alfa 33 16V osto?
Valvoja: Moderators
alfa 33 16V osto?
Eli tutulla ois myynnissä auto ois 33 1.7i 16v sport vm.90.
autolla on ajettu reilu 200tkm.
Ilmeisesti tyyppiviat eli polttoaineluukun ruostuminen korjattu,pohja hitsattu kuntoon,yms muut ruosteet paikattu.uudet jarruputket laitettu...
Missä hintaluokassa nuo pöyrii?nettiautosta ei ainakaan kovin montaa löytynyt myynnistä.
Paljonko pannusta löytyy vakiona tehoja/vääntöä?
Kuinka tiheään jakopäänhihna pitää vaihtaa?
Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan!
autolla on ajettu reilu 200tkm.
Ilmeisesti tyyppiviat eli polttoaineluukun ruostuminen korjattu,pohja hitsattu kuntoon,yms muut ruosteet paikattu.uudet jarruputket laitettu...
Missä hintaluokassa nuo pöyrii?nettiautosta ei ainakaan kovin montaa löytynyt myynnistä.
Paljonko pannusta löytyy vakiona tehoja/vääntöä?
Kuinka tiheään jakopäänhihna pitää vaihtaa?
Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan!
Ihsn täystakuuta en vastauksille anna, mutta muistaakseni tehoa on jotain 120 hv:n paikkeilla ja jakohihnojen vaihtoväli 60 tonnia niinkuin Alfoissa yleensäkin.
Vinkkejä en osaa antaa sen hoitakoon viisaammat mutta itse tykkäsin ajaa, ei mikään raketti mutta varsin pirteä laite kuitenkin.
Hintaluokka (siis pyyntien) on ollu jotain välillä 500-2500 mitä olen pörssistä katsellut.
Vinkkejä en osaa antaa sen hoitakoon viisaammat mutta itse tykkäsin ajaa, ei mikään raketti mutta varsin pirteä laite kuitenkin.
Hintaluokka (siis pyyntien) on ollu jotain välillä 500-2500 mitä olen pörssistä katsellut.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tota 33 16v:tä on kaksi mallia, katilla ja ilman kattia. Siinä katittomassa on tuo 137hv, katillisessa 5hp vähemmän, eli 132hv. 0-100 taittuu ilmoitetun arvon mukaan 8,5, eli voi sitä suhteellisen ripeänä pitää. Ajettavuus on hyvä, tosin ainakin se, millä olen ajanut kaipaisi jäykempää jousitus kallisteluita vähentämään. Kori ei ole mikään kaikkein jäykin.
Tossa niitä tyyppivikoja jo tulikin. Kaver osti saman vuotisin reilu vuosi sitten, maksoi siitä liikkeessä 1200e, pyynti oli 2000e. Aluksi näytti ihan hyvälle, mutta on han siinä noita laittokohteita ollut ja rahaa on mennyt varmaan lähemmäs ostohinta. Siinä on ollut nuo kaikki mitä tuossa lueteltiin (jarruputkiin ei ole koskettu).
Startti on yksi mikä on renannut ja toinen vika on se, että aina ei kiihdy kun painaa kaasua, ei tee mitään yms. Nuo on selvityksen alla. KAT meni vaihtoon aika alussa, kun oli hyytymis oireita ja putkesta iski kipinää kun katin palaset lenteli, ei myöskään mennyt päästöistä läpi. Uusi tilalle ja menoksi (tarvike hitsattiin paikalleen).
Jos sitä jakopään hihnaa alkaa vaihtamaan, niin kannattaa samalla vaihtaa ne kiristimet ja rullat (kaksi kiristintä ja kaksi rullaa) on aika tyyriit, mutta parempi sekin kun katkennut hihna. Uudet venat maksaa 40/30e kpl Muukkosella, eli aika kallista rikkoa.
