Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt jäähdytysnesteen kulutusta. Paikansin äsken nesteen lisäyksen yhteydessä vuotokohdan "murikkaan", johonka öljynsuodatin on kiinitetty. Murikkaan tulee kaksi kumiletkua, joista tuulettimen puoleiseen holkkiin juuresta tippuu neste ulos.
Letkulämmitin ei ole tuossa kohtaa, mutta onkos 156:ssa öljylle joku jäähdytys, että neste kiertää sen öljynsuodatin "murikan" kautta? Joka tapauksessa vika on melko varmaan letkussa tai klemmarissa.
Epezi kirjoitti:Ihan täysin autoa tuntematta, niin eikös tuo murikka voisi olla letkulämmitin? Elikkä vaan letkuklemmaria kireemmälle taikka uusi.
Soitin DA:n huoltoon. Kyseessä on öljyn lauhduttimen pesään menevän jäähdytysletkun sisäänmenoholkki. Holkki on metallia ja jostain syystä alkanut falskaamaan. Ehdottivat koko pesän vaihtamista tai sen ohittamista irroittamalla molemmat letkut, putken pätkä väliin ja klemmarit jälleen kiinni. Soitin myös toiseen korjaamoon ja holkin voisi jollain tavoin ehkä korjata, jos runko on valurautaa. Jos alumiinia, niin meni vaikaksi. Ongelma ei ole vakava, jos huolehtii jäähdytysnesteen määrästä. Pistin emailin Mukkoselle, jossa tiedustelin osan hintaa..
Veikkaisinpa että on alumiinia, tai ainakin sillä perusteella että 16v 155 on. Mulle nimittäin pääsi tulemaan ko. osa tutuksi öljyvuodon takia. Yksi O-rengas oli kusahtanut. Ei saanut teltasta erikseen tiivistettä. Pokkana ehdottivat että ota koko lauhdutin. Maksoi muistaakseni yli viisisataa . Arvaa otinko!