


Jösses. Tarttee varoa ajamasta päin seinää.
http://www.alfa-156.de/Sonstiges/video.htm
Valvoja: Moderators
Rolle puhuu asiaa. Mitä enemmän auto hajoaa, sitä enemmän se antaa periksi ja "vaimentaa" iskua. Tosin kyllä se hajoaminen pitäisi kuitenkin loppua ennen takapuskuriaRolle kirjoitti:Olisi kiva nähdä miltä kuskinpaikka näyttää, sehän ratkaisee. Nykyajan autothan menee ihan rusinaksi pienemmästäkin kolarista, ja ihan tarkoituksella.
ei jaksa kattoa, mutta jos se on se sama minkä olen nähnyt aikaisemmintsxm kirjoitti:Vihdoinkin näkyy, tietääkö kukaan auton nopeutta?
ei taida löytyä tuota artikkelia enää mistään, mutta nopeus oli ainakin 64 ellei kovempi, huonostihan se meni tuokin. Eikä 147 sen paremmin suoritunut nokkatestistä, johtuen varmasti osittain siitä että auto perustuu 156seen. 156 on kuitenki jo vanha malli , markkinoille 97 suunnittelu 95/96? Joten tuloksia ei voi verratta uusiin malleihin. Parempi ettei mällää suoraan betonikasaanScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oho![]()
Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?
Tottahan se on että pellin pitää ottaa isku vastaan eikä kuljettajan, mutta ei korikehikko saa missään nimessä romahtaa! Tulee crash test dummylle ahdasta.
steelduck kirjoitti:HUI.... ja auto on vasta tulossa....
Tuota olen monesti miettinyt minäkin. Saisi olla noita testaajia ja testimenetelmiä enemmän, muutenhan on vaara että autosta tehdään turvallinen juuri sellaisissa kolareissa mitä testataan, käytännön turvallisuus voi samalla joiltakin osin jopa kärsiä.V6 kirjoitti: Nykyäänhän uudet autot suunnitellaan ko testiä varten niin monta 5 tähden suoritusta alkaa jo olemaan.
Kyllä tuo näyttää osittaistörmäykseltä kun katsoo tarkemmin full screen modella ja pausaamalla. Auton perä lähtee lopuksi voimakkaasti oikealle.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oho![]()
Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?
No juu, mutta onneksi taitavat olla harvassa ne tilanteet, joissa ajetaan noin kovalla vauhdilla myötäämätöntä estettä päin. Nimittäin jos vaikka satasen vauhdissa havaitsee jonkun vaaratilanteen, siinä ehtinee suurimmassa osassa tapauksia tekemään sentään jotain niin, ettei sillä samalla vauhdilla pamauta suoraan seinään. Vaikkei jarrutusmatka riitä pysäyttämiseen niin hidastamiseen kuitenkin.V6 kirjoitti:ei taida löytyä tuota artikkelia enää mistään, mutta nopeus oli ainakin 64 ellei kovempi, huonostihan se meni tuokin.
Kyllä tuollaista on Ruotsissa pidettykin monia vuosia. Hommassa taitaa vaan olla sellainen vaikeus, että kun tietystä automallista on saatu kerätyksi tilastoinnin kannalta tarpeeksi tietoa, malli on jo korvattu uudella eikä tieto sinällään ole enää ihan kuranttia. Tietysti se antaa uudenkin mallin turvallisuuden arviointiin vähän suuntaviivoja jos vanhan on ollut huippu tai täysi susi, mutta tieteen tekeminen tuolla metodilla on vaikeaa.Jakke kirjoitti:Tekis joku tilastoa oikeista kolareista ja siitä miten niissä on käynyt milläkin autolla. Silloin myös turvallisuuteen oleellisesti vaikuttavat ajo-ominaisuudet pääsisivät vaikuttamaan asiaan. Toki myös eri merkkien eri tyyppiset ostajat...
Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.Harpo kirjoitti: On ollu aika heikko tulos noissa törmäystesteissä Alfoilla.
Allekirjoitan tämän.Originali kirjoitti: Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.
ohohoh...mikkilj kirjoitti:Allekirjoitan tämän.Originali kirjoitti: Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.
Saksalainen laatuauto kun tulee punasia päin italialaisen kylkeen niin kyydissä ei ole kiva olla. Nimimerkillä: Koettu on.
Onneksi alla oli alle 800 kiloa painava 127 fiiu niin sehän vain pomppas edestä pois. Tosin, tapauksesta on nyt puolitoista vuotta ja vielääkään ei ole tullut mitään mielikuvia tapahtumasta.
Niin, se fiiu: 127 Fiude
- J
Paikassa on 60 rajotus, eli josain siellä nurkilla oli mersukuskin nopeus. Ihte olin sitten sen 3 kuukautta lomilla keskellä pahimpia pakkasia. Toisaalta eipä sitä pystynyt kyllä pahemmin liikumaankaan.90 kirjoitti:ohohoh... :shock: olikos saksalaisella laatuautolla kovakin vauhti...