Kyllähän se TAAS alkoi niin ihanasti nakuttamaan. Hiukkasen taustaa tapahtuneesta. Autoon vaihdettiin jakohihnan vaihdon yhteydessä 63 metriä ajettuna dieselsoundin takia yllätys yllätys tuo jakohihnaratkaisujen ohella Alfan moottoriosaston ihanin sunnittelunkukkainen ajoituksenmuuntomokkula. Nyt autolla on ajettu 87 metriä, ja taas nakuttaa niin saatanasti aina käynnistyksen jälkeen noin 5-10 sek. ajan. Vanha muunninhan kävi dieseliä hela tiden sillon loppuvaihessa.
Siis kysymykset kuuluu, kuinkas pitkälle noilla yleensä on ruukattu päästä? Lienee 24tkm lyhyydessään jo SE luokkaa? Voikohan autossani olla jotain vialla (vai onko mulle osunut vaan normaaliakin heikompia osia) kun ei meinaa lyhennetyn hihnanvaihtovälin puoliväliin selvitä ilman jakopääremonttia?
Oliko tuo 60 tienoilla vaihdettu muunnin uusi vai korjattu? Molempia on liikkeellä ja kuulemani mukaan Teltta käyttää ainkin pääasiassa tuota korjaussarjaa.
Il Mostro kirjoitti:Kyllähän se TAAS alkoi niin ihanasti nakuttamaan. Hiukkasen taustaa tapahtuneesta. Autoon vaihdettiin jakohihnan vaihdon yhteydessä 63 metriä ajettuna dieselsoundin takia yllätys yllätys tuo jakohihnaratkaisujen ohella Alfan moottoriosaston ihanin sunnittelunkukkainen ajoituksenmuuntomokkula. Nyt autolla on ajettu 87 metriä, ja taas nakuttaa niin saatanasti aina käynnistyksen jälkeen noin 5-10 sek. ajan. Vanha muunninhan kävi dieseliä hela tiden sillon loppuvaihessa.
Siis kysymykset kuuluu, kuinkas pitkälle noilla yleensä on ruukattu päästä? Lienee 24tkm lyhyydessään jo SE luokkaa? Voikohan autossani olla jotain vialla (vai onko mulle osunut vaan normaaliakin heikompia osia) kun ei meinaa lyhennetyn hihnanvaihtovälin puoliväliin selvitä ilman jakopääremonttia?
Tarkka matkamittari sinun autossa,minulla näyttää trippikin vaan 100 metrin tarkkuudella
Kyllä sen uusi piti olla. Vaihdatin sen silloin Muukkosella, puhetta oli silloin kunnostamisesta mutta sanoivat että niitä on kahta erilaista ja mun mallia ei voi kunnostaa joten vaihtoivat kokonaan uuteen. Tai ainakin laskuttivat uuden mukaan. Nyt pitäisi olla sellainen kunnostettava kiinni. Kerkisin kyllä tilata jo uudenkin Englannista 134 e hintaan, jos pahenee ja tulee vaihto piankin eteen. Kuitenkin ajatuksena olisi rimpuilla tuonne hihnanvaihtoon/lähelle sitä jos ei ihan mahdottomaksi mene (eli nakuta koko ajan) ennen sitä.
Eikös se muunnin ala yleensä jumittaa sen vuoksi, että sinne kertyy kakkaa eikä jousi enää jaksa palauttaa muunninta pienten kierrosten asentoon? Mahtaisikohan Forte tms. -pesu auttaa?
Mulla naputti muuntimen vaihdon jälkeenkin joskus ihan aavistuksen tyhjäkäynnillä, mutta taisi olla tilapäinen ongelma kun ei ole viime kesän jälkeen esiintynyt. *kop kop*
Voishan tuota pesua kokeilla. Voiskohan sitä "kakkajumia" edesauttaa se asia että autohan seisoo talvella? On ehkä arvailua mutta on se seisonnan vaikutus käynyt mielessä ennenkin asian tiimoilta.
Tuo Forten pesuhan tehdään paikallaan ja pienehköillä kierroksilla. Avautuuko silloin muuntimen ö-kanava lainkaan? Eli pitäisikö siinä pesussa ohjata kanava auki "manuaalisti"? Muutenhan se mötikkä ei peseydy.
Korjausoppaassa oli ainakin maininta että myös kuormitus vaikuttaa eli pitäisi käydä jo oikeasti ajelemassa. Pitäisi itekin laittaa uusi muuntaja, poweralfalla hinta 130-140 e. Halvemmalla tuskin löytyy ainakaan kotomaasta, vai kuinka?
Puh.aineet koneessa vaan ei saa ajaa. Paineenkesto nähtävästi romahtanut silloin öljyillä. Jos ois sen mokkulan liitin jossain nähtävillä niin antais sille virtaa suoraan johdoilla, jolloin kanava aukeaisi.
Nyt on hihnan vaihto edessä ja auto nakuttelee startissa aina välillä. Pitäisiköhän huoltamoa pyytää vaihtamaan ajoituksen muunnin /korjaussarja saman tein. Toi auto on nakutellu ilmeisesti jo noin vuoden verran aina silloin tällöin, mutta ääni ei kuitenkaan ole pahentunut missään välissä?!?
Onko kukaan tarkemmin tutkinut mistä se ääni johtuu? Kun on tuollainen naputtava niin välittyyköhän hihnaan jotain "vetelyä"? Eli voiko rasittaa hihnaa?