Alfan laatumielikuva
Valvoja: Moderators
Alfan laatumielikuva
Ostin juuri 156 Superin vm. -03. Ajettu alta 30.000. lievä pettymyshän siinä sitten tuli. Koeajoissa ei ilmennyt mitään vikaa vaikka katselin ja kääntelin ja kuuntelin ja tein vaikka mitä. Alku oli niin lupaava, että päätin sen sitten ostaa. Nyt on pari viikkoa ajettu ja tästä se alkoi
- vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
- kytkin nappaa nopeasti kiinni.
- etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
- jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu. Jarrut muuten kovantuntuiset (sylinteri(t) jumissa?) Joskus jarrutus kiskoo kärryä oikealle joskus vasemmalle. Myös urattomalla tiellä.
- nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
- konehuoneessa rämisee (joku pakosarjan suoja tms?)
- tasaisesti ajettaessa ja rauhallisesti kiihdytettäessä hytkyy ja nytkyy.
- reipas alkukiihdytys lähtee mukavasti, mutta lähes heti tulee outo tehonlasku/hidastuminen kunnes vähän painaa lisää kaasua.
- aurauskulmat keturallaan. Joutuu kampeamaan koko ajan hieman vasemmalle (myös ihan vaakatasoisella tiellä. Kallistetulla sitäkin enemmän.
Oikein tuli ikävä vanhaa relluani, jossa ei ollut mitään vikaa. Muuta kuin ajettu yli 70000
Mihinhän tämän auton kanssa vielä joutuu?
- vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
- kytkin nappaa nopeasti kiinni.
- etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
- jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu. Jarrut muuten kovantuntuiset (sylinteri(t) jumissa?) Joskus jarrutus kiskoo kärryä oikealle joskus vasemmalle. Myös urattomalla tiellä.
- nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
- konehuoneessa rämisee (joku pakosarjan suoja tms?)
- tasaisesti ajettaessa ja rauhallisesti kiihdytettäessä hytkyy ja nytkyy.
- reipas alkukiihdytys lähtee mukavasti, mutta lähes heti tulee outo tehonlasku/hidastuminen kunnes vähän painaa lisää kaasua.
- aurauskulmat keturallaan. Joutuu kampeamaan koko ajan hieman vasemmalle (myös ihan vaakatasoisella tiellä. Kallistetulla sitäkin enemmän.
Oikein tuli ikävä vanhaa relluani, jossa ei ollut mitään vikaa. Muuta kuin ajettu yli 70000
Mihinhän tämän auton kanssa vielä joutuu?
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi
Jos liikkeestä hommattu niin pyydä laittamaan kuntoon.
Omassani kytkin nappaa kiinni lyhyellä matkalla, lasken tämän tosin plussaksi
Jarrutapa muutama kerta korkeasta nopeudesta kovaa niin, että paikat lämpiää kunnolla. (Motarin rampit on hyviä jos ketään ei tule takana)
Jos tukivarsien nivelet on kuluneet, pyörän kulmat menee pieleen ja aiheuttaa rengasmelua ja vetelyä.
Kannattaa tosiaan liikkeen kanssa käydä neuvottelemassa kun vasta kaksi viikkoa on auto sinulla ollut.
Itse olen Alfan kanssa asennoitunut, että hyvänä päivänä se pelaa huonosti ja huonona ei ollenkaan. Ei ole tarvinnut pettyä
Omassani kytkin nappaa kiinni lyhyellä matkalla, lasken tämän tosin plussaksi
Jarrutapa muutama kerta korkeasta nopeudesta kovaa niin, että paikat lämpiää kunnolla. (Motarin rampit on hyviä jos ketään ei tule takana)
Jos tukivarsien nivelet on kuluneet, pyörän kulmat menee pieleen ja aiheuttaa rengasmelua ja vetelyä.
Kannattaa tosiaan liikkeen kanssa käydä neuvottelemassa kun vasta kaksi viikkoa on auto sinulla ollut.
