Tiivistetahnaa pakosarjan tiivisteisiin?
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tiivistetahnaa pakosarjan tiivisteisiin?
Pitäisi tänään ruuvata pakosarjat kiinni. 500 km sitten tehdyn koneremontin jäljiltä olleissa kuparitiivisteissä on jäämiä jostain tökötistä.
Käytetäänkö pakosarjan, tiivisteen ja kannen välissä jotain tiivisteainetta?
Käytetäänkö pakosarjan, tiivisteen ja kannen välissä jotain tiivisteainetta?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kaveri on paikallisessa korjaamossa töissä ja olin vieressä, kun se vaihtoi mulle etuputken niin kyllä se sinne jotain vaaleaa tahnaa laittoi tiivisteen molemmille puolille. Mitä lienee, en kysellyt kun ei mitään maksanutkaan
.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Mä oon ite laittanut ihan ns. pakoputken asennustahnaa. Se on semmosta vaaleaa tai harmahtavaa. Kovettuu lämmetessä. EI ole aiheuttanut ainakaan mitään ongelmia. Ainoa ongelma on se, että jos pakosarjaa repii irti tiheään, niin ne tiivisteet pitäisi putsata joka kerta ja se moska tarttuu aika tiukkaan.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Perkele, taas liippas läheltä! Putsasin juuri tiivisteet ja tiivistepinnat siitä töhnästä. Sitä ennen kulutin pari tuntia muotoilemalla ja suurentamalla tiivisteet pakoaukkojen kokoiseksi. Yllättävää, että tällainen operaatio pitää tehdä koneremontin jälkeen, kun kone on ollut jo ajossa...
Mutta asiaan - muotoilin siis vanhat littaantuneet tiivisteet. Eipä tullut mieleen hommata uusia. Onneksi Gamma maintisi asiasta. Pakko hommata uudet, ei oikein tee mieli irrottaa sarjoja enää toiste sen takia, että savu tulee konehuoneen puolelta.
Mutta asiaan - muotoilin siis vanhat littaantuneet tiivisteet. Eipä tullut mieleen hommata uusia. Onneksi Gamma maintisi asiasta. Pakko hommata uudet, ei oikein tee mieli irrottaa sarjoja enää toiste sen takia, että savu tulee konehuoneen puolelta.
- SPO
- Viestit: 88
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
- Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
- Paikkakunta: Nivala
Ite en oo ostanu ainuttakaan pakosarjan/-putken tiivisettä. Eipä tarvi ainakaan niiltäosin huolestua virtauksista ja kertaakaan ei oo kyllä vuotanut.
Parivuotta sitten vaidoin uunoon koneen joka on peräisin kolarikojatusta 70SL:stä. Pakosarja vuoti pahasti kahdesta putkesta ja irroituken jälkeen syykin oli selvää. Pakosarja oli kolarissa haljennut kahdesta kohtaa ja ne oli hitsattu. Laipan tiivistepinnalta sauma oli hiottu rälläkällä pikkasen turhan relusti ja siinä oli n.½milliä syviä uria joita tavallinen tiiviste ei tuki. Ja taas tiivisemäiskettä ja eiku kiinni.
CRC pakoputkikitti maksaa noin 3€ purkki, joka riittä noin 20:n liitokseen. Ja kun vertaa sitä tiivisepalikan hintaan niin...
Parivuotta sitten vaidoin uunoon koneen joka on peräisin kolarikojatusta 70SL:stä. Pakosarja vuoti pahasti kahdesta putkesta ja irroituken jälkeen syykin oli selvää. Pakosarja oli kolarissa haljennut kahdesta kohtaa ja ne oli hitsattu. Laipan tiivistepinnalta sauma oli hiottu rälläkällä pikkasen turhan relusti ja siinä oli n.½milliä syviä uria joita tavallinen tiiviste ei tuki. Ja taas tiivisemäiskettä ja eiku kiinni.
CRC pakoputkikitti maksaa noin 3€ purkki, joka riittä noin 20:n liitokseen. Ja kun vertaa sitä tiivisepalikan hintaan niin...

- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
En löytänyt CRC:n hyvää kittiä, joka on kuulemma kuparitahnatyyppistä. Tasopastaa tms.
Tallissa oli sitä CRC:n valkoista, mutta tuhrittuani sitä hetken pesin sen pois ja pulttasin sarjat kiinni uusilla tiivisteillä (26 e Deltasta - oli kiire). Tiivisteiden koosta ja pakoaukkojen toleransseista muodoistuikin sellainen yllätys maallikolle, että teen siitä ihan oman topicin kunhan saan kuvat siirrtettyä.
Tuo kiitti/töhnähomma näytti olevan sikäli uusi asia monelle taholle ja varaosaliikkeelle, että arvelen sen käytön olevan lähinnä fiilispohjan juttua.
Tallissa oli sitä CRC:n valkoista, mutta tuhrittuani sitä hetken pesin sen pois ja pulttasin sarjat kiinni uusilla tiivisteillä (26 e Deltasta - oli kiire). Tiivisteiden koosta ja pakoaukkojen toleransseista muodoistuikin sellainen yllätys maallikolle, että teen siitä ihan oman topicin kunhan saan kuvat siirrtettyä.
Tuo kiitti/töhnähomma näytti olevan sikäli uusi asia monelle taholle ja varaosaliikkeelle, että arvelen sen käytön olevan lähinnä fiilispohjan juttua.