin heikosta alaväännöstä sain yhden kommentin. Kulutus on ollut ehkä, siis ehkä, pikkuisen yläkantissa, muutaman kerran lievää nykimisoiretta, mikä toivon mukaan nyt johtuu tästä samasta vaivasta, muttei mitään mikä olisi antanut välittömästi aihetta mennä tutkituttamaan tilannetta tarkemmin. Paatunut bokserikuski sietää monenlaista vaivaa Alfassaan
Mikähän kerpele se noita lambdoja särkee, on nimittäin muistaakseni jo kertaalleen tähänkin koneeseen vaihdettu. Täytyy käydä edellisen omistajan antamat kuitit läpi ja tarkistaa.
taisi tulla osuma, vaikkakin eri auto eli 155 kyseessä. Päästölukemat aivan karmeat, HC 700 ja CO yli 7%. Onneksi sain päähäni huvikseni mittauttaa päästöt hyvissä ajoin eli pari viikkoa ennen katsastusta. Macchina kävi tänään Milanossa tohtoroitavana, tuomiona "ainakin lambda-anturi sökönä". Huomenna saadaan uusi anturi ja päästään taas jännittämään.
Muutkin oireet täsmäävät, eli normaaliajossa ei juurikaan huomaa mitään, joskin heikosta alaväännöstä sain yhden kommentin. Kulutus on ollut ehkä, siis ehkä, pikkuisen yläkantissa, muutaman kerran lievää nykimisoiretta, mikä toivon mukaan nyt johtuu tästä samasta vaivasta, muttei mitään mikä olisi antanut välittömästi aihetta mennä tutkituttamaan tilannetta tarkemmin. Paatunut bokserikuski sietää monenlaista vaivaa Alfassaan

Mikähän kerpele se noita lambdoja särkee, on nimittäin muistaakseni jo kertaalleen tähänkin koneeseen vaihdettu. Täytyy käydä edellisen omistajan antamat kuitit läpi ja tarkistaa.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tuo glykolihomma on siksi tuttu että mulla oli 5-sarjan BMW josta meni kansi
Tämän jälkeen kun kansi oli laitettu kuntoon ei auto mennyt enää päästöistä läpi. No testerin mukaan siis lambda sökö, eikun vaihtoon. Sen jälkeen näytti testeri sytytyshäiriötä yhdessä pytyssä, siis tämän puola vaihtoon ja vot; päästöt kohdallaan
Pätee varmaan autoon merkkiin katsomatta. Alfassa kun on myös Boschin sähköt.
Teki muuten häijyä kun katsastuksessa yrittivät saada HC arvoja alas, kone huuti 4000 r/min muutaman minuutin
Onneksi Spider on '78 joten siitä ei hirveän tarkasti testata noita päästöjä

Tämän jälkeen kun kansi oli laitettu kuntoon ei auto mennyt enää päästöistä läpi. No testerin mukaan siis lambda sökö, eikun vaihtoon. Sen jälkeen näytti testeri sytytyshäiriötä yhdessä pytyssä, siis tämän puola vaihtoon ja vot; päästöt kohdallaan

Pätee varmaan autoon merkkiin katsomatta. Alfassa kun on myös Boschin sähköt.
Teki muuten häijyä kun katsastuksessa yrittivät saada HC arvoja alas, kone huuti 4000 r/min muutaman minuutin


Onneksi Spider on '78 joten siitä ei hirveän tarkasti testata noita päästöjä

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
No niin, Bella on ehjä taas! Uusi lambda-anturi putkeen ja katti kuumaksi, ja saadaan tällaisia arvoja:
tyhjäk. : HC 16 CO 0.01% CO2 14.14% lambda 0.999
>2000 rpm: HC 34 CO 0.01% CO2 14.99% lambda 0.998
Oli kuulemma tullut putken päästä jos jonkinnäköistä tavaraa kun katti oli ruvennut lämpiämään
. Sen jälkeen oli arvot normalisoituneet.
Pitänee käydä tankilla ja seurata kulutusta vähän aikaa, josko se kuitenkin rupeaisi putoamaan.
tyhjäk. : HC 16 CO 0.01% CO2 14.14% lambda 0.999
>2000 rpm: HC 34 CO 0.01% CO2 14.99% lambda 0.998
Oli kuulemma tullut putken päästä jos jonkinnäköistä tavaraa kun katti oli ruvennut lämpiämään

Pitänee käydä tankilla ja seurata kulutusta vähän aikaa, josko se kuitenkin rupeaisi putoamaan.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Mulla oli myös päästöarvot kamalat ja katsastusinssi vittuili että "Sulla vuotaa kyllä monikin venttiili koneessa"
Epäilin lambdaa ja kaikkea mahdollista mutta.
Tyhjäkäynnillä ja pari tonnia kierroksia välillä= kone yli satasen lämpöihin niin johan oli optimiarvot..Ei taida tässä tapauksessa auttaa ja taitaa olla oikeakin vika??
Minulla ei katti ainakaan toimi kun vasta sellasissa lämmöissä mitä ei normaaliajossa saavuta mitenkään.
Epäilin lambdaa ja kaikkea mahdollista mutta.
Tyhjäkäynnillä ja pari tonnia kierroksia välillä= kone yli satasen lämpöihin niin johan oli optimiarvot..Ei taida tässä tapauksessa auttaa ja taitaa olla oikeakin vika??
Minulla ei katti ainakaan toimi kun vasta sellasissa lämmöissä mitä ei normaaliajossa saavuta mitenkään.
Pitää ajaa kovemminMarcusV kirjoitti: Minulla ei katti ainakaan toimi kun vasta sellasissa lämmöissä mitä ei normaaliajossa saavuta mitenkään.


Onko katti kuinka kaukana moottorista? Thermotecciä tms. alkuputkee jotta pakokaasut pysyy kuumempina pitemmälle....
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88