156:sta ostamassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
tommytommy
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

156:sta ostamassa

Viesti Kirjoittaja tommytommy »

Moro,

Olen lukenut tätä upeaa palstaa jo pidemmän aikaa. Kiitos teille kaikille siitä. :)

Olen 156:sen ulkomuotoihin aivan myyty ja kun hintakin on kohdallaan, niin pakkohan sitä olisi päästä koeajamaan. Olenkin tässä valitsemassa sopivaa yksilöä koeajolle, sillä kokemuksistanne viisastuneena silloin kannattaa olla valmis ostamaan poika kotiin.

Ainoa asia joka mietityttää, on nämä käyttökustannukset. Bensankulutus on kohtuullinen mun lompakolle, mutta nämä huoltokustannukset arvelluttavat. Kertokaa, paljon maksaa esim. 60tkm:n huolto, jossa on isompi remppa edessä? :?

Heittäkää myös 156:sta (ei SW) ehdotuksia, että mihin kannattaa tommoset 15-18 t€ sijoittaa? 2002 vuoden mallia olen ajatellut ja alle 70tonnia ajettuna. Onkohan tässä hintaluokassa edes mahdollista täyttää unelmaani ekasta Alfasta? :?

Vertailin/vertailen edelleen ajatuksissani 156:sta Chrysler Sebringiin, mutta olen vakaasti päätymässä Alfaan...

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

V6:een, kun istahdat ei siitä ole paluuta :lol: Matka ajossa pääsee kuulemma alle 10 litran. Mulla ollut semmosta 12L aika tasaisesti, viimeksi tosin alle 11,5 L. Tosin tulee sitä jonnin verran poljettuakin ja ajan lähinnä vain taajamassa. 60tkm huollossa ei ole mitään muuta kuin jakoremmin vaihto (n.600-1200€ riippuu paikasta ?) mikä tarttee teettää, muuten on sitten semmosia juttuja mitkä voi itsekin tehdä. Maali pinnan tarkistus, jarrujen kunnon tarkistus, nesteiden tarkistus yms..

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Yksi ohje yli muiden Alfan ostossa: osta V6.

BTW: omassa kinnerissä 2 vuoden keskikulutus 10,03 L/100km. 2.0 TS 16V vei vajaan 5 vuoden aikavälillä keskimäärin reilut 8 litraa satasella (tarkkaa faktaa ei juuri nyt saatavilla).

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

156 V6 on ihana auto.. Kone on mahtava ja vääntöalue tosi mukava.. Alhaaltakin vääntää hyvin.. Ja ne äänet :) Etenkin jos pakopuolta hiukan avartaa niin kyllä kusee hunajaa kuka vain :D
2.0 litranen TS:ä ei ollut koneeltaan ehkä niin mukava kokemus mutta mukava auto sekin on ajaa ja koneen luonne enemmän mieleeni kuin esim perus japanilaisissa.
Osta ihmeessä kyseinen auto, et tule pettymään. Bensaa nyt menee enemmän kun 1.3 litraisella corollalla mutta fiilistä on sitten sitäkin enemmän, rattiin istumista odottaa jatkuvasti.. Huoltokustannukset samaten astetta kalliimpia, riippuu tosin missä huollattaa mutta ei niin merkittävän kallista etteikö olisi sen arvosta. Sitäpaitsi 156:seen alkaa saamaan osia myös perus hessuista ja motoneteistä eli kulutusosien puolesta deltan tiskillä asiointi ei ole aina pakollista. Ja osat ovat myös sen verran yleisiä että suomen muutkin alfa fimat pitävät varastossa osia..

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

MarcusV kirjoitti:156 V6 on ihana auto.. Kone on mahtava ja vääntöalue tosi mukava.. Alhaaltakin vääntää hyvin.. Ja ne äänet :) Etenkin jos pakopuolta hiukan avartaa niin kyllä kusee hunajaa kuka vain :D
Puhut Marcus vähän mutta asiaa!! Kyllä äänet on ihan eri luokkaa alkuperäiseen verrattuna kun pistää Novitecin tai vastaavan putkiston alle.

Mullakin on ikkuna auki aina kun vain mahdollista, ei kyllästy ääniin. Päätkin kääntyy ihan mukavasti kaduilla... :mrgreen:

Eli V6:en vaan alle ja menoksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

MarcusV kirjoitti:156 V6 on ihana auto.. Kone on mahtava ja vääntöalue tosi mukava.. Alhaaltakin vääntää hyvin.. Ja ne äänet
Eri mieltä siitä väännöstä. Paria 156 V6:sta koeajoin ostomielessä ja stumppasin useampaankin otteeseen liikkeellelähdössä kun omaan silloiseen 3.0 12-venttiiliseen verrattuna sitä vääntöä oli reilusti vähemmän. Samoin esim. Seat Leon 20VT:ssä tuntui olevan alarekisterissä ihan eri lailla hönkää kuin Alfan neliventtiilikutosessa.