Itse olen Alfan kanssa asennoitunut, että hyvänä päivänä se pelaa huonosti ja huonona ei ollenkaan. Ei ole tarvinnut pettyä
VMP
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48
Itse olen Alfan kanssa asennoitunut, että hyvänä päivänä se pelaa huonosti ja huonona ei ollenkaan. Ei ole tarvinnut pettyä [/quote]
Tätä ajattelin itsekin, että Alfistina täytyy varmaan ottaa eri asenne ja hyväksyä todellisuus
Mutta... tein listan jonka kanssa menen liikkeeseen. Katsotaan sitten joutuuko ihan kädenvääntöön asiasta.
Rellun kanssa ajelu oli kohtuu äänetöntä, ei kitnöitä eikä natinoita, eikä nykimisiä ymsymsyms. Se oli sellaista "normaalia" ajonautintoa johon ehti tottua niin tietyllä tavalla merkinvaihto johti pettymykseen... mutta taas toisaalta...
Tätä ajattelin itsekin, että Alfistina täytyy varmaan ottaa eri asenne ja hyväksyä todellisuus
Mutta... tein listan jonka kanssa menen liikkeeseen. Katsotaan sitten joutuuko ihan kädenvääntöön asiasta.
Rellun kanssa ajelu oli kohtuu äänetöntä, ei kitnöitä eikä natinoita, eikä nykimisiä ymsymsyms. Se oli sellaista "normaalia" ajonautintoa johon ehti tottua niin tietyllä tavalla merkinvaihto johti pettymykseen... mutta taas toisaalta...
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi
Huonostihan Alfa on pärjäillyt vikatesteissä, mutta kyllä tuo on jo huonoa tuuria! Itselläni -03 superissa vain käsijarruvaijeri piti vaihtaa takuuna. No itse asiassa vaihdan kyllä koko auton JTS:ään.
Kait tuo alusta on 156 heikko kohta .
Muuten: Mikä tuo sun Superin -03 historia on? Kuka ollut haltija ennen autoliikettä?
Kait tuo alusta on 156 heikko kohta .
Muuten: Mikä tuo sun Superin -03 historia on? Kuka ollut haltija ennen autoliikettä?
Historiaa
Muuta en tiedä, paitsi myyjän kertoma, eli yksi omistaja, paikallinen kaveri täältä Jyväskylästä. Ja löytyy myös vanhasta rekisteriotteesta.late04 kirjoitti:Huonostihan Alfa on pärjäillyt vikatesteissä, mutta kyllä tuo on jo huonoa tuuria! Itselläni -03 superissa vain käsijarruvaijeri piti vaihtaa takuuna. No itse asiassa vaihdan kyllä koko auton JTS:ään.
Kait tuo alusta on 156 heikko kohta .
Muuten: Mikä tuo sun Superin -03 historia on? Kuka ollut haltija ennen autoliikettä?
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Eski, sulla on kuluttajansuoja ainakin 6 kk auton ostosta, ei muuta kuin liikkeeseen neuvotteluun ja sopuisaan sävyyn. Jos ei auta niin vaadi kaupan purkua tavaran virheeseen vedoten. Se yleensä auttaa. Pahimmassa tatauksessa voit joutua osallistumaan kuluihin jollakin summalla. Liike ei todennäköisesti halua purkaa kauppaa vaan mielummin laittaa auton kuntoon.
Mutta eikös tuon ikäisessä autossa ole vielä tehdastakuu voimassa?
Vai menikö justiin umpeen?
Olen itsekin ajatellut uudehkon Alfan ostoa, mutta jotenkin en pysty ymmärtämään miten sen hintaluokan autossa voi olla niin paljon pikkuvikoja ja isompiakin vikoja jotka jättää jopa tielle? Kyllä Kalbfellin Kallella on työtä edessään jos meinaa nostaa Alfan todellisuuden mielikuvien tasolle.
Auton olemus ja tekniikkahan on hienoa, mutta joku tökkii laadunvalvonnassa. Niin kyllä tökkii monella muullakin merkillä
Muistuu mieleen lausahdus vanhasta TM:stä, kun esittelyssä oli vanha Jagge: Onni on aurinkoinen päivä, kuiva asfaltti ja toimiva XJ6
Pätee Alfaankin
Mutta eikös tuon ikäisessä autossa ole vielä tehdastakuu voimassa?