Mitähän muuta, niin joo kytkimen työsylinteri vuosi, uudet tiivisteet auttoi, mutta sitten lensi mäntä pihalle, kun kytkimen siirtohaarukan akseli petti (tyyppivika myös). Laatikossa kakkosen synkro on paskana, mutta kaksoispoljennalla ylöspäin ja välikaasulla alaspäin toimii ihan hyvin.
Ostettaessa toinen etuiskari oli päästänyt sisuksena pihalle ja auto oli aika tappovehe ajaa. Eli uudet iskarit tuli eteen. Samalla piti vaihtaa toinen jousilautanen, kun oli puhkiruostunut, sekä ne tukilaakerit (tyyppiv.) jotka oli ihan säleenä.
Yksi vikapaikka josta varotettiin on etutuennan reaktiotangot (ne mitkä menee olkanivelestä eteen). Ne voi olla ruostuneet ja pettää sitten jarrutuksessa. Voi tulla pahaa jälkeä.
Eli onha siinä noita vikapaikkoja. Perus osat on ihan kohtuu hintasia, jos tarvikkeena suostuu ostamaan. Erikoisemmat, kuten venttiilit onkin sitten kalliimpia.
Sitten se hinta. Kyllä hyväkuntosesta kehtaa helposti 2000e pyytää, jos on oikeasti hyvässä kunnossa ja kaikki viat laitettu, niin enemmänkin. Noi 16v mallit kun on suht harvinaisia. Se on sitten eri asia mitä haluaa maksaa. Kyllähän halvemmallakan saa uudemman auton, jos vaan haluaa auton.
Tossa niitä tyyppivikoja jo tulikin. Kaver osti saman vuotisin reilu vuosi sitten, maksoi siitä liikkeessä 1200e, pyynti oli 2000e. Aluksi näytti ihan hyvälle, mutta on han siinä noita laittokohteita ollut ja rahaa on mennyt varmaan lähemmäs ostohinta. Siinä on ollut nuo kaikki mitä tuossa lueteltiin (jarruputkiin ei ole koskettu).
Startti on yksi mikä on renannut ja toinen vika on se, että aina ei kiihdy kun painaa kaasua, ei tee mitään yms. Nuo on selvityksen alla. KAT meni vaihtoon aika alussa, kun oli hyytymis oireita ja putkesta iski kipinää kun katin palaset lenteli, ei myöskään mennyt päästöistä läpi. Uusi tilalle ja menoksi (tarvike hitsattiin paikalleen).
Jos sitä jakopään hihnaa alkaa vaihtamaan, niin kannattaa samalla vaihtaa ne kiristimet ja rullat (kaksi kiristintä ja kaksi rullaa) on aika tyyriit, mutta parempi sekin kun katkennut hihna. Uudet venat maksaa 40/30e kpl Muukkosella, eli aika kallista rikkoa.
Mitähän muuta, niin joo kytkimen työsylinteri vuosi, uudet tiivisteet auttoi, mutta sitten lensi mäntä pihalle, kun kytkimen siirtohaarukan akseli petti (tyyppivika myös). Laatikossa kakkosen synkro on paskana, mutta kaksoispoljennalla ylöspäin ja välikaasulla alaspäin toimii ihan hyvin.
Ostettaessa toinen etuiskari oli päästänyt sisuksena pihalle ja auto oli aika tappovehe ajaa. Eli uudet iskarit tuli eteen. Samalla piti vaihtaa toinen jousilautanen, kun oli puhkiruostunut, sekä ne tukilaakerit (tyyppiv.) jotka oli ihan säleenä.
Yksi vikapaikka josta varotettiin on etutuennan reaktiotangot (ne mitkä menee olkanivelestä eteen). Ne voi olla ruostuneet ja pettää sitten jarrutuksessa. Voi tulla pahaa jälkeä.
Eli onha siinä noita vikapaikkoja. Perus osat on ihan kohtuu hintasia, jos tarvikkeena suostuu ostamaan. Erikoisemmat, kuten venttiilit onkin sitten kalliimpia.
