
Kylmäkäynnistyksen sirinät 156 TS vm 2000
Valvoja: Moderators
Kylmäkäynnistyksen sirinät 156 TS vm 2000
Onko kellään ilmennyt kylmäkäynnistyksen yhteydessä ihmeellistä sirinää, joka häviää auton lämmetessä. Minä itse kuvittelisin, että jokin laakeri oireilee. Autoon vaihdettiin kuitenkin pari kuukautta sitten jakopäänhihna kiristimeen. Myös vesipumppu vaihdettiin. Voisiko liittyä mitenkään laturiin ao. ääni ?


-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Tee-se-itse mies voisi kokeilla käynnistämistä ilman apulaitehinnaa. Tällöin selviäisi tuleeko ääni laturista tai ohjaustehostimesta tai tuon hinhan ohjauspyörien laakereista. Vesipumppuhan tuossa koneessa pyörii nokkahihnalla, eli ei keittämisen vaaraa. Hihna lähtee helposti irti kun kiristimen kääntää sopivalla avaimella löysemmälle sen jousta vasten. Kannattaa ennen tätä operaatiota piirtää kuva siitä miten hihna kulkee. Siis jos ei omista kuvaa ko. härdellistä. Öljypumppuhan ei tässä koneessa pyöri tuolla apuhihnalla, eihän? Joku voisi tämän kuitata ennn kuin kokeilet. Nimittäin jos pyörii, niin ei kannata (lue saa) kokeilla.
Myös minulla on samainen ääniongelma. Ääni on kylläkin kuin kevyttä laakerinrallatusta joka muuttuu vinkumiseksi kierrosten noustessa.
Olen vaihtanut kaikki pyörivät osat jakopäähän, paitsi nokka-akselit ja kampiakseli jäi vaihtamatta jostain ihmeen syystä. Rallatus jatkuu. Olen paikallistanut äänen jonnekkin kampiakselin tietämille ja nyt epäilyttää että olisiko öljypumppu akselin päässä ja pitäisi tuota ääntä.
Olisiko tästä asiasta valaistuneimpia ihmisiä, jotka osaisivat neuvoa, että pannaanko Alfa lihoiksi vai odotetaanko suurta pamausta.
Olen vaihtanut kaikki pyörivät osat jakopäähän, paitsi nokka-akselit ja kampiakseli jäi vaihtamatta jostain ihmeen syystä. Rallatus jatkuu. Olen paikallistanut äänen jonnekkin kampiakselin tietämille ja nyt epäilyttää että olisiko öljypumppu akselin päässä ja pitäisi tuota ääntä.
Olisiko tästä asiasta valaistuneimpia ihmisiä, jotka osaisivat neuvoa, että pannaanko Alfa lihoiksi vai odotetaanko suurta pamausta.

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mulla oli jakopään takia noi systeemit irti niin pidin niitä kallellaan lattialla ja öljyä laakerin kehän päällä. Aamulla oli ainakin siitä hävinnyt ja varmaan stefan kautta valskannut. Käsin pyörittäessä ollut sirinä ainakin hävisi. Tietty osien vaihtaminen edessä. Samalla periaatteella herkistin hihnan kiristimen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)