Vai menikö justiin umpeen?
Olen itsekin ajatellut uudehkon Alfan ostoa, mutta jotenkin en pysty ymmärtämään miten sen hintaluokan autossa voi olla niin paljon pikkuvikoja ja isompiakin vikoja jotka jättää jopa tielle? Kyllä Kalbfellin Kallella on työtä edessään jos meinaa nostaa Alfan todellisuuden mielikuvien tasolle.
Auton olemus ja tekniikkahan on hienoa, mutta joku tökkii laadunvalvonnassa. Niin kyllä tökkii monella muullakin merkillä
Muistuu mieleen lausahdus vanhasta TM:stä, kun esittelyssä oli vanha Jagge: Onni on aurinkoinen päivä, kuiva asfaltti ja toimiva XJ6
Pätee Alfaankin
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Aivan totta! Ja menenkin ihan listan kanssa ja neuvotellaan sitten mitä ovat valmiita tekemään. Kaupanpurku edellyttää multa 10%n maksua kauppahinnasta. Mäkään en haluaisi kauppaa purkaa, mieluummin Alfan ehjäksi.AlfaTom kirjoitti:Eski, sulla on kuluttajansuoja ainakin 6 kk auton ostosta, ei muuta kuin liikkeeseen neuvotteluun...
Mulla oli kyseisen autoliikkeen kanssa ongelmia myös edellistä edellisen auton kanssa. Auto oli Fiat Marea. Listan kanssa menin silloinkin ja pidin tiukan linjan. Huoltoesimies katsoikin Alfaa ostaessani vähän vinoon, että "voi ei taas tuo narisija täällä" Ja täältähän pesee ja linkoaa. Asiallisesti tietty.
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi
Ostit varmaankin sen punaisen superin DA:lta. Kävin itsekin sitä muutama viikko sitten katsomassa, uteliaisuuttani, koska itselläni on -03 super myös. Minusta se oli vähän "kulahtaneen" oloinen, siis ei siisti, ainakin verrattuna omaani !? Todennäköisesti se on -02 mallia, mutta otettu käyttöön -03, perustelu: muistaakseni siinä oli MUSTAT peilin taustat, kun taas omassani on korinväriset.
Mitä noihin luttelemiisi juttuihin tulee, niin ainakin kytkin kuuluu asiaan.
Tsekkaappas renkaat, moni juttu voisi johtua niistä! En huomannut katsoa millaiset kumit siinä oli alla.
Ja sitten se Alfa miesten vitsaus: pienikin narina tai kolina Alfassa on vähintäin "maailman loppu", kun jossain muussa merkissä ei sitä edes huomattaisi.....! Näin ainakin minulla ! Käy kuitenkin kertomassa DA:lla huolesi, aina sieltä jotain apuja tulee !
Mitä noihin luttelemiisi juttuihin tulee, niin ainakin kytkin kuuluu asiaan.
Tsekkaappas renkaat, moni juttu voisi johtua niistä! En huomannut katsoa millaiset kumit siinä oli alla.
Ja sitten se Alfa miesten vitsaus: pienikin narina tai kolina Alfassa on vähintäin "maailman loppu", kun jossain muussa merkissä ei sitä edes huomattaisi.....! Näin ainakin minulla ! Käy kuitenkin kertomassa DA:lla huolesi, aina sieltä jotain apuja tulee !
"pappa-alfisti"
Re: Alfan laatumielikuva
vikaEski kirjoitti: - vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
alfan kytkin on tuollainenEski kirjoitti: - kytkin nappaa nopeasti kiinni.
laakerit ei noilla kilsoilla pitäisi mennäEski kirjoitti: - etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
kovaa ajoa nii hävii kitinätEski kirjoitti: - jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu. Jarrut muuten kovantuntuiset (sylinteri(t) jumissa?) Joskus jarrutus kiskoo kärryä oikealle joskus vasemmalle. Myös urattomalla tiellä.
puslat kulahtaneet joka taas tuntuu oudolle noin vähillä kilsoillaEski kirjoitti: - nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
ilmeisestiEski kirjoitti: - konehuoneessa rämisee (joku pakosarjan suoja tms?)