Sitten se hinta. Kyllä hyväkuntosesta kehtaa helposti 2000e pyytää, jos on oikeasti hyvässä kunnossa ja kaikki viat laitettu, niin enemmänkin. Noi 16v mallit kun on suht harvinaisia. Se on sitten eri asia mitä haluaa maksaa. Kyllähän halvemmallakan saa uudemman auton, jos vaan haluaa auton.

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
132 heppaa löytyi ainakin minun autosta, joissan uudemmissa ilmoitetaan 129hp. 137 lukujakin nähnyt mutta en tiedä missä sen verran löytyy. Markku mainitsi ei-katillisessa, mutta en ole sellaista löytänyt mistään. Vääntöä ei tainnut 150Nm enempää olla, aika heikkoa alakierroksilla.
Ja hihnat pitää vaihtaa kuten Nelli jo sanoi 60tkm välein. Tuo Sport mallimerkintä on kyllä mulle uusi juttu, lienee essonbaaria.
Rasittavin vika noissa on päästöt ja ruoste. Eli milloin on katsastettu? Jos on kohta edessä niin menisin huoltikselle päästöt katsomaan, ei maksa paljoa mutta voi tulla kalliiksi jos pitää lambdaa ja kattia vaihtaa tai muuten vaan arpoa mikä siinä mättää..
Ja hihnat pitää vaihtaa kuten Nelli jo sanoi 60tkm välein. Tuo Sport mallimerkintä on kyllä mulle uusi juttu, lienee essonbaaria.
Rasittavin vika noissa on päästöt ja ruoste. Eli milloin on katsastettu? Jos on kohta edessä niin menisin huoltikselle päästöt katsomaan, ei maksa paljoa mutta voi tulla kalliiksi jos pitää lambdaa ja kattia vaihtaa tai muuten vaan arpoa mikä siinä mättää..
Voipi olla, että niitä ei Kat malleja ei koskaan ole suomeen edes tuotu. Korjauskirja kuitenkin sellisen tuntee.132 heppaa löytyi ainakin minun autosta, joissan uudemmissa ilmoitetaan 129hp. 137 lukujakin nähnyt mutta en tiedä missä sen verran löytyy. Markku mainitsi ei-katillisessa, mutta en ole sellaista löytänyt mistään. Vääntöä ei tainnut 150Nm enempää olla, aika heikkoa alakierroksilla.
Konehan on aika kierroskone (punaraja 7000rpm), mutta kyllä se vitosellakin jaksaa ihan hyvin vetää jo 50km/h, tai no ei se siitä kyllä kiihdytty, mutta ajella voi.
no auto on perin pohjin laitettu viime kesänä sitten ollu tallissa,kun ei oo ollu tarvetta ajella(muita autoja käytössä).Myyjä aiko käydä katsastamassa sen hinnaksi oli suunnitellu 1500e ja tieten siitä voi viel tinkiä.Kiitoksia kaikille neuvoista ja vastauksista.
Pitää viel käydä ajelemassa sillä ja suunnitella oisko siitä autoa minulle.
Pitää viel käydä ajelemassa sillä ja suunnitella oisko siitä autoa minulle.
IMHO ei ole paha hinta. Eli itse ostaisin hyvällä omallatunnolla. Etenkin, jos haluaa harrasteauton. Sillä kaverilla, jolla moinen on, se on ihan käyttöautoja ja siitä syystä on aina vähän ikävää olla ropaamassa sitä, kun se on pakko saada aina viikonloppuna valmiiksi, että pääsee maanantaina töihin. Eli siis kyllä sitä voi käyttöautonakin pitää, mutta kivempi olisi jos se olis vaan harraste peli. Toisaalta sitten kun siitä on kaikki laitettu, niin ei siinä kai pahemmin vikoja pitäisi olla.
Eli osta pois, jos mieli tekee. Minusta se on ihan hyvä auto. Ihan siistin näköinenkin.
