Moro!
Onks tietoo kun mulla ei ole(vielä). Meinaan kun keskikonsolin lämmönsäätönamiskoiden alta kuuluu aamuisin omituista hyrinää joka sitten häviää "lämmettyään". Vaikuttas joltakin pieneltä tuulettimelta jossa on jonkinlaista laakeriongelmaa. En ole vielä lähtenyt purkamaan kun ei varmaa tietoa asiasta. Uskoisin että tässä foorumissa on.
Siinä lämppärin nuppien vieressä on pieni pyöreä reikä. Siellä on pieni puhallin tms. joka haistelee sisätilan lämpöä. En tiedä miksi, korjatkaa jos olen väärässä.
Mulla on ollut konsoli parikertaa auki enkä ole siinä aukon takana mitään puhallinta nähnyt. Siellä on pelkkä anturi joka haistelee sisälämpötilaa jonka perusteella säätää ilmastointia.
puuha kirjoitti:Mulla on ollut konsoli parikertaa auki enkä ole siinä aukon takana mitään puhallinta nähnyt. Siellä on pelkkä anturi joka haistelee sisälämpötilaa jonka perusteella säätää ilmastointia.
On siinä puhallin (vai olisko imuri) sen reiän takana. Ainakin uutena ollut, ettei olis jääny sulta pois
Eipä se anturi muuten sisäilman lämmöstä mitään hajua sais, ei se ohjaamon ilma sinne reikään itse tajua mennä
Sama vika myös täällä. Onko se vika nyt siinä puhaltimessa vai missä. Olisi tarkoitus kesän aikana tutkia kyseistä "ominaisuutta", mutta jos joltain löytyisi ns. varmaa tietoa.
Samaa hyrinää olen havainnut viimeaikoina itsekkin mutta olen sen johtunut tulevan mp3 soittimesta joka joillain levyillä vaan resonoinut kun mp3 levyjen pyörintänopeus vaihtelee aika rajustikkin ainakin kenwoodin soittopeleissä.
5-sarjan Bemarissa oli sellainen pikkuinen siipipyörä keskikonsolissa, tarkoituksena tuoda ilmaa lämpötilan anturille. Ainakin automaatti-ilmastoinnissa tämä laite auttaa mukautumaan nopeammin lämpötilan muutoksiin, näin veikkaan sen tarkoitusta.
On siinä tosiaan imuri. Ilman sitä anturi haistelee kojelaudan sisälämpötilaa joka ei "ihan" natsaa kabiinin lämpöihin. Tuli viime kesänä käytettyä rosmon viemän lämpöanturi-imuripötkylän tilalla pelkkää oikean kokoista NTC-vastusta eli kokemusta on.