?Eski kirjoitti: - tasaisesti ajettaessa ja rauhallisesti kiihdytettäessä hytkyy ja nytkyy.
millä kierrosalueilla, en tiedä onko tuossa samanlainen kaasu kuin V6sessaEski kirjoitti: - reipas alkukiihdytys lähtee mukavasti, mutta lähes heti tulee outo tehonlasku/hidastuminen kunnes vähän painaa lisää kaasua.
eli todella herkkä pienikin muutos kaasujalassa saa aikaan muutoksen nopeudessa.
lopuksi Alfaan kuuluukin pienet äänet ym se on osa ajofilistä liian steriili auto on tylsä ajaa jos haluaa mukavuuspainotteisemman auton Alfa ei ole oikea valinta tai ehkä 166 sopisi tuohon kategoriaan paremmin.
Viimeksi muokannut V6, 25 Touko 2005, 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei tuollaisia vikoja voi hyväksyä tuonikäiseen autoon, minä en hyväksyisi edes kymmenen vuotta vanhempaan. Vehkeet kuntoon ja sillä siisti, ei Alfa ole tuon suhteen muita autoja kummempi. Niitä hyväksyttäviä alfamaisuuksia ovat lähinnä ei-ihan-tarkat sovitukset, paikoin vähän heppoisen tuntuiset rakenteet ja pienet ylimääräiset hälyäänet. Sen sijaan vika on vika, Alfassakin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jaa ei ?:mrgreen:Vittorio Jano kirjoitti:Niissä ei ole vikoja.prasath kirjoitti:ne tais sulle myydä FIIATTIN
Kyllä näihin italialaisiin saa oikeasti asennoitua harrastusmielellä. Nämä ovat niille joille auto on muutakin kuin kulkuneuvo paikasta A paikkaan B, siihen hommaan on ooppelit sun muut.
Nimim. Johan se melkeen viikon toimi edellisestä rempasta.....
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Jopa on ollut huono tuuri..
Ostin omani viime syksynä (ajettu 57tkm) eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Tai no, ainoa oli tuo etupään narina, mutta sekin hävisi tukivarsien saranoiden (vai mitä puslia ovatkaan) voitelulla.
Kerrohan sitten miten kävi myyjäliikkeen ja laatimasi vikalistan kanssa.
edit: jarrut tosiaan alkoivat vinkumaan helvetillisesti kerran viikonlopun parkkipaikkaseisonnan jälkeen, mutta vinkuna poistui sitten pesussa. Olisiko ollut jotain hiekkaa tms. lentänyt tuulen mukana jarrupalojen ja levyjen väliin.
edit2: onhan siinä tosiaan vielä kylmänä startatessa kuuluva kirskahduskin.. Alkaa vikoja kerääntymään, kun oikein miettii
Ostin omani viime syksynä (ajettu 57tkm) eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Tai no, ainoa oli tuo etupään narina, mutta sekin hävisi tukivarsien saranoiden (vai mitä puslia ovatkaan) voitelulla.
Kerrohan sitten miten kävi myyjäliikkeen ja laatimasi vikalistan kanssa.
edit: jarrut tosiaan alkoivat vinkumaan helvetillisesti kerran viikonlopun parkkipaikkaseisonnan jälkeen, mutta vinkuna poistui sitten pesussa. Olisiko ollut jotain hiekkaa tms. lentänyt tuulen mukana jarrupalojen ja levyjen väliin.
edit2: onhan siinä tosiaan vielä kylmänä startatessa kuuluva kirskahduskin.. Alkaa vikoja kerääntymään, kun oikein miettii
Re: Alfan laatumielikuva
Tukivarret edestä. On saatu kauppahetkelle tiiviiksi rasvaamallaEski kirjoitti: - vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
Tottakai nappaa AlfassaEski kirjoitti: - kytkin nappaa nopeasti kiinni.