156 V6:n äänet on kyllä makeat, siitä ei pääse mihinkään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

EVO kirjoitti:Puhut Marcus vähän mutta asiaa!! Kyllä äänet on ihan eri luokkaa alkuperäiseen verrattuna kun pistää Novitecin tai vastaavan putkiston alle.

Mullakin on ikkuna auki aina kun vain mahdollista, ei kyllästy ääniin. Päätkin kääntyy ihan mukavasti kaduilla... :mrgreen:
Itselläkin on tässä viikon kuluttua tulossa eka Alfa ja mikäs muu kuin 156 / 2.5 V6... :-D. Koeajo vei mennessään...

Putkisto tässä omassani on vakio, joten pari kyssäriä: mihin hintoihin tuollainen Novitecin putkisto asettuu, entäpä asennus? Vaikutukset päästöihin jne?

... vielä viikko ...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: 156:sta ostamassa

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

tommytommy kirjoitti: Heittäkää myös 156:sta (ei SW) ehdotuksia, että mihin kannattaa tommoset 15-18 t€ sijoittaa? 2002 vuoden mallia olen ajatellut ja alle 70tonnia ajettuna. Onkohan tässä hintaluokassa edes mahdollista täyttää unelmaani ekasta Alfasta? :?
Tuossa hintaluokassahan löytyy jo melkein mitä vain. Unohda Sebringit ja muut vatkaimet ja keskity olennaiseen: hieman vanhempi ja enemmän ajettu V6, vaiko tuoreempi ja vähemmän ajettu nelimukinen 156.

1600:t ovat Suomessa harvinaisia ja taitavat olla hintahaarukkasi ulkopuolella sieltä alapäästä. 1800:lla (tai oikeammin kai 1700:lla) tulee toimeen, mutta mitään räjähtävää voimaa käytössä ei ole. 2-litraiset TS ja JTS ovat oivallisia käyttökoneita ja V6 tietysti aivan omaa luokkaansa. Jokainen moottori tarjoaa hurjasti luonnetta, joten metsään et tässä kohtaa voi mennä. Omat preferenssit - joihin tuosa edellisessä kappaleessa jo viittasinkin - ratkaisevat valinnan.

Onnea metsästykseen!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Eri mieltä siitä väännöstä. Paria 156 V6:sta koeajoin ostomielessä ja stumppasin useampaankin otteeseen liikkeellelähdössä kun omaan silloiseen 3.0 12-venttiiliseen verrattuna sitä vääntöä oli reilusti vähemmän. Samoin esim. Seat Leon 20VT:ssä tuntui olevan alarekisterissä ihan eri lailla hönkää kuin Alfan neliventtiilikutosessa.
en tiedä mistä kierrosalueesta puhut Seatin kohdalla , mutta yhtään turbovehjettä tuossa teholuokassa en ole tähän päivään ajanut jossa on ALHAALLA yhtä paljon vääntöä, eli puhutaan heti tyhjäkäynnistä lähtien. Esim S60R on tehottomampi alhaalla poljin saa painua aika syvään paineita nostellessa.. kierrosalue 2500 eteenpäin onkin jo sitten eri juttu turboissa. Taitaa mennä taas turbo vs vapari keskusteluksi
:mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muistelisin että Siitin veti hienosti jo alle 1500:n rundeilla. Nimenomaan ihan alimpien kierrosten voima tuntui makealta omaan kolmilitraiseen verrattuna, ja olihan sekin melkoinen höyrykone pienillä kierroksilla.

Tuosta on kyllä jo pari vuotta aikaa eli ihan kirkkaasti ei muisti enää pelaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Muistelisin että Siitin veti hienosti jo alle 1500:n rundeilla. Nimenomaan ihan alimpien kierrosten voima tuntui makealta omaan kolmilitraiseen verrattuna, ja olihan sekin melkoinen höyrykone pienillä kierroksilla.

Tuosta on kyllä jo pari vuotta aikaa eli ihan kirkkaasti ei muisti enää pelaa.
No minulla on alla tällä hetkellä vielä (ennen kuin kohta vaihtuu 156 V6:een) Seat Leon 20VT, eli tuo 1.8T -malli. Vääntö on varsinkin alakiekoilla mielestäni Alfaa parempi ja tehtaan ilmoituksenkin mukaan Seatissa on hippasen enemmän vääntöä kuin Alfassa. Muutenkaan Seattia ei autona voi haukkua, näppärä ja mukavan tehokas. Hyvä niin kaupungissa kuin moottoritielläkin.

