Alfa 156 talvella...
Valvoja: Moderators
Alfa 156 talvella...
Terppa!
Olen harkinnut 156:n 1.8/2.0 SW:n ostoa(pari vuotta vanha). Olisin kiiinnostunut siitä miten auto käyttäytyy talvella varsinkin pohojoisen pakkasissa? Onko ongelmia ollut missään esim. lämmityksessä?
nimim. "volgswagenisti Oulusta"
Olen harkinnut 156:n 1.8/2.0 SW:n ostoa(pari vuotta vanha). Olisin kiiinnostunut siitä miten auto käyttäytyy talvella varsinkin pohojoisen pakkasissa? Onko ongelmia ollut missään esim. lämmityksessä?
nimim. "volgswagenisti Oulusta"
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Tuolta näkee jotain faktaa. Lyhyesti - natinoita kuuluu talvella - muuten hyvä (2.0 TS vm. 2000 81 tkm takana).
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... 80209.html
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... 80209.html
MP
ainakin V6 toimii hyvin talvella, ohjaustehostimen nesteet kannattaa pitää hyvinä (synteettiset) muuten voi vinkunaa ilmetä pumpussa kovimmilla pakkasilla. Lisäksi lohkolämmitin (alavesiletkussa) voi aiheuttaa ongelmia "sopivalla" lämmitysajalla kun kone luulee olevansa lämpöisempi kuin onkaan ja silloin joutuu yleensä starttaamaan 2 kertaa. Eli mielellään yli 2 tuntia tolpassa. Lisäksi bensaluukun kansi voi takerrella esim pesun jälkeen, sen saa auki takakontissa olevasta apunarusta, muutaman kerran on tuota joutunut käyttämään. Eli lumet kannattaa heti puhdistaa pois läpän päältä kuten myös ovikahvojen ulkonevien painonappien päältä. Muuten todella hyvin pelaa ja ajaminenkin sujuu liukkailla hyvin.
Minulla on tuo alavesiletkulämmitin, mutta aina on ensimmäisestä lähtenyt vaikka olisi vain hetken lämmittänyt... Vastaavasti polttoaineluukku on talvella lähes poikkeuksetta pitänyt avata kyseisestä narusta, paitsi sillä yhdellä kertaa kun se ei auennut ollenkaan prkl! Kuumaa vettä pussiin ja 5 minuuttia hellää puristusta päälle ja a vot!V6 kirjoitti:Lisäksi lohkolämmitin (alavesiletkussa) voi aiheuttaa ongelmia "sopivalla" lämmitysajalla kun kone luulee olevansa lämpöisempi kuin onkaan ja silloin joutuu yleensä starttaamaan 2 kertaa. Eli mielellään yli 2 tuntia tolpassa. Lisäksi bensaluukun kansi voi takerrella esim pesun jälkeen, sen saa auki takakontissa olevasta apunarusta, muutaman kerran on tuota joutunut käyttämään.