Ittellä meni laakerit 90000 kohdalla, mutta laakereista kuuluu jurnuttava ääni. Ottaisiko etujarrujen suojakilpi johonkin. Myös kivi sopivassa paikassa on itseäni säikyttänyt/häirinnyt.Eski kirjoitti: - etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
Jarrupalat juuttuneet. Tyyppivika. Auki putsaus ja kuparitahnaa on laittaneetEski kirjoitti: - jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu. Jarrut muuten kovantuntuiset (sylinteri(t) jumissa?) Joskus jarrutus kiskoo kärryä oikealle joskus vasemmalle. Myös urattomalla tiellä.
Jarrutuksen puoltaminen: etutukivarret, joku niistä.
Delta väittää että etutukivarren kumipuslat. Moni muu väittää että muutkin tukivarsien kumipuslat. Itse olen hiljentänyt paineilmalla ruiskutetulla öljyllä. Joku on sitä mieltä että se pehmentää puslia, mutta en kestä kuunnella sitä narinaaEski kirjoitti: - nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
Tarkista ettet ole alumiinisen pohjalevyn onnellinen omistajaEski kirjoitti: - konehuoneessa rämisee (joku pakosarjan suoja tms?)
Moottorinohjaus, joku anturi tai liitin, monilla samaaEski kirjoitti: - tasaisesti ajettaessa ja rauhallisesti kiihdytettäessä hytkyy ja nytkyy.
Ilmi, lambda tai joku muu anturi. Jokin moottorinohjaukseen osallistuvan anturin liitin. Henkimaailman hommiaEski kirjoitti: - reipas alkukiihdytys lähtee mukavasti, mutta lähes heti tulee outo tehonlasku/hidastuminen kunnes vähän painaa lisää kaasua.
Ne etutukivarret.Eski kirjoitti: - aurauskulmat keturallaan. Joutuu kampeamaan koko ajan hieman vasemmalle (myös ihan vaakatasoisella tiellä. Kallistetulla sitäkin enemmän.
Edellinen oli myös AlfaEski kirjoitti: Oikein tuli ikävä vanhaa relluani, jossa ei ollut mitään vikaa. Muuta kuin ajettu yli 70000
Monet on sitä mieltä, että helvettiin, mutta mikään näistä vioista ei vakavaEski kirjoitti: Mihinhän tämän auton kanssa vielä joutuu?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfan laatumielikuva
Tässä omia arvailuja:
Jyväskylässä OK-auto (Toyotan liike ) sai omasta biilistä kulmat kohdalleen tukivarren vaihdon jälkeen. Ylätukivarsi uusittiin Muukkosella. Oireena oli epätasaiseti kuluneet eturenkaat, jotka pitivät kovaa rallattavaa ääntä taajamanopeuksilla. Renkaiden sisäreunat olivat aalloilla. Toisella puolella ylätukivarren nivelessä oli reilusti väljää.
Edessä tukivarressa/varsissa löysää.Eski kirjoitti: - vetoakseleissa tai vaihteistossa tuli kohtuu yllättäen esiin löysää, joka ilmenee esim. valoista lähdettäessä kovana kolauksena. Seuraava kolaus tulee kun vaihtaa kakkoselle, mutta ei enää kolmosella.
Eturenkaat kuluneet epätsasasesti (aalloille).Eski kirjoitti:- etupyöristä (laakerit?) kuuluu "vipattava" kova ääni. Tulee mieleen rautatiellä liikkuva juna.
Takajarrut tarvivat herkistelyä. Kerran vuodessa lienee sopiva väli.Eski kirjoitti: - jarrut vinkuu. Paitsi kun jarruttaa, vinkuminen loppuu.
Ylätukivarsi/varret. Jos pahasti löysä, saattaa olla syyllinen myös kolahdukseen ja mahdolliseen eturenkaiden epätasaiseen kulumiseen.Eski kirjoitti: - nirskettä ja narsketta etupäässä (jotkut puslat?)
