Etupään natina

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tlehto
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Touko 2005, 15:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Etupään natina

Viesti Kirjoittaja tlehto »

Viikonloppuna 156:n etupäästä alkoi kuulua liikkeelle lähdettäessä natinaa samoin kun auton pysäyttää. Onko tuttu ilmiö? Mistä paikallistaa? Korjaus vinkki? Vaiko vienti Delta autoon?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Taitaa olla tukivarret, kokeile hakua ja esim. "narina" tai "tukivarsi" hakusanoilla.

meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meltyman »

Itse asennutin juuri Eibachin alustasarjan (jouset+iskarit) ja nyt natisee joka kulmasta. Tukivarret uusittu sekä eteen että taakse. Mahtaakohan poistua kun alusta on "ajettu sisään"? Kokemuksia?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olen kuullut että monet (erimerkkisiä autoja) ovat laittaneet puutarhaletkua pienen pätkän jousen yläpäähän niin on narinat loppuneet. Tämä on vuosien varrella luettua, en sitten tiedä onko jotain muuttunut..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mulla oli ainakin eibacheissa jo valmiina tuommoiset kumipätkät, jonkin aikaa ihmettelin tarkoitusta, mutta onneksi en lähtenyt pois repimään jos niillä oli sitten joku tarkoituskin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jouset tosiaan ääntää herkästi jos niistä jättää ne kuminkäikäleet pois. Oman kokemuksen mukaan se ääni kuulostaa kumminkin enemmän helinältä kuin narinalta kun kierteet ovat sillä hilkulla ottavatko toisiinsa kiinni vai eivät.

Tuo natina madalluksen jälkeen voi johtua siitä, että tukivarret ovat nyt eri asennossa kuin ennen madallusta. Voi poistua "sisäänajolla" tai sitten ei, aika näyttää.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin