33 16v alfan hihnapyörästö ongelma???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

33 16v alfan hihnapyörästö ongelma???

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

Kasailin tuossa itelleni 16v myllyn, ja kun sain sen viimein käyntiin, tuli mukavana yllätyksenä savua kampiakselin päässä olevilta hihnapyöriltä huomattavan metelin saattelemana! Löytyiskö joltain jotain infoa/kuvia, että mitä roipetta kampiakselin päähän tulee ja missä järjestyksessä? itse en keksi muuta puutetta kuin, että nokkahihnan hammaspyörät olis väärinpäin... hjälp!!! :oops:

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Tuossa olisi viikonloppuna kait tarkoitus äpistellä hihnoja. Voin ottaa kuvan keulasta, jos homma ehtii odottaa siihen. Korjaamokirjan saa netistä, mutta se ei valitettavasti käsittele 16v konetta.

ETE
Viestit: 36
Liittynyt: 13 Maalis 2004, 23:24

Viesti Kirjoittaja ETE »

Valittelen huonoa kuvanlaatua, mutta toivottavasti näistä olisi edes pientä apua. Kuvat ovat järjestyksessä: Ylemmästä alempaan.

http://img196.imageshack.us/img196/8281 ... ia14zx.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/4238 ... ia22dg.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/2659 ... ia34tv.jpg

pantse
Viestit: 209
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pantse »

..ilomantsistako tollanen viritys löytyy.. ei taida olla vielä liikenteessä ku ei oo näkyny, ite oon joensuusta, eikä täällä noita 33:sia hirveesti nää, tietysti joitaan ruosteenkyllästämiä :shock: , mut ei juuri muita.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Kiitos muuten noista ohjeista, on edessä tänään ja huomenna tuo kiristimien vaihto. Ihan hyvä saada ohheet suomeksi.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Laitoin mun galleriaan kuvia nokkapyöristä. Toivottavasti niistä saa selvää, jos joku haluaa tarkemman, niin maililla saa.

Tarkoitus olisi myös tehdä nettiin ko. autolle projektisivut, joihin tulee mm. tuo nokkien kiristimien vaihto/nokien ajoitus.

Jos jollain on tietoa siitä miten ne merkit tosiaan pitää olla kohdakkain, on se tervettullutta. Eli pitääkö merkkien || ja | olla täsmälleen klo 6 ja klo 12 suunassa ja silloin olla tismalleen vastakkain? Onko tuo oikeasti mahdollista, kun säätövara on yksi hammas. Nimittäin näytti vähän siltä (piemeässä ja klo 23 aikaan), että näin ei aivan ollut, mutta toisaalta hampaan muutos saattaa siirtää huonompaan.
[/img]

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

kiitoksia avustuksestanne! oli kampiakselin päässä oleva "rikka" väärinpäin ja näin ollen hankasi lohkoon koneen käydessä...

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

löytyy joo... en oo pahemmin kerinny ajelemaan, kun on menny rakennellessa enin osa ajasta, mutta pari tkm. per kesä on tullu rullailtua!

Vastaa Viestiin