Jyväskylässä OK-auto (Toyotan liike ) sai omasta biilistä kulmat kohdalleen tukivarren vaihdon jälkeen. Ylätukivarsi uusittiin Muukkosella. Oireena oli epätasaiseti kuluneet eturenkaat, jotka pitivät kovaa rallattavaa ääntä taajamanopeuksilla. Renkaiden sisäreunat olivat aalloilla. Toisella puolella ylätukivarren nivelessä oli reilusti väljää.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tänään laitoin Sprintin käyntiin vuoden ulkona seisomisen jälkeen; ladattu akku paikoilleen ja tuoretta bensaa pienet huikat suoraan kaasarinkurkkuihin ja startilla käyntiin, no kolmannella starttauksella jäi jo käymään :o
Nyt olis pitänyt olla joku Alfa-vastainen henkilö katsomassa
Nyt olis pitänyt olla joku Alfa-vastainen henkilö katsomassa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
, mun 147 ( jolla oli ajettu 35000km) alkoi oirehtimaan kans kahden viikon ajon jälkeen
Vikalista on piiiitkä ja loputtoman tuntuinen...( lue Myyjän vastuu tältä palstalta )
No 22.6 auto pajalle, tosin edelleenkin on riita remontin maksajasta
Jätän auton Delta-auton pihaan jos kinuavat multa maksua
Tätä palstaa kun olen seurannut, niin täytyy sanoa että aikas lailla vikaherkkä merkki on kyseessä...
Mutta muuten mukava auto...
Vikalista on piiiitkä ja loputtoman tuntuinen...( lue Myyjän vastuu tältä palstalta )
No 22.6 auto pajalle, tosin edelleenkin on riita remontin maksajasta
Jätän auton Delta-auton pihaan jos kinuavat multa maksua
Tätä palstaa kun olen seurannut, niin täytyy sanoa että aikas lailla vikaherkkä merkki on kyseessä...
Mutta muuten mukava auto...
Rahalla saa ja hevosella pääsee
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Juu ei kannata merkkipalstoja seurailla, niillä yleensä nimenomaan kysytään/kerrotaan vioista. Käyttäjiä kun on satoja niin äkkiäkös niitä vikoja kertyy.houples kirjoitti:Tätä palstaa kun olen seurannut, niin täytyy sanoa että aikas lailla vikaherkkä merkki on kyseessä..
Naapurille ja essonpaarissa sitten kerrotaan miten ei ole ollut vikoja koko omistamisen aikana..
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Saksalaisen laatuauton tyyppivikoja.
Töissä työkaverilla vuoden -02 Audi A3. Oli nyt viime viikolla 60 tkm huollossa. Vaihdettiin taakse levyt, palat ja satulat. Kyseessä tyyppivika läpi koko mallisarjan A3, A4 ja A6. Remontin hinta tarvikeosilla noin 600€ (sisälsi myös öljynvaihdon).
Toisella työkaverilla ollut useampi A4 ja A6. Murhetta ovat tuoneet takajarrut (vastaava remontti kaikkiin kuin edellä alle 100 tkm:ssa) sekä lisäksi kaikissa autoissa eturipustuksen korjaukset. Kaveri tuumasikin, että on sakemanni insinööri Audin tehtaalla ollut vissiin päissään, kun on tuollaisen risupesän keulaan onnistunut suunnittelemaan. Tukivarsia monia ja kappalehinnat tähtitieteelliset. Tähän lisäksi edulliset työtunnit päälle.
Näiden lisäksi lukemattomat ajonestolaitteen ongelmat, muutama uusi mittaristo vaihdettu noin 50-60tkm kohdalla ja sellaista pientä. Tuumasi, että vituttaahan se, kun auto on enemmän pajalla kuin ajossa. Täytyy vain ihmetellä kuinka merkkiuskollista porukkaa voi olla. Tosin ihmettelen mihin tuo tiettyjen auton laatuvaikutelma perustuu. Vissiin siihen kovaan listahintaan ja sitä kautta hiljaisena olemiseen. BMW samanlainen murheenkryyni joidenkin osien osalta.
Alfaan yläpuolen etutukivarret 60€ kpl ja 2 kpl kaiken kaikkiaan. Takatukivarret 40€ kpl ja niitä yhteensä 4 kpl. Muutapa ei oikeastaan tarvitse sitten vaihtaakaan koko autoon. Maksan ja ajelen mielelläni...
