Sähkölasin toiminta.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Sähkölasin toiminta.

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Tänään oli jännä työmatka, kun aamulla laskin kuskinpuoleisen etulasin niin se meni automaattisesti alas saakka eikä sieltä enää noussutkaan ylös. Ei muuta kun luu pokalla moottoritien ensimmäiselle levähdyspaikalle ja virrat pois/päälle ja runkuttamaan katkaisinta. Lasi nousi takaisen ylös, mutta kun kokeilin että lähtikö vika itsestään niin sama ongelma uusiutui. Onkohan kyseessä katkaisin, kypsä akku vai jokin muu? Sähkömoottori tuntuu ihan terhakkaalta, eikä lasikaan jumita kun saa sähkömoottorin toimimaan. Yritin haulla löytää vastausta, mutta vastaavaa vikaa ei löytynyt.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

en asiasta mitään tiedä, mutta vaikuttaisi kytkimeltä. Onkos noissa laseissa jotain omaa aivoboksia, joka hoitaa tuon automatiikan?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ettei olis tuo ovelle menevän johtosarjan liitin, se mikä kiukuttelee.
Eestaas rämppäystä ja yleis-zuihketta väliin sille liittimelle.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On sille fönsterille omat lastuaivot. Veikkaan että vika on joko siellä tai katkaisijassa. Onkohan tuossa relettä, jonka kärki voisi "tahmata"?
- Epäkelpokeräilijä -

arialfa
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja arialfa »

Täytyy tässä myönätä, että mulla on myös volvo v70, missä ollut samanlaista vikaa. Se korjaantui helposti kotikonstein. Nostin "kytkinpaneelin" ylös ja putsasin sieltä alta pölyt ja muut tahnat niin johan taas toimi.

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Kulunut kytkin

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Homma on nyt tältä osin korjattu. Carloksen diagnoosi osoittautui oikeaksi. Kynsikotelon pohjalta poistetaan suojamuovi ja kaksi kuusikulmaruuvia auki. Alta paljastuvat liittimet josta kuskinpuoleinen oli ilmeisesti kuparikosketuspinnoiltaan vähän kulunut. Vaihdoin kytkimet kuskin puolelta vielä ristiin vaikka käyttö on hieman epäloogista, mutta nyt äksyilevälle kytkimelle on varalla hanttarinpuolen vastaava. Nopeaa ja kätevää.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Lasien aivoboksi

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Epezi kirjoitti:en asiasta mitään tiedä, mutta vaikuttaisi kytkimeltä. Onkos noissa laseissa jotain omaa aivoboksia, joka hoitaa tuon automatiikan?
155:ssa ainakin aivopoksi löytyy aivan siitä sulake/rele laatikon yläpuolelta. On noin tupakkiaskin kokoinen musta laatikko.
Löytyy, kun kädellä roplaa sulakerasian yläpuolelta. Siihen menee monipiikkinen johtosarja. Minulla samantyyppistä vikaa, lasi tulee alas pätkä kerrallaan ja samoin ylös. Kytkimen putsailu ei auttanut. Liekö vika lasinnostajan moottorissa vai missä? Pitää tutkia kesälomalla.
Coupe

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Lasien aivoboksi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Coupe kirjoitti:
Epezi kirjoitti:en asiasta mitään tiedä, mutta vaikuttaisi kytkimeltä. Onkos noissa laseissa jotain omaa aivoboksia, joka hoitaa tuon automatiikan?
155:ssa ainakin aivopoksi löytyy aivan siitä sulake/rele laatikon yläpuolelta. On noin tupakkiaskin kokoinen musta laatikko.
Löytyy, kun kädellä roplaa sulakerasian yläpuolelta. Siihen menee monipiikkinen johtosarja. Minulla samantyyppistä vikaa, lasi tulee alas pätkä kerrallaan ja samoin ylös. Kytkimen putsailu ei auttanut. Liekö vika lasinnostajan moottorissa vai missä? Pitää tutkia kesälomalla.
Coupe
Moottorin toinen hiili kanittaa tai sitten kulunut, ehkä?

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

Hieman sivuaa aihetta, mutta itselläni oli pitkään (n.½vuotta) ongelma takasivulasin kanssa. Kytkimet eivät toimineet eikä lasinnostimenmoottorista kuulunut ääniä. Tulipa näistä rutkutettua Carlokselle ja Rollellekin.
Sain itsestäni nyt viime perjantaina sen verran irti että tuli purettua ovipahvit pois ja kappas liitinhän se olikin irti. Liitin paikalleen ja moottori rupesi pyörimään, mutta lasi ei liikkunut kuin 5-10cm ylös/alas. Hieman käsipeliä avuksi ja "naps" vaijeri poikki.

Delta-Autolta ainoa varaosa on täydellinen paketti. sis. moottori, liukukisko, vaijerit ja klipsi lasiin. Mukavaan 320€ hintaan.. varaosahaku.fi:n kautta olisi saanut 120€ koko paketin, mutta kun moottori on kunnossa niin moista ei raaskinut ostaa.

Kävin paikallisessa pienkone huollossa ostamassa uuden vaijerin ja lukot + tuubin vaseliinia 9,30€. (josta vaseliini maksoi 4,50€)

Tiedoksi vaan että kun kasaatte moottori+vaijeri hässäkkää niin hommaan tarvitsee 4 kättä. Vaijeri pitää kiristää todella kireälle, että se jaksaa nostaa lasin ylös. No eniwei homma tuli tehtyä parissa tunnissa ja pääasia että ei tullut kalliiksi.

Näin jälkikäteen harmittaa kun en tajunnut otta vaiheista kuvia. :cry:

Vastaa Viestiin