Mutta... silti Alfan V6 veti puoleensa ja pakotti tällaiseen ratkaisuun. Pari vuotta ollut Seat vaihtuu piakkoin Alfaan. Ihka ensimmäiseeni sellaiseen :).

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sama kone passatissa 1.8T oli TMn testissäkin aikoinaan, tehtaan ilmoituksen mukaan väännöt alkavat 1500kierroksella mutta todellisuudessa rundeja tarvittiin liki 2500 ennekuin mainostetut väännöt olivat kehissä. Toki tuo kone on voinut parina viime vuotena kehittyä... Sama koskee näköjään turbodieseleitäkin vääntöä mainostetaan joka välissä mutta todellisuus on toinen

1.9 CDTI (=JTD)
"Liikkeelle lähdön jälkeen ajaja on vielä enemmän ihmeissään. Moottorin vääntö alakierroksilla on kehno.Kun ollaan maantiellä, dieselkone vetää sitkeästi ja matka taittuu. "
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Suosittelen kylllä JTS:ää, mutta voi olla tuon hintahaarukan ulottumattomissa (uudempi malli). Olen kyllä jäävi. V6.sta pitäisi tuolla hinnalla saada (keväällä oli esim. SW V6 12/01 60 tkm huollettu lähdössä hinnalla 17k€), siinä kai tuo hihnan vaihto on kalliimpi operaatio kuin myös polttoainekulut suuremmat, jos noilla nyt alfistille on mitään merkitystä :) . Itse pidän tuon JTS:n vääntöä hyvänä. Superia en suosittele.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

MarcusV kirjoitti: Bensaa nyt menee enemmän kun 1.3 litraisella corollalla mutta fiilistä on sitten sitäkin enemmän, rattiin istumista odottaa jatkuvasti..

Tuo on ihan totta. Huomannut töissä tai töihin lähdössä, kun H-hetki alkaa lähestyä alkaa sormet syyhyämään, että sitä oikein jo odottaa. Kohta päästään V6:sta polkemaan :lol:

Avatar
tommytommy
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Kiitos vastauksista!!!

Viesti Kirjoittaja tommytommy »

Iso kiitos teille! Te vahvistette kytevän Alfistin alun autovalinnan kohdistuvan 156:een.

Vielä pari lisäkysymystä:

- onko 2001 ja 2002 vuosimalleissa korieroja, ajattelen lähinnä upeampaa keulaa?
- V6:sta harkitessani joutunen tyytymään vanhempaan vuosimalliin, mutta jos 18k€ ajatellaan, niin kuinka uuden sillä saa?
- missä Alfaa on halvin huollattaa?
- kannattaako Alfa ostaa esim. Deltasta, josta voi pyytää huollot kaupan päälle? Vai jostain nyrkkipajasta? Onko kokemuksia...?

Duunissa aika menee täällä palstalla ja vaihtoautoja selaillen. Vielä kun ensi viikolla kiireet loppuun, niin otetaan koeajoon alle Alfa. Jussin jälkeen kävelen kauppaan ja haen pojan kotiin...

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Pistän minäkin lusikkani soppaan tuohon V6:n vääntöön liittyen.

Itselläni oli ennen Saab 9000 2 litraisella matalapaineturbolla varustettuna ja siinä on 240Nm/1800rpm (ja 150 hp) ja onkos tässä 2,5 V6:ssa 220Nm/4500 tai jotain sinne päin. Ja tuon huomaa kyllä käytännössäkin. Saabilla ei terttenu paljon miettiä, mikä vaihde sattui olemaan päällä - sen kun painoi kaasua. Alfa puolestaan pelkästään murisee, jos kierrokset liian alhaalla. Sen sijaan 4000 yläpuolella alkaa tapahtua. On joutunut opettelemaan uudelleen vaihdekepin käyttötarkoituksen.

Ja ne äänet. :-)

Saabin kone oli siis ehdottomasti parempi käyttökone ja sitäpaitsi kuluttikin 2-3l vähemmän.

Mutta arvaatte varmaan vaihtaisinko takaisin saappiin... :-)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No tuskin Söör Kirby vaihtaa saappiin.

Tuosta väännöstä minäkin muutaman sanan:

nuo numeroarvot eivät välttämättä kerro ihan kaikkea, vaan ennen kaikkea se vääntöalueen laajuus (tai sen puuttuminen). 156:ssa V6-kone toimii mielestäni ns. ihanasti eli voimaa riittää alakierroksilta asti, puhumattakaan kun ärpeeämmiä on ne yli 4000, ai että.

Ja jep, ne äänet, ai ihme.. :-D

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiitos vastauksista!!!

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

- eikös facelift tullut 04 ja samalla kojelautaa ja keskikonsolia hiukan muokattiin.

- saisko tolla jonkun -00:n 50-100tkm ajetun

- Muukkosta on kehuttu on niitä toki muitakin edullisia paikkoja?

