Tee se itse tulpanjohdot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kurvailija
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48

Tee se itse tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Kurvailija »

Kyselykierros on ohi ja tulokset laihat. Kaippa se täytyy itse alkaa väkertämään niitä johtoja...

Kaikkein hurjimmat lukemat pisti Autotarvikekeskus. Italiasta saisi alkuperäiset tulpanjohdot hulppeaan 288euron hintaan. Toimitus kaksi viikkoa... :shock:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

V6:een saa johdot parissa päivässä Hessumobiilista, puh 09-8540159.

Hinta 230 e per setti.

1,6-2,0 TS sama juttu, mutta hinta (tietysti) halvempi. Soittelepa.


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Miksi ei itse väännettynä jostain silikonipinnoitetusta laatujohdosta? Eikä varmasti ole noin kallis :D
Kandee kysyä kaikki moposportit, autoracingit, Uspartsit.jne :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei taida noiden 24V kutosten piuhat oikein sopia tuohon kurvailijan 75:een... :wink:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

ai jaa..mutku mä en tienny.. :cry:

..mutta voi Kurvailija silti soittaa hessumopiiliin ja kysyä..

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

ostaa 0,5 mm läpinäkyvää tarvike kaijutin kaapelia.... kyllä se riittää :wink:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kurvailija, tuollaiset saa hotwires-piuhoina n. 80-90:lla. Piiput on vesitiiviit kuten alkuperäisetkin. Se on toi kit K http://www.sci.fi/~hestec2/muut/hotwires.htm Eli tuolta voit ainakin kysyä. Itsellä ollut pari kuukautta sellaiset kiinni

Ja international-auto:sta saa johonkin 135dollariin alkuperäiset, eli mitä sille tulee hintaa euroissa meren yli, no alle 150 euroa varmaan.

Taikak
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Touko 2005, 13:36
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Taikak »

No Örumilla näyttäs olevan tommonen Bremin setti B243 176,90 euroo. Ongelmana vaan siinäkin, että saatavilla ainoastaan tehastilauksena ja toimitus noin 3-4 viikkoo.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tee se itse tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kurvailija kirjoitti:Kaikkein hurjimmat lukemat pisti Autotarvikekeskus. Italiasta saisi alkuperäiset tulpanjohdot hulppeaan 288euron hintaan.
Kysys huviksesi Deltasta. 164 12veehen kun kysyin niin taisivat pyytää vaatimattomat 600 euroa. Myyjätätikin oli hinnasta vähän vaikean oloinen :P
90 kirjoitti:ei taida noiden 24V kutosten piuhat oikein sopia tuohon kurvailijan 75:een...
Varsinkaan, kun neliventtiilikuutosissa on suorasytytys ilman tulpanjohtoja :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tee se itse tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
90 kirjoitti:ei taida noiden 24V kutosten piuhat oikein sopia tuohon kurvailijan 75:een...
Varsinkaan, kun neliventtiilikuutosissa on suorasytytys ilman tulpanjohtoja :wink:
aivan, näinhän se on.. :)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Onkos kellään Nologyn johdoista kokemuksia?
Kyselin sellaisia ja sain vastauksen ettei ole TS:n sopivia. Ja tarvii vielä 8 piuhaa. Joten hintakin karkaa...
Perus setillä hintaa n. 300€. Ja 8 setillä yli 400€.
Noille luvataan 2-5% tehonlisäystä.
Eli 3-8 hv.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

puuha kirjoitti: Perus setillä hintaa n. 300€. Ja 8 setillä yli 400€.
Noille luvataan 2-5% tehonlisäystä.
Eli 3-8 hv.
Noihin tehonlisäys pelkillä tulpanjohdoilla puheisiin en oikein jaksa uskoa :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Joo, toi johtojen tuoma tehonlisäys on aika kukkua IMHO. Ei sille oikein ole fysikaalista perustetta. Joskus olen nähnyt johdot, joissa oli joku kondensaattori. Niillä väitettiin tehon tulevan siitä, että kipinä tulee nopeammin, tai tarkemmin. Mutta ei kai tommosesta ilman säätöä ole mitään hyötyä. Kyllähän vakio käyrän säädöllä voi sen pariheppaa tehdäkkin, se kun yleensä on aika konservatiivinen. Yksi argumentti on virrankuljetuskyvyn paraneminen (vai mitä ikinä), jolloin kipinä olisi parempi. No, jos kipinä on huono ja johdot muuten ehjät, on vika jossain muualla. Eriasia sitten virikoneessa, jossa vakio sytkä ei välttämättä jaksa sytyttää vakio kärkiväliä, tai kärkiväli on säädetty niin isoksi, isomman kipinän toivossa.

Olisko ollut nämä konkka-johdot, kun joku äijä testasi ja tosiaan sai jopa 10% tehoa lisää, mielestäni dynossa. Auto oli joku vanhempi britti kippo. En kyllä tiedä millaisia toleransseja noissa dynoissa on tai millaisia johtoja britti autoissa :-)

Mikäs muuten noista hotwires päädyistä on se mikä kävisi Alfa 33 16v koneeseen, kaverin johdot kun pitäisi uusia?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

markkul kirjoitti: Olisko ollut nämä konkka-johdot, kun joku äijä testasi ja tosiaan sai jopa 10% tehoa lisää, mielestäni dynossa. Auto oli joku vanhempi britti kippo. En kyllä tiedä millaisia toleransseja noissa dynoissa on tai millaisia johtoja britti autoissa :-)
Dyno varveis on aina jonkin verran heittoja, niin kyllähän tollasen pystyy mainos mieles tekemään helpostikin. Meijän eli normaali kuluttajan pään menoksi. En kyllä ite oikein tahdo uskoa, että niistä olisi mitään hyötyä.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Itsekkin olen kyllä sitä mieltä siis, että turha niistä johdoita niitä tehoja lähteä hakemaan, vaikka houkuttelisikin, pääasia että ovat kunnossa. Joku 2hp ei edes tunnu perstuntumalla ja tommosen heiton ainakin saa helposti dynovedoissa, eli aika turhaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tehoihin ei täälläkään uskota mutta johdoissa sinänsä on suuriakin eroja. Eli hyvät voivat olla joka tapauksessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin