33 nykii

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

33 nykii

Viesti Kirjoittaja HarZa »

eli auto on 33 1.7 QV
nykiminen esiintyy pienillä kierroksilla alle 3500 Rpm tasaisella kaasulla ajettaessa. *todella ärsyttävä ominaiusuus* ei kellään olis aavistuksia että mistä tälläinen voisi johtua..?
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Sen verran olen oppinut, että ihan ensin kannattaa tarkistaa sytytyspuolen jutut.

Kaverilla oli 16v mallissa aika samanlainen vika. Syyksi paljastui löysällä ollut sytytystulppa, joka sitten myöhemmin irtosi. Aikaisemmin myös yksi johdoista iski runkoon, kun oli halki. Isoilla kieseillä toimi molemmissa tapauksessa ihan hyvin.

Eli katsoppa nuo ensin (huolella). Tulppien kiristys on kyllä vähän hankalaa. Itselläkään ei ole sopivan mittaista avainta vielä.

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

sytkä puolella on uusittu virranjakajan kansi, pyörijä , tulpat, johdot. tarvii kattoo tulppien kireys... oliskohan muita vika paikkoja?
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Joo kato ihan ensin se tulppien kireys. Nimittäin tuokin irronnut tulppa oli sellainen, jonka olin avannut ja sitten laittanut paikalleen ilman kunnon avainta ja ilmeisesti jäänyt liian löysälle.

Sitten ilmavuotoja voi lähteä hakemaan seuraavaksi. Yksi kuulemma heikko paikka on ne kumimuhvit, joilla imusarja on kiinni läppäringoissa. Kaverin yksilöissä niissä ei ole mitään vikaa. Alipaineletkut tietysti.

Sitten seuraavaksi bensapuolta. Onkos toi ruiskulla? Onko kyseessä 8v malli? Millanen ruisku(?) siinä on?

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

kyseessä on 16v malli ja motronikki mikä lie...
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jes. Eli jos vikaa ei löydy tulpista eikä alipaineheebeleistä, niin sitten pitäs koittaa selvittää ruiskun toimintaa. Yksi mikä kannattaa ekana katsoa on ilmamäärämittarin kunta. Eli onko sisältä miten paskanen ja liikkuuko se läppä kunnolla. Sitä mittarin vastustakin pystyy mittaamaan yleismittarilla. Samaten kaasuläpänasentoanturi.

Tosta Motronikista saa vikakoodejakin ulos itetehtdyllä LED vilkulla, ohjeita on kuulemma netissä, en ole siihen perehtynyt sen enempää.

Onko toi nykiminen sellaista, että nykii kokoajan vai vaan sillon kun kiihdyttää? (Siis alle 3500rpm, kuten sanoit)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kannattaa tarkistaa että johdot on kunnolla kiinni virranjakajassa... omassani aikoinaan kun vaihdoin virranjakajan, niin yksi johto ei ollut menny kunnolla paikoilleen ja sähkö "hyppi" muutaman millin päässä olleeseen johtoon jakajasta... :roll:

ETE
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Maalis 2004, 23:24

Viesti Kirjoittaja ETE »

Tuntuupa tutulta Tuo nykimis juttu.Tein kaverin avustuksella tuon ledikoodi lukija hänksättimen,se antoi vikakoodi ventiilille joka on kuskin puolen lokasuojan alla josta letku polttoaine puolelta aktiivihiili patruunalle,tämä on ilmeisesti vähäpäästöisissä malleissa joku polttoaineiden päästöjen takaisin kierrätys juttu takaisin tankille.Tulihan tarpeeksi pitkästi sepustettua.Ventiili oli aika ruosteessa ja ventiililtä lähtevä letku oli laitettu vieressä olevaan pultin kierreosaan eikä sinne mihin se kuuluisi(hiilipatruunalle).En tiedä mutta auton ensimmäinen omistaja sanoi olleen sama nykimis oire jo uutena .Mietin voisiko kyseinen
vika tai katkos kierrätyksessä vaikuttaa jotenkin nykimiseen.Vaikutti kun letkun pään irroitin tuosta pultin kierteestä,että se olisi ollut jo tehtaalta itse giuseppen piruuttaan laittama(sen verti oli pultin pää syöpynyt ruosteelle).Muukkoselta tilaukseen kyseinen ventiili (aikaa jo melkein kuukausi)katsotaan miten sen jälkeen.Tekis jo mieli ajelemaan.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Mielenkiintoista! Löytyykö sama heebeli 16v mallista? Onko tuosta siis varmaa tietoa, mikä tuo on? Siis jotain bensahöyryä menee hiilipatruunan läpi takaisin tankkiin? Aika kummallista.

Olen luullut, että polttoainesysteemi on aika yksikertainen, eli pumpulta tulee yksi letku paineensäätimeen, josta sitten menee suuttimille ja paluuputki takaisin tankkiin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vähäpäästöisissä autoissa on oltava noita kaiken maailman bensanhuurujen takaisinkierrätyksiä. Ja maailma pelastuu.
- Epäkelpokeräilijä -

ETE
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Maalis 2004, 23:24

Viesti Kirjoittaja ETE »

Jep.Peli jota laittelen on 33 16v-VM-90.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Missä tarkalleen toi viritys sijaitsee? Minkä näköinen letku menee jne.?

ETE
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Maalis 2004, 23:24

Viesti Kirjoittaja ETE »

Mustamuoviletku ja johdot tulevat konehuoneen puolelta, kuskinpuolen lokasuojan, puolan alta.Pönttö näkyy jos sopii kurkistamaan eturenkaan etupuolelta ylöspäin,äänitorvien takana.Sitten näkyy ainakin kunnolla jos ottaa kuskin puolen muovisisälokasuojan pois ja katsoo yläviistoon vasemmalle.Johdot tulevat ventiiliin suuttimen johtonipusta kuskin puolelta.Laitan kuvia jos ei tällä selityksellä löydy.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Mikä tuon virityksen tarkoitus siis on? Se jäi epäselväksi? Pakokaasujen takaisinkierrätyksestä ei kuitenkaan ole kyse, sitä ei kai tuossa koneessa sentään ole.

ETE
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Maalis 2004, 23:24

Viesti Kirjoittaja ETE »

Bensa höyryt kierrätetään takaisin tankiin just niinkuin scuderia rasvanäppi tuossa aikaisemmin kertoili!

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jep. Ehkä tyhmä jatkokysymys, mutta mistä ne höyryt oikein tulee?

Vastaa Viestiin