- Itse ostin yksityiseltä viime marraskuussa -99:n, ajettu 50tkm remmi oli vaihdettu juuri. punaisilla nahoilla. tarkistin puhelimitse kaikki auton tiedot. maksoin toki hiukan enemmän kuin 18k€.
Ja todennäköisesti jatkossakin ostan yksityiseltä, jos luotan siihen että auto on kunnossa. Liikkeet kuitekin käärii omansa aina välistä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Kiitos vastauksista!!!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

-Tomi- kirjoitti:- eikös facelift tullut 04 ja samalla kojelautaa ja keskikonsolia hiukan muokattiin.-.
Jeps, -04 tuli se uusikärsäinen malli + muut pienet muutokset.


Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MrKirby kirjoitti:Pistän minäkin lusikkani soppaan tuohon V6:n vääntöön liittyen...
On joutunut opettelemaan uudelleen vaihdekepin käyttötarkoituksen.
Tuo kuulostaa hieman erikoiselta - onko autossa kaikki ok? 2.5V6:sta on tosin kokemusta lähinnä 156sen pellin alta, 166ssa siitä ei ole koeajoja lukuunottamatta paljoa käytännön tatsia. Vaikka numeroarvojen mukaan Alfan V6 antaa huippuvääntönsä korkealla vetää se kuitenkin hienosti ja mukisematta tyhjäkäynniltä lähtien. Totta on että räjähtävään menoon 2.5V6 tosin syttyy vasta ylärekisterissä. Mutta silti, ei kai vaihdekeppiä tarvitse kovin paljoa hämmentää jos ei nyt ole tarkoitus herättää huomiota? Itse olen lukuisia kertoja lähtenyt epähuomiossa (=huomio on kiinnittynyt kännykkään tai kannettavaan tai...) hidastetöyssystä vitosella, ei nikottele ja vetää kuin turbiini. Kaupunkinopeuksia voi ajaa fiiliksen mukaan jollain seuraavista vaihteista 1-2-3-4-5-6.

9-5 Aeron omistava tuttava ihmetteli äskettäin V6sen hurjaa alavääntöä, numeroarvojen mukaan saapin pitäisi kuitenkin väännössä voittaa aika reippaasti. Volvo-tuttava taasen pohdiskeli että autossa on 6-vaihteinen manuaali mutta sillä voi ajaa kuin automaatilla jos lähtiessä on valinnut sopivan vaihteen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuten Rasvis totesi, vanha 12 tappinen 3.0 V6 vetää alhaalta kivasti.
Se kiipeää vaikka pientä mäkeä tyhjäkäynnillä, okei niin monet muutkin, mutta tämä vetää kolmosella :shock: . Ei paljon tartte vaihdetta miettiä, kun kaupungissa ajelee.

2.5 V6:lla en ole ikinä päässyt ajelemaan, siihen ei kommenttia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kyllä siinä mun koneessa nyt pitäisi olla kaikki kunnossa. Lisäksi testailin miitin yhteydessä samalla koneella varustettua 156:sta ja ihan samalta sekin tuntui. Kyllähän tuo kone nikottelematta vetää ihan tyhjäkäynnilläkin, mutta ei tosiaankaan kiihdy alhaalta samalla tavalla kuin saappi kiihtyi. Mutta tuon saabin pikkuturbon erityisominaisuus onkin tosiaan reipas vääntö jo alakierroksilta. Vääntökäyrä on lähes viivasuora välillä 2000-5000. Mitään turbopotkua ei tosiaankaan ollut missään vaiheessa. Eli vähän sellainen diisseli. ;-) Toi Aeron turbohan on "kunnon turbo" joten lienee luonteeltaan erilainen.

Mutta olen tosiaan jo tottunut ja muut avut kyllä saavat unohtamaan tuon pienen "huononnuksen". :-) Mm se 4k rpm ylitys maistuu hienolta. Kun pistää maantiellä kolmosen pykälään, niin rekkojen ohittaminen on lasten leikkiä ja kortinmenetyslukemat on äkkiä mittarissa. :-)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Kiitos vastauksista!!!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

-Tomi- kirjoitti:- eikös facelift tullut 04 ja samalla kojelautaa ja keskikonsolia hiukan muokattiin.
04:t ovat enimmäkseen uudella nenällä. Sisustaa uudistettiin jo Boseliftin yhteydessä (oliko 03 vai jo 02?), jolloin mm. ruma ajotietokoneen näyttö ilmestyi kojetaulun päälle ja alukoristeet keskikonsoliin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

Pitänee itsekin hieman tuota 156 V6sta suositella. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon kaikin puolin. Vanhemmissa V6 malleissa on vielä puusisusta, joka ilmeisesti puuttuu uudemmista (tai sitten sen saa lisämaksua vastaan??)

Vääntöä voisi olla lisää, tosin olen ennen tätä autoa ajellut muutaman vuoden parilitrasella turbodieselillä ja melkeinpä uskaltaisin väittää että harva bensakone vääntää niin hyvin kun lastutettu turbodieseli..

Äänet on jo vakiona ihan jees, mutta itse vaihdoin silti remuksen pöntön taakse (on hieman siistimpi tuolla auton takana, kun se täyttää koko kolon ;)) joka toi möreämmät äänet. Remuksen ääniä voi kuunnella www.remus.at osoitteessa.

Huoltojen hinnoista nyt voi mitään sanoa. Itselläni on sen verran tuttuja eri korjaamoilla töissä tai sitten omistajana että aina on halvalla saatu kaikki työt teetettyä. Ihanaa tämä maailman meno, ketään jos et tunne niin kaikki tulee niin ihanan kalliiksi...

Taisi mennä "hieman" offtopikiksi mutta haitanneeko tuo.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

MrKirby kirjoitti:Kyllä siinä mun koneessa nyt pitäisi olla kaikki kunnossa. Lisäksi testailin miitin yhteydessä samalla koneella varustettua 156:sta ja ihan samalta sekin tuntui.
pitäisi tuon tuntua hiukan erilaiselta 156sen kopassa kun painoa on yli 200 kiloa vähemmän :wink: Ja tosiaan tuo 2.5 on kierroskone eli jos haluaa rivakasti liikkua sitä poljinta pitää tosiaan painaa ja kierroksia käyttää, kone kiertää kuitenkin lähemmäs 7200rpmää, "normaaliajossa" harvemmin yli 4000 kierrosta edes tarvitsee jolloin paras veto vasta alkaa... Kyllä se vääntökin riittää 6sella ja pienillä kierroksilla ajeluun.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:sama kone passatissa 1.8T oli TMn testissäkin aikoinaan, tehtaan ilmoituksen mukaan väännöt alkavat 1500kierroksella mutta todellisuudessa rundeja tarvittiin liki 2500 ennekuin mainostetut väännöt olivat kehissä. Toki tuo kone on voinut parina viime vuotena kehittyä... Sama koskee näköjään turbodieseleitäkin vääntöä mainostetaan joka välissä mutta todellisuus on toinen
Se Seatin kone ei ole ihan vertailukelpoinen Passatin pannuun. Leonissa on Volskin 150:n sijasta 180 hepokattia, ilmeisesti ahdin(kin) on toinen. Siittimessä taisi lisäksi olla kuusipykäläinen laatikko, ja siitä ajamastani autosta oli pieniä epäilyjä ettei se olisi ihan vakio. Mutta ei kai lastutus tms. pienempi modifikaatio sitä _ihan_alinta_ vääntöä juuri lisää, jos rusetti ei vielä niillä rundeilla jaksa pyöriä kunnolla?

Dieseleitä ei ole pahemmin tullut ajeltua, mutta työkaverin 110-heppainen Xsara HDi teki tavallaan myös vaikutuksen. Alarekisterissä voimaa oli vaikka muille jakaa ja auto liikkui tosi kevyen tuntuisesti pienilläkin kierroksilla. Vedätettäessä leikki sitten loppuikin aika pian kesken kun kulkua ei enää yläkierroksilla irronnut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Se Seatin kone ei ole ihan vertailukelpoinen Passatin pannuun. Leonissa on Volskin 150:n sijasta 180 hepokattia, ilmeisesti ahdin(kin) on toinen. Siittimessä taisi lisäksi olla kuusipykäläinen laatikko, ja siitä ajamastani autosta oli pieniä epäilyjä ettei se olisi ihan vakio.
Vahvistetaan tämä tieto, eli Seatissa on 1.8T:sta puristettu 180 kaakkia, kun taasen Volkkarin ja Audin käyttämänä kaakkeja on 150 (vai oliko Audin A3:ssa 160 - ei muista). Samoin Seatista löytyy kuusi eteenpäin vievää vaihdetta. Perustason virilastulla Seatista irtoaa helposti yli 200 heposta... MUTTA silti vaihdan tämän V6 Alfaan... :-D

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

156:n minullakin kiikarissa. Oikeastaan olen tällä hetkellä kahden vaiheilla 2.5 V6 vs. 1.8 Super SW.

Taustatietoja sen verran että pienituloisena hirvittää V6:n käyttökulut, mutta toisaalta olen sen verran mukavuudenhaluinen että Alfa tulee olemaan seuraava autoni.

Näillä perusteilla voisi siis kuvitella että pienikoneinen olisi SE vaihtoehto. Maltillisempi kulutus, huollot, vakuutukset jne.
Toisesta autosta kirjoitin jo Sportwagon topikissa, mutta tähän speksejä vielä:
1.8 SW
vm. 01, 110tkm, kahdet alut hyvillä renkailla ja auto erittäin siisti, ilmastointi huollettuna ja remmi vaihdettuna näillä kilometreillä (ennen 120tkm määräaikaa), hinta 14000€.

Toinen vaihtoehto (V6):
vm.98, 127tkm, kahdet renkaat joista kesät ok, mutta talvikumit aivan finaalissa, kohtuu siisti sisältä ja päältä. Pakoputki vuotaa, jonka liike kyllä korjaisi. Auto puoltaa jarruttaessa ja muutenkin jarrujen teho "hukassa". Hinta tällä 13900€.
Onko V6:ssa rajoitin asetettu n.5500kiekkaan? Moottorintienrampilla tuli kierrätettyä ja rajoitin tjms. astuu mielestäni peliin aika yllättävän alhaalla. Vai hourasinko minä? :)

Voiko tälläisiä valintoja perustella ollenkaan järjellä? Molempia olen testannut ja kummankin kyyti miellytti. Nyt ei ole siis siitä kyse että TOTTAKAI OSTAT V6:n, vaan 1.8:kin kelpaisi minulle.
Onko esim. superin ostolle mitään hyviä syitä?

Mielipiteitä kaivataan, kiitos!

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Janne kirjoitti:Onko V6:ssa rajoitin asetettu n.5500kiekkaan? Moottorintienrampilla tuli kierrätettyä ja rajoitin tjms. astuu mielestäni peliin aika yllättävän alhaalla. Vai hourasinko minä? :)
No ei todellakaan ole. Kiertää niin iloisesti punarajalle (7 tonniin), ettei yksikään aikaisempi autoni. Sointi on vielä silloinkin niin nätti, että huomaan varsin usein vedättäväni sinne asti. :-)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Janne kirjoitti:Onko V6:ssa rajoitin asetettu n.5500kiekkaan? Moottorintienrampilla tuli kierrätettyä ja rajoitin tjms. astuu mielestäni peliin aika yllättävän alhaalla. Vai hourasinko minä? :)
Eikös kutonen ala noilla kierroksilla vasta kunnon murinat :mrgreen: eikös rikkinäinen ilmi usein juuri pätkäse tuossa 5000 kohdalla kierrokset :roll:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Lähes 100% varmuudella ILMI menossa. Eli se vaihtaen ennen ostoa. Itseasiassa vaihtoon ja sitten uusi koeajo :)

EDIT: :scatter: V6
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Janne kirjoitti: Voiko tälläisiä valintoja perustella ollenkaan järjellä? Molempia olen testannut ja kummankin kyyti miellytti. Nyt ei ole siis siitä kyse että TOTTAKAI OSTAT V6:n, vaan 1.8:kin kelpaisi minulle.
Onko esim. superin ostolle mitään hyviä syitä?
Kaippa se riippuu ihan siitä paljonko annat painoarvoa V6:n suuremmalle teholle ja hienommille äänille? Jos noita ihan järjellä verrataan niin superihan on 3v uudempi, 20tkm vähemmän ajettu ja erinomaisessa kunnossa vs. V6:n kohtalainen kunto. Onhan siinä myös huomattavasti pienempi kulutuskin, mutta on se sitten taas huomattavasti laiskempi (ainakin paperilla, en ole testannut molempia käytännössä) kuin V6, jossa on varmaan enemmän Alfameininkiä :)

Minä valitsisin noista tuon uudemman superin nimenomaan siksi, että se on uudempi ja paremmassa kunnossa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Joo, toinen ääni superille täältä.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itsellä alkaa kone pätkiin kierroksia juuri siinä punarajalla, joten on siinä vissiin jotain vikaa. Ääni V6:lle, antaa mahtavat kyydit :lol:

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Viäntäkää te vaan kättä keskenänne :wink:
Ilman muuta minä ottaisin tuon kutosen, mutta kun ottaa elämän realiteetit huomioon, niin saattaa vaaka kääntyä ykskasin puolelle. Ehtiihän silläki sakot saaha.

Yks seikka mikä minua hieman närästää tuossa kutosessa on sellanen nuhjuisuus ja "pappamaisuus". Löytyy jalopuuhässäkkää ja plyyssipenkkiä jne. jotka on olleet minulle jo pitkään iso NOUNOU. Sen sijaan tuossa superissa on sisusta paremmassa kunnossa ja se on jollain tavalla modernimpi ja nuorekkaampi - ellei jopa sporttisempi. Tottahan toki 3v. uudempikin...

