Vielä jakohihnasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Vielä jakohihnasta

Viesti Kirjoittaja milano »

Noniin nyt utelen vielä viimeisiä vinkkejä loppusuoralla olevan remontin valmistamiseen... Vähän on homma venähtänyt kun lomailu ja muut harrastukset ovat pitäneet kiireisenä. :)

Mutta kyse on siis jakohihnan asennuksesta V6-koneeseen, eli miten olette varmistuneet hihnan oikeasta kireydestä? Hydraulinen kiristin useine jousineen aiheuttaa hieman päänvaivaa. Siis ensin puristetaan kiristintä kiinni niin että sen saa tikulla lukittua, sitten asennetaan se koneen kylkeen uuden jakohihnan kanssa, ja sitten tehdään joku proseduuri jolla saadaan määriteltyä sille oikea positio ennen sen kiristämistä mutterilla oikeaan asentoon ja lukitustikun poistamista. Mutta mikä tämä proseduuri on? Olen jostain syystä liian tyhmä ymmärtääkseni korjaamokäsikirjaa tässä asiassa, minkä todellakin haluan tehdä oikein. Korjaamokirjan skannauksissa on käsin kirjoitettuja lisämerkintöjä, joissa kehotetaan tutustumaan joihinkin uudempiin tehtaan teknisiin tiedoituksiin (Technical Bulletin). Löytyisiköhän niitä mistään?

Kiitoksia vielä kerran kaikille auttajille, nyt ollaan todella loppusuoralla, mutta samalla kaikkein tärkeimmän asian ytimessä. :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

No niin... Vaihdoin kuvat toisiin. Muuta en löytänyt tähän hätään.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Jakke, 01 Heinä 2003, 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tässä vielä tekstissä mainittu kuva:

Kuva

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Kiitoksia vaan, mutta kiristimeni on vanhaa hydraulista mallia eikä tuota uudempaa mekaanista, jota tuo juttu ja kuva käsittelevät. Monet ainakin jenkkilässä ovat vaihtaneet noihin mekaanisiin malleihin, mutta kuuluvat nekin pettävän tämän tästä tuhoisin seurauksin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

milano kirjoitti:Kiitoksia vaan, mutta kiristimeni on vanhaa hydraulista mallia eikä tuota uudempaa mekaanista, jota tuo juttu ja kuva käsittelevät. Monet ainakin jenkkilässä ovat vaihtaneet noihin mekaanisiin malleihin, mutta kuuluvat nekin pettävän tämän tästä tuhoisin seurauksin.
jep..allekirjoittanut luottaa tulevaisuudessakin öljynpaine toimiseen... :)
ei pitäisi tulla ongelmia kunhan muistaa uusia korjaus-sarjan kiristimeen remminvaihdon yhteydessä... :-D

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Niin siis nyt nuo yllä olevat kuvat on päivitetty toiseksi versioksi...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Suurkiitokset, tämä oli paras ohjeistus tähän mennessä. Lähden välittömästi toteuttamaan. :) Kumma ettei tätä asiaa löytynyt selkeästi netistä mistään vaikka aika paljon etsiskelin. Luulisi että kyseessä on yleisin ja tärkein V6:n huolto-ohje.

hepe
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Kesä 2003, 18:31
Paikkakunta: Oulu

Huollosta...

Viesti Kirjoittaja hepe »

Se on moro!
Delta-autokauppias väitti, että 60 tkm:n huollossa jakopäähihnan vaihtoa ei merkata huoltokirjaan erikseen, koska se kuluu kyseiseen huoltoon. Kauppias oli "varmistanut" hihnan vaihdon kyseisestä huoltoliikkeestä. Pitääkö paikkansa? Kyseessä 156 SW mallia 2000 ajettu 72tkm.
Kyseessä aivan vastaava malli: Ajettu 27,5 tkm eikä 20 tkm:n huoltoa ole jostain syystä tehty. Kannattaako harkita kaupantekoa vakavasti?
nimim. "viilataanko tässä nyt linssiin"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Huollosta...

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hepe kirjoitti:Se on moro!
Delta-autokauppias väitti, että 60 tkm:n huollossa jakopäähihnan vaihtoa ei merkata huoltokirjaan erikseen, koska se kuluu kyseiseen huoltoon. Kauppias oli "varmistanut" hihnan vaihdon kyseisestä huoltoliikkeestä. Pitääkö paikkansa? Kyseessä 156 SW mallia 2000 ajettu 72tkm.
Kyseessä aivan vastaava malli: Ajettu 27,5 tkm eikä 20 tkm:n huoltoa ole jostain syystä tehty. Kannattaako harkita kaupantekoa vakavasti?
nimim. "viilataanko tässä nyt linssiin"
Kyllä se huoltokirjaan merkataan. Painavat "JAKOHIHNA UUSITTU" -leiman.

Vastaa Viestiin