ILMI 75:aan?
Valvoja: Moderators
ILMI 75:aan?
Tietääkö kukaan mitä maksaa ja mistä saa? Kaverilla kuulemma läppä liikkuu edestakaisin ja aiheuttaa käyntiongelmia?
http://www.tmuukkonen.fi
Airflow meter / Ilmamäärämittari
ATP factory repaires air flow meter to suit 75 / 155 / 164 2,0 TS / Spider 2,0ie 90-93.
ATP tehdaskorjattu ilmamäärän mittari malleihin 75 / 155 / 164 2,0 TS / Spider 2,0ie 90-93
Our Price / Hinta : €235.50
+ VAT/ALV 22 % , €51.81
VAT incl/ALV-hinta: €287.31
Code/Koodi: 60513336
Voi olla jossain halvempiakin.
Airflow meter / Ilmamäärämittari
ATP factory repaires air flow meter to suit 75 / 155 / 164 2,0 TS / Spider 2,0ie 90-93.
ATP tehdaskorjattu ilmamäärän mittari malleihin 75 / 155 / 164 2,0 TS / Spider 2,0ie 90-93
Our Price / Hinta : €235.50
+ VAT/ALV 22 % , €51.81
VAT incl/ALV-hinta: €287.31
Code/Koodi: 60513336
Voi olla jossain halvempiakin.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
No en tiedä viasta, mutta luulisin että on aika vaikeaa pitää kierrokset niin tasaisena että läppä pysyis paikallaan. Ittelläni oli muuten joskus se hiilihomma puhki, ja aiheutti nykäyksen juuri sillä puhkiolevassa kohdassa tasakaasulla. Tai en nyt tietenkään ollut konehuoneessa sitä kattelemassa, mutta astemääräärää ja kierroksia vertaillen totesin... Korjasin muuten ilmin siten että isonsin porakoneella levyn ruuvireikiä sen verran, että sain sen neulan kulkemaan puhtaalla kohdalla, toisessa reiässä porakone lähti kyllä hieman käsistä tuhoten toisen kiinnitysreiän mutta tuntuu yhdelläkin pysyvän... Lämpötila-anturi oli kanssa rikki (siis imuilman) ja sen vaihdatin paikallisessa elektroniikkaliikkeessä hintaan 5 €, eli ilmin täyskunnostus ja kustannukset yhteensä 5 € + silikonituubi kannen tiivistämiseen...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Käsittääkseni oireina nykiminen kierroksilla ajossa, ei tyhjäkäynnillä. Pakokaasumittaus näyttää kai tuo seilailun (?). Imusarjan kumit vaihdettu. En ole kyllä ihan kärrryillä kaikesta mitä tehty, kaveri ei ole mitenkään käynyt kimppuuni noissa ongelmissa, mutta jeesata pitää eikä kaveri ole nettimiehiä.
Tankki ja bensanputsari vaihdettu aiemmin jo.
Tankki ja bensanputsari vaihdettu aiemmin jo.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
1. Läppä heiluu vaikka on kaikki kunnossa. Tietty heilumisellakin on rajansa.
2. Mikä arvo heiluu pakokaasumittauksessa? Jos seos: pa-pumppu, paineensäädin, suuttimet, imuvuoto ( myös se imukokoojan ja ilmämäärämittarin välinen ). Jos HC arvo. Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannet, pyörijät. Tietysti kannattaa varmistaa perusmittaukset: puristukset, kokonaisennakko tuskin muuttunut ketjukoneessa ( tai eihän ole ketjua vaihdettu? ), pa-paine ( myös kierroksilla ), sumutella hieman vettä syt.johtojen päälle ( pimeässä tietty ).
3. Tuon 75 t.s:n kanssa aika vähän touhunneena, onko siinä pa-pumpun, sytytyksen releet konetilassa? Ne olivat ongelmallisia tuossa 164:ssa.
Jos veikkaus... oireena kierroksilla nykiminen ( nähtävästi terävää ) syy löytyy sytytyspuolelta ja todennäköisimmin johdoista. Kannattaa muuten kokeilla käykö poistamalla vuorotellen toisen syt.piireistä pois ( tuloliitin puolalta pois )

2. Mikä arvo heiluu pakokaasumittauksessa? Jos seos: pa-pumppu, paineensäädin, suuttimet, imuvuoto ( myös se imukokoojan ja ilmämäärämittarin välinen ). Jos HC arvo. Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannet, pyörijät. Tietysti kannattaa varmistaa perusmittaukset: puristukset, kokonaisennakko tuskin muuttunut ketjukoneessa ( tai eihän ole ketjua vaihdettu? ), pa-paine ( myös kierroksilla ), sumutella hieman vettä syt.johtojen päälle ( pimeässä tietty ).
3. Tuon 75 t.s:n kanssa aika vähän touhunneena, onko siinä pa-pumpun, sytytyksen releet konetilassa? Ne olivat ongelmallisia tuossa 164:ssa.
Jos veikkaus... oireena kierroksilla nykiminen ( nähtävästi terävää ) syy löytyy sytytyspuolelta ja todennäköisimmin johdoista. Kannattaa muuten kokeilla käykö poistamalla vuorotellen toisen syt.piireistä pois ( tuloliitin puolalta pois )
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)