kiire! Tyhjäk. säätö V6 Heti!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

kiire! Tyhjäk. säätö V6 Heti!

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Auto penkissä, tyhjäkäyntiä ei saa alas. Miten vitussa? Siitä imusarjan kyljestäkö?

Katsastus tunnin päästä.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Löytyi. siinähän se imusarjassa, mutta ei vaikuta kuin nimellisesti. Perkele. Ja sähköflekti lopetti toiminnan. 100 %

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jumittaako tyhjäkäynninsäädin?

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Jos se on se putki, jota säädetään sisään ulos, niin ei vaikuta kuin 150 k./min

Tyhjäkäynninsäädin tms siinä kannen päällä vaihdettu. Voihan tämä uusikin jumittaa. Mies tutkii juuri.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jännä homma allekirjoittaneella tuosta imusarjan tyhjäkäynninsäädöstä saa kyllä haettua tyhjäkäynnin ihan kohdalleen.. :shock:

kuinkas ylhäällä se tyhjäkäynti seilaa?

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

1300 normaali. saa 1100, mutta ei riitä. Tyhjäkäyntimokkulasta voi ottaa virrat pois, ei vaikutusta käyntiin ... paskana. Ja nyt penkitys 4 000 kj/min. Vitun haileet tyhjäkäynnistä.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Arvaus: Kaasuläppä ei mene kokonaan kiinni --> tyhjäkäyntimokkulan ei tarvikaan toimia.

Ilmamäärämittarissa on tyhjäkäynnin seossäätö ainakin Motronic -versiossa. Muuta säätöä ei sitten olekaan. 8)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kiitti. Kerroin mekaanikolleni. Samalla kun annoin luvan tehdä täyden vedon...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu ilmoittelehansitten paljonko niitä koneja irtosi... 8)

tuosta kaasuläpästä voisi arvella että olisko kaasuläpän asennontunnistin paskana taikka sitten säädetty väärin..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mulla oli vuotoja letkuissa yhteensä niin paljon että tyhjäkäynti oli korkealla. Tiivistysten jälkeen oli n.700 rpm. Tosin GTV6:ssa ei ole just sama versio. Hyvä juttu www.alfagtv6.com
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ei siitä tyhjäkäynnistä saanut tolkkua. Uskon vahvasti tuohon teoriaan, että jos kaasulappä jää auki, ei tyhjäkäynti astu voimaan. Tosin onhan sitä haperohkoa letkuakin ihan tarpeeksi vielä jäljellä.

Penkissä ei vedetty loppujen lopuksi kuin yksi 4 500 rpm -vetäisy. Viralliset paperit jäi töihin, mutta miellyttävän tasainen vääntökaari pysytteli aika lähellä 250 Nm alkaen 3 000 kierrosta. Heposia oli heikosti, jotain 100 kW eli ihan mammariluvut.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Se säädinhän alkaa toimimaan kun mikrokytkin napsahtaa tyhjäkäynti asentoa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Edelleen mennään vahvan tietämyksen aluella. Tyhjäkäynnin säätimestä voi ottaa virtajohdon pois, eikä se vaikuta käyntiin lainkaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kuuluuko siinä napsahdus siitä asentotunnistimesta kun kaasun laittaa 0-asentoon?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei kai vaan kaasuvaijeri ole liian tiukalla? mulla käynyt usein niin kun olen tökännyt lukon väärään uraan. Saattaa ehkä tehdä vastaavaa myös jos kaasunasentotunnistin ei toimi tai on säädetty väärin, eli niin että ei naksahdaläpän ollessa kiinni?


edit.aha pohjoosen alfistihan tuota jo ehdottikin

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Seiska5mma kirjoitti: Penkissä ei vedetty loppujen lopuksi kuin yksi 4 500 rpm -vetäisy. Viralliset paperit jäi töihin, mutta miellyttävän tasainen vääntökaari pysytteli aika lähellä 250 Nm alkaen 3 000 kierrosta. Heposia oli heikosti, jotain 100 kW eli ihan mammariluvut.
Oliko samanmallinen kuin http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1510 ? Luultavasti 4500 päälle sulla tapahtuu enemmän, jahka sinne asti pääset :)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Samaa laakeeta aakeeta väännössä, mutta alempana. Pitää skannata se lappu, vaikka se tietysti näyttää mitä näyttää, kuten kaikki dynot. Lisäksi käyristä puuttui jokin 7 % korjaus ylöspäin, eli ehkä about samaa kuin tuossa lapussa. Asiaan kuului tietysti, että sen lisäksi, että syylarin flekti brakasi, myös termostaatti toimi vähän niin ja näin, koneen lämmöt pyörivät 50 asteen ja 100 asteen välillä riippuen miten kovan orkaanin dynohuoneeseen halusi.

On se ST-motorsin dynomies kova jätkä. Ei mitään pakokaasuletkuja, tallinovi vaan auki. Koko kämppä on niin täynnä savua, että kaikki vaatteet haisee kuin aikoinaan mopoiässä. Tee nyt sitten tuota töiksesi loppuikäsi.

______________________________

Pohjooseen:

Pitää kuunnella sitä asentotunnistinta. Mietinkin, mistä sen homman saa alkuun. Tänään tosin meni kaljottelun puolelle, eikä tallia avattu.

Vastaa Viestiin