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

Ehottomasti V6 !
Ja 4tonnin jälkeen on tosiaan hauskaa.. :-D
Puuratti on todella jees, samoin vaihdekepinnuppi, mutta keskikonsolin jäljitelmä voisi olla hienompikin.. Mitä pappamaista plyyssissä on ?
Viimeksi muokannut 4LF4, 14 Kesä 2005, 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
La Meccanica delle emozioni

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Janne kirjoitti:Viäntäkää te vaan kättä keskenänne :wink:
Ilman muuta minä ottaisin tuon kutosen, mutta kun ottaa elämän realiteetit huomioon, niin saattaa vaaka kääntyä ykskasin puolelle. Ehtiihän silläki sakot saaha.

Yks seikka mikä minua hieman närästää tuossa kutosessa on sellanen nuhjuisuus ja "pappamaisuus". Löytyy jalopuuhässäkkää ja plyyssipenkkiä jne. jotka on olleet minulle jo pitkään iso NOUNOU. Sen sijaan tuossa superissa on sisusta paremmassa kunnossa ja se on jollain tavalla modernimpi ja nuorekkaampi - ellei jopa sporttisempi. Tottahan toki 3v. uudempikin...
Ei kyse ole siitä, että sillä tulisi sitten ajettua kovempaa, kuin pienemmällä koneella. V6:n äänet, niissä on vaan sitä jotain. Voi kuvitella istuvansa hienommassakin urheiluautossa :lol: Ja mitä tohon pappamaisuuteen tulee. Itsellä punaiset nahat, musta nahkaratti ja metallin hopeinen keskikonsoli > kuvia albumissa.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ymmärrän toki tuon äänipuolen, ei siinä mitään:) Ja onhan se kulkupuolikin hiukka erilaista..heh, mutta silti.

En toki tarkoittanut pappamaisuudella kaikkia V6:sia, mutta tuo koeajamani yksilö oli plyyssien osalta aika nuhjaatuneen oloinen.
Jalopuut ei vaan ole minun juttu, mutta täähän on kans näitä makukysymyksiä. Ratti ja nuppi on suht ok kyllä mutta keskikonsolissa ne hiertää silmää.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Taitaa olla kundit makuasioita noi sisustajutut.. :lol:

Mutta minulta ääni V6:lle, edellyttäen että nuo selvät viat (pakoputki, ilmi ja jarrujen puolto) fixataan liikkeen piikkiin.

Mihin sitten päädytkin, onnea Alfan hankintaan!

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Nostetaas hieman aihetta kun on uutta kerrottavaa.

Ei tule vieläkään tuo V6 liike vastaan nuissa korjauskuluissa (ILMI, pakoputki jne). Sen sijaan SW:tä kaupannut liike tekee autoon seuraavat korjaukset/huollot ennen myyntiä:
- etujarrulevyt ja -palat
- jakohihna kilkkeineen
- bensatankin korkin kansi jutut korjataan
- ilmastoinnin huolto
Nämä kaikki siis merkkiliikkeessä.
Hinta nousee hieman mutta on hiukka rehellisempi meininki tällä liikkeellä ja tuolla pirssillä olisi varmaankin vielä paljon huolettomampia kilometrejä edessä.

Kuume senkun nousee :wink:

Avatar
Boot
Viestit: 63
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 10:50
Car(s): Giulietta -78, -84,
75 -86 1.6 & 2.0 TS
164 -92 2.0 TS
166 -00 3.0 V6 24v Sportronic
Paikkakunta: Bålsta

Viesti Kirjoittaja Boot »

Osta se SW: Et kadu, siinä on jo huollot kohillaan! Tinkaa vielä talveksi sisäpistoke/lämmitin, jos ei jo ole!

EDIT: Alfisti, joko nykyinen tahi tuleva , ostaa Auton itselleen, ei muiden kehuttavaksi. Kehuja saa harvoin mutta asiantuntijoilta. Naapurin Audi on aina parempi ja huolettomampi, jos siltä kysyy. Vaan ei enää jos oikeasti ajetaan isoa kovaa radalla/tiellä, siellä missä Alfa tykkää olla. (Eli tienpäällä)
:drinking:
Kaikki tietää Alfan, harva sen vaan tuntee!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:yhtään turbovehjettä tuossa teholuokassa en ole tähän päivään ajanut jossa on ALHAALLA yhtä paljon vääntöä, eli puhutaan heti tyhjäkäynnistä lähtien.
Sama juttu. Ja 156 V6 on ainakin meikäläiselle ainoa vastaan tullut auto joka lähtee paikaltaan vielä nelosellakin liikkeelle uskomattoman vaivattomasti. 8)

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Itse pähkäilin keväällä V6 Sw:n ja Superin välillä. Mainittakoon, että V6 oli - 01, 60 tkm ajettu, huolto tehty ja Ilmi vaihdettu, hinta 17 tuhatta yksityisellä, pari vuotta uudempi -03 (käytännössä ikäeroa oli vuosi, kun toinen vuoden alusta, toinen lopusta) lähti liikkeestä 19 tuhannella (sain hyvitystä vaihdossa 22, nyt pyytävät 25 :) .

