Etusumarit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Etusumarit

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Tarvitseeko 164:n sumarit toimia katsastutsessa ?
Muistelen jostakin kuulleeni,että jos sumarit ovat alkuperäiset niiden ei tarvitsisi toimia,mutta sellaiset "tarvikesumarit" täytyy toimia jos ne ovat kiinni.

Ajattelin nimittäin huomenissa käydä autoa näyttämässä ja yritin juuri vaihtaa toisen sumarin,mutta ruuvit olivat sen verran ruosteessa,etten saanut entistä irti.

Muutenkin vituttaa nuo ristipääruuvit :evil:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minä sain tänä vuonna korjauskehotuksen rei'itetystä orgissumarista. Toisaalta siinä oli ollut vettä sisällä jo muutaman vuoden, eikä aikaisemmissa katsastuksissa tullut mitään suullista huomautusta kummempaa. Niin että kokeilemaan vaan, taitaa olla miehestä/päivästä kiinni se läpimeno.

Nyt on mullakin ehjät sumarit mutta elektronit hukkuivat matkalle. Eli täytyisi vielä keksiä, mikseivät ne enää viitsi palaa :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

No ei kun kokeilemaan sitten.

Tosin olisihan tuossa 4 kk vielä aikaa leimata,mutta mukavempaaa korjailla lämpimällä,jos sattuvat jotain löytämään.

Täytyy ottaa varmaan se toinenkin sumari pois toiminnasta,ennen leimaan viemistä,on siinä toisessakin lasi ehjä,mutta heijastinpinta on ruostunut lähes kokonaan pois.

Mustavihannes
Viestit: 38
Liittynyt: 19 Touko 2003, 01:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavihannes »

Itse kun kävin kolmekolmosta leimaamassa, niin inssi sanoi että jos sumarit on niin niiden pitää toimia ja olla oikein suunnattu....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minä laitoin 33:een särkyneiden sumarin lasien tilalle mustat pellinpalat. Näytti siistiltä eikä inssi edes huomannut, että autossa pitäisi olla sumarit.

Typeriä jouluvaloja, mitään järkevää käyttöä noilla ei ole vaan keräilevät spoilerissa irtokiviä ja nastoja ja maksavat hajotessaan miljoonan :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kyllähän ne pitäs toimia jos ne siihen on asennettu, vaan eipä niitä moni tarkasta edes katsastuksessa.. kokeilemaan vaan... ja eikä siitä voi hylätä pelkästään :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Johan tulee monenmoista tietoa :shock: Mulle sanottu joka kerta että jos ei sumarit toimi tai ole oikein suunnattuna niin ne pitää joko ottaa pois tai teipata umpeen. Kun ostin 33:sen niin siinä oli sumarit teipattu koska "ne eivät toimineet joten katsastusmies vaati että teipataan tai poistetaan", raukka ei vain osannut kytkeä niitä päälle :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Johan tulee monenmoista tietoa :shock: Mulle sanottu joka kerta että jos ei sumarit toimi tai ole oikein suunnattuna niin ne pitää joko ottaa pois tai teipata umpeen. Kun ostin 33:sen niin siinä oli sumarit teipattu koska "ne eivät toimineet joten katsastusmies vaati että teipataan tai poistetaan", raukka ei vain osannut kytkeä niitä päälle :mrgreen:
Kävin aikoinaan katsastamassa enon 9000 Saabia. Ei saanut katsastusTÄTI etusumareita palamaan... Noh, antoi niistä korjauskehoituksen. Kokeilin sitten niitä konttorilta lähdettyä, kyllä ne vaan paloi... :-D
Melko varma olen, että yksistään sumareiden toimimattomuudesta kukaan ei hylkää...