Töissä työkaverilla vuoden -02 Audi A3. Oli nyt viime viikolla 60 tkm huollossa. Vaihdettiin taakse levyt, palat ja satulat. Kyseessä tyyppivika läpi koko mallisarjan A3, A4 ja A6. Remontin hinta tarvikeosilla noin 600€ (sisälsi myös öljynvaihdon).
Toisella työkaverilla ollut useampi A4 ja A6. Murhetta ovat tuoneet takajarrut (vastaava remontti kaikkiin kuin edellä alle 100 tkm:ssa) sekä lisäksi kaikissa autoissa eturipustuksen korjaukset. Kaveri tuumasikin, että on sakemanni insinööri Audin tehtaalla ollut vissiin päissään, kun on tuollaisen risupesän keulaan onnistunut suunnittelemaan. Tukivarsia monia ja kappalehinnat tähtitieteelliset. Tähän lisäksi edulliset työtunnit päälle.
Näiden lisäksi lukemattomat ajonestolaitteen ongelmat, muutama uusi mittaristo vaihdettu noin 50-60tkm kohdalla ja sellaista pientä. Tuumasi, että vituttaahan se, kun auto on enemmän pajalla kuin ajossa. Täytyy vain ihmetellä kuinka merkkiuskollista porukkaa voi olla. Tosin ihmettelen mihin tuo tiettyjen auton laatuvaikutelma perustuu. Vissiin siihen kovaan listahintaan ja sitä kautta hiljaisena olemiseen. BMW samanlainen murheenkryyni joidenkin osien osalta.
Alfaan yläpuolen etutukivarret 60€ kpl ja 2 kpl kaiken kaikkiaan. Takatukivarret 40€ kpl ja niitä yhteensä 4 kpl. Muutapa ei oikeastaan tarvitse sitten vaihtaakaan koko autoon. Maksan ja ajelen mielelläni...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Omat lisäykset ... eli hieman alle 20tkm ajetussa 156:ni ei ole ollut muuta vikaa kuin kytkinpolkimesta irronnut kumipäälyste ... eli onhan tämä laatuauto... mutta muihin merkkiehin:
Firman volvosta meinasi moottori tippua katuun 30tkm:n kohdalla (vaihteiston kiinnitys oli korkannut, jonka jälkeen koko motti oli päässyt heilumaan). Toisaalta kaverin audi a3 hyytyi kesken ajon 100km kohdalla sellaiseksi toviksi, että hinausauto piti tilata paikalle. Selvittämättömästä syystä kärry lähti liikennöimään ilman mitään fixausta.
Firman volvosta meinasi moottori tippua katuun 30tkm:n kohdalla (vaihteiston kiinnitys oli korkannut, jonka jälkeen koko motti oli päässyt heilumaan). Toisaalta kaverin audi a3 hyytyi kesken ajon 100km kohdalla sellaiseksi toviksi, että hinausauto piti tilata paikalle. Selvittämättömästä syystä kärry lähti liikennöimään ilman mitään fixausta.
Mitäs jos Jarski perustaisi tänne palstalle sellaisen Italiaa Alfisteille osion? Itse voisin ainakin osallistua, jos vaikka jotain oppis!jarski kirjoitti:alfalaadusta... il romeo di alfa è modo di vivere non mi preoccupo che cosa qualcuno altrimenti sta dicendo per QUELLO penso che sia la MIA soltanto scelta LIBERA!! perchè tutto deve essere così facile che? la vita è con AR o non
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Koska:
1. Yritän kyseenalaistaa vanhan ja keksiä uusia ratkaisuja. Eikös tämä ole Alfan omistajille tyypillistä?
2. Mallistossa ei ole yhtään lompakolle sopivaa, käyttöautoksi passaavan ikäistä oikeaa urheiluautoa. Nyt tulee varmaan selkään, mutta... GTV on kuitenkin loppujen lopuksi "vain" etuvetoinen coupé ja vielä ylipainoinen sellainen, olkoonkin tyylikkäästi muotoiltu ja kiva ajettava sinänsä.