Sitten semmonen käytännön juttu penkeistä, että ne on aika vammasessa asennossa. Tilanne paranee mielestäni selväti, kun ne takana olevat korotuspalat laittaa eteen ja edessä olevat taase, eli kallistaa penkkiä taaksepäin. Ihan vaan vinkkinä.
Eli osta pois, jos mieli tekee. Minusta se on ihan hyvä auto. Ihan siistin näköinenkin.
Sitten semmonen käytännön juttu penkeistä, että ne on aika vammasessa asennossa. Tilanne paranee mielestäni selväti, kun ne takana olevat korotuspalat laittaa eteen ja edessä olevat taase, eli kallistaa penkkiä taaksepäin. Ihan vaan vinkkinä.
Boxerit on kait aika perseestä virittää ja jos auton kone on iskussa niin se ei mielestäni kaipaa mitään viriä... Lähtee kuin raivotautinen sonni 4500 kierroksesta ja ainakin itselle tuli silloin kiire ehtiä vaihtamaan ennen kuin oltiin rajoittimella (ja reilusti suomalaisten nopeusrajoitusten ulkopuolella).
Jonnekkin 180 asti kiihtyvyys ei juuri hidastu. Itse ei koskaan tullut ajettua huippuja edes euroopan moottoriteillä mutta yksi pidempi pätkä tuli vedettyä 190 km/h neljän aikuisen kuormalla ja kaasu ei ollut vielä edes pohjassa. Hyvässä iskussa oleva moottori lisäksi vetää suhteellisen hyvin jo 1700 kierroksesta eteenpäin. Täytyy muistaa, että vaikka 132 hp ei kuulosta paljolta nyt, kun jokaisessa kinnerissä on 150 hp+ niin nämä uudet myös painavat REILUSTI enemmän kuin 33:nen ja sen huomaa suorituskyvyssä.
Kaiholla kaipailen boxerin ääntä ja menemisen meininkiä 33:sesta. Valitettavasti peukalo on keskellä kämmentä mitä tulee mihinkään auton tekniseen korjaukseen ja niinpä tarttisi löytää itselle 33:nen jolle ei joudu tekemään mitään... ja sellaisia ei juuri enää löydy ellei joku myy yksilöä jonka juuri korjannut kunnolla.
Vielä sellainen asia, että noi 16v 33:set alkaa olemaan aika harvinaisia eli pliis ei mitää teinituningeja... Tässä itseasiassa englanniksi siitä:
Not to be missed an used 33 16V as it'll quickly become a classic. The Italian ancient car magazine Ruoteclassiche has already declared this car a classica domani that is to say a classic tomorrow.
Ja väittäisin, että syy on tuon iki-ihanan boxerin.
/esc
PS. Boxerit takaisin uusiin Alfoihin!
Jonnekkin 180 asti kiihtyvyys ei juuri hidastu. Itse ei koskaan tullut ajettua huippuja edes euroopan moottoriteillä mutta yksi pidempi pätkä tuli vedettyä 190 km/h neljän aikuisen kuormalla ja kaasu ei ollut vielä edes pohjassa. Hyvässä iskussa oleva moottori lisäksi vetää suhteellisen hyvin jo 1700 kierroksesta eteenpäin. Täytyy muistaa, että vaikka 132 hp ei kuulosta paljolta nyt, kun jokaisessa kinnerissä on 150 hp+ niin nämä uudet myös painavat REILUSTI enemmän kuin 33:nen ja sen huomaa suorituskyvyssä.
Kaiholla kaipailen boxerin ääntä ja menemisen meininkiä 33:sesta. Valitettavasti peukalo on keskellä kämmentä mitä tulee mihinkään auton tekniseen korjaukseen ja niinpä tarttisi löytää itselle 33:nen jolle ei joudu tekemään mitään... ja sellaisia ei juuri enää löydy ellei joku myy yksilöä jonka juuri korjannut kunnolla.