Sumuvalot pitäisi mielestäni kieltää lailla, on maailman turhin varuste autossa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti: Melko varma olen, että yksistään sumareiden toimimattomuudesta kukaan ei hylkää...
Kun kävin Q4:sta rekisteröimässä niin ainoa vika oli että vasen etusumu näytti taivalle, ei se siitä sen enempää kitissy.
Sumuvalot pitäisi mielestäni kieltää lailla, on maailman turhin varuste autossa.
Siitä ollaan kyllä ehdottomasti samaa mieltä. Ei siitä sen enempää, hermot menee jo kun edes ajattelee niitä :evil:

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

No niin.
Kävin tänään konttorilla ja olin ottanut sumareiden sulakkeen pois,joten kumpikaan ei palanut.
Inssi ei maininnut sanallakaan koko sumareista vaikka toinen oli aivan ruskea.

Muutenkin kehuskeli vaan auton kuntoa ja varsinkin alustaa :lol: ,
joten läpi siis meni.

Tosin suullisesti kertoi ja näyttikin,että kuskin puolelta oli hammastangon suojakumi rikki,onkohan paskamainen vaihtaa kun näyttää aika ahtaalta paikalta.

No nyt kuitenkin saa mamma ajella taas 15 kk,ennen seuraavaa koitosta.


Joskus aikoinaan muuten kun katsastin yhtä Nissania ja sumarit näytti taivaisiin,niin Inssi sanoi,että ne voi kytkeä pois käytöstä,jos ne ovat "osa maskia",mutta jos ne ovat jälkiasennetut niin ne täytyy ottaa pois.
Eivät taida itsekkään tietää kuinka pitäisi toimia.

Joutuukohan lampunpesimien suuttimetkin ottamaan pois jos pesurit ei toimi ? :wink:
:) :wink: :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulle selitettiin niin että edessä ei saa olla mitään turhaa heijastepintaa, sen takia pitää teipata umpeen tai ottaa pois jos ei toimi.

Mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun jutut vaihtelee katsastuskonttorien välillä ;)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Zenery kirjoitti:Tosin suullisesti kertoi ja näyttikin,että kuskin puolelta oli hammastangon suojakumi rikki,onkohan paskamainen vaihtaa kun näyttää aika ahtaalta paikalta.
Mulla oli myös, nimenomaan kuskin puolelta. Muuta huomautettavaa ei sitten sen sumarin lisäksi ollutkaan. Ei pitäisi olla paha vaihtaa, faija noita oli omaan TS:äänsä laittanut. Pitääpä kokeilla heti kun on vähän aikaa ja monttu käytössä.
Rolle kirjoitti:Mulle selitettiin niin että edessä ei saa olla mitään turhaa heijastepintaa, sen takia pitää teipata umpeen tai ottaa pois jos ei toimi.
Mun käsittääkseni kaikkien nokalle asennettujen valojen on toimittava tai ne on poistettava. Tämä siitä syystä, että muuten joka hiasessa olisi 15 saunanpadan kokoista lisävaloa ja "mikään niistä ei toimi" kun on johonkin penkin alle asennettu jemmakatkaisija.

Isäpappa on muuten entinen katsastusmies :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Zenery kirjoitti:Tosin suullisesti kertoi ja näyttikin,että kuskin puolelta oli hammastangon suojakumi rikki,onkohan paskamainen vaihtaa kun näyttää aika ahtaalta paikalta.
Mulla oli myös, nimenomaan kuskin puolelta. Muuta huomautettavaa ei sitten sen sumarin lisäksi ollutkaan. Ei pitäisi olla paha vaihtaa, faija noita oli omaan TS:äänsä laittanut. Pitääpä kokeilla heti kun on vähän aikaa ja monttu käytössä.
Vaihdoin suojakumin kesälomareissulla ihan vaan hallitunkin päällä,ja ei todellakaan ollut pahahomma.

Ihmettelin vähän kun raidetangonpäässä ei ollut mitään lukitussokkaa,mutta näkyyhän nuo kiinni pysyvän ilmankin.

Vastaa Viestiin