V6 sai enemmän ääniä, ostin silti niistä vitun järkisyistä Superin, joka meni vaihtoon parin kuukauden jälkeen ja nyt ajelen JTS:llä, SW sekin. Suosittelen. Minulle ei edellisen Alfan, 75 TS:n jälkeen 1.8 Superin voimat riittäneet, mutta jos on ajellut jollain köykäisemmällä, voi ne riittää ihan hyvin. Ja minulle JTS sopii V6:ta paremmin: kulutus kohdallaan, tehoja/vääntöä riittävästi. Makuasioita.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

No jos sanotaan että tuossa Superissa olis 3 kertaa enemmän tehoa kuin nykyisessä kotterossa :wink:

Jiiteeässä muakin kiinnostais mutta niitä ei ole pahemmin tarjolla. Unelmin ois musta JTS Sportwagoni. Ostaisin heti :-D

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hommat edenny siinä määrin että maanantaina mennään tekeen Superista kaupat ellei joku tee tarjousta autosta yli pyydetyn hinnan.

Asiallista toimintaa tähän saakka liikkeeltä. Tehty 120tkm huolto sis. jakopää jne. Ensi viikolla auto saa uudet jarrupalat ja etujarrulevyt & bensauukun mekanismi korjataan.

Autossa tulee mukana suht ok renkaat molemmat aluilla. Talvipyörilläkin on alut mutta ehkä ne kitkat menee kuiten vaihtoon.

Mutta se juttu mikä mua kiinnostais on että minkä kokoiset kiekot tuollaseen 156 wagoniin menee. Kesäkiekkoina on vakiot 15" alut (hyvillä kumeilla tosin). Tekis kuitenkin mieli laittaa samalla isompaa satsia alle, esim. 16-17 tuumasta.
Mitä suosittelette vai meneekö alustakin vaihtoon. Sekin tosin on mielessä pyörinyt. Hinta on kuitenkin niin ok, että nuo modaukset on mahdollisia tässä vaiheessa. Auto on metallinsininen joten vannesuosituksia otetaan vastaan :wink:

t. soon to be AR owner.

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Onnea vaan uudelle autolle. Saapi nähdä käykö sinulle kuin meille. Ensin ei raaskittu ostaa kakspuolikasta ja ajettiin vajaa vuosi 2.0:lla. Eilen käytiin hakemassa V6. Ero on fiiliksessä aika hurja. Sen verran on ripeämpi tämä uusi automme.

Vääntö keskusteluun minäkin työnnän vielä sormeni soppaan. Reilun vuorokauden kokemuksella, en pidä V6:n ala vääntöä kovin kummoisena. Kyllähän se jotenkin vetää, mutta ihan tarpeeseen se vaihdekeppi on. Edellinen bemarini oli keppivaihteilla, mutta maantiellä siihen ei juuri tarvinnut koskea, sillä 330d jaksoi kiihtyä sangen mallikkaasti suurimmalla vaihteellakin. 156 V6:sta ei voi sanoa samaa. Kierroskone siis, mutta aivan loistava sellainen. Taitaa käydä niin, että ajelen tuolla emännän autolla, aina kun se on vapaana.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Janne kirjoitti:Auto on metallinsininen joten vannesuosituksia otetaan vastaan
Vilkaise minun albumiin. Siellä on metallinsininen 156 sekä 16" että 17" Alfa Romeo originali vanteilla. Molemmat hienoja 8).

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

MarkusK kirjoitti:Onnea vaan uudelle autolle. Saapi nähdä käykö sinulle
Kiitoksia!

Jostainhan se on sekopäisyys aloitettava :wink:
Ajelis nyt tuolla jonkin aikaa ja kattelis rauhassa seuraajaa.

Perjantaina luovutus :mrgreen:

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

155156 kirjoitti:
Janne kirjoitti:Auto on metallinsininen joten vannesuosituksia otetaan vastaan
Vilkaise minun albumiin. Siellä on metallinsininen 156 sekä 16" että 17" Alfa Romeo originali vanteilla. Molemmat hienoja 8).
Juurikin tuon värinen omanikin on. Nuo 17" vanteethan sopisi siihen aivan mielettömän hyvin. Hienolta näyttää!

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Janne kirjoitti:
MarkusK kirjoitti:Onnea vaan uudelle autolle. Saapi nähdä käykö sinulle
Kiitoksia!

Jostainhan se on sekopäisyys aloitettava :wink:
Ajelis nyt tuolla jonkin aikaa ja kattelis rauhassa seuraajaa.

Perjantaina luovutus :mrgreen:
Onko odottavan aika pitkä... :lol:

Vastaa Viestiin