Vielä sellainen asia, että noi 16v 33:set alkaa olemaan aika harvinaisia eli pliis ei mitää teinituningeja... Tässä itseasiassa englanniksi siitä:
Not to be missed an used 33 16V as it'll quickly become a classic. The Italian ancient car magazine Ruoteclassiche has already declared this car a classica domani that is to say a classic tomorrow.
Ja väittäisin, että syy on tuon iki-ihanan boxerin.
/esc
PS. Boxerit takaisin uusiin Alfoihin!
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88
Jos lontoon kieli sujuu niin tuolla on jotain juttua kyseisestä mallista, teknisiä tietoja, viritysvinkkejä jne..
http://www.carsfromitaly.com/alfaromeo/33.html
http://www.carsfromitaly.com/alfaromeo/33.html
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
33:n oli aikoinaan ensimmäinen oma Alfa. Auto on varsin kevyt niin kuin täällä on jo todettukin (muistaakseni alle 1000kg?) joten jo 1.5 litrainenkin (108 hv) lennätti autoa vähintään kohtuullisesti. 210 km/h tuli haettua ranskalaisella motarilla... Silloin vielä osattiin säätää kaksi tupla weberiä kohdilleen..
Ai mikä ihmeen mittarivirhe?

Ai mikä ihmeen mittarivirhe?

Alfa. Jo vuodesta 1990.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Pari kohtaa tuli vielä mieleen mitä en huomannut vielä edellä mainitun. Ensinnä kaikista pelottavin vika omasta mielestäni, eli etupään jousilautasten ruostuminen. Ainoa kerta kun olen jäänyt Alfalla tien päälle kun lautanen petti kesken ajon. Samoin ne iskarin laakerit, joista on ollut juttua useammassakin ketjussa, ovat kuluvaa tavaraa. (Edit: markkul oli näköjään nämä jo maininnut, mutta korostettakoon tätä nyt vielä erikseen)
Toinen mahdollinen ongelmakohta on nopeusmittari. Siinä voi olla useampaakin eri vikaa alkaen vaihteiston anturista ja eri liitoskohtien pätkimisestä, mutta joissakin malleissa itse mittari on myös taipuvainen jumittamaan. Ongelma on tod. näk. uudemmissa kuin vm. -90 malleissa, jollaista olit katselemassa. Mittareita on siis (ainakin) kahta mallia (eri valmistaja?), ja yksi niistä on heikkotekoinen.
Jos kiinnostaa niin kolmekolmosesta löytää loputtomasti tarinaa ja keskustelua osoiteesta http://www.alfa-pages.co.uk
Toinen mahdollinen ongelmakohta on nopeusmittari. Siinä voi olla useampaakin eri vikaa alkaen vaihteiston anturista ja eri liitoskohtien pätkimisestä, mutta joissakin malleissa itse mittari on myös taipuvainen jumittamaan. Ongelma on tod. näk. uudemmissa kuin vm. -90 malleissa, jollaista olit katselemassa. Mittareita on siis (ainakin) kahta mallia (eri valmistaja?), ja yksi niistä on heikkotekoinen.
Jos kiinnostaa niin kolmekolmosesta löytää loputtomasti tarinaa ja keskustelua osoiteesta http://www.alfa-pages.co.uk
Autoa käyty nyt kattomassa.Se olikin 8 v koneella.Ens kuussa myyjä käy katsastamassa sen ja sit katellaan ruvetaanko kaupoille.Muutaman kuvan räpsin pimeässä tallissa.Auto on aika pölynen ku on seisonut tallissa niin kauan.
alfa 1
alfa 2
alfa 3
alfa 4
alfa 5
alfa 6
alfa 7
alfa 8
oli tallissa aika herkku auto vieressä
....
Auton mukaan tulee myös toiset vanteet olikohan viper merkiltään...

alfa 1
alfa 2
alfa 3
alfa 4
alfa 5
alfa 6
alfa 7
alfa 8
oli tallissa aika herkku auto vieressä

....
Auton mukaan tulee myös toiset vanteet olikohan viper merkiltään...