ALfa 156:n 2.0 vm 2000 jäähdytysnesteen vuoto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

ALfa 156:n 2.0 vm 2000 jäähdytysnesteen vuoto

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt jäähdytysnesteen kulutusta. Paikansin äsken nesteen lisäyksen yhteydessä vuotokohdan "murikkaan", johonka öljynsuodatin on kiinitetty. Murikkaan tulee kaksi kumiletkua, joista tuulettimen puoleiseen holkkiin juuresta tippuu neste ulos.

Mikä mahtaa olla homman nimi? :crazyeyes:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ihan täysin autoa tuntematta, niin eikös tuo murikka voisi olla letkulämmitin? Elikkä vaan letkuklemmaria kireemmälle taikka uusi.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Letkulämmitin ei ole tuossa kohtaa, mutta onkos 156:ssa öljylle joku jäähdytys, että neste kiertää sen öljynsuodatin "murikan" kautta? Joka tapauksessa vika on melko varmaan letkussa tai klemmarissa.
Alfaholismia vuodesta 2001

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Epezi kirjoitti:Ihan täysin autoa tuntematta, niin eikös tuo murikka voisi olla letkulämmitin? Elikkä vaan letkuklemmaria kireemmälle taikka uusi.
Soitin DA:n huoltoon. Kyseessä on öljyn lauhduttimen pesään menevän jäähdytysletkun sisäänmenoholkki. Holkki on metallia ja jostain syystä alkanut falskaamaan. Ehdottivat koko pesän vaihtamista tai sen ohittamista irroittamalla molemmat letkut, putken pätkä väliin ja klemmarit jälleen kiinni. Soitin myös toiseen korjaamoon ja holkin voisi jollain tavoin ehkä korjata, jos runko on valurautaa. Jos alumiinia, niin meni vaikaksi. :roll: Ongelma ei ole vakava, jos huolehtii jäähdytysnesteen määrästä. Pistin emailin Mukkoselle, jossa tiedustelin osan hintaa..

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Veikkaisinpa että on alumiinia, tai ainakin sillä perusteella että 16v 155 on. Mulle nimittäin pääsi tulemaan ko. osa tutuksi öljyvuodon takia. Yksi O-rengas oli kusahtanut. Ei saanut teltasta erikseen tiivistettä. Pokkana ehdottivat että ota koko lauhdutin. Maksoi muistaakseni yli viisisataa :crazyeyes: . Arvaa otinko!
Viljan tar fram det som inte fanns.

Vastaa Viestiin