3. Jotain pitäis päästä näpräämään. Toimivassa vaparissa ei ole paljoa ruuvattavaa.
"Image is nothing, boost is everything"
1. Yritän kyseenalaistaa vanhan ja keksiä uusia ratkaisuja. Eikös tämä ole Alfan omistajille tyypillistä?
2. Mallistossa ei ole yhtään lompakolle sopivaa, käyttöautoksi passaavan ikäistä oikeaa urheiluautoa. Nyt tulee varmaan selkään, mutta... GTV on kuitenkin loppujen lopuksi "vain" etuvetoinen coupé ja vielä ylipainoinen sellainen, olkoonkin tyylikkäästi muotoiltu ja kiva ajettava sinänsä.
3. Jotain pitäis päästä näpräämään. Toimivassa vaparissa ei ole paljoa ruuvattavaa.
"Image is nothing, boost is everything"
- Epäkelpokeräilijä -
Ei muuta kuin Fiuden coupe alle, tosin onhan sekin etuveto ja ylipainoinen(?)Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Koska:
2. Mallistossa ei ole yhtään lompakolle sopivaa, käyttöautoksi passaavan ikäistä oikeaa urheiluautoa. Nyt tulee varmaan selkään, mutta... GTV on kuitenkin loppujen lopuksi "vain" etuvetoinen coupé ja vielä ylipainoinen sellainen, olkoonkin tyylikkäästi muotoiltu ja kiva ajettava sinänsä.
"Image is nothing, boost is everything"
Mutta suorituskykyä piisaa, ja viripotenttiaalia
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Nojoo, nokivasarakuskit ja 400 newtonin tyhjäkäyntiväännöt erikseen, helvettiäkö niillä väännöillä tyhjäkäynnillä kumminkaan tekee .. Mutta kyllä siinä overboostin huumassa ja atmosfäärisen ram dump valven hävyttömän härskeissä kuiskauksissa tuntee todella elävänsä kun endorfiini ja adrenaliini laukkaa pääkopassa sata kertaa kovempaa kuin garretin siipi akselinsa ympäri.. Se on sitä elämää ja erotiikkaa se, sukkaan kusee jo mies vähemmästäkin
Edit: Ja tohon edellämainittuun aktiin kun lisätään vielä mielettömän kiihkeä oikeanmuotoisen pakoputkiston käyrätorvitrumpetin tuottama konsertti joka soittaa samaan tahtiin kaunissointisen koneen kanssa tuottaen mitä mielenkiintoisempia melodioita aina ukkosmaiseen karjuntaan asti niin tossa jo vähintäänkin on sukat märkinä
Edit: Ja tohon edellämainittuun aktiin kun lisätään vielä mielettömän kiihkeä oikeanmuotoisen pakoputkiston käyrätorvitrumpetin tuottama konsertti joka soittaa samaan tahtiin kaunissointisen koneen kanssa tuottaen mitä mielenkiintoisempia melodioita aina ukkosmaiseen karjuntaan asti niin tossa jo vähintäänkin on sukat märkinä
MarkuV:hän puhuu mun autosta...MarcusV kirjoitti:.. Mutta kyllä siinä overboostin huumassa ja atmosfäärisen ram dump valven hävyttömän härskeissä kuiskauksissa tuntee todella elävänsä kun endorfiini ja adrenaliini laukkaa pääkopassa sata kertaa kovempaa kuin garretin siipi akselinsa ympäri.. Se on sitä elämää ja erotiikkaa se, sukkaan kusee jo mies vähemmästäkin
Edit: Ja tohon edellämainittuun aktiin kun lisätään vielä mielettömän kiihkeä oikeanmuotoisen pakoputkiston käyrätorvitrumpetin tuottama konsertti joka soittaa samaan tahtiin kaunissointisen koneen kanssa tuottaen mitä mielenkiintoisempia melodioita aina ukkosmaiseen karjuntaan asti niin tossa jo vähintäänkin on sukat märkinä
Viimeksi muokannut AutonAlfa, 03 Kesä 2005, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu